Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Únik LHM u LP nápravy, bezpečnostní ventil, prasklá trubička
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: pá říjen 24, 2008 4:49 pm    Předmět: Únik LHM u LP nápravy, bezpečnostní ventil, prasklá trubička Citovat

Ahojky,

i po prohledání asi 5 stránek o únicích LHM jsem tu nenašel nic podobného, to je mi sice divné, nicméně poslyšte, co se mi dnes stalo:
odjíždím z domu, za 1km na mě blikají kontrolky STOP, tak poslušně zastavím a jdu hned do nádobky LHM. Málo! No možná rupla koule, chybí LHM (tolik?). Urychlený opatrný návrat, dolití a rup, pod autem kaluž čerstvé zelené LHM.

Po bližším ohledání to (když je systém pod tlakem) teče čůrkem z trubičky, která vede z/do bezpečnostního ventilu (označený červenou elipsou). Ten je pěkně zkorodovaný, stejně jako ta postižená trubička (červená šipka, trubka má na sobě ještě takový bilý plastový "obleček", je trošku vidět) a to byla zřejmě příčina její havárie:



Další fotky jsou tady v albu: http://picasaweb.google.cz/Pavel.Lajsner/XantiaHydro

Na service.citroen.com jsem našel že je to snad: bezpečnostní ventil č. 0291 03 3921 01 , ale všechny trubky do něj jsem nějak nedohledal. Která je ta zatočená, kam nahoru vede? Jestli tomu dobře rozumím, jedna z nich je tlakový přívod, tři jsou výstupy (přední korektor, zadní korektor a ještě něco), poslední je vracečka, přepad, či co.



Co s tím - vím - vyměnit, ale jak a kudy, máte s tím někdo nějakou zkušenost?

Díky, Pavel

P.S. Auto je Hydractive II, ale to asi nemá na funkci vliv.
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
malej.Hron



Založen: 9.10.2007
Příspěvky: 39
Bydliště: okolí Českých Budějovic

PříspěvekZaslal: pá říjen 24, 2008 5:11 pm    Předmět: poslední... Citovat

ahoj, takže jak jsi řekl, jeden je vstup, pak je výstup na zadní korektor, výstup na přední korektor a poslední je výstup k regulátoru tlaku-brzdy. Ten by měl být naproti přívodu od čerpadla a v případě poklesu tlaku pustí ventil olej jen do regulátoru...
_________________
Xantia Berline 2.0 HDi 80 kW Exclusive
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: pá říjen 24, 2008 5:38 pm    Předmět: Citovat

Pavle kolega Tykev má zkušenosti. Ten bezpečnostní ventil vyndával. Koukni sem:
http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=1553&postdays=0&postorder=asc&start=15
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá říjen 24, 2008 5:38 pm    Předmět: Citovat

na fotce vidím prd...

do bezpečáku jde 1 tlakovka od reguláku a z něho přímo proti tlakovce trubka do brzd válce a ty dvě vedle jdou napřed na PROTIPAD ZÁMKY a pak teprv na korektory ...

ta na konci je přepad hadice na průsaky ...

napřed de tlak na BRZDY přímo a podosažení cca 80 bar jde i dál do systému pružení Wink

JJ kolega Tykev si to pěkně užil s bezpečákem Twisted Evil
_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá říjen 24, 2008 5:55 pm    Předmět: Citovat

je od vás , ze Zlína - Otrokovic zavolej mu a on ti řekne jak na to Wink

http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=1553&postdays=0&postorder=asc&start=15


_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno


Naposledy upravil PaM dne so říjen 25, 2008 2:21 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: so říjen 25, 2008 1:21 pm    Předmět: Citovat

Den 2: auto do garáže a trocha gynekologie, přístup je tam opravdu mizerný. Podle obrázku PaM tahle trubka vede z dírky A nebo D (tedy blíže vratného vedení), což by napovídalo pérovací trubce?

Trubka ovšem končí v jakémsi rozdělovači pod nádobkou LHM - viz klikací foto. Ten rozdělovač má ale 1 přívod a 4 vývody, které se ztrácí různě v autě.



Skoro si myslím, že špatná trubka je č. 1 z rozvodu brzd:


že č.1 vede z toho bezpečnostního ventilu (to malé cosi vlevo) do "rozdělovače" pro brzdy (vpravo), ale jak říkám, začátek trubky není v dírce B bezpečnostního ventilu a rozdělovač na schématu má jen celkem 4 vývody?

Tož co to má znamenat?


A druhý dotaz - máte nějaký trik, jak povolovat ty hydraulické trubky, zvláště ty letité? Jakou velikost má ten šestihran - č. 8 vypadá jako o fous větší, č. 7 tam nevejde. Začátek trubky na bezpečnostním ventilu byl fakt shnilý, takže trubku samotnou jsem (snadno) ulomil. Mám teď přístup na "hlavu" čí "přírubu" i Golovkou, ale č. 8 se už protáčí, č. 7 nenasadím.

A ještě jedna jobovka: když chci povolit konec trubky (v tom rozdělovači), tak se protáčí celá část tohodle vehementu, na fotkách to není vidět, slovy se to tak špatně popisuje Sad


Jedna hloupá trubka za 200Kč, ale práce a následných oprav tam bude za tisíce, mám obavu.

