Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Alda
Založen: 14.6.2007 Příspěvky: 70 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: ne duben 27, 2008 4:04 pm Předmět: pneumix |
|
|
Nazdar kolegové,
chtěl bych znát Váš názor na huštění pneumatik dusíkem, tzv. ´´pneumix ´´ na našich houpačkách. Má s tím někdo zkušenosti?
Houpání zdar _________________ Alda
XA I Break, r.v.97, 1.8i 8V, 8l/100km
černý ďábel na komfortech |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: ne duben 27, 2008 4:34 pm Předmět: pneu |
|
|
Pokud chceš vyhodit peníze tak to pneumatikám neuškodí.Smysl to má hlavně na nákladních vozech ale na osobák žádnej větší rozdíl nepoznáš.Možná mín ucházejí.Určitě bude spousta lidí kteří mají jiné zkušenosti a budou to chválit ale já to měl taky a nic extra se nedělo.Pokud na to máš tak si to pořid.
Četl jsem několik článků o tom a ve většině to vyznělo pouze jen pro ty nákladáky ale u osobáků je to jen asi o penězích.
(je to můj názor snad se do mě moc nepustíte) _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: ne duben 27, 2008 6:03 pm Předmět: |
|
|
přesně tak |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: ne duben 27, 2008 8:07 pm Předmět: |
|
|
Dusík má větší molekuly,proto neuniká přes drobné póry v pneu,má tím pádem taky lepší pružící vlastnosti -snížení hlučnosti,vyšší komfort . Já jsem ho dával někdy na podzim,kontroloval jsem tlak zatím 3x a je pořád stejný i se změnou teplot zima-jaro.Takže mě se těch 25Kč za kolo vyplatí.Do kamionů se dusík dává hlavně kvůli ochraně proti přehřátí od brzd. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: ne duben 27, 2008 9:11 pm Předmět: |
|
|
Luboš.H napsal: | Dusík má větší molekuly,proto neuniká přes drobné póry v pneu,má tím pádem taky lepší pružící vlastnosti -snížení hlučnosti,vyšší komfort . Já jsem ho dával někdy na podzim,kontroloval jsem tlak zatím 3x a je pořád stejný i se změnou teplot zima-jaro.Takže mě se těch 25Kč za kolo vyplatí.Do kamionů se dusík dává hlavně kvůli ochraně proti přehřátí od brzd. |
Musím souhlasit s Lubošem a si píšou kde chtějí co chtějí,tlak prostě drží a pneu se tolik netlakuje při zahřátí,z čehož plynou výhody jaké všichni víme.Ten tlak a únik-neúnik mám odzkoušen za několik sezon,takže pište si co chcete dusík je gut,nic ve zlým Kor když má někdo letní i zimní kola zvlášt a nepřezouvá,tam není co řešit už vůbec. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po duben 28, 2008 6:43 am Předmět: |
|
|
Já mám letní kola už druhým rokem nafučené dusíkem, ale rozdíl oproti zimním, které byly jen luftem nepoznám. I tyto letní jsem už dofukoval, na předku byly dost měkké, ale je možné, že to tak málo nafoukli už v pneuservisu. Jinak 100,- za plyn do všech kol není moc, ale asi se na to za rok už vykašlu, žádný znatelný rozdíl, kromě kila z kapsy fuč, nezaznamenávám _________________ Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite
http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alien
Založen: 29.1.2007 Příspěvky: 224 Bydliště: Prágl four
|
Zaslal: po duben 28, 2008 7:49 pm Předmět: |
|
|
je to úplně na hovno, bych řekl.
ale což, plate, kdo by chtěl, mám zázračné tabletky, které když hodíte před obutím do gumy, nasadíte na kolo, tak se vám zvýší trvanlivost pneumatiky o 45%.
Cena jedné tabletky je 75,- s DPH. Made in Honduras. Je to přímý dovoz. _________________ Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí
Naposledy upravil Alien dne út duben 29, 2008 9:48 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: po duben 28, 2008 9:59 pm Předmět: |
|
|
tak dneska jsem po dlouhý době navštívil pneuservis a zaved řeč na dusík a dověděl se zhruba toto: smysl to má jen na léto a jen u nových pneu, protože dusík si drží líp teplotu, takže se v létě nezahřívá tolik jako vzduch, tím pádem pneu zevnitř mírně ochlazuje, ta si uchovává původní měkkost nebo spíš tvrdost a nesjíždí se tak rychle. vzduch se ohřeje rychleji, pneu se taky ohřejvá a proto guma měkne a rychleji se sjíždí. rozdíl je v km přibližně 5 - 10 tisíc víc s dusíkem. ale musí se dát do nových pneu, ojetou už prej dusík nezachrání. takže přes zimu v tom pneuservisu dusík vůbec nemají. další plus je, že kolo si drží tlak a neuchází, jak už tu zaznělo.
