Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
varec
Založen: 12.5.2009 Příspěvky: 29 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: st červenec 15, 2009 4:08 pm Předmět: |
|
|
Zdravím,
já jsem se neozýval proto,že jsem testoval chod motoru po výměně hadičky k MAP senzoru.Jezdím hlavně po městě a v kolonách a v tomto horku, když je motor rozpálený, tak mi zůstávají viset otáčky na 1600-1800 ot.Stav se mírně zlepšil, zvýšené otáčky zůstávají ale po pár vteřinách klesají.Předtím to trvalo klidně i minutu a auto si klidně jelo dál i když jsem neměl nohu na plynu.
Kolísání otáček je také lepší, ale teď je ráno teplo a mě to blblo při nižších teplotách, např.10 st.Zkusím ještě přes víkend vyndat škrtící klapku a vymýt v benzínu.Když jsem sundal hadici sání, tak je tam takový černý sajrajt nalepený na stěnách.
Jinak v tom nejsme sami, na FIAT fóru podobné problémy řeší taky.Tam radí nechat vyčistit ultrazvukem vstřiky a zkontrolovat těsnost výfuku. Prý stačí dírka, která ještě nedělá rámus ale snižuje tlak v soustavě a oblbuje lambda sondu.Tak nevím...
Varec _________________ Xantia X1 1.6i,r.v.1995 |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: st červenec 15, 2009 8:45 pm Předmět: |
|
|
Vstřiky by to být fakt nemusely,protože mě to lítalo jak na plyn tak na benzin-zůstávaly viset točky nahoře.A těsnost výfuku to si netroufám komentovat,ale když,tak jedině ten kousek od motoru po lambdu a tam zas tak často problémy nebývají. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
mevi
Založen: 21.11.2007 Příspěvky: 217 Bydliště: Litoměřice
|
Zaslal: čt červenec 16, 2009 6:19 am Předmět: |
|
|
No tak jsem si cvičně rozebral klapku a komplet ji vyčistil. Nepomohlo to. No a když už jsem byl nasranej že nevim co s tim tak jsem si vzpoměl na tu vaší hadičku k MAP ventilu. Tu jsem profouk, byla krasne čista ale když jsem ji vracel koukam že jsem zapoměl zapojit ten konektor co do MAP ventilu vede. Nadaval jsem si všeljakejma nadavkama ale po nastartovani 800 - 900 otaček krasnej kultivovanej chod. Tak snad taky najdete tu vaší závadu držim palec _________________ XII 3.0 24v, XII 1.8 16v, XI 2.0i Vše LPG XI 1.8i combi a XII 2,0 16v zatim v benzínu |
|
Návrat nahoru |
|
|
mates.n
Založen: 10.3.2009 Příspěvky: 19 Bydliště: Chomutov
|
Zaslal: pá červenec 17, 2009 10:33 am Předmět: |
|
|
Zdravím přátelé!
Musím se omluvit, že jsem se delší dobu neozval, ale najít chvilku...no, raději to nebudu komentovat Koukám, že pátráte a přemýšlíte a tak vám chci všem poděkovat. Můj problém s otáčkami mě zatím neopustil (jako kdyby se s tím Xantuše "narodila" ) Jak bude více času, zapůjčím si z prodejny váhu vzduchu a kolega Kastrůlek (tady od nás z klubu) mi přinese ještě podtlakový ventil na palivo. Já už doufám, že se něco změní, že to bude jedna z těchto věcí.
Jinak, kdo jedete na na dovču, tak si to užíte...
Pro Puggiho: tankuju 98 na různých pumpách, tady asi problém nebude....
Pro Varece: To znám, když nemusíš šlapat na plyn a nebýt volantu, připadal bych si tam úplně zbytečnej... A děravý výfuk? To se mi moc nezdá, popravdě...Takových aut jezdí mraky a nemají problém....
