Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Spotřeba motorového oleje 1.8 8v
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
woma



Založen: 15.12.2008
Příspěvky: 31
Bydliště: Třinec

PříspěvekZaslal: po prosinec 15, 2008 8:54 pm    Předmět: Spotřeba motorového oleje 1.8 8v Citovat

Zdar chlapi,koupil jsem Xantii combi 1.8 8v,všechno super a to jsem měl oktávku-už je ko Sad ,ale bere to olej,tak 1 litr na 1000 km,on je i motor zespodu scákaný,nemůžete mi poradit co a jak dál?Jestli je to na nějakou generálku motoru nebo co tam může vůbec být.Fakt super auto,prostě pohodička,pohodlíčko,ale tohle mně mrzí.Je to dovoz z Německa,na tachometru 150 tis,ale už při koupi jsem si říkal no 100 tis utočili.Co myslíte dá se s tím něco dělat,kolik to bude stát a tak,páč víte,vlezete do servisu a každý hned generálka a vono to tak být ani nemusí.Moc dík za radu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lewkins



Založen: 7.12.2006
Příspěvky: 390
Bydliště: Teplice

PříspěvekZaslal: po prosinec 15, 2008 9:00 pm    Předmět: Citovat

Pokud ti nestrika volej merkou ven, vidim to na gufera ventilu...
Cena opravy od 5k vejs...podle servisu.
_________________
Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Henry



Založen: 16.9.2007
Příspěvky: 394
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: po prosinec 15, 2008 9:40 pm    Předmět: Citovat

Víš určitě, že to žere motor?? Pokud by bral 1l na 1000km tak by musel kouřit jak Hráboš. Cool
8 ventilové motory nejsou tak mizerný aby nevydržely 250t km.
Doporučil bych umýt motor, prohlédnout hadici "oddechu" z bloku motoru a přesně lokalizovat místo úniku, pak bych teprve začal "vrtat" do motoru.

P.S. Pokud se někdo "podepsal" na motoru už v D, tak je možné všechno. Crying or Very sad Slyšel jsem, že speciálně v D, se jede až do zastavení auta. Crying or Very sad

P.P.S. Viděl jsem tak uvařený motor bez vody, že mu už nic nepomohlo. Crying or Very sad
_________________
XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stepan



Založen: 13.2.2008
Příspěvky: 135
Bydliště: ŠkodaBurg

PříspěvekZaslal: po prosinec 15, 2008 9:42 pm    Předmět: Citovat

Jeden chlápek kousek od MB dělá generálku hlavy zhruba za 1 100,- bez materiálu. S materíálem tak za 3000,-Kč. Osobně pokuď je to hlava, tak bych si ji sám sundal rozebral, vyčistil ventily a sací a výfukový kanály a pokuď by byli ventily nebo vodítka opotřebovaný moc, tak vyměnit buď vodítka nebo ventily a dát nový gufera, seřídit vůli na ventilech a smontovat hlavu dohromady a nasadit jí na blok a tradáááááááá....
Trochu jednoduche co...? Very Happy
_________________
Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Váňa



Založen: 13.5.2008
Příspěvky: 63
Bydliště: Luka nad Jihlavou

PříspěvekZaslal: út prosinec 16, 2008 7:39 am    Předmět: Citovat

Jsou to ztvrdlá gufera na vodítkách ventilů. Měl jsem taky X 1 8v rv. 93 a žrala 1l na 1000 km. Výměna v sarvisu i s prací 1100 Kč. Bez sundání hlavy. Dělali to tak, že otvory po svíčkách foukali vzduch, aby jim volné ventily nespadli do válce. Práce na 4hod. Po opravě mezi výměnami oleje nic.
Ještě zkontroluj gumovou hadici na odvzdušnění klikové skříně ( ve středu motoru dole) . Měl jsem ji v tom kolínku zespodu prasklou a vidět to nebylo.
_________________
X2 2,1 TD Break
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AJM



