Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: čt leden 29, 2009 3:27 pm Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: | .... bych raději našel nějakou vychytávku, jako např. nastupování posádky před-nebo po startu, otevření dveří po různém ujetí vzdálenosti a pod.... |
Nebo po jednom za jízdy.
Sorry Josef, mě to nedalo. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt leden 29, 2009 4:11 pm Předmět: |
|
|
Jo máš Milane pravdu, na XM jsem to zkoušíval ale ne otvíráním dveří, ale přidáváním plynu
Ale jesli se mu to propadne až po ujetí 100M, tak si myslím, že měký režim neby předtím zaktivován, některé auta zase se propadnou ne po otevření dveří, ale hned po zapnutí klíče ve spínačce. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: čt leden 29, 2009 4:27 pm Předmět: |
|
|
Pokud je má hypotéza aspoò trošku možná, primární otázka pak zni: kdy se (u HA 2, Xa 2) ponejprve přepne měkký režim na tvrdý? Je to skutečně až za jízdy, tedy po překročení určité rychlosti?
Jestli ale v tu chvíli zadek ještě stále stoupá, mohl by se tam ten nižší tlak skutečně zamknout? Je tak?
Mohl bych tlačítkem "Sport" tento okamžik mohl mírně uspíšit?
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt leden 29, 2009 6:27 pm Předmět: |
|
|
Správně by mělo po prudším sešlápnutí pedálu plynu.
Mohl bych tlačítkem "Sport" tento okamžik mohl mírně uspíšit? Ne. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: ne únor 01, 2009 12:36 am Předmět: |
|
|
Pavle zaměř se na netěsnost samotné části s cívkou. Jsou tam 2 jehly které v krajních polohách musí těsnit. Pokud se tak neděje klesá auto v tvrdém režimu (při stání), nebo odpouští tlak z pístnic v režimu měkkém do zpátečky. Prověřil bych to odpojením hadice zpátečky - tu pak ucpi a neteče lhm. Dál na její místo připoj vhodnou hadici a tu přiveď do nádoby, která je schopná pojmout obsah lhm ze zadních pístnic. Pokud je ventil funkční, měl by si při přepínání z měkkého do tvrdého režimu a naopak jen "uplivnout" a dál nepropouštět lhm. Pokud je vadný, bude z něj utíkat lhm a jak jsem psal, byl bych připraven i na únik plného objemu zadních pístnic s patřičným tlakem a samozřejmě na spadnutí auta do spodní polohy!!!! Přepínání tvrdého a měkkého režimu můžeš provést při nastartovaném motoru na volnoběh. Po krátkém prudkém přidání plynu dojde ke krátkodobému přepnutí do tvrdého režimu. U mého Hdi to takto fungovalo a jasně jsem změnu režimu cítil. (možná díky úniku kapaliny) Po opravě jsem to už nezkoušel. Jo a z trubek nemusíš mít strach, na ty při tomto testu sahat nemusíš.
Z hlediska elektrického můžeš osciloskopem zkontrolovat jestli je ventil správně napájen. Je řízen PWM modulací 12V signálu. Na začátku je asi 0,5s pulz pro rychlé přepnutí a pak se střídou zhruba 30procent. Cívka ventilu obsahuje antiparalelně zapojenou diodu která má 2 funkce:
1) zamezí napěovým špičkám při vypnutí buzení
2) uzavře obvod pro uddržení proudu cívkou v době kdy není buzena a zvýší tak sílu cívky elektromagnetu.
Pokud dioda nevede, nemá se jak uzavírat proud v cívce v neaktivní části PWM cyklu a elektromagnet nemá dostatečnou sílu na rychlý přesun jehly do koncové polohy. (teorie) Cívka je pak i zdrojem rušení - napěové špičky. Sám mám paralelně k ventilu na přívodu připojenou diodu pro případ, že by integrovaná dioda vedla jen občas.
Změřený průběh napětí el. ventilu:
Sám jsem měl problém s těsností tohoto ventilu, ten se ale projevoval už při prvním přepnutí do měkkého režimu - zadek šel okamžitě dolů až na doraz. Sehnal jsem starší funkční na vrakáči za 500,- Od léta funguje bez problému. Kdyby si potřeboval něco víc, můžem to probrat víc třeba přes skype nebo telefon. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: po únor 02, 2009 5:42 pm Předmět: |
|
|
Díky za tipy, zkontrolovat to po elektrické stránce mě sice napadlo jako první (tož su òaký elektrikař, ne?), ale mám dojem, že ventil asi ventiluje dobře (resp. dostává správné elektrické signály, myslím). Tedy aspoò něco dělá.
