Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kde vyprat váhu vzduchu ?

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Neuron



Založen: 14.8.2007
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: ne březen 23, 2008 1:51 pm    Předmět: Kde vyprat váhu vzduchu ? Citovat

Ahoj,

Moje Xanucha se pomalu rozjíždí na 1, jako by motor neměl sílu. Teprve někde od 1800 otáček najednou chytne dech. Myslel jsem že je to normální, ale pak jsem se projel úplně stejným autem známýho a rozdíl byl propastnej. Øíkal že to řešil taky a říkal
a) vyprat váhu vzduchu v ultrazvukový lázni
b) má tam chiptunning

b) zatím neřeším, ale nevíte jestli nějaký servis umí vyprat tu váhu vzduchu ? Rovnou kupovat novou se mi nechce, když nevím na 100% jestli to pomůže ...

Díky

--
neuron
_________________
X2 2.0 HDI 80kW '99
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pucholt



Založen: 26.5.2007
Příspěvky: 268
Bydliště: Kopřivnice

PříspěvekZaslal: ne březen 23, 2008 2:48 pm    Předmět: Citovat

Když váhu vzduchu vyčistíš, tak to autu určitě neublíží. Taky by nebylo možná marné vyčistit i krokový motorek a sání. Porovnej taky rozdíly chování těchto dvou aut se studeným a již zahřátým motorem. To by taky mohlo lecoss napovědět. Těch důvodů může být víc.
Bohužel jsi nenapsal jaký motor v autě máš a aký tam má soused. Je rozdíl například mezi 18i osmi a šetnáctiventilem... To že auto vypadá stejně ještě neznamená že je stejné. Ten rozdíl může být i jinou převodovkou (jinak zpřevodované převodové stupně, jiný typ řídící jednotky motoru atd.).
_________________
Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
karlíček



Založen: 29.7.2007
Příspěvky: 99

PříspěvekZaslal: ne březen 23, 2008 6:40 pm    Předmět: Citovat

Ahoj, podle mého názoru váha vzduchu na rozjezd vozu vliv nemá, její špatná funkce se projeví právě až tehdy, když má začít tahat turbo u hdi 1700-1800 otáček, pokud je nějakým způsobem vadná nebo porušená, tak jede auto hodně líně skoro jako atmosferický diesel a pokud by se to vůbec dalo označit za záběr, tak nastává okolo 2300 otáček. Já jsem experimentoval s váhou vzduchu asi před 2 lety, v té době jsem ji čistil podle článku na tomto foru, který snadno najdeš. Zkoušel jsem jezdit i s odpojenou váhou vzduchu, právě abych porovnal jízdní dynamiku. Musím říci, že mi se po vyčištění váhy chování motoru změnilo, měnil jsem i filtr zduchu a čistil kastlík ve ktrém je uložen. Byl jako prase.
Doporučuji Ti projít všechny kontakty a zkusit je očistit a prostříknout kontaktolem. Pokud máš kámoše s dobrou váhou vzduchu, tak je zkuste prohodit a budeš chytřejší. Je to otázka několika minut. Můžeš mít i jiný problém. Špatná nebo nefunkční váha má taky za následek zvýšenou spotřebu paliva, ale o tom by spíše popovídal Vlastimiln. Viď Vlasto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: po březen 24, 2008 4:29 pm    Předmět: Citovat

Nojo lidi,ale čím to vyčistit???Někdo říká benzín,druhej zas benzín nee,pak to oxiduje,pak teda líh,ten taky ne,pak to rezne,když jsem řek destilku,tak se tady lidi čertili,takže čím to teda mám vzít??? Laughing Question
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Máca



Založen: 4.3.2007
Příspěvky: 323
Bydliště: Strakonice

PříspěvekZaslal: po březen 24, 2008 9:54 pm    Předmět: Citovat

pucholt napsal:
Když váhu vzduchu vyčistíš, tak to autu určitě neublíží. Taky by nebylo možná marné vyčistit i krokový motorek a sání. Porovnej taky rozdíly chování těchto dvou aut se studeným a již zahřátým motorem. To by taky mohlo lecoss napovědět. Těch důvodů může být víc.
Bohužel jsi nenapsal jaký motor v autě máš a aký tam má soused. Je rozdíl například mezi 18i osmi a šetnáctiventilem... To že auto vypadá stejně ještě neznamená že je stejné. Ten rozdíl může být i jinou převodovkou (jinak zpřevodované převodové stupně, jiný typ řídící jednotky motoru atd.).


