Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
woma
Založen: 15.12.2008 Příspěvky: 31 Bydliště: Třinec
|
Zaslal: po prosinec 15, 2008 8:54 pm Předmět: Spotřeba motorového oleje 1.8 8v |
|
|
Zdar chlapi,koupil jsem Xantii combi 1.8 8v,všechno super a to jsem měl oktávku-už je ko ,ale bere to olej,tak 1 litr na 1000 km,on je i motor zespodu scákaný,nemůžete mi poradit co a jak dál?Jestli je to na nějakou generálku motoru nebo co tam může vůbec být.Fakt super auto,prostě pohodička,pohodlíčko,ale tohle mně mrzí.Je to dovoz z Německa,na tachometru 150 tis,ale už při koupi jsem si říkal no 100 tis utočili.Co myslíte dá se s tím něco dělat,kolik to bude stát a tak,páč víte,vlezete do servisu a každý hned generálka a vono to tak být ani nemusí.Moc dík za radu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: po prosinec 15, 2008 9:00 pm Předmět: |
|
|
Pokud ti nestrika volej merkou ven, vidim to na gufera ventilu...
Cena opravy od 5k vejs...podle servisu. _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: po prosinec 15, 2008 9:40 pm Předmět: |
|
|
Víš určitě, že to žere motor?? Pokud by bral 1l na 1000km tak by musel kouřit jak Hráboš.
8 ventilové motory nejsou tak mizerný aby nevydržely 250t km.
Doporučil bych umýt motor, prohlédnout hadici "oddechu" z bloku motoru a přesně lokalizovat místo úniku, pak bych teprve začal "vrtat" do motoru.
P.S. Pokud se někdo "podepsal" na motoru už v D, tak je možné všechno. Slyšel jsem, že speciálně v D, se jede až do zastavení auta.
P.P.S. Viděl jsem tak uvařený motor bez vody, že mu už nic nepomohlo. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
stepan
Založen: 13.2.2008 Příspěvky: 135 Bydliště: ŠkodaBurg
|
Zaslal: po prosinec 15, 2008 9:42 pm Předmět: |
|
|
Jeden chlápek kousek od MB dělá generálku hlavy zhruba za 1 100,- bez materiálu. S materíálem tak za 3000,-Kč. Osobně pokuď je to hlava, tak bych si ji sám sundal rozebral, vyčistil ventily a sací a výfukový kanály a pokuď by byli ventily nebo vodítka opotřebovaný moc, tak vyměnit buď vodítka nebo ventily a dát nový gufera, seřídit vůli na ventilech a smontovat hlavu dohromady a nasadit jí na blok a tradáááááááá....
Trochu jednoduche co...? _________________ Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA |
|
Návrat nahoru |
|
|
Váňa
Založen: 13.5.2008 Příspěvky: 63 Bydliště: Luka nad Jihlavou
|
Zaslal: út prosinec 16, 2008 7:39 am Předmět: |
|
|
Jsou to ztvrdlá gufera na vodítkách ventilů. Měl jsem taky X 1 8v rv. 93 a žrala 1l na 1000 km. Výměna v sarvisu i s prací 1100 Kč. Bez sundání hlavy. Dělali to tak, že otvory po svíčkách foukali vzduch, aby jim volné ventily nespadli do válce. Práce na 4hod. Po opravě mezi výměnami oleje nic.
Ještě zkontroluj gumovou hadici na odvzdušnění klikové skříně ( ve středu motoru dole) . Měl jsem ji v tom kolínku zespodu prasklou a vidět to nebylo. _________________ X2 2,1 TD Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
AJM
Založen: 8.1.2007 Příspěvky: 194 Bydliště: Třeboň
|
Zaslal: út prosinec 16, 2008 8:05 am Předmět: |
|
|
Zdar, jak píšou hoši, nejdřív prověř těsnost-okolní hadice, simerinky, těsnění pod vanou. Pokud je toto vše v pořádku, jsou to těsnění na ventilech, žádná šílená oprava, zručný servisman, který s tím má zkušenost/stejné opravy se provádí i u motorů Peugeot, Citr. BX/ to udělá bez potíží za pár korun! Tak a ti to houpe! _________________ Xantia I 18i 8V SX Break Athena 97´pack elecricité, pack froid, pack cuir, pack bois
Xantia I 18i 16V VSX pack electricité, pack froid 97´
Xantia I 18i 8V SX 94´
Xantia II 18i 16V SX pack visibilité, pack look, pack electricité, pack bois 99´ |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: út prosinec 16, 2008 9:17 am Předmět: gufera ventilů |
|
|
Taky jsem měnil gufera na ventilech stálo to kolem 4000kč bez sundání hlavy.Neni pravda alespon v mym případě že by auto muselo kouřit pokud tečou gufera na ventilech protože mě to žralo 1l na jednu nádrž benzínu a nezakouřiloto.Jinak jsem se ptal taky v citroenu a tam za to chtěji kolem 14000kč (sundání hlavy celková generálka.bez sundání hlavy to neumí)
Jinak cena a rychlost práce jak píše Vána je super troufnu si říct že se vyplatí při ceně benzínu si do takového servisu zajet přes půl republiky.Mnoho servisů výměnu gufer na ventilech bz sundání hlavy nedělá.
