Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
FredyC
Založen: 8.11.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: pá květen 30, 2008 5:29 pm Předmět: |
|
|
No tak analogii k elektrotechnologii jsi mi moc nepomoh, na to jsem ve skole chybel
Co takhle rict proste lidsky, jak zjistim kroutici moment ? Je na to nejaky mereni nebo se to bere nejak od oka ? _________________ Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: pá květen 30, 2008 7:32 pm Předmět: |
|
|
tak se mi podařilo stáhnout spotřebu z 9 - 10 litrů na 7,5! omezil jsem krátký cesty na minimum, trochu víc si hlídám tachometr, ale při cestách do Prahy jsem po dálnici jezdil i 160, na neutrál jezdím jen minimálně a hlavně přifouknul jsem kola - vepředu na 2,5 vzadu na 2,3 i když jezdím nejvíc sám, ale mám ještě pořád zimní pneu, takže myslím, že to ještě půjde snížit, až vyměním vzduch.filtr, olej...
k tomu kroutícímu momentu - u 16 V ho nevím, ale na peugeotu u benzínový 1,9 8V to byly 3000 otáček, každopádně nic nebrání pokusům, začal bych u jednoduchých věcí - tlak v kolech (nezdá se to, ale i jedno podhuštěný kolo může spotřebu zvednout citelně), styl jízdy, já si držím otáčkoměr kolem těch 3 tisíc, spíš ze zvyku než že bych k tomu měl rozumnej důvod, ale při předjíždění jdu i na 4,5 tisíce otáček, na čtyřku se dá jet klidně i 110, těch vyšších otáček bych se u 16ventilu nebál _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
FredyC
Založen: 8.11.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: pá květen 30, 2008 8:21 pm Předmět: |
|
|
No kola jsou snad v poradku, pred 14-ti dny jsem prezouval na novy letni, ale zajedu to o vikendu prekontrolovat. Ja bych se taky pokusim nebranil, ale problem je, ze nevim co presne mam sledovat Sice fajn ze pojedu na 4 treba 110km a bude to rvat jak krava, ale co sledovat abych urcil to optimalni mnozstvi otacek. _________________ Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: pá květen 30, 2008 8:50 pm Předmět: |
|
|
nevím, jak jiná X, ale mě nijak moc při větších otáčkách neřve.
natankuj si plnou, vynuluj počítadlo km, pak už jen budeš jezdit a udržovat si otáčky např. 2500, dotankuješ do plný nádrže a uvidíš, kolik km jsi najel za kolik l. z toho si snadno spočítáš spotřebu, pak znova od plný, ale drž si otáčky 3000, pak 3500 a uvidíš kdy bude nejmenší spotřeba _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
FredyC
Založen: 8.11.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: pá květen 30, 2008 9:20 pm Předmět: |
|
|
Ok, tenhle tyden jsem jezdil na cca tech 2300, ujeta vzdalenost asi 195km a dotankovano 18.6l. Je to min nez kdyz jsem jezdil normalne kolem tech 3000 otacek. Ale zase jak tu nekdo rikal, trpi tim prevodovka, tak nevim...Tenhle dalsi tyden teda asi zkusim tech 3500. Kdyz rikate ze u 16V vetsi pocet otacek nevadi, tak to prubnu. Nejtezsi bude asi zvyknout si na to abych tam nedaval 5 stupen kdyz vylezu kousek nad 3000. Tak uvidime jak to dopadne. _________________ Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín |
|
Návrat nahoru |
|
|
jack
Založen: 18.12.2007 Příspěvky: 72 Bydliště: Orlová
|
Zaslal: pá květen 30, 2008 11:22 pm Předmět: |
|
|
No jsem sám zvědav,na co při experimentování přijdeš.Já si myslím,že jet po rovince na pětku 80-90km/h a točit kolem 2300ot,je asi ta nejúspornější možnost.Schválně si zkus,při ustálené rychlosti kolem 90km/h na rovince přeřadit na čtyřku,bez toho abys pohnul s plynem.Je těžké potlačit ten zvyk a nedát nohu z plynu při přeřazení.Motor se trošku vytočí,ale pro jednou se nezblázní.Uvidíš že pojedeš na čtyřku pomaleji.Jinak bych řekl,že pro snížení spotřeby je třeba vychytat rozjezdy.Tam to teče asi nejvíc.Kdo někdy jezdil s pal.počítačem,tak ví,jaké tam skáčou při nešetrném rozjezdu cifry. _________________ X2 2.0 HDI 80kw break exclusive
ex X1 2.0 8V LPG
Yamaha XJR 1300
|
|
Návrat nahoru |
|
|
FredyC
Založen: 8.11.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: pá květen 30, 2008 11:57 pm Předmět: |
|
|
No treba je to nejuspornejsi moznost, ale mam zase strach o tu prevodovku, aby me to v dusledku nevyslo jeste draz az bych ji musel menit. Ono uz jsem i mel pocit, ze to proste skoro nemuze. Mel jsem ten plynovej pedal v podstate velmi lehounce prislapnutej aby tam byl nejaky tah, ale i tak jsem slysel ze je to takovy docela hluboky zvuk oproti normalne jizde.
