Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
michal
Založen: 9.5.2007 Příspěvky: 182 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: čt červenec 17, 2008 8:26 pm Předmět: H1 s modrým světlem |
|
|
Nazdarek mohou se u nás použivat žarovky s modrým světlem a jaky s němá máte zkušenosti? díkec ( nazval jsem je modré světlo protože jsi tedka nespomenu na jejich název tak prominte) _________________ Citroen Xantia break 1,8 16V 99 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: čt červenec 17, 2008 10:15 pm Předmět: |
|
|
Pokud myslíš Xenony, tak můžou pouze pokud byly namontovány na auto už v automobilce při výrobě. Dodatečná montáž je možná pouze za předpokladu, že budou vyměněny světlomety(mají jinou konstrukci a uchycení pro výbojku), namontováno zařízení pro automatickou regulaci sklonu světlometů dle zatížení vozidla a ostřikovače světlometů. Všechny komponenty musí být schváleny automobilkou pro daný typ. Na Xantii se nikdy xenony nemontovaly, tudíž jejich dodatečná montáž není povolena. Ale spousta lidí má načerno neoriginální sady s paticema orig. halog. žárovek (nemají homologaci pro silniční provoz). Taky o nich uvažuju. A na STK to vždy vyměnit za normální halogeny. Xenony s namodralým světlem (6000 K) svítí líp než halogeny, s výrazně modrým světlem (více Kelvinů) už svítí hůř. Jel jsem s Mercedesem, který to měl (z výroby) a svítilo to o cosi líp.
Jsou povoleny halogenové žárovky se světle modrým sklem, pokud mají evropskou homologaci pro silniční provoz. Ale ty svítí bíle. _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomcat
Založen: 28.4.2008 Příspěvky: 63
|
Zaslal: pá červenec 18, 2008 12:05 am Předmět: |
|
|
Taky jsem zvažoval xenony ale pro problémy zavrhl. To ty H1 BLUE jsou zajímavé. Když mají 100 watů lze je použít? I na technickou |
|
Návrat nahoru |
|
|
jíva
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 14 Bydliště: Sedlice u HK
|
Zaslal: pá červenec 18, 2008 6:18 am Předmět: |
|
|
Dělal jsem pokusy sice na BXku a né s xenony, ale výsledek mne překvapil, proto se zmíním.
Zkoušel jsem žárovky se zabarvením do žluta i do modra. Viděl jsem hůř a hned a rád jsem se vrátil k bílé.
100W žárovky svítí velice dobře, ale nesmí se používat v běžném provozu na silnicích. Krom toho zatěžují víc teplem světlomet a proudový odběr je zhruba 2x větší (mohly by se opalovat kontakty relé nebo přepínače - podle zapojení).
Dají se však koupit žárovky se zvýšenou svítivostí a povolenou watáží. A to je podle mne správnější cesta. _________________ jíva & BX19TZi
BXclub |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: pá červenec 18, 2008 6:23 am Předmět: |
|
|
Osobně jsem halogenové žárovky o příkonu 100 W schválené pro silniční provoz nikdy neviděl. Na všech bylo vždy napsáno "pouze pro sportovní účely, nepoužívat na veřejných komunikacích" nebo něco podobného. Ale u předchozích 2. aut jsem používal několik let H4 - 100 W a vždy jsem prošel i přes STK. Nikdy to nezjistili. Ale ve výbavě jsem měl halogénovou žárovku s příkonem 60/55 W. A někde mimo pohled schovanou H4 - 100 W. Paraboly mi to nikdy nevypálilo. Ale pro jistotu jsem měl nataženy k žárovkám silnější dráty přímo od baterky (přes relé). _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
Paci
Založen: 3.2.2007 Příspěvky: 1
|
Zaslal: pá červenec 18, 2008 6:57 am Předmět: Re: H1 s modrým světlem |
|
|
Tenhle dotaz mě zaujal, něco z mých zkušeností - používal jsem modré klasické H1 ( cca 300Kč/ks ), měli při mých kilometrech živnost asi půl roku ( mám X2 Break 2,1 TDi a přibližně 40tis km/rok ). Kámoš mi namontoval sadu xenonů s paticí H1 do tlumených světel, ( tuším že teplota okolo 8000°K, jsou to ty hodně do modra, cena sady asi 4000Kč s DPH ) a absolutně si nemůžu stěžovat, jen je třeba je dobře seřídit, Xantie svítí opravdu dobře a někteří mají potom s Š120 v protisměru problémy... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: pá červenec 18, 2008 7:13 am Předmět: |
|
|
Problémem je, že každý policajt hned od pohledu z několika metrů pozná, že jsou neoriginální xenonové výbojky v halogenových světlometech. Asi by to prošlo u Fiata Marey, kde se konstrukce (vzhled) halogenových světlometů hodně přibližuje xenonovým, ale ne u Xantie. Holt člověk nesmí potom narazit na blbého policajta. A když už, tak být strašně hodný a poslušný.
