Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

spadne zadek poraďte co je špatné
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Henry



Založen: 16.9.2007
Příspěvky: 394
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: čt leden 29, 2009 3:27 pm    Předmět: Citovat

Josef 2. napsal:
.... bych raději našel nějakou vychytávku, jako např. nastupování posádky před-nebo po startu, otevření dveří po různém ujetí vzdálenosti a pod....

Nebo po jednom za jízdy. Laughing

Sorry Josef, mě to nedalo. Laughing
_________________
XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: čt leden 29, 2009 4:11 pm    Předmět: Citovat

Jo máš Milane pravdu, na XM jsem to zkoušíval ale ne otvíráním dveří, ale přidáváním plynu Idea
Ale jesli se mu to propadne až po ujetí 100M, tak si myslím, že měký režim neby předtím zaktivován, některé auta zase se propadnou ne po otevření dveří, ale hned po zapnutí klíče ve spínačce.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: čt leden 29, 2009 4:27 pm    Předmět: Citovat

Pokud je má hypotéza aspoò trošku možná, primární otázka pak zni: kdy se (u HA 2, Xa 2) ponejprve přepne měkký režim na tvrdý? Je to skutečně až za jízdy, tedy po překročení určité rychlosti?

Jestli ale v tu chvíli zadek ještě stále stoupá, mohl by se tam ten nižší tlak skutečně zamknout? Je tak?

Mohl bych tlačítkem "Sport" tento okamžik mohl mírně uspíšit?

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: čt leden 29, 2009 6:27 pm    Předmět: Citovat

Správně by mělo po prudším sešlápnutí pedálu plynu.

Mohl bych tlačítkem "Sport" tento okamžik mohl mírně uspíšit? Ne.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: ne únor 01, 2009 12:36 am    Předmět: Citovat

Pavle zaměř se na netěsnost samotné části s cívkou. Jsou tam 2 jehly které v krajních polohách musí těsnit. Pokud se tak neděje klesá auto v tvrdém režimu (při stání), nebo odpouští tlak z pístnic v režimu měkkém do zpátečky. Prověřil bych to odpojením hadice zpátečky - tu pak ucpi a neteče lhm. Dál na její místo připoj vhodnou hadici a tu přiveď do nádoby, která je schopná pojmout obsah lhm ze zadních pístnic. Pokud je ventil funkční, měl by si při přepínání z měkkého do tvrdého režimu a naopak jen "uplivnout" a dál nepropouštět lhm. Pokud je vadný, bude z něj utíkat lhm a jak jsem psal, byl bych připraven i na únik plného objemu zadních pístnic s patřičným tlakem a samozřejmě na spadnutí auta do spodní polohy!!!! Přepínání tvrdého a měkkého režimu můžeš provést při nastartovaném motoru na volnoběh. Po krátkém prudkém přidání plynu dojde ke krátkodobému přepnutí do tvrdého režimu. U mého Hdi to takto fungovalo a jasně jsem změnu režimu cítil. (možná díky úniku kapaliny) Po opravě jsem to už nezkoušel. Jo a z trubek nemusíš mít strach, na ty při tomto testu sahat nemusíš.

Z hlediska elektrického můžeš osciloskopem zkontrolovat jestli je ventil správně napájen. Je řízen PWM modulací 12V signálu. Na začátku je asi 0,5s pulz pro rychlé přepnutí a pak se střídou zhruba 30procent. Cívka ventilu obsahuje antiparalelně zapojenou diodu která má 2 funkce:
1) zamezí napěovým špičkám při vypnutí buzení
2) uzavře obvod pro uddržení proudu cívkou v době kdy není buzena a zvýší tak sílu cívky elektromagnetu.
Pokud dioda nevede, nemá se jak uzavírat proud v cívce v neaktivní části PWM cyklu a elektromagnet nemá dostatečnou sílu na rychlý přesun jehly do koncové polohy. (teorie) Cívka je pak i zdrojem rušení - napěové špičky. Sám mám paralelně k ventilu na přívodu připojenou diodu pro případ, že by integrovaná dioda vedla jen občas.
Změřený průběh napětí el. ventilu:



Sám jsem měl problém s těsností tohoto ventilu, ten se ale projevoval už při prvním přepnutí do měkkého režimu - zadek šel okamžitě dolů až na doraz. Sehnal jsem starší funkční na vrakáči za 500,- Od léta funguje bez problému. Kdyby si potřeboval něco víc, můžem to probrat víc třeba přes skype nebo telefon.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: po únor 02, 2009 5:42 pm    Předmět: Citovat

Díky za tipy, zkontrolovat to po elektrické stránce mě sice napadlo jako první (tož su òaký elektrikař, ne?), ale mám dojem, že ventil asi ventiluje dobře (resp. dostává správné elektrické signály, myslím). Tedy aspoò něco dělá.