Teda ale preradit s nohou na plynu jsem snad jeste nikdy nezkousel. Tohle mi tak nejak utkvelo v hlave z autoskoly kdyz to tam ten strejc predvadel na trenazeru to stridani spojky a plynu. A nebo si to myslel jen jako pokus a ne ze by to bylo spravny ?
Ty rozjezdy verim ze budou docela drsny no. Sice s tim nejezdim po Praze, ale ono staci i ten Hradec rano a je to tam taky cca 2km popojizdeni. V podstate ani ted po roce jezdeni od autoskoly to nemam furt v noze tu spravnou pozici spojky. Jako nechcipa mi to, to zase ne, ale obcas to trochu zaskube jak pustim moc rychle spojku. A nebo i naopak to osolim trochu vic a to je pak rozjezd jak kdybych zavodil
Kazdopadne pri tom popojizdeni kdyz vidim ze to predemnou stoji, tak hodim neutral a necham to pomalu dojizdet. Pri trose stesti se to rozhybe nez tam dojedu, tak tam natlacim zpatky 2 nebo 3 a pridam. Predpokladam ze je to lepsi moznost nez uplne zastavit a znova se rozjizdet. _________________ Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín |
|
Návrat nahoru |
|
|
jack
Založen: 18.12.2007 Příspěvky: 72 Bydliště: Orlová
|
Zaslal: so květen 31, 2008 12:07 am Předmět: |
|
|
Jasně že jen jako pokus s tím neubráním plynu O převodovku se neboj.Jízdou na 5tku 90 jí určitě neublížíš.Časté studené starty a couračky po městě,to je pro dobrou spotřebu to nejhorší. _________________ X2 2.0 HDI 80kw break exclusive
ex X1 2.0 8V LPG
Yamaha XJR 1300
|
|
Návrat nahoru |
|
|
stepan
Založen: 13.2.2008 Příspěvky: 135 Bydliště: ŠkodaBurg
|
Zaslal: so květen 31, 2008 6:36 pm Předmět: |
|
|
Převodovce nejvíce můžou ublížit jízdní režimy s maximálním výkonem motoru na najnižších rychlostních stupních, ale né podtáčení motorů!!!
Podtáčení motorů není dobrá věc! Je lepší motor naopak točit ve vysších otáčkách a nechávat ho dobře chladit a mazat. Já jezdím s 1.9TD pořád mezi 90 až 100km/h, což mám na otáčkoměru od 2000 do 2300rpm. Je to oblast nejvyššího krouticího momentu motoru.
U 8-mi ventilových motoru se pohybuje krouák kolem 3200 až 3500rpm. U víceventilových motorů se pohybuje kolem 3900 až 4200 rpm. Tyhle motory se musejí více točit, ale i s ním se dá jezdit úsporně. Øadit v oblasti otáček tak, aby po přeřazení byl motor v otáčkách kolem 3000 a spíše lechtat plyn a do kopcu včas podřadit.
Něco k diskusi o šetrná jízdě tady: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6454&postdays=0&postorder=asc&start=180
Doporučují to přečíst buď celé, nebo aspoò od téhle stránky do konce. _________________ Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA |
|
Návrat nahoru |
|
|
HJ
Založen: 26.5.2008 Příspěvky: 7
|
Zaslal: po červen 02, 2008 9:16 pm Předmět: |
|
|
1,8 16V, r.v.96. Vždy tankuji po víčko a nuluji počítadlo. V létě 6,6 - 7,2 l, v průměru se to do sedmi rozhodně vejde. Když je zima (se sněhem)
7,3 - 7,8 l. Nevěří mi to ani v servisu kam jezdím.
Prvním předpokladem podle mně je předvídat - dívat se pořádně dopředu a ne jen 10m před nárazník.
Pak se mi osvědčilo už na BX 1,9 TRI používat vícebodové svíčky (např. BOSH Super 4). U BX jsem šel okamžitě o litr dolů, takže do Xantie, jsem je dal hned po koupi. Takže vlastně nevím kolik by brala na jednoduché svíčky.
Nejpodstatnější v mém případě bude asi jiný diferák který na tom pravděpodobně mám. Protože např. při rychlosti 140 mi to netočí ani 3500 ot. A v ostatních X1 se kterými jsem jel to točí 4000 ot. A o těch 500 - 600 ot. míò bude asi duležitých při konečném účtování. |
|
Návrat nahoru |
|
|
FredyC
Založen: 8.11.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: po červen 02, 2008 9:52 pm Předmět: |
|
|
Jeden znamy mi jeste poradil, ze na spotrebu muze mit vliv klimatizace. Pravdou je, ze zvysene spotreby jsem si vsiml kdyz zacalo byt trochu teplo a misto topeni jsem poustel klimatizaci. Nejak me nanapadlo si to s tim spojovat. Takze tenhle tyden delam experiment kdyz jezdim normalne jako driv a s vypnutou klimou. Jsem zvedav jak se to nakonci tydne projevi na spotrebe. _________________ Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: út červen 03, 2008 8:18 am Předmět: |
|
|
Na spotřebu má vliv všechno, co ke svému provozu potřebuje energii, kterou dodává motor. Buď přímo nebo prostřednictvím alternároru.
