Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kabinový ventilátor
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Raww



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 192
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: čt červenec 10, 2008 3:02 pm    Předmět: Kabinový ventilátor Citovat

Confused Kabinový ventilátor mi občas (asi aby se to líp hledalo) začal žít vlastním životem! Takže: je to nějakej ten den zpět co jsem v kabině slyšel takovej divnej tlumenej zvuk, kterej jsem nikdy neslyšel. Po chvíli bádání jsem zjistil, že nefouká ventilace. Takže jsem z polohy AUTO kde to mám vždy přepnul do polohy 0 a pak do polohy MAX - ventilátor se nerozeběhnul, jen klaplo nějaký relátko. Po nastavení do polohy 0 opět klaplo. Tak jsem přepnul do polohy MAX a zase nic, jen to (asi) relé. Nechal jsem to tam a po několika sekundách se rozeběhnul ventilátor naplno. Po přepnutí do polohy AUTO, začal normálně regulovat otáčky.
Při dalších pokusech se to již neopakovalo. V době kdy venku bylo velmi teplo takže jsem klimatizoval se zničeho nic klimatizace zastavila - zjistil jsem, že opět nejde kabinový ventilátor. Vypnul jsem tedy klimu, dal ventilátor do polohy MAX a po chvíli se rozeběhnul, pak šla samozřejmě spustit i klimatizace.
Tento stav však netrval moc dlouho a tak jsem se na klimu i ventilátor vyprdnul a otevřel jsem šíbr a okýnka a jel jak socka ve favoritu. Což mne velmi naštvalo a rozhodnul jsem se kouknout tomu pod sukni. To jsem také využil k výměně kabinového filtru.
Takže při vyndaném filtru jsem to chvíli nechal nastartováno na volnoběh - po několika minutách se zase zastavila klimatizace, což signalizovalo problém s ventilátorem. Zjistil jsem, že v tomto stavu se ventilátor nějak točí, protože ovorem od filtru to fouká. Ale ono to foukalo stále bez ohledu napolohu AUTO, 0 nebo MAX prostě to stále trochu foukalo! Zkusil jsem vypojit hnědý konektor u ventilátoru ve kterém je tlustý červený drát, tlustý černý drát, slabý bílý a slabý oranžový drát. Ventilátor se samo zastavil. Po znovuzapojení tento pomalý chod na jakoukoli polohu pokračoval. Nastavil jsem tedy polohu MAX a čekal, ventilátor se po chvíli rozeběhnul a ihned sepnula i klima a pak to jelo několik minut bez závad. Pak prostě na AUTO reguloval, jela klima, na 0 se zastavil, vypnula se klima a na MAX zase fučel na plný pecky a najela klima...
Question Otázka tedy zní: Kde je zakopán pudl? Proč žije ventilátor svým životem? Proč nereaguje na polohu a proč i na 0 stále běží?
Podružná otázka zní podle čeho klimatizace pozná, že korektně běží kabinový ventilátor a když ne tak se vypne?

uff, slohová práce, soráč Embarassed
_________________
X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: čt červenec 10, 2008 8:55 pm    Předmět: Citovat

Kabinový ventilátor se točí pořád, sice jen velice pomalu ale pořád. Vesměs když nefunguje a žije si svůj život tak je zakopaný pes právě v té svorkovnici kterou jsi odpojoval, viděl jsem to několikrát uplně vypálené.

http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=42&highlight=ventil%E1tor
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dolph



Založen: 6.3.2008
Příspěvky: 313
Bydliště: F-M

PříspěvekZaslal: pá červenec 11, 2008 6:59 am    Předmět: Citovat

příčina je ve vypálených kontaktech spínací skříòky,nebo výstupní svorce..musíš tam dát relé,jinak ti to shoří úplně.podrobný popis je v návodech jak na to.....
_________________
pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629

X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Raww



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 192
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: pá červenec 11, 2008 7:10 am    Předmět: Citovat

Josef 2. napsal:
Kabinový ventilátor se točí pořád, sice jen velice pomalu ale pořád. Vesměs když nefunguje a žije si svůj život tak je zakopaný pes právě v té svorkovnici kterou jsi odpojoval, viděl jsem to několikrát uplně vypálené.

http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=42&highlight=ventil%E1tor


Hmm to se mi nezdá, ten konektor (jak samec tak samica) se zdají optickou kontrolou naprosto v pořádku.

Možná jsem popis poruchy napsal divně - upřesním - když to je v poruše, tak se točí pořád pomalu. Když není v poruše, normálně reguluje na AUTO, na 0 je vypnutý a na ruční režim má zase otáčky dle nastavené polohy...

dolph napsal:
příčina je ve vypálených kontaktech spínací skříòky,nebo výstupní svorce..musíš tam dát relé,jinak ti to shoří úplně.podrobný popis je v návodech jak na to.....