Myslím si ale, že by to mohlo být řešitelné a i na STK by se mohli jít klouzat. Samozřejmě pokud by to bylo uděláno kvalitně. Napadá mne : nemá některé auto xenonové světlomety hodně podobné Xantiáckým halogénovým??? Uchycení se dá předělat. Na vrakáčích by se daly sehnat. _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: pá červenec 18, 2008 8:47 am Předmět: |
|
|
xenony do xantie nepatří.a kde kdo to ví.takže možný průser-od blbého policajta počínaje,až po pořádný průser-kdy se nebourá někdo kdo jede proti tobě,udělá kdoví jakou kravinu,ale když řekne-že jsi ho osilnil světly,které na auto mepatří-máš spoluvinu jak vyšitou.
mně to za to nestojí.
dostanou se koupit různé fakt dobré žárovky-třeba tyto: http://tuning.autodoplnky.cz/zarovky-osram-h1/zarovky-osram-h1-12v-55w-night-breaker-par-s14753571
dopadly v testech úplně nejlíp.
žárovky s modrým sklem jsou úplný propadák-vůbec nesvítí proti obyč. žárovce.v testech dopadly děsně. _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
AJM
Založen: 8.1.2007 Příspěvky: 194 Bydliště: Třeboň
|
Zaslal: pá červenec 18, 2008 1:02 pm Předmět: |
|
|
Zrovna předevčírem jsem pořídil H1 OSRAM Night Braker, tak jsem zvědav...
Se žárovkami H4 100W jsem dlouhá léta jezdil na BX, bez jakýchkoliv úprav úplně bez problémů, bylo to super.
Jinak se domnívám, že Xa svítí výborně, pokud jsou v pořádku paraboly,žádné překopávání na xenony bych neřešil... _________________ Xantia I 18i 8V SX Break Athena 97´pack elecricité, pack froid, pack cuir, pack bois
Xantia I 18i 16V VSX pack electricité, pack froid 97´
Xantia I 18i 8V SX 94´
Xantia II 18i 16V SX pack visibilité, pack look, pack electricité, pack bois 99´ |
|
Návrat nahoru |
|
|
michal
Založen: 9.5.2007 Příspěvky: 182 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: so červenec 19, 2008 6:02 am Předmět: |
|
|
nazdarek asi jsem to všechno špatně řekl co myslim myslel jsem akorad vyměnu žárovek tyvíc svitivé a oni jsou někdy do modra xenony bych si tam nemontoval protože tam nepatři _________________ Citroen Xantia break 1,8 16V 99 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: st červenec 23, 2008 11:18 am Předmět: |
|
|
Ale vždy 100W žárovky jsou u Xantie doporučené do dálkových světlometů... Je to psané v návodu...
Halogenky s xenon efektem bych ale nějak zvláš nechválil. Nesvítí to ani jako xenonky ani jako halogenky. Čili svítí to míò, než xenonky a v tom bílým (resp. šedivým) světle toho moc vidět není. Světlo totiž "splývá" se silnicí. No a pak unikají určité detaily zraku. To chce buď opravdu xenon nebo jen halogen s bílou baòkou.
Ale to jsou mé postřehy. Otec měl ty H4 s modrou baòkou na autě a nic moc... Že to vypadá efektně? Myslím, že důležité je hlavně vidět.
A je potřeba dát si bacha taky na kvalitu. Aby se nestalo, že z nějaké levné šunky se rozteče barva a to je pak na koupi nového světla. A už jsem to viděl. Byly to ty žárovky, které se dají koupit v Baumaxu nebo na poutích.
Co se týče xenonů, zabudovat do Xantie by to šlo i z hlediska legislativy, ale není to jen o tom zabudování. Je potřeba taky mít automatickou regulaci výšky (ne, že by to Xantie potřebovaly ) a ještě nějaké vychytávky. Plus teda homologaci těch světel. To si ale nevzpomenu, co... _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: st červenec 23, 2008 8:50 pm Předmět: |
|
|
OSRAM COOL BLUE!!!
Je to homologované a svítí to víc než běžná žárovka.
Neznačkové žárovky můžou mít barvu jakoukoliv a většinou budou svítit blbě. _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
luk.zah
Založen: 6.2.2008 Příspěvky: 93
|
Zaslal: st červenec 23, 2008 8:54 pm Předmět: |
|
|
Přesně tak! Jedině Osram Cool Blue!!
Mám je na autě a jsem moc spokojenej. Je to poměrně solidní BÍLÝ světlo a životnost celkem ujde. Kamarád si koupil Osram Nightbreaker, který už tu byl zmíněný - a moje i jeho pocity jsou nic moc-nesvítí zle ale dávají žluté světlo a tak je ty Cool Blue předčí (jsou to ale pouze subjektivní názory dvou lidí...) _________________ Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
|
|
Návrat nahoru |
|
|
tomcat
Založen: 28.4.2008 Příspěvky: 63
|
Zaslal: st červenec 23, 2008 9:58 pm Předmět: |
|
|
Aby ta homologace nebyla tak úspešnájako změna rozměrů kol,jak někteří píší |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: pá červenec 25, 2008 9:36 am Předmět: |
|
|
tomcat napsal: | Aby ta homologace nebyla tak úspešnájako změna rozměrů kol,jak někteří píší |
Homologaci to musí mít už když to kupuješ. Nechat si homologovat jeden výrobek, to by tě vyšlo teda pěkně draho.
Ale samozřejmě, je potřeba si to nechat zapsat i do TP. Sice tam standartně nic o světlech není, ale jakákoli změna oproti stavu z výroby by měla být zapsaná v TP (teď nemám na mysli spotřební zboží, jako pneu jiné značky, olej, LHM apod.). A právě, pokud to chce mít člověk legálně, je potřeba mít na to homologaci a (nebo) atest A 8SD. _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|