Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
![Obsah fóra Xantiaclub](templates/Glass/images/orange/logo_phpBB.gif) |
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
misina25
Založen: 5.4.2007 Příspěvky: 116 Bydliště: Bílina
|
Zaslal: so prosinec 01, 2007 1:13 pm Předmět: Zase ABS |
|
|
Zdravím vás.Potřeboval bych poradit.Mám auto s ABS a někdy při slabším brždění mi to hned jde do ABS ,ale zase někdy to musím zašlápnout trochu víc abych šel do ABS.Čidla jsem očistil všechno podotahoval a stejně je to prd platný tak doufám že mi někdo poradí.Dík za odpověď.Houpání zdar ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) _________________ Xantia 1,9 td kombi r.v97+klima |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Buchta
![](images/avatars/1530560317456a16c09aad6.jpg)
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: so prosinec 01, 2007 7:40 pm Předmět: |
|
|
Dle mě dost podivnej dotaz.......moc ti nerozumím....
No jako při slabším brždění mi to de taky do ABS, na ledě není problém, mno a někdy mi to de do ABS zas až při sešlápnutí na podlahu, to zas na suchu.....
Estli ti svítí kontrolka po zapnutí zapalování a pak zhasne, na čidlech si na měřil správný hodnoty, jak píše MíraCB tak to musíš mít v cajku...... ( teda ABS, myslím) _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
![](http://images.spritmonitor.de/190152_4.png) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: ne prosinec 02, 2007 12:23 am Předmět: |
|
|
No ono to není až tak úplná pravda. Kontrolka zůstane svítit, když je třeba čidlo přerušené. (nenaměří správný odpor čidla). Tyto popisované problémy bych typoval spíš na špatný signál ze snímačů ABS. Chtělo by to jednotlivá čidla porovnat na osciloskopu. Pokud bude třeba čidlo vyhnuté od zubů věnce, může mít signál nižší úroveò než čidla ostatní a takovýto signál může být špatně vyhodnocován. Jednotka si pak myslí, že je kolo zablokované a ono se přitom točí normální rychlostí. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: ne prosinec 02, 2007 9:14 am Předmět: |
|
|
Ono to ABS je trochu chytřejší, když by dobré čidlo nečetlo impulsy, tak se kontrolka také rosvítí. (např. při použití nouzově poloosy bez zubů ABS)
Vyhodnocuje si to podle tlaku v brzd. systému.
Nebylo by ke škodě odvzdušnit brzdy. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Frenk
![](images/avatars/125759608946100b6fa2674.jpg)
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 122 Bydliště: Kněževes u Rakovníka
|
Zaslal: ne prosinec 02, 2007 12:26 pm Předmět: |
|
|
Zdravim. Pri napojeni na mobilni diagnostiku (Elit) ukazuje kazde kolo primo rychlost. Pokud jede auto rovne, rychlosti jsou shodne (+-0.1km).