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66


Naposledy upravil ok2ucx dne so říjen 25, 2008 4:28 pm, celkově upraveno 5 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so říjen 25, 2008 1:22 pm    Předmět: Citovat

sem ti psal, že ty trubky jdou napřed do padacích zámků ...
to je ten tvuj " rozdělovač" ...
_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: so říjen 25, 2008 1:49 pm    Předmět: Citovat

Po konzultaci s PaMem se jedná o protipadací zámek (ten nahoře, tady na obrázku), má vadná trubka by měla být č. 4:



Beru sikovky a jdu na to!

---

Edit: pokračování (později odpoledne) - trubičku jsem nakonec vykostil, odšroubit ji z protipadacího zámku byla docela hračka, ovšem z toho ventilu dole se to nehnulo ani o fous. Asi budu muset dojet bez zelené krve za jinými odborníky...

Až budete přezouvat zimáky, koukněte se na tento vehement, v jakém je stavu a hlavně ty trubky kolem něj. Je to zřejmě místo, které není přiliš chráněno před nálety soli a jiného svince a i ty krásné poplastované trubičky nakonec o svoji ochranu příjdou. Tak a nedopadnete jako já...


Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: ne listopad 02, 2008 8:59 pm    Předmět: Citovat

Den 3: francouzák + sikovky a další promarněné odpoledne s hlavou pod autem. Převlečná matice je už francouzákem celá zmáčklá, ale pustit se v závitu nechce. Zmáčená petrolejem a WD40.

Zkoušel jsem opatrně povolit i ostatní trubky, ale jim se též nechce, ačkoli trubičky samotné jsou netknuté. Ani matici č. 13, která ventil drží na kastli. No humus. Dolilju LHM a dojedu bez předního pružení k někomu, kdo se toho ujme s pořádným vybavením nebo s většími zkušenostmi.

Nechápu, proč tu frantíci vlastně ten podběh nezakryli celý? To je naprosto jasné, že tu všechno koroduje, svinec z cesty lítá přímo na ventil a všude kolem. Mad

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: út listopad 11, 2008 3:23 pm    Předmět: Citovat

Už zase houpu. Nevím, jak to ostřílení borci dělají, ale asi to fakt umí Shocked (lépe než já). Takže to nakonec dopadno na 4l LHM, novou trubku a nějakou tu práci, podle ceny ani ne moc...

Trubka vyměněna, ventil zůstal na místě. Původně jsem počítal jsem s tím, že ven půjde ventil a s ním i všechny čtyři (jinak nerezavé) trubky...

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mikiamiki



Založen: 16.12.2008
Příspěvky: 28
Bydliště: fulnek

PříspěvekZaslal: st prosinec 17, 2008 6:46 pm    Předmět: Citovat

Zdravim všechny Xantiaky psali jste tu o vymene trubky tak by mne zajimalo kde se daji sehnat nove trubky do citroenu se mi nechce ty ceny jsou dost vysoke.Mam xantii teprve dva tydny a uz se mi podarilo ukroutit od zadni brzdy.Jestli to tady uz nekde je tak se omlouvam ale nemuzu to najit.Vsem diky za odpoved.Houpani zdar.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: st prosinec 17, 2008 7:21 pm    Předmět: Citovat

Hmm, je fakt otázka, jestli a kolik je moc. Mi to moc nepřipadlo, trubka byla přímo na míru, originál Citroen, 200Kč, dodávka do týdne přímo z Francie, že prý, protože snad nebyla ve skladě v ČR. Je fakt, že ty delší (dozadu) už jsou k tisícovce.

Mám dojem, že když to tu pořádně prohledáš, nějaký kontakt tu bude, tuším, že jsem tu někde viděl kontakt na někoho, kdo dělá komplet roury do BXu. Věřím, že ostřílený borec PaM bude jistě někoho znát.

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt prosinec 18, 2008 10:07 am    Předmět: Citovat

tady všude ti udělají trubku jakou chceš, pošlou poštou ... ceny mírné Wink

http://www.karban.info/brzdovepotrubi.html

http://www.bekas.cz/main.php?id=brzd_pot

a p.Hejda (starší) z Jindřichova Hradce
_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mikiamiki



Založen: 16.12.2008
Příspěvky: 28
Bydliště: fulnek

PříspěvekZaslal: pá prosinec 19, 2008 8:45 pm    Předmět: Citovat

Diky vsem za opovedi.ale tech druhu trubek a sroubeni no asi si zajedu do citroenu Embarassed a mam to bez starosti.Houpani zdar a krasne vanoce preji vsem.
_________________
Xantia berline 1.9 TD r.v94
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Rekrut



Založen: 13.11.2008
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: po listopad 30, 2009 4:01 pm    Předmět: Co to je? Citovat

Dobrý den všem,můžete mě prosím poradit co to je? myslím tím teda tu věc, ze které mě vzlína LHM. Pod autem mam hezky okapaný flek a úbytek LHM kapaliny je tak 3 až 4 deci za pul roku. Nic méně kapka to pomalu ale jistě a ja bych nerad někde zůstal ležet......

tohle je ten bazmek
_________________
XII Break, 1.8 16V barva Rouge Pivoine
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)