Takže klima = +spotřeba, puštěné rádio = + spotřeba, rozsvícená světla = + spotřeba,......
Ale říkám si, že pokud nestoupá spotřeba neúměrně vysoko, není co řešit. Největší úspora je lehká noha na plynu nebo chodit pěšky..... _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Váňa
Založen: 13.5.2008 Příspěvky: 63 Bydliště: Luka nad Jihlavou
|
Zaslal: út červen 03, 2008 9:17 am Předmět: Re: spotřeba |
|
|
gunter napsal: | No bohužel jsi si vybral jeden z nejhorších typů benzíòáků a navíc nejstarší provenience (r.95). Obecně platí, že když benzín od koncernu PSA tak jedině 16 ventilový (1,8 nebo 2,0 16v) navíc osmiventily žerou po opetřebení kroužků na pístech olej, repasovací souprava těsnící a stírací kroužky vycházela okolo 2000kč. Já osobně měl kdysi bx 1.8i r.v. 93 se stejným motorem najeto okolo 150tkm spotřeba byla jak píšeš a navíc co 500 to skoro 1 litr oleje po překroužkování olej nežral a bral okolo 8,5 litru. Nechci a mě ostatní kamenují ale z hlediska motoru to byla špatná volba |
Moje předchozí Xantia byla 1,8 8v 74kw. Mě se zdál ten motor docela povedený. Zátah úplnně od spodu a dynamika dost slušná. Ventilová vodítka jsem nechal přetěsnit, žralo to skoro 1l na 1000km. S prací asi 1600Kč. Vstřikování Magneti-Mareli. Spotřeba celorok 8,5l a to ve smíšeném provozu město a venek. Na to těžké auto a obsah motoru to není tak špatné. Kdo chce jezdit za málo, musí kouknout po něčem lehčím. Moje Saxo vážilo 750Kg a jezdilo za 4,8 l _________________ X2 2,1 TD Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: út červen 03, 2008 10:31 am Předmět: |
|
|
No tak klima určitě žere benzin-říká se něco kolem litru,ale myslím,že třeba na dálku klima tolik brát nebude,protože udržuješ konstantní teplotu a to pak po počátečním zchlazení větrák jede na menší točky a snad taky kompresor tolik nefrčí. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
karlíček
Založen: 29.7.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: út červen 03, 2008 5:52 pm Předmět: Re: spotřeba |
|
|
Váòa napsal: | gunter napsal: | No bohužel jsi si vybral jeden z nejhorších typů benzíòáků a navíc nejstarší provenience (r.95). Obecně platí, že když benzín od koncernu PSA tak jedině 16 ventilový (1,8 nebo 2,0 16v) navíc osmiventily žerou po opetřebení kroužků na pístech olej, repasovací souprava těsnící a stírací kroužky vycházela okolo 2000kč. Já osobně měl kdysi bx 1.8i r.v. 93 se stejným motorem najeto okolo 150tkm spotřeba byla jak píšeš a navíc co 500 to skoro 1 litr oleje po překroužkování olej nežral a bral okolo 8,5 litru. Nechci a mě ostatní kamenují ale z hlediska motoru to byla špatná volba |
Moje předchozí Xantia byla 1,8 8v 74kw. Mě se zdál ten motor docela povedený. Zátah úplnně od spodu a dynamika dost slušná. Ventilová vodítka jsem nechal přetěsnit, žralo to skoro 1l na 1000km. S prací asi 1600Kč. Vstřikování Magneti-Mareli. Spotřeba celorok 8,5l a to ve smíšeném provozu město a venek. Na to těžké auto a obsah motoru to není tak špatné. Kdo chce jezdit za málo, musí kouknout po něčem lehčím. Moje Saxo vážilo 750Kg a jezdilo za 4,8 l |
Já měl osmi i šestnáctiventila 74kW neskutečný žrout 9 na dálku, 11 město, olej 1l cca 500-600 km, prodal jsem ho a koupil 16v, nikdy bych už neměnil, spotřeba o dost lepší dálka těsně pod 7l, město 8,5l. Mám polosynt. olej, měím po 12,5 tkm dám střed rysek a vypouštím na spodní rysce-úbytek skoro nula. Motor je 10 let starý stejně jako X2 a má originál 160tkm bez jakýkoliv oprav (jen rozvody-2x) |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|