Pri zataceni se rychlosti logicky meni. A tohle ABS urcite sleduje (vyhodnoceni stavu snimacu). Ted si jen nevzpomenu jestli chyba ABS sviti uz po zapnuti, nebo az po rozjeti, kdy pozna, ze se mu jakoby netoci kolo. Dale ABS dostava signal od seslapnuti brzdy, kdy zacina porovnavat rychlosti jednotlivych kol a podle toho pulsne pribrzduje. Predni kola maji kazde svuj ABSventil, zadni naprava ma spolecny ABSventil. Frenk _________________ Xantia Break 1.8/8/LFZ/Ecu MM/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
misina25
Založen: 5.4.2007 Příspěvky: 116 Bydliště: Bílina
|
Zaslal: ne prosinec 02, 2007 12:50 pm Předmět: |
|
|
Čidla jsem neměřil moc tomu nerozumím,ale jak říká buchta ďělá mi to samé co jemu a kontrolka se mi vůbec nerosvítí jenom při zapnutí klíčku a pak zhasne.Jenom mě trápí že někdy to jde hned do abs a někdy musím mýt pedál až na podlaze ![Shocked](images/smiles/icon_eek.gif) _________________ Xantia 1,9 td kombi r.v97+klima |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Buchta
![](images/avatars/1530560317456a16c09aad6.jpg)
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: ne prosinec 02, 2007 7:29 pm Předmět: |
|
|
misina25 napsal: | Čidla jsem neměřil moc tomu nerozumím,ale jak říká buchta ďělá mi to samé co jemu a kontrolka se mi vůbec nerosvítí jenom při zapnutí klíčku a pak zhasne.Jenom mě trápí že někdy to jde hned do abs a někdy musím mýt pedál až na podlaze ![Shocked](images/smiles/icon_eek.gif) |
Upřesni todle: "Jenom mě trápí že někdy to jde hned do abs a někdy musím mýt pedál až na podlaze" - kdy se ti to tak chová. Mno tím měřením nic nezkazíš a máš to za 5 minut hotový, viz výše MíryCB návod. _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
![](http://images.spritmonitor.de/190152_4.png) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Gram_cz
Založen: 8.8.2007 Příspěvky: 106
|
Zaslal: ne prosinec 02, 2007 8:03 pm Předmět: |
|
|
Moc nerozumím, tomu tvému zkoušení ABS. Podle mě by mělo zapnout až v okamžiku, kdy čidla naměří určitej rozdíl mezi otáčkama kol. Takže moc nechápu, jak to zkoušíš. Kola ti přece nemusí začít blokovat vždycky při stejné síle stlačení pedálu. Záleží na povrchu vozovky, námraze, mokru atd... ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) _________________ X2, sedan, 1.8i 16V, r.v. 1998 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: ne prosinec 02, 2007 10:18 pm Předmět: |
|
|
"Jenom mě trápí že někdy to jde hned do abs a někdy musím mýt pedál až na podlaze"
Jen bych doplnil,že nezáleží na tlaku na pedál, ale na adhezi, tedy na podkladu pod pneumatikami. Pokud uvedený jev je na stejném podkladu, pak to problém je.
Zatím se mi nikde nepodařilo sehnat podrobnější popis funkce ABS u Xantie. Ví někdo o něčem.
S tou diagnostikou čidel během jízdy má asi Josef 2. pravdu a je to logické a použito i u jiných procesů, protože počítač ABS se přepne do smyčky řízení brzd až po aktivaci od spínače brzdových světel ( viz. schema ) . Proto když je přerušená pojistka č. 28, nebo vadný spínač, ABS nebude abeesovat.
Horší je to s výkonnou jednotkou ( elektroventily ) tam je to trochu černá skříòka ( pro mně ), i když si myslím, že způsobuje původní problém.
Co vím. Jsou to 3 dvojice ( vstupní č.1 a výstupní č.2 odpoštěcí ventil ), jak píše frenk, předek nezávisle na každé kolo 1 dvojice, v zadu společná pro obě.
Co jsem se dočetl, tak tyto ventily pracují ve 3 módech :
1. ABS není třeba - V1 otevřený, V2 zavřený
2. Některé kolo se zpomaluje, ABS zavře V1, V2 stále zavřený, v brzd. válci zpomalujícího kola zůstane aktuální tlak a dále se nezvyšuje.
3. Kolo se dále zpomaluje - zablokuje, ABS nechá zavřený V1 a otevře V2. Odpustí tlak, kolo se roztočí a celé se to opakuje. Samozřejmě to počítač zvládá korigovat cyklicky pro všechny 3 smyčky několikrát za vteřinu.
Doplní ( opraví ) mně někdo ? Díky. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: ne prosinec 02, 2007 10:20 pm Předmět: |
|
|
Já to tu měl rozepsaný celý večer, proto trochu dubluju Gram_cz. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Buchta
![](images/avatars/1530560317456a16c09aad6.jpg)
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: ne prosinec 02, 2007 11:41 pm Předmět: |
|
|
jira napsal: | "Jenom mě trápí že někdy to jde hned do abs a někdy musím mýt pedál až na podlaze"
Jen bych doplnil,že nezáleží na tlaku na pedál, ale na adhezi, tedy na podkladu pod pneumatikami. Pokud uvedený jev je na stejném podkladu, pak to problém je.