2.0 HDi nemá krokovej motorek .... Cool
_________________
Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xantiak



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 7:32 am    Předmět: Citovat

Já to čistil isopropylalkoholem co se používá na foto techniku.
_________________
* Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *

****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 ****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neuron



Založen: 14.8.2007
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 9:41 am    Předmět: Citovat

Vsem diky za rady.

Znamy ma uplne stejny motor jako ja (2.0 HDI), stejne stare auto (konec 1999), stejne najeto (200xxx) Az nato ze on se o nej porad staral, kdezto ja ho nedavno koupil a jak moc se o nej staral predchozi majitel nevim Smile Vahy vzduchu bohuzel neprohodim, protoze je jeho auto v soucasne dobe v nemecku a hned tak se nevrati. Spotrebu mam 6.5 po Praze (mereno vzdy pri dotankovani do plne nadrze a pomoci pocitadla), coz se mi nezda nejak moc. On ma spotrebu asi 8, ale jezdi po nemecku ~200km/h. Jeho auto melo silu od nizkych otacek, tak od 1100 uz byl znat tah kdyz se slaplo na plyn. To ale pricitam spis tomu chiptuningu.

S tim cistenim mi rikal ze nejlepsi je to ultrazvukem, zepry je tam nejaky odporovy dratek ktery se zhavi a ze se na nej ty necistoty pripekaji. Ale zepry z Xantie nejde ten dratek vymontovat a musi se cistit cela jednotka. Takze nestaci takova ta domaci ultrazvukova pracka na bryle, protoze je mala.

Myslite ze mam sanci najit servis kde by mi takovy vycisteni udelali ? Nemam doma misto ani naradi kde bych se v tom moh hrabat a navic ted v zime se mi do toho venku nechce.

karlíčku: no mne se taky selskym rozumem nezda ze by mela mit vaha vzduchu vliv na rozjezd. Myslel jsem si ze meri prutok vzduchu do motoru a podle toho davkuje motor naftu. Pri nulove rychlosti bude proud vzduchu taky nula. Ale treba je to proud vzduchu nekde z nejakyho ventilatoru ? No jeste toho musim hodne o aute zjistit Smile


Diky

--
neuron
_________________
X2 2.0 HDI 80kW '99
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Máca



Založen: 4.3.2007
Příspěvky: 323
Bydliště: Strakonice

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 8:47 pm    Předmět: Citovat

Neuron napsal:
Pri nulove rychlosti bude proud vzduchu taky nula. Ale treba je to proud vzduchu nekde z nejakyho ventilatoru ? No jeste toho musim hodne o aute zjistit Smile


Diky

--
neuron


mno zklamu tě ventilátor ti tam nedali ale motor když nejde turbo tak si navává vzduch sám tím že otevře sací ventil píst ve válci jde směrem dolů ve válci vzniká podtlak a motor si nasává vzduch.... takže i na volnoběh tam nějaké to proudění bude Cool
_________________
Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vlastimiln



Založen: 31.8.2007
Příspěvky: 253
Bydliště: Praha 9 - Černý Most

PříspěvekZaslal: čt březen 27, 2008 9:10 am    Předmět: Citovat

Váha vzduchu se dá vypucovat podle návodu na fóru (píše o to Karlíček). Jenom pozor Exclamation na titanové proužky. Já si jeden zkurvil Embarassed (možná už byl načatý z DE) a kupoval novou váhu přes Xantiaka z Polska. Jinak vypucovat lihobenzínem. Mají ho v každé lékárně Wink
No a po zkušenostech s jízdou bez váhy vzduchu mohu říct, že:
1. V nízkých otáčkách netáhne.
2. V cca 2300ot. nastává VÝRAZNÝ "turbo efekt".
3. Spotřeba přes 7 l/100km.

