Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
PIDA_CZ
Založen: 21.1.2008 Příspěvky: 10
|
Zaslal: st červenec 09, 2008 6:36 pm Předmět: CHIPTUNING Xantia 2.0 HDI 110k - vaše zkušenosti |
|
|
čau, máte někdo zkušenost s čipováním konkrétně tohoto motoru? Co jsem zjišoval, tak po čipnutí by měl mít kroutící moment místo 250/4000ot tak 320/4100. Jde mi o to, že třeba se zapnutou klimou je při rozjezdech docela líne. Ale zaroveò se zamýšlím nad otázkou, jestli to nebude zátěž pro převodovku nebo jiné součásti motoru. Nechci do toho jít za každou cenu. Díkec za info _________________ Xantia Break, 2.O HDI Exclusive, r.v. 99 |
|
Návrat nahoru |
|
|
lightDJ
Založen: 14.1.2008 Příspěvky: 164 Bydliště: Plzeň (beer city)
|
Zaslal: st červenec 09, 2008 8:18 pm Předmět: |
|
|
cetl jsem o necem co se klasicky neprepisujou data,jen se k tomu pripoji naka krabicka...Pry to funguje nak tak ze to posouva cas vybuchu a tim se zveda kroutak jak pises. Ale co na to ostatni dily nevim,zkusenosti nemam a taky mi to zajima... _________________ vrak,cervenej,polorozpadlej 1,8 8V r.96
http://www.v-lighting.ic.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: st červenec 09, 2008 8:32 pm Předmět: |
|
|
Nejvyssi kroutici moment u HDI pri 4000ot????? _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
PIDA_CZ
Založen: 21.1.2008 Příspěvky: 10
|
Zaslal: st červenec 09, 2008 8:44 pm Předmět: |
|
|
lightDJ napsal: | cetl jsem o necem co se klasicky neprepisujou data,jen se k tomu pripoji naka krabicka...Pry to funguje nak tak ze to posouva cas vybuchu a tim se zveda kroutak jak pises. Ale co na to ostatni dily nevim,zkusenosti nemam a taky mi to zajima... |
No o těch "krabičkách" jsem taky četl, ale do toho bych nešel. (RACINGBOX, POWERBOX) Spousta firem co se zabívá čiptuningem to zavrhuje právě kvůli pozdějším problémům se vstřikama, čerpadlem, ...
Co jsem se tak zajímal, tak některý firmy předělávají kompletně celej software v řídící jednotce, a to tak, že upravují množství paliva, časování, zápínání turba při nižších otáčkách, ...
Jsou na to na netui různý tabulky, např. tady:
http://www.maxpower.cz/index.php?chiptuning=16/model-o/2984
nebo toto:
Citroen Xantia 2,0 HDI 109PS
Objem: 1997
Originál Po úpravě
Výkon (PS): 109 136
Výkon (kW): 80 100
Toč. moment: 250 290
Maximální rychlost: 191 202
Spotřeba při 90km/h: 4,5 4,3
Spotřeba při 120km/h: 5,5 5,2
Spotřeba ve městě: 7,3 7,0 _________________ Xantia Break, 2.O HDI Exclusive, r.v. 99 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PIDA_CZ
Založen: 21.1.2008 Příspěvky: 10
|
Zaslal: st červenec 09, 2008 8:48 pm Předmět: |
|
|
lewkins napsal: | Nejvyssi kroutici moment u HDI pri 4000ot????? |
Sorry to byl překlep, to by ten motor brzo vyskočil a šel mi naliskat.
