Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: so leden 09, 2010 11:23 pm Předmět: |
|
|
Tak zjišuju , že moje vozidlo bylo napadeno kutilem . . . na ventilátoru se někdo vyřádil ( točí opačně . . . ) . Zpátky k problému , zkoušel sem ty tenký řídící drátky, co vedou k ventilátoru. Jeden , když ukostřím ( stačí přes zkoušečku ) , cvakne relé a ventilátor jede naplno. Předpokládám , že ten druhej ovládá nižší rychlosti. Jde mi teď o to , kde může být chyba. Jestli v ovládání ( jezdec je v pořádku, na pohled tam nic neshořelo ) , nebo v regulátoru u ventilátoru ( tam sem vyměnil tranzistory ) . Na regulátor u ventilátoru by nasvědčovalo to , že před výměnou tranzistorů šla předposlední snížená rychlost. Na ovládání nasvědčuje opožděný sepnutí plné rychlosti.
Nezbyl tu někomu plošòák s elektronikou z ovládání ? ( třeba když vyhořel jezdec na tom druhým plošòáku ) Abych mohl vyloučit chybu v regulátoru , nebo ovládání . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út leden 12, 2010 7:33 am Předmět: |
|
|
Tak už mám opraveno . Vyměnil sem výkonový tranzistory za původní a světe div se , regulace funguje . . . Když už sem to měl kuchlý , vyměnil sem uhlíky a stočil na soustruhu komutátor ( je docela vopruz vyškrabat drážky . . . ) . Jinak regulace funguje tak , že se mění odpor mezi těma tenkejma řídícíma drátkama. Stačí mezi ně zapojit svítivou diodu ( náhradu parkovací žárovky ) a ventilátor se začne pomaličku otáčet.
Měl bych ještě dotaz k uhlíkům. Směřují ke komutátoru trochu tengenciálně. Mají se při správným smyslu otáčení jakoby vtahovat do záběru ? Nejsu si jestej , jestli tam mám motorek se správným smyslem otáčení . . . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: čt leden 14, 2010 9:28 pm Předmět: |
|
|
Tak dnes mi doslúžil ventilátor. Po štarte sa vždy v polohe AUTO rozbehne ,ale po krátkom čase (cca10min.) otáčky klesajú až takmer ventilátor zastane. Prepnem na MAX a velmi pomaly za divného hukotu sa rozbehne ,ale plný výkon to už nie je. No a dnes cestou domov sa ešte rozbehol ako po iné dni ,ale kým som dorazil už bol ventilátor "mrtvý". Tak zajtra sa objednávam k elektrikárovy...
Keď zaštrajkoval prvý krát som s tým hneď utekal k opravárovi vybrali sme ventilátor a potvora bežal ako má a aj všetky merané hodnoty pod¾a neho boli v norme. Takže to doteraz ešte nejaký mesiac bežalo čo mi prišlo jednak vhod ,mohol som jazdi bez odstávky auta. Len som prekvapený ako pomaly to odchádzalo (možno ešte ráno nabehne) ako keby to auto mi dávalo čas na opravu a stále bolo k dispozícii....
A aj práve preto mám rád toto auto nič mi zatia¾ neodišlo na òom len tak zrazu vždy je tam pre mòa "lenivca" dostatočná časová rezerva na opravu.uk uk uk _________________ XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: po leden 18, 2010 1:29 pm Předmět: |
|
|
Tak ráno som zaniesol auto do servisu auto je už doma ,ale bez ventilátora. Vybrali sme ho zatia¾ nevieme presne čo je príčina preto som ho aj nechal v servise. Uhlíky sú dos opotrebované po pohýbaní sa ventilátor rozbehol ,ale len konštantnou rýchlosou a nedal sa rergulova. Takže skúsia nejaké doladi ,tranzistory sú ešte na mieste. Bol som aj na vrakovisku pozrie ventilátor ,mali len z P406-ky. Vyzerá úplne rovnako ,ale po zapojení šiel len na maximálne otáčky takže som ho vrátil. Inak pýtali za neho 60eur.
Tak uvidíme zajtra ,príbeh pokračuje.... _________________ XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jack
Založen: 18.12.2007 Příspěvky: 72 Bydliště: Orlová
|
Zaslal: po leden 18, 2010 2:41 pm Předmět: |
|
|
Ano, uhlíky by se měy jakoby vtahovat. Pokud je třeba obrátit polaritu kvůli lopatkám větráku, tak se jedná o nějakou kombinaci dílů z P406, u kterého vypadá celý ventilátor stejně, ale točí se no opačnou stranu než u Xa. _________________ X2 2.0 HDI 80kw break exclusive
ex X1 2.0 8V LPG
Yamaha XJR 1300
|
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po leden 18, 2010 2:48 pm Předmět: |
|
|
Díky , měl sem právě podezření na použití motorku z P406 . Takže tam mám originál . Při tomto " vtahování " se mi točí vrtule správným směrem ( původně se točil naopak - předchozí majitel byl zřejmě odborník . . . ) _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: po leden 18, 2010 8:22 pm Předmět: |
|
|
Môžu uhlíky ovplivòova otáčky ventilátora? Mám na mysli nastavenia od AUTO-MAX. Hovoril som s elektrikárom a vravel, že uhlíky vymenil ,ale do tých tranzistorov sa mu akosi nechce. A ja sa pod¾a tu uvedených skúseností domnievam ,že práve tam bude pes zakopaný. _________________ XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
mvikym
Založen: 31.7.2009 Příspěvky: 35 Bydliště: šumperk
|
Zaslal: po leden 18, 2010 8:30 pm Předmět: |
|
|
neříkám, že to tím je, ale mě se tak podobně ventilátor začal projevovat, když mi ,,odešla,, spínačka. pokud máš moznost u někoho zkusit.... _________________ X1 Break 2,1TD 1997 |
|
Návrat nahoru |
|
|
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: po leden 18, 2010 8:59 pm Předmět: |
|
|
Zajtra tam idem zas tak to skúsime pozrie dúfam ,že sa to vyrieši ,bo takto beha s autom v tejto zime nieje boh vie čo. _________________ XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|