Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

pneumix
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Alda



Založen: 14.6.2007
Příspěvky: 70
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne duben 27, 2008 4:04 pm    Předmět: pneumix Citovat

Nazdar kolegové,

chtěl bych znát Váš názor na huštění pneumatik dusíkem, tzv. ´´pneumix ´´ na našich houpačkách. Má s tím někdo zkušenosti? Laughing

Houpání zdar Very Happy
_________________
Alda

XA I Break, r.v.97, 1.8i 8V, 8l/100km
černý ďábel na komfortech
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petr h



Založen: 25.1.2008
Příspěvky: 191
Bydliště: teplice

PříspěvekZaslal: ne duben 27, 2008 4:34 pm    Předmět: pneu Citovat

Pokud chceš vyhodit peníze tak to pneumatikám neuškodí.Smysl to má hlavně na nákladních vozech ale na osobák žádnej větší rozdíl nepoznáš.Možná mín ucházejí.Určitě bude spousta lidí kteří mají jiné zkušenosti a budou to chválit ale já to měl taky a nic extra se nedělo.Pokud na to máš tak si to pořid.
Četl jsem několik článků o tom a ve většině to vyznělo pouze jen pro ty nákladáky ale u osobáků je to jen asi o penězích.
(je to můj názor snad se do mě moc nepustíte)
_________________
xantia rv.93 1.8i \babička\
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dolph



Založen: 6.3.2008
Příspěvky: 313
Bydliště: F-M

PříspěvekZaslal: ne duben 27, 2008 6:03 pm    Předmět: Citovat

přesně tak
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Luboš.H



Založen: 2.8.2007
Příspěvky: 220
Bydliště: okr.Třebíč

PříspěvekZaslal: ne duben 27, 2008 8:07 pm    Předmět: Citovat

Dusík má větší molekuly,proto neuniká přes drobné póry v pneu,má tím pádem taky lepší pružící vlastnosti -snížení hlučnosti,vyšší komfort . Já jsem ho dával někdy na podzim,kontroloval jsem tlak zatím 3x a je pořád stejný i se změnou teplot zima-jaro.Takže mě se těch 25Kč za kolo vyplatí.Do kamionů se dusík dává hlavně kvůli ochraně proti přehřátí od brzd.
_________________
BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Luboš X



Založen: 10.11.2007
Příspěvky: 254
Bydliště: Kaplice

PříspěvekZaslal: ne duben 27, 2008 8:25 pm    Předmět: Citovat

něco o tom se psalo tady: http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?t=10272
_________________
xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sima



Založen: 27.11.2006
Příspěvky: 915
Bydliště: Srdce Valašska

PříspěvekZaslal: ne duben 27, 2008 9:11 pm    Předmět: Citovat

Luboš.H napsal:
Dusík má větší molekuly,proto neuniká přes drobné póry v pneu,má tím pádem taky lepší pružící vlastnosti -snížení hlučnosti,vyšší komfort . Já jsem ho dával někdy na podzim,kontroloval jsem tlak zatím 3x a je pořád stejný i se změnou teplot zima-jaro.Takže mě se těch 25Kč za kolo vyplatí.Do kamionů se dusík dává hlavně kvůli ochraně proti přehřátí od brzd.

Musím souhlasit s Lubošem a si píšou kde chtějí co chtějí,tlak prostě drží a pneu se tolik netlakuje při zahřátí,z čehož plynou výhody jaké všichni víme.Ten tlak a únik-neúnik mám odzkoušen za několik sezon,takže pište si co chcete dusík je gut,nic ve zlým Wink Kor když má někdo letní i zimní kola zvlášt a nepřezouvá,tam není co řešit už vůbec.
_________________
X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak Smile
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
roliva



Založen: 14.5.2007
Příspěvky: 573
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po duben 28, 2008 6:43 am    Předmět: Citovat

Já mám letní kola už druhým rokem nafučené dusíkem, ale rozdíl oproti zimním, které byly jen luftem nepoznám. I tyto letní jsem už dofukoval, na předku byly dost měkké, ale je možné, že to tak málo nafoukli už v pneuservisu. Jinak 100,- za plyn do všech kol není moc, ale asi se na to za rok už vykašlu, žádný znatelný rozdíl, kromě kila z kapsy fuč, nezaznamenávám Mr. Green
_________________
Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite

http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Alien



Založen: 29.1.2007
Příspěvky: 224
Bydliště: Prágl four

PříspěvekZaslal: po duben 28, 2008 7:49 pm    Předmět: Citovat

je to úplně na hovno, bych řekl.

ale což, plate, kdo by chtěl, mám zázračné tabletky, které když hodíte před obutím do gumy, nasadíte na kolo, tak se vám zvýší trvanlivost pneumatiky o 45%.