S váhou motor zabírá plynule od spodu a má menší spotřebu... Idea
_________________
Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000


"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Qěcy



Založen: 27.7.2007
Příspěvky: 113

PříspěvekZaslal: čt březen 27, 2008 6:59 pm    Předmět: Citovat

vlastimiln napsal:
Váha vzduchu se dá vypucovat podle návodu na fóru (píše o to Karlíček). Jenom pozor Exclamation na titanové proužky. Já si jeden zkurvil Embarassed (možná už byl načatý z DE) a kupoval novou váhu přes Xantiaka z Polska. Jinak vypucovat lihobenzínem. Mají ho v každé lékárně Wink
No a po zkušenostech s jízdou bez váhy vzduchu mohu říct, že:
1. V nízkých otáčkách netáhne.
2. V cca 2300ot. nastává VÝRAZNÝ "turbo efekt".
3. Spotřeba přes 7 l/100km.

S váhou motor zabírá plynule od spodu a má menší spotřebu... Idea


Já mám možná ulomenou půlku jednoho toho proužku. Tah začíná kolem 1900 otáček. Zajímavý bylo, že když jsem tu váhu čistil, tak jsem nikde nenašel ten ulomený kousek proužku. A kvůli tvaru jsem si nevšiml, jestli byl ulomený předtím, nebo nebyl. Poznal jsem to až tehdy, když se mi vatová tyčinka zachytla za ulomenou polovinu.
Ale i tak mi přijde, že od té doby auto žere trochu víc, tak 6,5 litru v průměru. A ten turboefekt při 1900 předtím nebyl, mně ale předtím přišlo, že auto táhne celkově míò a kolem 1200 otáček (na jakémkoli rychlostním stupni) s sebou auto škubalo, teď se škube taky ale mnohem míò.

Takže dotazy: ty plátky jsou dva? A jsou oba stejně dlouhé? Jsou oba uchyceny na obou koncích?

Kolik stojí nová váha vzduchu na 2.0 HDI 80 kW Break r.v. 1999?
Kolik stojí z vrakáče?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
alf



Založen: 25.3.2008
Příspěvky: 39
Bydliště: Vsetin

PříspěvekZaslal: pá březen 28, 2008 7:14 am    Předmět: Citovat

citace:
A ten turboefekt při 1900 předtím nebyl, mně ale předtím přišlo, že auto táhne celkově míò a kolem 1200 otáček (na jakémkoli rychlostním stupni) s sebou auto škubalo, teď se škube taky ale mnohem míò.

Na kazdom prevodovom stupni ist 1200 ot. je podla mna blbost.Este na tej 2 hej,ale na ostatnych!!!
citace:
Jeho auto melo silu od nizkych otacek, tak od 1100 uz byl znat tah kdyz se slaplo na plyn. To ale pricitam spis tomu chiptuningu.

Samozrejme ze cip vela zmeni.Neviem ako mozes porovnavat take iste auta,z ktorych je jedno cipnute a druhe nie.
citace:
Ahoj, podle mého názoru váha vzduchu na rozjezd vozu vliv nemá, její špatná funkce se projeví právě až tehdy, když má začít tahat turbo
.
Myslim,ze to ma vliv aj na rozjazd.Co ak mu ta vaha neposiala ziadny signam a on jazdi na nudzovy rezim.

For Neuron:
Najlepsie bude,ked das tu vahu nalogovat.A tam zistia ci je dobra,alebo nie.
_________________
Hydro je Hydro.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xantiak



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá březen 28, 2008 9:28 am    Předmět: Citovat

Qěcy napsal:
vlastimiln napsal:
Váha vzduchu se dá vypucovat podle návodu na fóru (píše o to Karlíček). Jenom pozor Exclamation na titanové proužky. Já si jeden zkurvil Embarassed (možná už byl načatý z DE) a kupoval novou váhu přes Xantiaka z Polska. Jinak vypucovat lihobenzínem. Mají ho v každé lékárně Wink
No a po zkušenostech s jízdou bez váhy vzduchu mohu říct, že:
1. V nízkých otáčkách netáhne.
2. V cca 2300ot. nastává VÝRAZNÝ "turbo efekt".
3. Spotřeba přes 7 l/100km.

