Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
obiuQuido144
Založen: 9.6.2008 Příspěvky: 9 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út listopad 25, 2008 9:46 pm Předmět: 11 letá 1.9 TD ale jen 55tkm, stačí vyměnit řemen? |
|
|
Zdravím,
po výměně koulí teď dávám své ročníkově starší ale proběhem 55000km "pubertální" Xanti svépomocnou kůru v podobě výměny všech hlavních kapalin.
Vzhledem k věku to už ale chce se i preventivně věnovat rozvoďáku/rozvodům.
V servisu se divili, že má auto na zadní nápravě ještě papírové nálepky jako by snad ani nejezdilo v dešti atd... Kladu si teda otázku, jestli by např. do 75000 km (u mě cca 2 roky) nebylo přijatelné (a po domácku snadněji proveditelné než vrtání se do celé soustavy kvůli riziku prasknutí zpuchřelého kusu gumy:) vyměnit teď jen samotný řemen.
Peněž taky není nazbyt, ale nechci to podcenit.
Je blbost přemýšlet jen o výměně řemenu (např. vodní pumpa podléhá stáří?), nebo to vzhledem ke kilometrům dává smysl? Mění se standardně při rozvodech vůbec vodní pumpa?
Snad to není moc ufo dotaz
Dík za názory Boris _________________ Xantia Break 1.9 TD (1997) |
|
Návrat nahoru |
|
|
internetik
Založen: 10.3.2007 Příspěvky: 78 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: út listopad 25, 2008 11:46 pm Předmět: Re: 11 letá 1.9 TD ale jen 55tkm, stačí vyměnit řemen? |
|
|
Nechci se považovat za nějakého odborníka ale už něco trošku vím
Při tvem dotazu, ohledně rozvodů......bych je udělal komplet - řemen, kladku i vodní pumpu. U rozvodu (to mluvím nejen z jedné zkušenosti) by se nemělo šetřit a už vůbec ne na něco zapomenout. viz třeba ta pumpa. To je můj nazor
A na tvuj druhy dotaz - vubec to není UFO dotaz. lepší je se zeptat než něco zkurv...
Tak at jezdí a nahoupanou......... _________________ X1 2.0i Hydro je to mrtvice protože pořád leží (Potkan)
Na Comfortech
X1 1,6i dívčí autíčko, pry její mazlík
Nissan Patrol GR 2.8TD, 6 hrnců, |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: st listopad 26, 2008 9:07 am Předmět: |
|
|
Pokud víš 100%, že má jen 55t km a řemen je zpuchřelý věkem, tak dej jen řemen.
Všeobecně se soudí, že diesel má o 200t km víc než je na tacho, takže všechny rady budou podle toho. Další pohled na problém je, proč nedat do auta komplet rozvody a vodní pumpu za cca 7t Kč když oprava poškozeného motoru stojí 50t Kč.
Měl jsem už několik aut různých značek a ještě se mě nestalo, že by něco "odešlo" do 150t km. To, že ti praskne 11 let starý zpuchřelý řemen je pravděpodobnější než vysypaná vodní pumpa po 55t km.
P.S. Já jsem taky "spořivý", dal bych jen řemen. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
krok
Založen: 17.6.2008 Příspěvky: 11 Bydliště: Kromeriz
|
Zaslal: st listopad 26, 2008 10:58 am Předmět: |
|
|
Nejsem žádný odborník, ale myslím, že když teď dáš nový jen řemen, tak za měsíc dva budeš dávat novou jen vodní pumpu |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st listopad 26, 2008 11:27 am Předmět: |
|
|
Pokud auto pravidelně jezdilo po celou dobu, vyměnil bych jen ten řemen. Problém může být u aut co dlouho stojí a nejezdí, třeba i několik let...