Cena jedné tabletky je 75,- s DPH. Made in Honduras. Je to přímý dovoz.
_________________
Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí



Naposledy upravil Alien dne út duben 29, 2008 9:48 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Luboš X



Založen: 10.11.2007
Příspěvky: 254
Bydliště: Kaplice

PříspěvekZaslal: po duben 28, 2008 9:59 pm    Předmět: Citovat

tak dneska jsem po dlouhý době navštívil pneuservis a zaved řeč na dusík a dověděl se zhruba toto: smysl to má jen na léto a jen u nových pneu, protože dusík si drží líp teplotu, takže se v létě nezahřívá tolik jako vzduch, tím pádem pneu zevnitř mírně ochlazuje, ta si uchovává původní měkkost nebo spíš tvrdost a nesjíždí se tak rychle. vzduch se ohřeje rychleji, pneu se taky ohřejvá a proto guma měkne a rychleji se sjíždí. rozdíl je v km přibližně 5 - 10 tisíc víc s dusíkem. ale musí se dát do nových pneu, ojetou už prej dusík nezachrání. takže přes zimu v tom pneuservisu dusík vůbec nemají. další plus je, že kolo si drží tlak a neuchází, jak už tu zaznělo.
jen mě teď napadá, že jsem se ani nezeptal kolik chce za nafouknutí jednoho kola, ale před asi 5 lety, když jsem to taky zkoušel to bylo 40 kč. tenkrát jsem od toho pak zase upustil a vrátil se na vzduch, protože jedno kolo (starší) po nafouknutí dusíkem začlo ucházet, zajímavý je, že po vypuštění dusíku a nafouknutí vzduchem už zas neucházelo Question divný, ale je to tak
_________________
xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Luboš X



Založen: 10.11.2007
Příspěvky: 254
Bydliště: Kaplice

PříspěvekZaslal: po duben 28, 2008 10:01 pm    Předmět: Citovat

aliene nemáš i zázračný tabletky pro lidi? abych si zobnul a dožil se o 20 let víc Very Happy
_________________
xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Luboš.H



Založen: 2.8.2007
Příspěvky: 220
Bydliště: okr.Třebíč

PříspěvekZaslal: po duben 28, 2008 10:10 pm    Předmět: Citovat

Tady je podobná debata http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=25957
_________________
BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dolph



Založen: 6.3.2008
Příspěvky: 313
Bydliště: F-M

PříspěvekZaslal: po duben 28, 2008 10:11 pm    Předmět: Citovat

Luboš X napsal:
tak dneska jsem po dlouhý době navštívil pneuservis a zaved řeč na dusík a dověděl se zhruba toto: smysl to má jen na léto a jen u nových pneu, protože dusík si drží líp teplotu, takže se v létě nezahřívá tolik jako vzduch, tím pádem pneu zevnitř mírně ochlazuje, ta si uchovává původní měkkost nebo spíš tvrdost a nesjíždí se tak rychle. vzduch se ohřeje rychleji, pneu se taky ohřejvá a proto guma měkne a rychleji se sjíždí. rozdíl je v km přibližně 5 - 10 tisíc víc s dusíkem. ale musí se dát do nových pneu, ojetou už prej dusík nezachrání. takže přes zimu v tom pneuservisu dusík vůbec nemají. další plus je, že kolo si drží tlak a neuchází, jak už tu zaznělo.
jen mě teď napadá, že jsem se ani nezeptal kolik chce za nafouknutí jednoho kola, ale před asi 5 lety, když jsem to taky zkoušel to bylo 40 kč. tenkrát jsem od toho pak zase upustil a vrátil se na vzduch, protože jedno kolo (starší) po nafouknutí dusíkem začlo ucházet, zajímavý je, že po vypuštění dusíku a nafouknutí vzduchem už zas neucházelo Question divný, ale je to tak


nejvíc mě berou ty kecy o tom,jak guma najede o 5-10 tkm více.to by při běžné životnosti pneu 25-40 tkm znamenalo přibližně 25% nárust.
Twisted Evil
je to blbost.na náklaďáky je pneumix super věc(tam je tření obrovské a teplota i tlak pneu rychle stoupá).na osobák zbytečnost.HOWK.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stepan



Založen: 13.2.2008
Příspěvky: 135
Bydliště: ŠkodaBurg

PříspěvekZaslal: út duben 29, 2008 9:31 am    Předmět: Citovat

Jen tak pro zakmavost! Není náhodou obsah dusíku ve vzduchu něco přes 80%? A jestli doplòuju kola furt vzduchem a dusík má větší molekuly, tak bych za nějakou dobu stejně jezdil na dusiku nebo ne... Very Happy Wink
_________________
Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Luboš.H



Založen: 2.8.2007
Příspěvky: 220
Bydliště: okr.Třebíč

PříspěvekZaslal: út duben 29, 2008 11:26 am    Předmět: Citovat

To máš možná pravdu,na konci životnosti pneumatiky už tam možná jen ten dusík bude. Jenže mezitím budeš Xkrát dofukovat a jezdit částečně na podhuštěných pneumatikách a právě v tom je to nepatrné zvýšení životnosti. Jinak já jezdím skoro denně po D1 do Brna a na takové cestě je znát i takové nepatrné zvýšení komfortu jízdy.Ale záleží asi i na pneumatice, pokud je tvrdší tak to bude asi sotva znatelné.
_________________
BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sima



Založen: 27.11.2006
Příspěvky: 915
Bydliště: Srdce Valašska

PříspěvekZaslal: út duben 29, 2008 1:17 pm    Předmět: Citovat

Já jen nechápu řeči o nějakém vyhazování peněz,dy stačí nafouknout dusíkem jednou a pak při přehození kol na jaro zkontrolovat tlak,maximálně dofouknout no ne?A za dofuk nula nula prd,protože dusík fakt ubyde max. o jednu desetinku za sezonu,chtějí taky většinou nula nula prd...takže furt nevím o jakém placení je tu řeč Shocked Že by ta stovka jednorázově? Smile A souhlasím význam to má jen na léto,taky na zimní pneu nehustím dusíkem.Mimochodem zkusili jste si někdy změřit tlak v pneu když je hic a pneu se zahřeje?Tlak je o hodně vyšší,kdežto s dusíkem je furt stejný.Taky HOWGH Wink
_________________
X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak Smile
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)