Dneska jsem zapnul tvrdý režim (tlačítkem), lidi nastoupili a vyrazil jsem úmyslně rychleji (ihned po zhasnutí kontrolky), auto myslím ještě mírně dobíralo výšku během prvních pár metrů výšky.
To se už (asi) zamkl nízký tlak v HA kouli. Ventil pak zapnul měkký režim až na křižovatce těsně po zastavení (na retardéru při pouhém zpomalení ne - jiné limity pro přepínání měkký/tvrdý). Ale keclo to skoro až na zem. Brr.
Možná je to takto "normální", jen do extrému vyhnané chování hydrauliky?
Zítra zkusím dlouho počkat na správnou výšku.
Pavel
P.S. A zřejmě nesouvisející novinka: ráno jsem na retardér "vletěl" jako obvykle a měl jsem dojem, že předek šel "do vrtule". Možná jestli nerupla jedna koule, jedna strana připadla nějaká tvrdší. Potvrdil to i jeden citlivý všímavý spolujezdec. Chjo. _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po únor 02, 2009 9:59 pm Předmět: |
|
|
Nerupla,to by ti to vyrazilo zuby Spíš trošku utekl tlak,navštívil bych PaMa a ten už by si s tm poradil _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Andrej Dospel
Založen: 27.2.2009 Příspěvky: 10
|
Zaslal: út březen 03, 2009 7:50 pm Předmět: |
|
|
Aj mne to robievalo na krizovatke po odbrzdeni,mam vymeneny cely valec aj s hadicemi a ide ako hodinky.Samozrejme v servise,neodporucam to nechat niekomu robit v garazi,doplatil som na to. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Golden_cz
Založen: 13.8.2009 Příspěvky: 41 Bydliště: Kněžice
|
Zaslal: pá listopad 13, 2009 8:53 am Předmět: |
|
|
Mě to začalo padat taky,je možný že by propouštěli zadní pístnice?Je to přece jen rok 1994 dá se to nějak vyzjistit.Když nastartuju auto tak jde okamžitě dolů ale většinou zadek,ve předu jsem pístnice měnil začali týct.Někdy se stane že nachvíly zastavím vypnu motor a za 10 minut zadek trochu padne.Všechny koule ok i protipadací.Jinak vždy když vypnu motor a vylezu z auta tak asi za 2 minuty ve předu něco zasičí jaky kdyby ušel tlak a auto trochu klesne možná že to spolu nijak nesouvisí a je to normální ,ale auto mám teprve 4 měsíce tak mě hned nekamenujte _________________ Citroen Xantia 1.9TD VSX /1994 |
|
Návrat nahoru |
|
|
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: pá listopad 13, 2009 1:44 pm Předmět: |
|
|
Nič sa nedeje nemáš čo rieši ,funguje ti to tak ako má. _________________ XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Golden_cz
Založen: 13.8.2009 Příspěvky: 41 Bydliště: Kněžice
|
Zaslal: pá listopad 13, 2009 3:21 pm Předmět: |
|
|
No neřekl bych že to je normální protože to začalo dělat před nedávnem dřív nastoupily děti do autosedaček a zadek nepadnul a teď skoro až na zem když je nenastartovaný motor.Fakt nevím čím to je chystal jsem se na diagnostiku hydry ale to by asi byly vyhozený peníze. _________________ Citroen Xantia 1.9TD VSX /1994 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá listopad 13, 2009 7:36 pm Předmět: |
|
|
To rozhodně,na tom se nic diagnostikovat compem nedá
Jinak,nám to padá stále,zkrátka jezdíme,,během minulého měsíce si přidal i předek,takže po zastavení,a chcípnutí padne do 5ti minut předek dolů,a zadek tak do jedné hodiny,je to jako BX
Náhradní ventil už máme sehnaný,jenže není čas,a nikdo ochotný ho vyměnit _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Golden_cz
Založen: 13.8.2009 Příspěvky: 41 Bydliště: Kněžice
|
Zaslal: pá listopad 13, 2009 8:07 pm Předmět: |
|
|
Takže veškerý tenhle bordel dělá hydroventil?Ještě se zeptám je hydroventil z X1 shodný z X2? _________________ Citroen Xantia 1.9TD VSX /1994 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: so listopad 14, 2009 7:35 pm Předmět: |
|
|
Je stejný a samozřejně že hydroactiv se diagnostikovat dá. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Golden_cz
Založen: 13.8.2009 Příspěvky: 41 Bydliště: Kněžice
|
Zaslal: so listopad 14, 2009 10:53 pm Předmět: |
|
|
Já vím že se diagnostikovat dá ale když propouští ventil tak mi to asi neukáže nebo jo? Dnes jsem si všiml že když po nastartování stojím na pedálu brzdy tak to nepadne. _________________ Citroen Xantia 1.9TD VSX /1994 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|