Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
![Obsah fóra Xantiaclub](templates/Glass/images/orange/logo_phpBB.gif) |
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
JiRaY
![](images/avatars/13210199954640400f4066d.gif)
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: st říjen 08, 2008 8:44 pm Předmět: HDi začalo žrát |
|
|
Zdar,nevím,jak je to možné,ale najednou nám začalo HDi žrát o cca litr víc,než doposud.
Jezdíme pořád stejným stylem,stejné trasy,stejné cesty,chování auta se v ničem nezměnilo,už jsme zkusili i vystřídat jinou pumpu,je to pořád to samé-před měsícem spotřeba 5,7,nyní 6,5-7 litrů neustále,auto jede pořád stejně. ![Evil or Very Mad](images/smiles/icon_evil.gif) _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
luk.zah
Založen: 6.2.2008 Příspěvky: 93
|
Zaslal: st říjen 08, 2008 9:20 pm Předmět: |
|
|
Napadají mě jen 2 věci. Ta první je lambda (ale ta by házela diagnostiku) a ta druhá je čidlo teploty chladící kapaliny (ale to byste měli problém se starty při teplém motoru). Co mechanický únik nafty? _________________ Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
![](http://images.spritmonitor.de/222271_6.png) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: st říjen 08, 2008 9:24 pm Předmět: |
|
|
luk.zah napsal: | Napadají mě jen 2 věci. Ta první je lambda (ale ta by házela diagnostiku) a ta druhá je čidlo teploty chladící kapaliny (ale to byste měli problém se starty při teplém motoru). Co mechanický únik nafty? |
Lambda to nebude. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
ok2ucx
![](images/avatars/14196350574c542b66adf50.png)
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: st říjen 08, 2008 11:23 pm Předmět: |
|
|
jk napsal: | Lambda to nebude. |
Možná byla myšlena spíše váha vzduchu? Může "odejít" takto náhle? P. _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 ![](http://images.spritmonitor.de/184716_6.png) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
webster
Založen: 30.1.2008 Příspěvky: 121
|
Zaslal: čt říjen 09, 2008 1:30 am Předmět: |
|
|
Kdyby to byla váha, auto by asi táhlo míò. Je divný, že se při tom nezměnilo chování auta. Nejede to třeba hůř nebo líp?
Nejsem odborník - špatná nafta, špinavá váha, vzduchovej filtr, palivovej filtr, turbo, přibržděnej třmen od ručky ? |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
hombok
Založen: 16.8.2007 Příspěvky: 135 Bydliště: U Olomouce
|
Zaslal: čt říjen 09, 2008 7:35 am Předmět: |
|
|
A co výfuk? Kdysi mi to foukalo ve spoji mezi prvním a druhým dílem, ne moc, a bylo to trochu slyšet, spíš zvenku, na spotřebě to pak šlo taky poznat. Výkon mi připadal normální, ale po výměně to teda jelo líp, a spotřeba spadla okamžitě. Bylo to ale na benzíòáku, u nafty nevím, jen mě to napadlo. _________________ X1 2.0i VSX 94 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: čt říjen 09, 2008 8:05 am Předmět: |
|
|
Co třeba "čůrající" vstřik nebo vstřiky??
Na větší spotřebu si stěžovali majitelé aut než jim to propálilo písty.
Ale to je příliš katastrofický konec.
Doufám, že to bude "jen" čidlo nebo váha.
Po tvých problemech s 1,9 by to bylo už moc. ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: čt říjen 09, 2008 8:48 am Předmět: |
|
|
hombok napsal: | A co výfuk? Kdysi mi to foukalo ve spoji mezi prvním a druhým dílem, ne moc, a bylo to trochu slyšet, spíš zvenku, na spotřebě to pak šlo taky poznat. Výkon mi připadal normální, ale po výměně to teda jelo líp, a spotřeba spadla okamžitě. Bylo to ale na benzíòáku, u nafty nevím, jen mě to napadlo. |
Loni jsem jel ze Slovenska bez zadního dílu a spotřeba byla jen o 0,1 litru vyžší než při cestě tam na trase 300km, takže tímto moc nebude. Spíš bych se přikláněl k těm vstřikům, načaté váze za předpokladu, že filtry jsou vyměněné. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: čt říjen 09, 2008 4:24 pm Předmět: |
|
|
Henry napsal: | Na větší spotřebu si stěžovali majitelé aut než jim to propálilo písty.
Ale to je příliš katastrofický konec. |
Boze boze!!! Nestras!!!
