Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

1,8 16V - chcípá a nejde dočasně nastartovat

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
HJ



Založen: 26.5.2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: po květen 26, 2008 10:48 pm    Předmět: 1,8 16V - chcípá a nejde dočasně nastartovat Citovat

Prosím o rady a zkušenosti. U Xantie 1,8 16 V, r.v. 96 mi nepravidelně (od jednou za tři měsíce až po tři krát za hodinu) zhasne motor při jízdě na zařazený rychlostní stupeò a pod plynem a to bez předchozího cukání nebo jiných projevů, poté to nejde nastartovat cca 15 min. Nebo taky po nějaké přestávce v jízdě nejde znovu nastartovat.
Diagnostika - vše v pořádku.
Alarm by to být neměl, jelikož při aktivovaném alarmu se při pokusu o startování nerozsvítí palubní deska, ale v mém případě palubka svítí normálně.
Měl jsem zapůjčené dvojité relé (bez krytu), aby bylo vidět spínání nebo nespínání. A ve stavu nenastartovatelném - po otočení klíčku došlo k sepnutí jen jednoho kontaktu (správně by měly na krátko sepnout oba a pak jen jeden). Při startování se druhý zase nesepne. K nastartování auta nedojde ani při ručním sepnutí tohoto kontaktu a naopak když motor normálně běží a ručně dojde k přerušení kontaktu se motor zastaví.
Opravy typu pokus omyl jsou špatně, protože první rada byla krokovací motorek (marná investice), druhá rada byla výměna dotyčného dvojitého relé. Naštěstí se nekoupilo, ale šlo zapůjčit výše uvedené referenční relé, ale tím, že to v dané chvíli nejde nastartovat ani na něj, tak je dvojité relé taky vyločeno jako zdroj problému.
Děkuji všem
HJ
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Buchta



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 868
Bydliště: Praha 3

PříspěvekZaslal: út květen 27, 2008 7:25 am    Předmět: Citovat

Možná blbej tip, lae co přerušovací ventil paliva při bouračce?..... ( bo jak se to menuje )
_________________
X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená Smile i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
carp



Založen: 27.11.2006
Příspěvky: 54
Bydliště: BLATNÁ

PříspěvekZaslal: út květen 27, 2008 10:34 am    Předmět: tip Citovat

Zkusil bych třeba spínací skříòku nebo jít po drátech k čerpadlu. Je slyšet čerpadlo i když nenastartuješ?
_________________
carp X1break 1.8
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mixa



Založen: 2.3.2008
Příspěvky: 202
Bydliště: Milotice nad Bečvou

PříspěvekZaslal: út květen 27, 2008 7:43 pm    Předmět: Citovat

Tohle může dělat úplně suverénně immobilisér. Ale 100% ti to neřekne nikdo.
_________________
Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
HJ



Založen: 26.5.2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: st květen 28, 2008 12:36 pm    Předmět: Citovat

Díky za podněty (doufám, že ne poslední).
Pokusím se na ně odpovědět:
- přerušení přívodu benzínu - vůbec nevím jak je to řešeno, ale předpokládal bych, že při nedostatku benzínu to bude chvíli cukat než to zdechne zcela a to mi nedělá.
- auto nemá kalkulačku a nevím zda předpokládám správně, tak nemá imobilizér. Dodělávaný alarm je jednookruhový a ten to nedělá (viz výše -při aktivovaném alarmu nesvítí kontrolky palubní desky, narozdíl od marných pokusů o start když se "JÍ" nechce.
- když se "JÍ" nechce, tak čerpadlo nenatlakuje benzín, protože se nesepne dvojité relé (viz výše o sledování na referenčním odkrytoveném relé - v poloze klíčku rozsvícené palubky nedejde ke krátkému sepnutí obou relátek - spuštění palivového čerpadla. Při startování se druhé relé taky nepohne a když se mu pomůže prstem, tak to taky nechytne. Pak, po nějakém čase, aniž by se s čímkoliv hýbalo, třepalo vše proběhne jak má a jede se dál.
Dík za další náměty anebo kontakty s kým to zkonzultovat (nejlépe OVA a okolí)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sima



Založen: 27.11.2006
Příspěvky: 915
Bydliště: Srdce Valašska

PříspěvekZaslal: st květen 28, 2008 2:20 pm    Předmět: Citovat

Já nevím,ale co tak spíš teda špatné relé anebo to už začíná fakt někde od spínačky,to je taky možné.Zkusil bych koupit relé anebo je od jiného xantiáka zapůjčit,a vyřadíš další neznámou.
_________________
X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak Smile
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: st květen 28, 2008 3:29 pm    Předmět: Citovat