Myslím, že to asi ne - to byl problém u X1, kde spínací skříòka spínala výkonové stupně - já mám již X2
_________________
X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sadamek



Založen: 27.5.2008
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: pá červenec 11, 2008 7:50 am    Předmět: Citovat

Tak to by mě taky zajímalo co s tím máš protože mě to dělá taky a už toho mám plný zuby a uvažuji o novém voze Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jiří



Založen: 5.2.2007
Příspěvky: 13
Bydliště: Mělník

PříspěvekZaslal: pá červenec 11, 2008 9:36 am    Předmět: Citovat

Ahoj.
Dělalo mi to kdysi taky a byly to uhlíky. Vyměnil jsem je a už mám 4 roky pokoj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Raww



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 192
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: pá červenec 11, 2008 9:39 am    Předmět: Citovat

Jiří napsal:
Ahoj.
Dělalo mi to kdysi taky a byly to uhlíky. Vyměnil jsem je a už mám 4 roky pokoj.


Dobrej typ - to bylo hned další co mne napadlo, poté co jsem zkontroloval, že konektor je v pořádku. Předpokládám však, že uhlíky u Citroenu nekoupím, že mi budopu vnucovat celej ventilátor Mad Jak jsi to vyřešil ty?
_________________
X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jiří



Založen: 5.2.2007
Příspěvky: 13
Bydliště: Mělník

PříspěvekZaslal: pá červenec 11, 2008 10:04 am    Předmět: Citovat

Ahojky.
Já to vyřešil tak, že jsem navštívil místního prodejce autoelektriky a vybral stejně tvrdé uhlíky a rozměry upravil. Uhlíky jsou tam umístěny šikmo ke komutátoru a tak to chce rádně upravit. Práce je to tak na hodinku. Stálo mne to asi 60 Kč.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hombok



Založen: 16.8.2007
Příspěvky: 135
Bydliště: U Olomouce

PříspěvekZaslal: pá červenec 11, 2008 10:40 am    Předmět: Citovat

Ahoj. Tipoval bych taky uhlíky, a napadají mě ještě výkonové tranzistory.
_________________
X1 2.0i VSX 94
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dolph



Založen: 6.3.2008
Příspěvky: 313
Bydliště: F-M

PříspěvekZaslal: pá červenec 11, 2008 3:51 pm    Předmět: Citovat

jo,sorry,já si nevšiml,že máš X2 -ta už to má vyřešené jinak.... Rolling Eyes
_________________
pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629

X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Raww



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 192
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: st srpen 06, 2008 7:46 am    Předmět: Citovat

Takže další poznatek: při chladnějším počasí (ráno) funguje celkem "normálně" v poledně většinou nee. Ale minulý týden jel ventilátor vždy téměř spolehlivě. Příčina tudíž nejspíš bude ve ventilátoru resp. v uhlících. Otáčky totiž začaly občas kolísat a někdy se od něj ozývají divné zvuky.
Zkusil jsem podráždit origoš servis Citroen - uhlíky samo není možno u nich koupit, takže jedině celej ventilátor za lidových 9.400Kč Shocked - opravdu máme velmi luxusní autí Wink
_________________
X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Raww



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 192
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: pá srpen 08, 2008 6:34 am    Předmět: Jak to dopadlo - příčina Citovat

Včera ( 7.8.08 ) jsem se konečně za pomoci Míry rozhejbal a rozhodl se věc vyřešit. Protože se to chovalo tak jak se to chovalo (viz.výše) tak jsem jako vadný člen vybral samotný větrák resp. jeho uhlíky a komutátor.
S Mírou jsme zajeli na vrakáč koupit ventilátor jiný. Přes ujištění, že ventilátor na XA s klimou (jiné zapojení, bez klimy jen 2 dráty, s klimou 4+1) mají, žádnej na XA neměli. Zato měli několik z P405 a P306.
Ten na P306 byl zcela jiný. Z P405 vypadal velmi podobně. Zkusili jsme ho do auta připojit a šlapal jak měl. Nasadit do auta také šel, jen mu na krytu chyběla jedna dírka přo přišroubování čalounění (banalita, kterou netřeba řešit). Tak jsem ventilátor vzal, zaplatil a ještě za bránou jsem ho zapojil do auta, vše zbalil a vydal se s Mírou na cestu domů.
Bohužel ventilátor šlapal jak měl, ale nefuněl Mad
Takže jsme zastavili ve stínu a vykuchali jsme jej znova. A zjistili jsme, že sice do XA nasadit a zapojit jde, ale že se točí na druhou stranu a podle toho má i jinak tvarovanou vrtuli.
Jediným řešením tedy bylo ventilátor přepólovat, aby se točil na druhou stranu a také bylo nutné vrtule mezi sebou vyměnit. Což se později ukázalo jako dobrá cesta, ale plná bodláků Sad
Ony totiž mají jiné motůrky co se týče rozměrů a tudíž i vrtule na hřídeli seděla jinde. A tudíž celková výška větráku pak byla vyšší a ventilátor se do svojí díry nevešel. Zkrátim to: vrtuli jsme jěmně upravili, uchycení motoru v krytu jsme upravili a nacpat to tam šlo. A zdá se že to šlape dobře.
A závěr? Rozhodně neberte ventilátor z P405, páč přes svoje skoro shodné rozměry se točí na druhou stranu a tudíž tlačí vzduch proti výfukové spirále a netlačí tudíž vzduch ven z ventilátoru do trubek. Nadruhou stranu pokud ho někdo náhodou máte a nebo chcete obětovat 3 hodinky bádání a hraní si, tak tam napasovat po upravách lze Twisted Evil