S váhou motor zabírá plynule od spodu a má menší spotřebu... Idea


Já mám možná ulomenou půlku jednoho toho proužku. Tah začíná kolem 1900 otáček. Zajímavý bylo, že když jsem tu váhu čistil, tak jsem nikde nenašel ten ulomený kousek proužku. A kvůli tvaru jsem si nevšiml, jestli byl ulomený předtím, nebo nebyl. Poznal jsem to až tehdy, když se mi vatová tyčinka zachytla za ulomenou polovinu.
Ale i tak mi přijde, že od té doby auto žere trochu víc, tak 6,5 litru v průměru. A ten turboefekt při 1900 předtím nebyl, mně ale předtím přišlo, že auto táhne celkově míò a kolem 1200 otáček (na jakémkoli rychlostním stupni) s sebou auto škubalo, teď se škube taky ale mnohem míò.

Takže dotazy: ty plátky jsou dva? A jsou oba stejně dlouhé? Jsou oba uchyceny na obou koncích?

Kolik stojí nová váha vzduchu na 2.0 HDI 80 kW Break r.v. 1999?
Kolik stojí z vrakáče?


Platinové pásky jsou tam dva a jsou spojené na obou stranách. Nová váha u Boba příjde kolem 2,5k v polsku kolem 1,3k ( ale vnitřek je malinko jinej ) Z vrakáče bych to asi nebral, nikdy nevíš v jakém je stavu a i váha vzduchu stárne a mění hodnoty. Viz článek na autobenexu.
_________________
* Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *

****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 ****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
karlíček



Založen: 29.7.2007
Příspěvky: 99

PříspěvekZaslal: pá březen 28, 2008 11:48 am    Předmět: Citovat

http://cgi.ebay.de/Luftmassenmesser-Citroen-Berlingo-Jumpy-Xantia-5WK9621_W0QQitemZ140215851143QQihZ004QQcategoryZ106731QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ahoj všem, jask vidíte váha vzduchu se dá sehnat i v D,objevuje se zde pravidelně. Za povšimnutí stojí, že je identická i pro Pažouta 406-tku. Takže bych eventuelně zkusil kouknout na ceník dílů Xantiák ho má k dispozici. Při přečtení inzerátu dále zjistíte, že prodejce má živnost i v ČR, takže kdo má registraci na ebayi, stačí poslat maila za kolik prodává přímo, bez dražby nebo eventuelně dražit. Jinak je zde vyznačeno poštovné do ČR 19 euro, to lze samozřejmě srazit větším počtem odebraných kusů.
Případný dopis pro prodejce přeložím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xantiak



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá březen 28, 2008 2:04 pm    Předmět: Citovat

Takže originální váha v Pežotu označení dílu 19207S cena 3884,-Kč
originální váha v Citroenu označení dílu 19207S cena 4149,-Kč
originální váha u Boba z Hulína označení dílu 19207S cena 2453,-Kč
Polská druhovýroba označení 19207S 165zl což je cca 1238,-Kč

http://www.przeplywomierz.pl/sklep,2474,,,03,,pl-pln,307555,0.html
_________________
* Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *

****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 ****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Qěcy



Založen: 27.7.2007
Příspěvky: 113

PříspěvekZaslal: pá březen 28, 2008 4:56 pm    Předmět: Citovat

xantiak napsal:
Takže originální váha v Pežotu označení dílu 19207S cena 3884,-Kč
originální váha v Citroenu označení dílu 19207S cena 4149,-Kč
originální váha u Boba z Hulína označení dílu 19207S cena 2453,-Kč
Polská druhovýroba označení 19207S 165zl což je cca 1238,-Kč

http://www.przeplywomierz.pl/sklep,2474,,,03,,pl-pln,307555,0.html


Super, díky za obětavost Very Happy a ostatním za rady. každopádně teď vím, že mám váhu vzduchu poškozenou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)