Musim, ac nerad, konstatovat stejny problem...
Delsi dobu jsem nepouzival VIF. Ted, pri poslednim tankovani, jsem jej tam zase nalil. A prave po poslednim tankovani mi vylezla spotreba. Podle palubaku jezdim dlouhodobe kolem 6,3l a nyni(po 350km) mam spotrebu 7,0. Na druhou stranu ale pozoruji, ze to jede lip...ma to silnejsi zatah. Tak nevim...ze by nejake cidlo?? Treba cidlo teploty ve vaze ukazuje chladnejsi vzduch(z duvodu jeho mozneho odchodu do vecnych lovist) a ECU tam cpe vic nafty...ale kourivost se nezmenila...
Kdyz tak mluvim o te vaze...Xantiku, jsi si jist, ze vaha vzduchu je svym principem tak primitivni, ze se da promerovat primo na kontaktech pripojneho konektoru?? Neni v ni integrovana nejaka elektronika?? Uz ji zkousel nekdo kuchnout??? _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
webster
Založen: 30.1.2008 Příspěvky: 121
|
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: čt říjen 09, 2008 9:03 pm Předmět: |
|
|
Ale je. Ty dva pásky jsou její snímače. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
webster
Založen: 30.1.2008 Příspěvky: 121
|
Zaslal: čt říjen 09, 2008 9:19 pm Předmět: |
|
|
Tj, ale žádná další elektronika tam neni. Tyhle součástky jsou napojený přímo na konektor váhy vzduchu. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt říjen 09, 2008 9:39 pm Předmět: |
|
|
Todle je přímý vstřik benzinu, mohlo by to být stejné:
Měření hmotnosti nasávaného vzduchu pracuje na principu horkého, vyhřívaného filmu. V měřiči je žhavený drát nebo vyhřívaný tenký platinový film na keramické destičce.Tato tělíska jsou umístěna do proudu vzduchu. ten ochlazuje jejich teplotu. vyhřívací proud je udržován regulací na dané hodnotě. Jeho velikost je přímo úměrná množství nasávaného vzduchu, jeho hmotnosti. vyhřívání zajišuje teplotně závislý odpor, který je součástí můstku. Napájecí napětí na pin 2 je 12 V, pin 4 je napájen od ØJ napětím 5 V. Na pinu 5 přes ukostření (pin 3) můžeme zjistit hodnotu napětí signálu, který svojí proměnlivostí udává hodnotu odpovídající množství nasávaného vzduchu. kontrolovat můžeme tedy mimo diagnostickou zásuvku vozidla i běžným multimetrem, voltmetrem a pod. Zkreslení signálu může způsobit znečištění olejovými parami z odvětrání klikové skříně, prach, a pod. Pokles napětí signálu ovlivní tvorbu směsi a zpětné vedení výfukových plynů. Měření provádíme při různých otáčkách a odpojení zpětného vedení výfuk. plynů. snímač se dá vyčistit ale v případě závažného poškození je vyměněn. Pozor č. pinů jsou z vozidla VW FSi. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
JiRaY
![](images/avatars/13210199954640400f4066d.gif)
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá říjen 10, 2008 5:39 am Předmět: |
|
|
Tak abych ukončil dohady,váhu jsme dával cca měsíc zpět novou od boba,fungl,a chvíli po tom co se nacpala to začalo toto dělat,auto jede po váze trošku líp,ale rozdíl je jen lehce znát.
Zato ta spotřeba teď-6,40 a to byla dálnice
To už můžu pořád sedlat TD,HDi je drahý ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: pá říjen 10, 2008 8:03 pm Předmět: |
|
|
http://www.spritmonitor.de/en/detail/200012.html
Asi se učím jezdit s dieslem. (Vůbec se nechlubím ) Jinak spotřebu nad 7 mi udělala vadná váha vzduchu. Po výměně za novou, zaslanou od Xantiaka, spotřeba klesla. (Neorigo váha vzduchu made in ? z Polska za 1300,-Kč.) Za mírný nárůst spotřeby v červenci může vykuchaný katalizátor. Ono to jelo najednou tak dobře...... Teď už zase jezdím v klídku: řadím při cca 2500 ot. a pětku vytáčím max do 3000 otáček. I když čas od času trubky vymetám. Zrovna při té nádrži se spotřebou 6,02 jsem znovu zkoušel, jestli má XA ještě umí jezdit.... Do 170 km/h jde za plynem jak drak, pak nárůst zvolní, ale ochhotně jde ke 190 - 200 km/h. _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|