Založen: 8.1.2007
Příspěvky: 194
Bydliště: Třeboň

PříspěvekZaslal: út prosinec 16, 2008 8:05 am    Předmět: Citovat

Zdar, jak píšou hoši, nejdřív prověř těsnost-okolní hadice, simerinky, těsnění pod vanou. Pokud je toto vše v pořádku, jsou to těsnění na ventilech, žádná šílená oprava, zručný servisman, který s tím má zkušenost/stejné opravy se provádí i u motorů Peugeot, Citr. BX/ to udělá bez potíží za pár korun! Tak a ti to houpe!
_________________
Xantia I 18i 8V SX Break Athena 97´pack elecricité, pack froid, pack cuir, pack bois
Xantia I 18i 16V VSX pack electricité, pack froid 97´
Xantia I 18i 8V SX 94´
Xantia II 18i 16V SX pack visibilité, pack look, pack electricité, pack bois 99´
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petr h



Založen: 25.1.2008
Příspěvky: 191
Bydliště: teplice

PříspěvekZaslal: út prosinec 16, 2008 9:17 am    Předmět: gufera ventilů Citovat

Taky jsem měnil gufera na ventilech stálo to kolem 4000kč bez sundání hlavy.Neni pravda alespon v mym případě že by auto muselo kouřit pokud tečou gufera na ventilech protože mě to žralo 1l na jednu nádrž benzínu a nezakouřiloto.Jinak jsem se ptal taky v citroenu a tam za to chtěji kolem 14000kč (sundání hlavy celková generálka.bez sundání hlavy to neumí)
Jinak cena a rychlost práce jak píše Vána je super troufnu si říct že se vyplatí při ceně benzínu si do takového servisu zajet přes půl republiky.Mnoho servisů výměnu gufer na ventilech bz sundání hlavy nedělá.
Váno napiš nám kde a jak se ten servis jmenuje
_________________
xantia rv.93 1.8i \babička\
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: út prosinec 16, 2008 9:46 am    Předmět: Citovat

To je ale veliká Citroenhanba že to neumí nebo nedělají, ve Fordu v Praze mi to dělali na Sieře už v roce 89 za komančů přímo na autě. Cena v té době 200.- Kč za práci a pár TK (bony) za materál.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Váňa



Založen: 13.5.2008
Příspěvky: 63
Bydliště: Luka nad Jihlavou

PříspěvekZaslal: út prosinec 16, 2008 11:34 am    Předmět: Citovat

No, musel bych vyšourat účtenku s přesnou částkou. Přibližně to tak bylo, ale už před 6ti lety. Dneska to možná bude trochu víc, ale bez sundání hlavy je to víc za materiál, než za práci.
Tady je adresa opravny
http://www.firmy.cz/detail/2030493-bohumil-dobrovolny-jihlava.html
_________________
X2 2,1 TD Break
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
woma



Založen: 15.12.2008
Příspěvky: 31
Bydliště: Třinec

PříspěvekZaslal: út prosinec 16, 2008 11:57 am    Předmět: Citovat

Chlapi díky za rady,každopádně zajedu na rampu a kouknu tedy vezpod jestli tam někde něco viditelně neodkapuje,sice nevím kde třeba hadici oddechu najít,ale jdu do toho,pak zkusím nějaký ten servis na ty gufera atd. Takže jdu na to a kdyby ještě někoho něco napadlo pište Wink Ještě jednou díky!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Váňa



Založen: 13.5.2008
Příspěvky: 63
Bydliště: Luka nad Jihlavou

PříspěvekZaslal: út prosinec 16, 2008 12:38 pm    Předmět: Citovat

Tu hadici odvětrání najdeš přesně uprostřed ( v ose ) motoru z přední strany. Je pod tou tlustou plastovou trubkou přívodu vzduchu do sání. Je s ní při pohledu zvrchu zakrytá. V místě těsně nad vanou oleje je napojená ta hadice a o kousek výš se rozdvojuje a vede do sání na hlavě. Jestlo budeš na rampě, tak je při pohledu zepředu vprovo od olejového filtru.
_________________
X2 2,1 TD Break
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
woma