Moje zkušenost je ta, že na Citronech origo kladky a vodní pumpy dávané při výrobě vydrží i 300 tisíc km _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: st listopad 26, 2008 11:45 am Předmět: |
|
|
fí ha PaMe, tak tos mě potěšil, páč mě se po koupi vysypala převodovka a dyš už to bylo "rozpůlený" tak se udělal jen řemen, prej zbytek byl v poho. No mám na tom už 50tkm a cajk. Jo za rok doleju cca 3/4 litru vody, lae to nemusí bejt pumpou... Jinak na rozvody se pomalu chystám a ty už nechám udělat komplet, přece jen vím prd kolik to mělo natočeno předtím i dyš na tachu bylo 96 tkm. _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: st listopad 26, 2008 11:48 am Předmět: |
|
|
PaM napsal: | Pokud auto pravidelně jezdilo po celou dobu, vyměnil bych jen ten řemen. Problém může být u aut co dlouho stojí a nejezdí, třeba i několik let...
Moje zkušenost je ta, že na Citronech origo kladky a vodní pumpy dávané při výrobě vydrží i 300 tisíc km |
No nechci to zakřiknout,ale mám taky origo vodní pumpu a zatím neteče a drží a ani nic horšího se nestalo zatím...sice se nevyměnila jen díky opomění a mě se to jen nechce te´d zase znova nechat kuchat a měnit.Tak až zas při příští výměně,jestli nějaká bude.Otec měnil kladky na ZX až po ofiko natočených cca 200000 a to mělo to auto o dobrých min. 100 000km více,pak kladka začla pískat a normálně při protočení v ruce se zadrhávala.Takže asi fakt kladky a pumpy vydrží hodně,jen ty tachometry naše lžou hodně Tím nenabádám k tomu měnit jen řemen,je to na každém,já bych měnil vše,pokud by šlo o mé jediné a hlavní auto a chtěl bych si ho nechat. a tím pádem s ním i někam dál jezdit. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
obiuQuido144
Založen: 9.6.2008 Příspěvky: 9 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st listopad 26, 2008 1:34 pm Předmět: |
|
|
Tech 55000 km je zarucenych, auto je natocilo postupne (nestalo)... udelam teda jen ten remen.
Diky vsem za odpovedi! _________________ Xantia Break 1.9 TD (1997) |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st listopad 26, 2008 3:18 pm Předmět: |
|
|
Kladky sou jen obyčejná ložiska, když se neporuší povrch a je to dost promazaný, není co řešit. Při čistě radiálním zatížení co kladky mají nějaká nepatrně větší vůle vyběháním zas tak moc nevadí. Většina kladek jde dodatečně natlačit vazelínou a promáznout. Tak že mazat, mazat a mazat
edit:
Jen doplním, když sem koupil 8let staré BX 1,9D bylo na tacho cca 190tis Km, kladky a pumpa původní. Kolik to mělo doopravdy nevím ale i o 100t navíc bych se nedivil. No a já najel dalších svých 200t a kadky i pumpa jsou tam furt ty původní, klady sem tuším 2x domazával . _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Naposledy upravil PaM dne st listopad 26, 2008 7:31 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Maniik
Založen: 21.10.2008 Příspěvky: 10
|
Zaslal: st listopad 26, 2008 7:14 pm Předmět: |
|
|
Ja před tydnem daval menit vse.. po 100 tis km. .. Remen byl v haji, kladky jedna se ztezka tocila druhá hucela uz, a pumpa už protykala vyslo cca 6500 Kč. A timto jsem se zavzal na dalších X let mit XA _________________ XA II 1.8 16v |
|
Návrat nahoru |
|
|
vaurien
Založen: 11.3.2008 Příspěvky: 13 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: čt listopad 27, 2008 7:37 am Předmět: Re: 11 letá 1.9 TD ale jen 55tkm, stačí vyměnit řemen? |
|
|
Souhlasím s internetikem. na rozvodech se nemá šetřit...