Váno napiš nám kde a jak se ten servis jmenuje _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: út prosinec 16, 2008 9:46 am Předmět: |
|
|
To je ale veliká Citroenhanba že to neumí nebo nedělají, ve Fordu v Praze mi to dělali na Sieře už v roce 89 za komančů přímo na autě. Cena v té době 200.- Kč za práci a pár TK (bony) za materál. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Váňa
Založen: 13.5.2008 Příspěvky: 63 Bydliště: Luka nad Jihlavou
|
Zaslal: út prosinec 16, 2008 11:34 am Předmět: |
|
|
No, musel bych vyšourat účtenku s přesnou částkou. Přibližně to tak bylo, ale už před 6ti lety. Dneska to možná bude trochu víc, ale bez sundání hlavy je to víc za materiál, než za práci.
Tady je adresa opravny
http://www.firmy.cz/detail/2030493-bohumil-dobrovolny-jihlava.html _________________ X2 2,1 TD Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
woma
Založen: 15.12.2008 Příspěvky: 31 Bydliště: Třinec
|
Zaslal: út prosinec 16, 2008 11:57 am Předmět: |
|
|
Chlapi díky za rady,každopádně zajedu na rampu a kouknu tedy vezpod jestli tam někde něco viditelně neodkapuje,sice nevím kde třeba hadici oddechu najít,ale jdu do toho,pak zkusím nějaký ten servis na ty gufera atd. Takže jdu na to a kdyby ještě někoho něco napadlo pište Ještě jednou díky!!! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Váňa
Založen: 13.5.2008 Příspěvky: 63 Bydliště: Luka nad Jihlavou
|
Zaslal: út prosinec 16, 2008 12:38 pm Předmět: |
|
|
Tu hadici odvětrání najdeš přesně uprostřed ( v ose ) motoru z přední strany. Je pod tou tlustou plastovou trubkou přívodu vzduchu do sání. Je s ní při pohledu zvrchu zakrytá. V místě těsně nad vanou oleje je napojená ta hadice a o kousek výš se rozdvojuje a vede do sání na hlavě. Jestlo budeš na rampě, tak je při pohledu zepředu vprovo od olejového filtru. _________________ X2 2,1 TD Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
woma
Založen: 15.12.2008 Příspěvky: 31 Bydliště: Třinec
|
Zaslal: čt únor 12, 2009 1:25 pm Předmět: |
|
|
Tak chlapi,problém vyřešen,olej neuniká ani nemizí.Výměněny těsnítka ventilů a těsnění pod hlavou.Mechanik říkal,že motor byl měněn někde z vrakoviště kde asi dlouho ležel,čímž gumová těsnítka stvrdla a těsnění pod hlavou se taky téměř rozpadlo.Najeto 2000 km a oleje pořád stejně.Jen říkal,že motor má asi dost naběháno,že písty se ve válcích už trošku hýbou,tak snad ještě něco najezdím _________________ Xantia break 1.8 8v 74kw,rv.97 |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: čt únor 12, 2009 5:43 pm Předmět: gufera ventilů |
|
|
To že gufera ztvrdla a takříkajíc se rozpadají tak to neznamená že motor byl někde v kopřivách je to velmi častá závada na těchto motorech asi soudruzi ve francii udělali někde chybu a použili špatný materiál a nebo je tam prostě špatné prostředí pro materiál ze kterého to vyrobyli.
Mehanik tě asi pěkně postrašil a pokud nezměřil kompresní tlak ve válcích tak je dobrej že to dokáže poznat podle toho jak se hýbou písty.
Pokud by měl pravdu a měl bys motor ,,vyběhanej" tak ti mohl rovnou doporučit alespon výměnu pístních kroužků když už měl hlavu dole.Škoda že ty tlaky nezměřil před opravou.
Kolik si za to ůčtoval _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt únor 12, 2009 9:01 pm Předmět: |
|
|
Soudruzi ve Francii žádnou chybu neudělali, gufera stárnou rychle, jsou značky kde nevydrží ani 6 let.
Ale copak je todle?
,že písty se ve válcích už trošku hýbou,tak snad ještě něco najezdím
za blbost _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
judomiro
Založen: 15.5.2008 Příspěvky: 141
|
Zaslal: čt únor 12, 2009 9:04 pm Předmět: |
|
|
¼udia , mne to žralo tiež podobne olej tak 1l na 1000-1500km....mal som tam 5W40 a vobec auto nedymilo!!!!!!. Aj ja som mal motor spinavy od oleja, aj vanu, a spod viecka ventilov trochu slzil olej ale to bolo fakt minimum....Chlapik co sa u nas specializuje na citrony mi vymenil tesnenie pod krytom ventilov, a povedal ze zerie kvôli oleju ze tam ma byt 10W40. Dal mi tam aj taky pripravok , aditivum, proti zraniu oleja . Motor ide teraz hladsie a uz nezerie ani kvapku oleja. Zistil som ze vlastne motor ktory ma toho viac za sebou uz tak netesni a 10W40 je hustejsi. Tym padom ho nezerie. Samozrejme aj pomohlo to aditivum. To aditivum ozivuje aj secky tesnenia a gufera. Takze neplaste hned s vymenou gufer a podobne......Najprv skus dat to aditivum a pozri ,ako sa tu uz spominalo, tie hadice a skontroluj tesnenie pod vieckom ventilov.....to aditivum stoji cca 10€ +/- a je to 250ml.Vyskusaj a uvidis. Ja som spokojny!
Zdar. _________________ X1 1,8 8V r.v. 93 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|