Takhle to ma být správně:
Točivý moment 250 Nm při 1750 ot./min. Origo hodnoty od výrobce
Točivý moment 320 Nm při 1660 ot./min. To by měl mít po přečipování _________________ Xantia Break, 2.O HDI Exclusive, r.v. 99 |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: st červenec 09, 2008 9:28 pm Předmět: |
|
|
Civím na to jak puk Copak o to, zvýšit výkon o čtvrtinu, to by bylo asi příjemné, ale jak by se na to tvářil zbytek auta. Třeba taková spojka..... _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: čt červenec 10, 2008 7:48 pm Předmět: |
|
|
Nejlepší tuning je vykopnout kat,pomůže to,a bez rizika že něco odejde _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
lightDJ
Založen: 14.1.2008 Příspěvky: 164 Bydliště: Plzeň (beer city)
|
Zaslal: čt červenec 10, 2008 8:44 pm Předmět: |
|
|
PIDA_CZ napsal: | lightDJ napsal: | cetl jsem o necem co se klasicky neprepisujou data,jen se k tomu pripoji naka krabicka...Pry to funguje nak tak ze to posouva cas vybuchu a tim se zveda kroutak jak pises. Ale co na to ostatni dily nevim,zkusenosti nemam a taky mi to zajima... |
No o těch "krabičkách" jsem taky četl, ale do toho bych nešel. (RACINGBOX, POWERBOX) Spousta firem co se zabívá čiptuningem to zavrhuje právě kvůli pozdějším problémům se vstřikama, čerpadlem, ...
Co jsem se tak zajímal, tak některý firmy předělávají kompletně celej software v řídící jednotce, a to tak, že upravují množství paliva, časování, zápínání turba při nižších otáčkách, ...
Jsou na to na netui různý tabulky, např. tady:
http://www.maxpower.cz/index.php?chiptuning=16/model-o/2984
nebo toto:
Citroen Xantia 2,0 HDI 109PS
Objem: 1997
Originál Po úpravě
Výkon (PS): 109 136
Výkon (kW): 80 100
Toč. moment: 250 290
Maximální rychlost: 191 202
Spotřeba při 90km/h: 4,5 4,3
Spotřeba při 120km/h: 5,5 5,2
Spotřeba ve městě: 7,3 7,0 |
no ja bych mel strach z toho ze se mi nekdo drape v RJ,tahle tu krabicku lze vypojit a vse je jak driv ne? _________________ vrak,cervenej,polorozpadlej 1,8 8V r.96
http://www.v-lighting.ic.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: pá červenec 11, 2008 5:25 pm Předmět: |
|
|
Podle meho, nez zjistis, ze ma "black box" neblahe ucinky na motor, bude pozde ji odpojovat...
Take se priklanim(kdyz uz) k chipu SW nez k tem zazracnym krabickam, ktery nejspis jen oblbujou ECU...
Ale strach z destrukce, uz tak vybehanyho motoru, mi nedovoluje tech X tisic investovat(ne ze bych mel na rozhazovani). Presto vse mne to zvyseni vykonu a hlavne kroutaku moooc laka... _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
PIDA_CZ
Založen: 21.1.2008 Příspěvky: 10
|
Zaslal: po červenec 14, 2008 9:59 pm Předmět: |
|
|
lewkins napsal: | Podle meho, nez zjistis, ze ma "black box" neblahe ucinky na motor, bude pozde ji odpojovat...
Take se priklanim(kdyz uz) k chipu SW nez k tem zazracnym krabickam, ktery nejspis jen oblbujou ECU...
Ale strach z destrukce, uz tak vybehanyho motoru, mi nedovoluje tech X tisic investovat(ne ze bych mel na rozhazovani). Presto vse mne to zvyseni vykonu a hlavne kroutaku moooc laka... |
No právě, žemě ten krouák taky moc láká. Je pravda, že ten motor je docela líny na tak těžký auto. Takže asi do toho půjdu, a snad se někde něco nepos... _________________ Xantia Break, 2.O HDI Exclusive, r.v. 99 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: út červenec 15, 2008 8:36 am Předmět: |
|
|
Já bych do toho nešel,spíš bych zkusil zprůchodnit kat,vyčistit váhu vzduchu,možná tu dírku do vývěvy,překontrolovat sání a hadice od turba,zjistit jestli se ti nedělá v nádrži podtlak...atd
Když je toto vše o.k. tak je ten motor velice čilý,a úsporný,se sedanem v pohodě zamává,a umí ho rozpálit i přes 200 _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Venda-BX
Založen: 17.6.2008 Příspěvky: 54 Bydliště: Třebechovice Pod Orebem
|
Zaslal: út červenec 15, 2008 10:23 am Předmět: |
|
|
[quote="JiRaY"]Já bych do toho nešel,spíš bych zkusil zprůchodnit kat,vyčistit váhu vzduchu,možná tu dírku do vývěvy,překontrolovat sání a hadice od turba,zjistit jestli se ti nedělá v nádrži podtlak...atd
Přesně tak .Tím že ten motor netahá tak jak má chip tuning nic neřeší .
