Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
janoo
Založen: 16.10.2007 Příspěvky: 3
|
Zaslal: pá květen 02, 2008 12:21 pm Předmět: automatická prvodovka |
|
|
Potreboval by som poradi s poruchou, ktorá sa mi v poslednej dobe objavuje dos často. Týka sa automatickej prevodovky na Xantii 1,8i 16V r.v. 99. Po naštartovaní a zaradení D-režimu odjazdim cca 5km, motor je zohriaty približne na 60-70 stupòov, sa zrazu zopnú súčastne režimi * a S. Prevodovka akokeby podradí a motor zvýši otáčky no neakceleruje pri stlačení plynového pedála. Musím vozidlo odstavi vypnú motor a opätovne naštartova. Potom už prevodovka funguje normálne. Neviete v čom by mohol by problém? |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
gunter
Založen: 15.1.2007 Příspěvky: 115
|
Zaslal: pá květen 02, 2008 12:56 pm Předmět: |
|
|
Ahoj, doporučuji Ti vyhledat co nejdříve specializovanou opravnu s odpovídající diagnostikou. Pár aut s porouchanými automaty jsem již dovezl z venku a téměř vždy se projevovala tato chyba, trochu si počti a řeš to čím dřív típ líp:
Bezpečnost - diagnostika: počítač kontroluje své napájení, funkci snímačů a jednotlivých ovladačů. Rovněž je vybaven bezpečnostními režimy, které chrání mechanické prvky před poškozením. Pokud je počítačem zjištěná nesprávná funkce, uloží si ji do paměti a podle typu a závažnosti poruchy aktivuje bezpečnostní režimy, současně informuje řidiče blikáním indikátoru volby "Sníh" a "Sport". Identifikace poruchy se provádí pomoci diagnostického přístroje značky ELIT.
Když je při poruše zjištěná nějaká porucha převodovky, tak počítač volí některý z náhradních režimů: 3 hydraulická (je aktivován za jízdy), zůstává zařazený rychlostní stupeò (až do vypnutí klíčku a pak 3 hydraulická) a náhradní hodnota (chybějící údaje jsou dopočítané, nebo nahrazené).
Počítač může ovlivnit řízení vozidla několik způsoby: omezením funkcí automatické převodovky (například nelze řadit nebo nelze řadit dolů - retro), indikace poruchy při závažné poruše, elektronické řízení automatické převodovky podle předem naprogramované charakteristiky (možnost řazení rychlostních stupòů za sucha) a větší síla pro přesunutí páky předvoliče z P do R a z N do R. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
jojo...
![](images/avatars/9653525674a35569bd986e.jpg)
Založen: 6.12.2007 Příspěvky: 91 Bydliště: Bratislava SR
|
Zaslal: so květen 03, 2008 11:02 am Předmět: |
|
|
Ahoj, ahoj....
Mal som presne ten isty problem, tiekol mi cez tesnenie olej. Takze tuto poruchu sposoboval nedostatok oleja. Chybalo tam asi 1,5litra, takze hydraulika v prevodovke nepracuje spravne a pocitac to vyhodnoti ako poruchu. Urcite s tym chod do servisu a nechaj si to urobit. V podstate by odtial ten olej nemal tiect, ale niekedy tie tesnenia nevydrzia, co je moj pripad. Ale olej len slzil a 1,5 litra oleja vytieklo asi po 40000km. Oprava nieje lacna, ale oplati sa. Nedam na tu prevodovku dopustit. ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) _________________ Citroen Xantia X2 1.9TD automat, r.v.2000, 16"Borbet, CarComputer. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
janoo
Založen: 16.10.2007 Příspěvky: 3
|
Zaslal: pá květen 09, 2008 12:05 pm Předmět: |
|
|
Vďaka za rady. Bol som s tým na diagnostike a jediný problém bol v tlaku oleja. Tak som kúpil 3 litre oleja a vymenil ho. Teraz je to O.K.
Ešte raz DÍK. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
tomc
Založen: 8.2.2008 Příspěvky: 253 Bydliště: Rožnov p.R
|
Zaslal: pá květen 09, 2008 4:45 pm Předmět: |
|
|
no ještě olejový filtr pokud byl olej už spalený tak bude i filtr nutno vičistit.olej v automatu se mění 30-40tkm při městském provozu a 50-60tkm po dalnici ![Exclamation](images/smiles/icon_exclaim.gif) _________________ BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: pá květen 09, 2008 11:23 pm Předmět: |
|
|
U PD0 neboli AL4 se na filtr jen tak lehce nedostaneš, musí se rozebrat skříò a tady se filtr nečistí ale mění a olej není spálený ale jestli smrdí spáleninou tak jsou připálené lamely, v tomto případě je lepší za včasu převodovku zgenerálkovat. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
janoo
Založen: 16.10.2007 Příspěvky: 3
|
Zaslal: po květen 12, 2008 1:17 pm Předmět: |
|
|
No tak dík za doplòujúce info.
A neviete mi niekto ešte poradi, kde presne sa ten olejový filter nachádza, poprípade hodi sem nejaký postup výmeny olejového filtra v automatickej prevodovke? Moja Xantia je r.v. 99 . A neviete ešte typ filtra? Rád by som si ho zabespečil, kým sa do toho pustím.
Ešte raz V Ï A K A. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
jojo...
![](images/avatars/9653525674a35569bd986e.jpg)
Založen: 6.12.2007 Příspěvky: 91 Bydliště: Bratislava SR
|
Zaslal: po květen 12, 2008 8:39 pm Předmět: |
|
|
Ahoj...
Ten filter sa da vymenit len po vybrati celej prevodovky. Bohuzial je to dost draha vymena. Ale ak si na to trufas sam, tak klobuk dolu. ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) _________________ Citroen Xantia X2 1.9TD automat, r.v.2000, 16"Borbet, CarComputer. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
|