jen mě teď napadá, že jsem se ani nezeptal kolik chce za nafouknutí jednoho kola, ale před asi 5 lety, když jsem to taky zkoušel to bylo 40 kč. tenkrát jsem od toho pak zase upustil a vrátil se na vzduch, protože jedno kolo (starší) po nafouknutí dusíkem začlo ucházet, zajímavý je, že po vypuštění dusíku a nafouknutí vzduchem už zas neucházelo divný, ale je to tak _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: po duben 28, 2008 10:01 pm Předmět: |
|
|
aliene nemáš i zázračný tabletky pro lidi? abych si zobnul a dožil se o 20 let víc _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: po duben 28, 2008 10:11 pm Předmět: |
|
|
Luboš X napsal: | tak dneska jsem po dlouhý době navštívil pneuservis a zaved řeč na dusík a dověděl se zhruba toto: smysl to má jen na léto a jen u nových pneu, protože dusík si drží líp teplotu, takže se v létě nezahřívá tolik jako vzduch, tím pádem pneu zevnitř mírně ochlazuje, ta si uchovává původní měkkost nebo spíš tvrdost a nesjíždí se tak rychle. vzduch se ohřeje rychleji, pneu se taky ohřejvá a proto guma měkne a rychleji se sjíždí. rozdíl je v km přibližně 5 - 10 tisíc víc s dusíkem. ale musí se dát do nových pneu, ojetou už prej dusík nezachrání. takže přes zimu v tom pneuservisu dusík vůbec nemají. další plus je, že kolo si drží tlak a neuchází, jak už tu zaznělo.
jen mě teď napadá, že jsem se ani nezeptal kolik chce za nafouknutí jednoho kola, ale před asi 5 lety, když jsem to taky zkoušel to bylo 40 kč. tenkrát jsem od toho pak zase upustil a vrátil se na vzduch, protože jedno kolo (starší) po nafouknutí dusíkem začlo ucházet, zajímavý je, že po vypuštění dusíku a nafouknutí vzduchem už zas neucházelo divný, ale je to tak |
nejvíc mě berou ty kecy o tom,jak guma najede o 5-10 tkm více.to by při běžné životnosti pneu 25-40 tkm znamenalo přibližně 25% nárust.
je to blbost.na náklaďáky je pneumix super věc(tam je tření obrovské a teplota i tlak pneu rychle stoupá).na osobák zbytečnost.HOWK. |
|
Návrat nahoru |
|
|
stepan
Založen: 13.2.2008 Příspěvky: 135 Bydliště: ŠkodaBurg
|
Zaslal: út duben 29, 2008 9:31 am Předmět: |
|
|
Jen tak pro zakmavost! Není náhodou obsah dusíku ve vzduchu něco přes 80%? A jestli doplòuju kola furt vzduchem a dusík má větší molekuly, tak bych za nějakou dobu stejně jezdil na dusiku nebo ne... _________________ Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: út duben 29, 2008 11:26 am Předmět: |
|
|
To máš možná pravdu,na konci životnosti pneumatiky už tam možná jen ten dusík bude. Jenže mezitím budeš Xkrát dofukovat a jezdit částečně na podhuštěných pneumatikách a právě v tom je to nepatrné zvýšení životnosti. Jinak já jezdím skoro denně po D1 do Brna a na takové cestě je znát i takové nepatrné zvýšení komfortu jízdy.Ale záleží asi i na pneumatice, pokud je tvrdší tak to bude asi sotva znatelné. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: út duben 29, 2008 1:17 pm Předmět: |
|
|
Já jen nechápu řeči o nějakém vyhazování peněz,dy stačí nafouknout dusíkem jednou a pak při přehození kol na jaro zkontrolovat tlak,maximálně dofouknout no ne?A za dofuk nula nula prd,protože dusík fakt ubyde max. o jednu desetinku za sezonu,chtějí taky většinou nula nula prd...takže furt nevím o jakém placení je tu řeč Že by ta stovka jednorázově? A souhlasím význam to má jen na léto,taky na zimní pneu nehustím dusíkem.Mimochodem zkusili jste si někdy změřit tlak v pneu když je hic a pneu se zahřeje?Tlak je o hodně vyšší,kdežto s dusíkem je furt stejný.Taky HOWGH _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|