Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Studna
![](images/avatars/40338478347fa2349898da.jpg)
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: út duben 29, 2008 3:15 pm Předmět: Tvrdý chod motoru na volnoběh |
|
|
Ahoj,
začala se mi nahodile objevovat tahle věc:
auto stojí (v servisu-delší dobu na volnoběh)na místě a po chvíli začne klapat,jako kdyby byly vstřiky v háji.Přidám plyn a klepání mizí a zase přede na volnoběh jako hodinky.
Nevíte co by to mohlo být? _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
![](http://images.spritmonitor.de/211450_3.png)
Naposledy upravil Studna dne st duben 30, 2008 6:08 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: út duben 29, 2008 5:37 pm Předmět: |
|
|
no nazdar.takové závady miluju ![Evil or Very Mad](images/smiles/icon_evil.gif) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: út duben 29, 2008 5:37 pm Předmět: |
|
|
Ze by hydrostel na ventilu?? _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Studna
![](images/avatars/40338478347fa2349898da.jpg)
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: st duben 30, 2008 6:07 am Předmět: |
|
|
lewkins napsal: | Ze by hydrostel na ventilu?? |
Jak přesně se tohle projevuje?Neklepalo by to stále?
V každým případě bych chtěl (pro jistotu)zajet na pročištění a seřízení vstřiků. _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
![](http://images.spritmonitor.de/211450_3.png) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: st duben 30, 2008 5:11 pm Předmět: |
|
|
Sice s tim nemam zkusenost u HDI, ale na 2.1TD. Princip bude asi minimalne podobny.
Pri nizsich otackach je mensi tlak oleje a proto se do hydrostelu nedostane tolik oleje pro vymezeni vule ventilu. Proto to cvaka. Pri pridani otacek se zvetsi tlak oleje a cvakani zmizi. Horsi by to melo byt po zahrati motoru, kdy je olej ridsi...
Blbe se ale urcuje, kterej ten hydrostel to dela...aspon v servisech se na to vymlouvaj a nejradsi by ti vymenili celej motor... _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: st duben 30, 2008 10:40 pm Předmět: |
|
|
Existují přípravky do oleje, které dokonce i fungují, jsou konkrétně na hydrostaviče ventilů a mohou se dát i na celou životnost oleje.
Používal jsem je na XM 2.1TD a bez problému, nakonec kdo by ho mezi 12 kousky hledal? Dávej předepsaný olej do motoru. jinak je to:
Hydraulic valve lifter od fi. Winns _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
tomcat
Založen: 28.4.2008 Příspěvky: 63
|
Zaslal: st duben 30, 2008 11:28 pm Předmět: |
|
|
Taky mi občas zaklapal v zimě po nastartování
a vyjetí z garáže po rozjetí pak už ztichnul,
chtěl bych mu ale udělat dobře tak to tam
při výměně oleje naleju .
Kde se ten Winns dá koupit ? Dík. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Studna
![](images/avatars/40338478347fa2349898da.jpg)
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: čt květen 01, 2008 5:59 am Předmět: |
|
|
Asi to bude tak jak píšete.
Mám tam plnou syntetiku a když začal klepat,motor byl už zahřátý a delší dobu klapal na volnoběh,tudíž je to možný,že to je ono.Navíc mám těsně před výměnou oleje,takže je možný,že na to může mýt vliv i starý olej.
Opravdu se to špatně hledá,který ten hydroštel je horší?Kolik vyjde výměna hydroštelů?
PS: Vcelku jste mě uklidnili,jelikož jsem si už myslel,že mi asi odchází vstřiky,ale ty zřejmě budou v pohodě.Alespoò na podzim dle diagnostiky měly parametry v normě.Používám i aditivum do nafty. _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
![](http://images.spritmonitor.de/211450_3.png) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: čt květen 01, 2008 7:22 am Předmět: |
|
|
cenu jen střelím-podle zkušeností s cenama hydroštelů z jiných aut. 500-1000kč za 1ks.xantie není vysoká třída takže snad spíše k té pětistovce.
každopádně vyměò olej a nějaký přípravek do oleje by se taky šiknul.