Akorát ho pošleš do věčnejch loviš dřív než je zdrávo .
Chip tuning se logicky dává do novějších aut ,krom toho nechtěj vidět ty vylágrovaný motory _________________ Xantia 1,8 rv.93 LPG |
|
Návrat nahoru |
|
|
kenedz
Založen: 4.7.2008 Příspěvky: 17 Bydliště: Záboří
|
Zaslal: čt červenec 24, 2008 10:56 pm Předmět: |
|
|
Ahoj,mám tam chip od 180 000km a teď má 211 000km a vše OK.Oleje si neveme ani kapku.Spotřebu neřeším,takže ji ani nesleduju,ale hlavní výhoda je,že jde dobře odspoda.Kat je taky pryč a je tam vložka filtru Green-výkon 0,jen se nemusí měnit,vše od bratra k narozeninám (ještě že ho mám).Chip dělali někde u Děčína,asi za 6000kč.Má tam být údajně 103kw
Nevidím důvod to nezkusit,spousta firem přece nabízí jen vyzkoušení.
Bráchovi chipli i Lucas-Epic u jeho 2,1Td a mám co dělat,abych mu ujel
Hodně úspěchu při "tunění" Zdeněk. _________________ Xantia Break HDi Exkluzive 140PS r.99-prodáno
Xantia Activa TCT r.96-jen na Xasrazy
Peugeot 406 HDi Prémium pack r.00-plně naložen |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: pá červenec 25, 2008 6:53 am Předmět: |
|
|
Neříkám, že ,me to neláká, ale:
Auto mám po dvou předchozích mejitelích a NEVÍM, jestli v motoru byl vždy správný olej, jestli měnili olej po 15t km nebo třeba po 30t km (plná systetika to prý zvládne ), nevím, jestli jezdili sólo podálnici dlouhé trasy nebo s 1,5t přívěsem někde po kotárech,.... Zkrátka NEVÍM toho o historii auta dost. A čipnout motor, který má za sebou 200t km provozu v neznámých podmínkách, může být poukázkou k jeho odchodu do věčných loviš.
Koupit auto jako funglofku, ujet s ním nějakých 20-30t km a pak čipnout, to dává smysl.
Koupil jsem si XA před rokem a počítám, že ještě asi 4 - 5 let denního provozu musí vydržet. To znamená, že v té době bude mít ujeto cca 300t km.
Takže suma sumárum: Zajímavé, lákavé, ale pro mne nepoužitelné. _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
zico
Založen: 21.2.2009 Příspěvky: 21 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: st květen 20, 2009 2:42 pm Předmět: |
|
|
Tak. Ja mam od minuleho tyzdna namontovany powerbox, tento starsi pan:
http://www.hs-elektronik.com/datenblatt-d/citroen-xantia20hdi-110ps.html
Znamy na tom urobil nejakych 150tis.km a pri predaji auta powerbox vymontoval. Dnes mu dam par penazi za to, este sme sa nedohodli, kolko ))
Ja som viac fanusik tychto krabiciek ako prepisania RJ - keby som potreboval niekde v servise citat z povodnych hodnot, tak len vypnem / zapnem prepinac. Prepina to rezimy aj pri vrkajucom motere, v poho. Rozdiel v rezimoch je ozaj citelny. Nechcem povedat, ze sa vyrovna V6, ale rozhodne sa priblizuje.
Mam aj C5 2,2 HDi a tam s powerboxom (tiez jazdeny mam nabehane uz vyse 70tis.km a nemozem si stazovat. O liter znizena spotreba, lepsie jazdne vlastnosti (!hlavne v kombinacii s AT a tempomatom!) .. a zatial no problem.
Budem este referovat, ako sa to vyvija pri XA. Skusim nejak odmerat jazdne vlastnosti. _________________ X2 2,0 HDi 80kW ´2000
C5 2,2 HDi Exclusive AT ´2003
predtym:
X2 2,1 TD SX ´1998
BX 1,4i RE ´1989 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|