Já osobně bych udělal rozvody komplet. A při tvém nájezdu km bych měl na dalších 11 let klid |
|
Návrat nahoru |
|
|
stepan
Založen: 13.2.2008 Příspěvky: 135 Bydliště: ŠkodaBurg
|
Zaslal: čt listopad 27, 2008 5:05 pm Předmět: |
|
|
Když jsem si koupil svojí XA II, tak jsem vzápěti pořídil sadu na rozvody ( dvě kladky a řemen ) a vrhnul se na výměnu. Po sundání starých kladek jsem zjistil, že mají nepatrně větší vůli, než nové ( byla to stejna značka SKF ) Kdybych to věděl dřív, tak bych jenom koupil řemen a vyměnil jen ten. Ty kladky jsou opravdu jen obyčejné ložisko. Stačí je zkontrolovat, vymejt benzínem a znovu namazat vodní vazelínou. Vyměnil bych jen vodní čerpadlo ( kvůli simeringu ) a řemen ( guma stárne ). Tohle doporučuju, pokuď si to člověk udělá sám, pokuď to budeš dávat do servisu, tak už vyměò všechno.
Záleží jen na tobě, čemu dáš přednost. _________________ Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vlasta Širon
Založen: 29.1.2008 Příspěvky: 42 Bydliště: Øehořov u JIhlavy
|
Zaslal: čt listopad 27, 2008 7:10 pm Předmět: |
|
|
Zdravím všechny, osobně si myslím že ložiska v kladkách vydrží víc než 60tkm, řemen samozřejmě stárne a obával bych se víc těch X roků co je v autě. No ale když jsem před nedávnem měnil rozvody já ,tak šlo všechno nový - pumpa , řemen ,kladky . Cena u Boba do 3000 kč a dovezla to kurýrka až do futer u baráku . No vím co jsem tam dal a mám klid . Jestli najedu za 4 roky 60tkm a budu masařku ješte mít, tak tam šoupnu jen novou kšandu , kladky se pokusím máznout a fertig. No uvidíme co bude za tu dobu. Každopádně ti přeju hodně km s tvojí novou Xantií.Všem ostatním a citroenům zdar. _________________ X1 96 1,9turbo dehet ,masařica |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: pá listopad 28, 2008 8:44 am Předmět: |
|
|
Chtěl bych vidět ty borce,kteří bez poškození vyloupávají ty boční prachovky ložisek....a dávají je zase zpět......
je to asi jen můj názor,ale ježí se mi vlasy s takového šetřílkování.vyměnit rozvody na xantii je poměrně blbá práce a představa,že tam polezu co 2 měsíce kontrolovat ložisko v jakém je stavu aby mně auto nenechalo ve štychu když to nejméně potřebuju-to je opravdu hnus.
takže já osobně radím měnit celé sady a vědět,že mám cca. 70 000km klid a jistotu,že tam zase nepolezu.... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: pá listopad 28, 2008 1:38 pm Předmět: |
|
|
dolph napsal: | Chtěl bych vidět ty borce,kteří bez poškození vyloupávají ty boční prachovky ložisek....a dávají je zase zpět......
je to asi jen můj názor,ale ježí se mi vlasy s takového šetřílkování.vyměnit rozvody na xantii je poměrně blbá práce a představa,že tam polezu co 2 měsíce kontrolovat ložisko v jakém je stavu aby mně auto nenechalo ve štychu když to nejméně potřebuju-to je opravdu hnus.
takže já osobně radím měnit celé sady a vědět,že mám cca. 70 000km klid a jistotu,že tam zase nepolezu.... | Plne súhlasím pri každom jazdenom aute som vždy menil kompletku. Teda rozvodový remeò ,kladky aj vodnú pumpu. A to už je len moje puntičkárstvo, že som vždy vymenil aj komplet kvapaliny filtre aj remene proste všetko. A auto začínalo u mòa vždy s čistým "štítom". Človek má potom vačšiu istotu a klud. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|