Krásná závada, nejlépe prozkoumat všechny konektory kolem sání a nejčastěji to dělá konektor snímače otáček. Ony se ty spoje někdy umí krásně zaoxidovat a máš práci na týden. Když je budeš všechny prohlížet tak je zrovna prostříkni nějakým kontaktolem.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jack



Založen: 18.12.2007
Příspěvky: 72
Bydliště: Orlová

PříspěvekZaslal: st květen 28, 2008 4:44 pm    Předmět: Citovat

Na mé bývalé (2.0 8V) jsem měl něco podobného.Ztrácelo se mi někde plusko pro počítač.Nakonec jsem našel totálně prooxidovaný drát ve svazku,který vede od pojistek za baterkou,do podběhu,pak pod chladičem k počítači.Asi byla narušena izolace při bouračce,kterou měla holka za sebou.
_________________
X2 2.0 HDI 80kw break exclusive
ex X1 2.0 8V LPG
Yamaha XJR 1300
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HJ



Založen: 26.5.2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: čt květen 29, 2008 7:53 am    Předmět: Citovat

sima napsal:
Já nevím,ale co tak spíš teda špatné relé anebo to už začíná fakt někde od spínačky,to je taky možné.Zkusil bych koupit relé anebo je od jiného xantiáka zapůjčit,a vyřadíš další neznámou.

Vždy píšu, že jsem měl půjčené relé - odkrytované - aby bylo vidět co se děje když to nejede.
A když se "JÍ" nechce, tak se "JÍ" nechce ani na půjčené relé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HJ



Založen: 26.5.2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: čt květen 29, 2008 8:02 am    Předmět: Citovat

jack napsal:
Na mé bývalé (2.0 8V) jsem měl něco podobného.Ztrácelo se mi někde plusko pro počítač.Nakonec jsem našel totálně prooxidovaný drát ve svazku,který vede od pojistek za baterkou,do podběhu,pak pod chladičem k počítači.Asi byla narušena izolace při bouračce,kterou měla holka za sebou.

No, jestli je některý drát napíchlý - což nemusí být třeba ani vidět - a pod tím zcela zoxidované, tak mně jeb.. a nalezení je čistě náhodné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Buchta



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 868
Bydliště: Praha 3

PříspěvekZaslal: čt květen 29, 2008 8:47 am    Předmět: Citovat

Jj zrezlej kábl, to znám z BX, taky stejná příhoda, ale natrefil sem na PANA elektrikáře, kerej něco někde změřil, pak chyt kábl, zatách a kábl rupnul, páč držel jen na bužírce. Mno tak ho napojil rychlospojkou a bylo spraveno. Držím palec v hledání, no u XA bude asi těch káblů víc.....
_________________
X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená Smile i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jack



Založen: 18.12.2007
Příspěvky: 72
Bydliště: Orlová

PříspěvekZaslal: čt květen 29, 2008 11:13 am    Předmět: Citovat

Jó,hledání,to byla lahůdka z pramene.Všechny dráty z toho husího krku ven a samozřejmě to bylo v tom nejnepřístupnějším místě.Snad to nebude tvůj případ.
_________________
X2 2.0 HDI 80kw break exclusive
ex X1 2.0 8V LPG
Yamaha XJR 1300
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HJ



Založen: 26.5.2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: po červen 02, 2008 8:41 pm    Předmět: Citovat

Buchta napsal:
Možná blbej tip, lae co přerušovací ventil paliva při bouračce?..... ( bo jak se to menuje )

Jó, tak už to vím, ten to taky nedělá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
carp



Založen: 27.11.2006
Příspěvky: 54
Bydliště: BLATNÁ

PříspěvekZaslal: út červen 03, 2008 4:12 pm    Předmět: Citovat

Když Ti to nesepne dvojrelé, ani to půjčené, zkus zjistit, zda jde napětí na vstupu do relé. Když Ti bude fungovat, proměř a zjisti proud na relé, až nastane závada, udělej to samé. Kde se neukáže proud, jdi po kabelu dokud nenajdeš příčinu výpadku. Takhle bych to zkusil já. Ještě jeden tip, zkus kouknout na pojistku a vyměnit ji za jinou(stejné hodnoty Rolling Eyes ).
_________________
carp X1break 1.8
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)