Dneska jsem zapnul tvrdý režim (tlačítkem), lidi nastoupili a vyrazil jsem úmyslně rychleji (ihned po zhasnutí kontrolky), auto myslím ještě mírně dobíralo výšku během prvních pár metrů výšky.

To se už (asi) zamkl nízký tlak v HA kouli. Ventil pak zapnul měkký režim až na křižovatce těsně po zastavení (na retardéru při pouhém zpomalení ne - jiné limity pro přepínání měkký/tvrdý). Ale keclo to skoro až na zem. Brr.

Možná je to takto "normální", jen do extrému vyhnané chování hydrauliky?

Zítra zkusím dlouho počkat na správnou výšku.

Pavel


P.S. A zřejmě nesouvisející novinka: ráno jsem na retardér "vletěl" jako obvykle a měl jsem dojem, že předek šel "do vrtule". Možná jestli nerupla jedna koule, jedna strana připadla nějaká tvrdší. Potvrdil to i jeden citlivý všímavý spolujezdec. Chjo.
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: po únor 02, 2009 9:59 pm    Předmět: Citovat

Nerupla,to by ti to vyrazilo zuby Very Happy Spíš trošku utekl tlak,navštívil bych PaMa a ten už by si s tm poradil
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Andrej Dospel



Založen: 27.2.2009
Příspěvky: 10

PříspěvekZaslal: út březen 03, 2009 7:50 pm    Předmět: Citovat

Aj mne to robievalo na krizovatke po odbrzdeni,mam vymeneny cely valec aj s hadicemi a ide ako hodinky.Samozrejme v servise,neodporucam to nechat niekomu robit v garazi,doplatil som na to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Golden_cz



Založen: 13.8.2009
Příspěvky: 41
Bydliště: Kněžice

PříspěvekZaslal: pá listopad 13, 2009 8:53 am    Předmět: Citovat

Mě to začalo padat taky,je možný že by propouštěli zadní pístnice?Je to přece jen rok 1994 dá se to nějak vyzjistit.Když nastartuju auto tak jde okamžitě dolů ale většinou zadek,ve předu jsem pístnice měnil začali týct.Někdy se stane že nachvíly zastavím vypnu motor a za 10 minut zadek trochu padne.Všechny koule ok i protipadací.Jinak vždy když vypnu motor a vylezu z auta tak asi za 2 minuty ve předu něco zasičí jaky kdyby ušel tlak a auto trochu klesne možná že to spolu nijak nesouvisí a je to normální ,ale auto mám teprve 4 měsíce tak mě hned nekamenujte Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
Citroen Xantia 1.9TD VSX /1994
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
peter7777



Založen: 28.8.2008
Příspěvky: 507
Bydliště: Jelka, SR

PříspěvekZaslal: pá listopad 13, 2009 1:44 pm    Předmět: Citovat

Nič sa nedeje nemáš čo rieši ,funguje ti to tak ako má. Wink
_________________
XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Golden_cz



Založen: 13.8.2009
Příspěvky: 41
Bydliště: Kněžice

PříspěvekZaslal: pá listopad 13, 2009 3:21 pm    Předmět: Citovat

No neřekl bych že to je normální protože to začalo dělat před nedávnem dřív nastoupily děti do autosedaček a zadek nepadnul a teď skoro až na zem když je nenastartovaný motor.Fakt nevím čím to je chystal jsem se na diagnostiku hydry ale to by asi byly vyhozený peníze.
_________________
Citroen Xantia 1.9TD VSX /1994
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: pá listopad 13, 2009 7:36 pm    Předmět: Citovat

To rozhodně,na tom se nic diagnostikovat compem nedá Laughing

Jinak,nám to padá stále,zkrátka jezdíme,,během minulého měsíce si přidal i předek,takže po zastavení,a chcípnutí padne do 5ti minut předek dolů,a zadek tak do jedné hodiny,je to jako BX Very Happy

Náhradní ventil už máme sehnaný,jenže není čas,a nikdo ochotný ho vyměnit Wink
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Golden_cz



Založen: 13.8.2009
Příspěvky: 41
Bydliště: Kněžice

PříspěvekZaslal: pá listopad 13, 2009 8:07 pm    Předmět: Citovat

Takže veškerý tenhle bordel dělá hydroventil?Ještě se zeptám je hydroventil z X1 shodný z X2?
_________________
Citroen Xantia 1.9TD VSX /1994
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: so listopad 14, 2009 7:35 pm    Předmět: Citovat

Je stejný a samozřejně že hydroactiv se diagnostikovat dá.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Golden_cz



Založen: 13.8.2009
Příspěvky: 41
Bydliště: Kněžice

PříspěvekZaslal: so listopad 14, 2009 10:53 pm    Předmět: Citovat

Já vím že se diagnostikovat dá ale když propouští ventil tak mi to asi neukáže nebo jo? Dnes jsem si všiml že když po nastartování stojím na pedálu brzdy tak to nepadne.
_________________
Citroen Xantia 1.9TD VSX /1994
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)