Zatím se mi nikde nepodařilo sehnat podrobnější popis funkce ABS u Xantie. Ví někdo o něčem.
S tou diagnostikou čidel během jízdy má asi Josef 2. pravdu a je to logické a použito i u jiných procesů, protože počítač ABS se přepne do smyčky řízení brzd až po aktivaci od spínače brzdových světel ( viz. schema ) . Proto když je přerušená pojistka č. 28, nebo vadný spínač, ABS nebude abeesovat.
Horší je to s výkonnou jednotkou ( elektroventily ) tam je to trochu černá skříòka ( pro mně ), i když si myslím, že způsobuje původní problém.
Co vím. Jsou to 3 dvojice ( vstupní č.1 a výstupní č.2 odpoštěcí ventil ), jak píše frenk, předek nezávisle na každé kolo 1 dvojice, v zadu společná pro obě.
Co jsem se dočetl, tak tyto ventily pracují ve 3 módech :
1. ABS není třeba - V1 otevřený, V2 zavřený
2. Některé kolo se zpomaluje, ABS zavře V1, V2 stále zavřený, v brzd. válci zpomalujícího kola zůstane aktuální tlak a dále se nezvyšuje.
3. Kolo se dále zpomaluje - zablokuje, ABS nechá zavřený V1 a otevře V2. Odpustí tlak, kolo se roztočí a celé se to opakuje. Samozřejmě to počítač zvládá korigovat cyklicky pro všechny 3 smyčky několikrát za vteřinu.
Doplní ( opraví ) mně někdo ? Díky. |
I tak se to jiro dá říct ( ovšem poněkud obsáhlejc a samo techničtějc ) ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
![](http://images.spritmonitor.de/190152_4.png) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Frenk
![](images/avatars/125759608946100b6fa2674.jpg)
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 122 Bydliště: Kněževes u Rakovníka
|
Zaslal: po prosinec 03, 2007 6:31 am Předmět: |
|
|
Zdravim. S nekolika obrazky a v anglictine je to v citroen_guide http://frank.webpark.cz/xantia/citroen_guide.pdf Nicmene je to jak pise Jira . Frenk _________________ Xantia Break 1.8/8/LFZ/Ecu MM/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: po prosinec 03, 2007 9:01 am Předmět: |
|
|
Dorý, tady jsou i hezké omalovánky .
Díky moc. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: po prosinec 03, 2007 10:23 am Předmět: Re: Zase ABS |
|
|
misina25 napsal: | Zdravím vás.Potřeboval bych poradit.Mám auto s ABS a někdy při slabším brždění mi to hned jde do ABS ,ale zase někdy to musím zašlápnout trochu víc abych šel do ABS.Čidla jsem očistil všechno podotahoval a stejně je to prd platný tak doufám že mi někdo poradí.Dík za odpověď.Houpání zdar ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
Tuhle bolest jsem již také zažil, jde o to , že při přibrzdění na suché vozovce začne ABS reagovat, přesně jak píšeš a to ne pokaždé a nejde ani určit u kterého kola.
Nechtěl jsem na toto téma reagovat, protože si přesně již nevzpomenu čím jsem závadu odstranil, zda vyčistěním zoubků poloos, odvzdušněním nebo vyčistěním kontaktů v zásuvkách čidel ABS , ale vím určitě, že se to obešlo bez složitých diagnostických přístrojů. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
misina25
Založen: 5.4.2007 Příspěvky: 116 Bydliště: Bílina
|
Zaslal: po prosinec 03, 2007 4:10 pm Předmět: |
|
|
Přesně jak píše Josef.2 při dobržďění hned zabírá abs ale není to pravidlem. Skusím se ješě na to jednou podívat a uvidím co se stím dá ďělat. _________________ Xantia 1,9 td kombi r.v97+klima |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|