Založen: 15.12.2008
Příspěvky: 31
Bydliště: Třinec

PříspěvekZaslal: čt únor 12, 2009 1:25 pm    Předmět: Citovat

Tak chlapi,problém vyřešen,olej neuniká ani nemizí.Výměněny těsnítka ventilů a těsnění pod hlavou.Mechanik říkal,že motor byl měněn někde z vrakoviště kde asi dlouho ležel,čímž gumová těsnítka stvrdla a těsnění pod hlavou se taky téměř rozpadlo.Najeto 2000 km a oleje pořád stejně.Jen říkal,že motor má asi dost naběháno,že písty se ve válcích už trošku hýbou,tak snad ještě něco najezdím Shocked
_________________
Xantia break 1.8 8v 74kw,rv.97
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petr h



Založen: 25.1.2008
Příspěvky: 191
Bydliště: teplice

PříspěvekZaslal: čt únor 12, 2009 5:43 pm    Předmět: gufera ventilů Citovat

To že gufera ztvrdla a takříkajíc se rozpadají tak to neznamená že motor byl někde v kopřivách je to velmi častá závada na těchto motorech asi soudruzi ve francii udělali někde chybu a použili špatný materiál a nebo je tam prostě špatné prostředí pro materiál ze kterého to vyrobyli.
Mehanik tě asi pěkně postrašil a pokud nezměřil kompresní tlak ve válcích tak je dobrej že to dokáže poznat podle toho jak se hýbou písty.
Pokud by měl pravdu a měl bys motor ,,vyběhanej" tak ti mohl rovnou doporučit alespon výměnu pístních kroužků když už měl hlavu dole.Škoda že ty tlaky nezměřil před opravou.
Kolik si za to ůčtoval
_________________
xantia rv.93 1.8i \babička\
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: čt únor 12, 2009 9:01 pm    Předmět: Citovat

Soudruzi ve Francii žádnou chybu neudělali, gufera stárnou rychle, jsou značky kde nevydrží ani 6 let.
Ale copak je todle?
,že písty se ve válcích už trošku hýbou,tak snad ještě něco najezdím Shocked
za blbost Question
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
judomiro



Založen: 15.5.2008
Příspěvky: 141

PříspěvekZaslal: čt únor 12, 2009 9:04 pm    Předmět: Citovat

¼udia , mne to žralo tiež podobne olej tak 1l na 1000-1500km....mal som tam 5W40 a vobec auto nedymilo!!!!!!. Aj ja som mal motor spinavy od oleja, aj vanu, a spod viecka ventilov trochu slzil olej ale to bolo fakt minimum....Chlapik co sa u nas specializuje na citrony mi vymenil tesnenie pod krytom ventilov, a povedal ze zerie kvôli oleju ze tam ma byt 10W40. Dal mi tam aj taky pripravok , aditivum, proti zraniu oleja . Motor ide teraz hladsie a uz nezerie ani kvapku oleja. Zistil som ze vlastne motor ktory ma toho viac za sebou uz tak netesni a 10W40 je hustejsi. Tym padom ho nezerie. Samozrejme aj pomohlo to aditivum. To aditivum ozivuje aj secky tesnenia a gufera. Takze neplaste hned s vymenou gufer a podobne......Najprv skus dat to aditivum a pozri ,ako sa tu uz spominalo, tie hadice a skontroluj tesnenie pod vieckom ventilov.....to aditivum stoji cca 10€ +/- a je to 250ml.Vyskusaj a uvidis. Ja som spokojny!
Zdar.
_________________
X1 1,8 8V r.v. 93
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)