PS:někdy ten hydroštel bývá jen přidřený-když do vezmeš do prstů,musí se dát kousek stlačit a vykápne z něj olej.pokud půjde některý hůř,dát to petroleje a malýma kleštičkama rozhýbat.už jsem to párkrát dělal a podařilo se.ale pokud si to neuděláš sám,tak za práci zaplatíš stejně jako za ty zdvihátka(sundat rozvody,vačku...)a pokud ho neopravíš bude se to dělat znovu....
Jó a ještě jedna věc-hydroštely se musí měnit všechny.pokud vyměníš třeba jen 4-ty ostatní záhadně rychle odejdou taky. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt květen 01, 2008 10:05 am Předmět: |
|
|
Výměna by byla pěkně masná, kousek stojí v náhradě 800,.Kč násob 12krát - neřešit. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: čt květen 01, 2008 10:17 am Předmět: |
|
|
Pánové už jste někdo viděl hydroštel obroušený od vačky tak moc, že už nestačil vymezit vůli.
p.s. Dovezený ESCORT z D, najeto 220t km. ![Crying or Very sad](images/smiles/icon_cry.gif) _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Studna
![](images/avatars/40338478347fa2349898da.jpg)
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: čt květen 01, 2008 1:09 pm Předmět: |
|
|
Noo tak koukám-to by byla pěkná paleta za ty hydroštely...
Při výměně oleje půjde do motoru ten přípravek,co zmínil Josef2.
Ještě malinké upřesnění:Když naleju ten přípravek-je pozorovatelné nějaké ještě jiné chování motoru(myslím tím celkově nějaký klidnějš /tišší/ chod),nebo jste pozorovali pouze odstarnění klepání na volnoběh?
Nebyla by jednoduchá pomoc v přechodu na polosyntetiku? Je hustší,tak myslím by to nemuselo dělat.Myslím,že mi to doporučoval i Robert z Holetína.Jezdím většinu km po městě.
Případně- Měnil jste to už někdo ty hydroštely?Opravdu se musí měnit všechny? _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
![](http://images.spritmonitor.de/211450_3.png) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: čt květen 01, 2008 6:49 pm Předmět: |
|
|
Kamos ma 2.1TD. Cvaka mu jeden(nejspis) hydrostel. Byl s tim servisu a tam mu rekli, ze to nejni tak hrozny a ze to ma nechat bejt...pokud do toho nechce nasypat hafo penez.
pokud nejezdis dlouhodobe na volnobeh, nemel by se stav hydrostelu rapidne zhorsovat a protoze pri vysich otackach motoru to stiha vymezovat vuli nemelo by to ani poskodit okoli toho hydrostelu.
Kazdopadne nebude na skodu nechat to omrknout nejakym odbornikem, aby posoudil, jestli je to opravdu hydrostel a jestli uz to neni ve stavu za 5min. smrt... _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Hofíno
Založen: 5.3.2008 Příspěvky: 55 Bydliště: Český Krumlov
|
Zaslal: čt květen 01, 2008 7:02 pm Předmět: |
|
|
Ahoj Henry tak takovej už jsem viděl a jak je na tom vačka?neni na ní náhodou v nejužším místě ploška? _________________ Xantia 2,0 HDI exclusiv 12/98 109 šemíků
Moc prima kočár |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Studna
![](images/avatars/40338478347fa2349898da.jpg)
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: čt květen 01, 2008 7:15 pm Předmět: |
|
|
No průšvih je,že jak auto jezdí po městě,tak dojíždí často na volnoběh ke světlům na křižovatce a taky kolikrát na 3ku 40km/h(vlivem našich "opatrnějších" řidičů a kloboučníkářů),což je v praxi takových 1500-1700otáček,čož taky není moc dobrý pro ten motor,a asi ani pro ty hydroštely.
No nechám to na posouzení odborníka.
Dost mne překvapuje názor,že když se vymění jen ten špatnej hydroštel,že odejdou pak ty další.Opravdu to tak je?Potvrdí to vícero z vás? _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
![](http://images.spritmonitor.de/211450_3.png) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
|