Jó ještě k tomu ventilátoru co jsem tam měl - v komutátoru vybraná drážka cca 3-4mm od uhlíků a uhlíky dlouhý už jen 1-2mm (na té kratší straně) a drátky k nim vedoucí už nedovolovali aby je pružinka dotlačila až na komutátor. Takže po 10-ti letech ventilátor provozně spotřebován.
_________________
X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RINGO



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 137
Bydliště: MOST

PříspěvekZaslal: so září 27, 2008 10:17 am    Předmět: Re: Jak to dopadlo - příčina Citovat

Zima se blíží a tak jsem začal řešit ventilátor topení.Můj problem je takový,že ventilátor nemůžu donutit běžet na plno v automatu.Při manuální regulaci běží ventilátor v plném rozsahu,ale v automatu plných otáček nedosáhnu.Zkoušel jsem oblbnout čidlo vedle hodin kusem ledu,kdyby mu 6 stupòů co bylo ráno nestačilo.V létě jsem měl ten samý problem ,kdy v autě bylo 50 stupòů,klima na max a ventilátor si jenom tak brumlal,ale plnýho výkonu v automatu nedosáhnul.Pamatuji že před dvěma lety i při menších teplotních rozdílech nebylo žádnou vzácností slyšet hučet vetrák na max v automatu.
co jsem zatím pro nápravu udělal.
vizuální kontrola ovládacího panelu,vyčištění svorkovnic a napružení kontaktů,kontrola svorkovnic na ventilátoru,kontrola uhlíků na ventilátoru http://ringo.rajce.idnes.cz/xantia/#P1000268.JPG já si myslím že jsou ještě dobrý.tranzistory ve ventilátoru neumím změřit ,čidlo vedle hodin nasává.
Prosím o radu,tip,dobrý nápad,pročetl jsem toho dost tady na foru i na citroenech ,ale nějak nemohu najít to správný řešení.
_________________
X2 1,8 16V Break
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Studna



Založen: 6.10.2007
Příspěvky: 207
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: so září 27, 2008 12:16 pm    Předmět: Re: Jak to dopadlo - příčina Citovat

RINGO napsal:
Zima se blíží a tak jsem začal řešit ventilátor topení.Můj problem je takový,že ventilátor nemůžu donutit běžet na plno v automatu.Při manuální regulaci běží ventilátor v plném rozsahu,ale v automatu plných otáček nedosáhnu.Zkoušel jsem oblbnout čidlo vedle hodin kusem ledu,kdyby mu 6 stupòů co bylo ráno nestačilo.V létě jsem měl ten samý problem ,kdy v autě bylo 50 stupòů,klima na max a ventilátor si jenom tak brumlal,ale plnýho výkonu v automatu nedosáhnul.Pamatuji že před dvěma lety i při menších teplotních rozdílech nebylo žádnou vzácností slyšet hučet vetrák na max v automatu.
co jsem zatím pro nápravu udělal.
vizuální kontrola ovládacího panelu,vyčištění svorkovnic a napružení kontaktů,kontrola svorkovnic na ventilátoru,kontrola uhlíků na ventilátoru http://ringo.rajce.idnes.cz/xantia/#P1000268.JPG já si myslím že jsou ještě dobrý.tranzistory ve ventilátoru neumím změřit ,čidlo vedle hodin nasává.
Prosím o radu,tip,dobrý nápad,pročetl jsem toho dost tady na foru i na citroenech ,ale nějak nemohu najít to správný řešení.



Tohohle jsem si taktéž všiml na svém autě!Také uvítám jakoukoli radu.V dřívější době se rozběhl i na plno,tuším ,že to nastávalo při ofuku čelního skla,ale teď už nic.Naplno nefouká nikdy.Pouze v manuálním režimu.
_________________
Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DeX



Založen: 4.12.2006
Příspěvky: 93
Bydliště: Louny

PříspěvekZaslal: ne září 28, 2008 12:18 pm    Předmět: Citovat

Ja si pamatuji snad jediny pripad kdy me bezi ventilator na automat na plno a to v pripade, ze v zime pustim ofuk pouze celniho skla.
_________________
DeX Razz Exclusivni Xantia break 2.0HDi narozena o vanocich '98

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)