Pro Meviho:kéž bych jen zapomněl něco připojit... Jinak dík! _________________ Xantia X11A 1.8 I - "Hydractive" /93 (babička) |
|
Návrat nahoru |
|
|
mevi
Založen: 21.11.2007 Příspěvky: 217 Bydliště: Litoměřice
|
Zaslal: pá červenec 17, 2009 11:17 am Předmět: |
|
|
Jinak to zasekavani otaček třeba na 2000 dela tatovi XII 1,8 16v předvčirem jsem s tim jel a překvapilo mě to ale tata s tim tak prej jezdí už pul roku. U taty bych to z 90% videl na řidici jednotku pač je totalne zblbla z LPGčka. Během mesice budem davat novej plyn tak pak dam vědet jestli to pomohlo. _________________ XII 3.0 24v, XII 1.8 16v, XI 2.0i Vše LPG XI 1.8i combi a XII 2,0 16v zatim v benzínu |
|
Návrat nahoru |
|
|
varec
Založen: 12.5.2009 Příspěvky: 29 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: pá červenec 17, 2009 3:42 pm Předmět: |
|
|
Zdravím,
včera i dnes v tom horku a při popojíždění v koloně vše v pořádku.Otáčky se drží kolem 900 ot.Kolísání otáček minimální při mírně ohřátém motoru.Doufám že to vydrží !!! Jedna věc mě ještě trápí.Při ranním startování, když je motor studený, tak bezprostředně po nastartování vyletí otáčky na 2000 ot. a pomalličku potom klesají.Chci se zeptat jestli je to normální stav ? Zdá se mi to trochu moc, olej je přeci všechen steklý a chvíli trvá, než se dostane všude.Mám obavy z životnosti motoru, hlavně později v zimě.
Jinak k otázce tankování. Tankuji Natural 95 a převážně na TANK ONO/hlavně mě nekamenujte/ už asi 5 let.Problémy, které tady řeším mám od letošní zimy po výměně termostatu.Mám tedy přejít na Natural 98 ? _________________ Xantia X1 1.6i,r.v.1995 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: pá červenec 17, 2009 7:22 pm Předmět: |
|
|
Puggy napsal: | Tak chlapi,nějak dlouho jste se neozvali (mates.n + varec).Je něco nového?
Napadá mně ještě taková základní blbost,auto Vám startuje po resetu ØJ hned a při opakovaném startu už ne.Co do toho lejete za benzin???? Xantie jsou stavěný na Natural 98.Měl jsem ten stejný problém,netáhla,houpala otáčkama od 200 (skoro chcípnutí) do 1600 při teplym motoru.Teď se rozjíždí v pohodě na volnoběh 600 a otáčky drží. |
To jsi vyčetl kde? _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
mevi
Založen: 21.11.2007 Příspěvky: 217 Bydliště: Litoměřice
|
Zaslal: so červenec 18, 2009 7:24 am Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: | To jsi vyčetl kde? |
Klid Josefe za chvilku te tu nakej expert bude přesvědčovat, že to je tim že tam neleješ Total Quartz 9000 ale Texaco slejvany do pet flašky
A hlavně vyměnit zeleny čidlo a nejlip i LS. Na citroeny.cz nekdo hodil bezva članek docela jsem se u nej řezal. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008081001 Bohužel to vypada že až moc lidi co tu na strankách radi by se mohlo zařadit do skupiny mechaniku ''kanibal'' _________________ XII 3.0 24v, XII 1.8 16v, XI 2.0i Vše LPG XI 1.8i combi a XII 2,0 16v zatim v benzínu |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: so červenec 18, 2009 2:00 pm Předmět: |
|
|
Navíc otáčky na volnoběh 600 to je kapku málo-dle mě,to spíš skomírá než běží ne?!Pokud ti teda tragicky nelže otáčkoměr.S tím benálem je to nesmysl. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: so červenec 18, 2009 3:03 pm Předmět: |
|
|
To o tom benálu vzniklo z toho,že v návodu je napsaný,že jezdí na 95,ale je doporučeno výrobcem tankovat 98ku,z důvodů kultivovanosti chodu,a výkonu. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Puggy
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 54 Bydliště: Mariánské Lázně
|
Zaslal: po červenec 20, 2009 5:45 am Předmět: |
|
|
JiRaY napsal: | To o tom benálu vzniklo z toho,že v návodu je napsaný,že jezdí na 95,ale je doporučeno výrobcem tankovat 98ku,z důvodů kultivovanosti chodu,a výkonu. |
Tak nějak jsem to myslel.Když jsem ji kupoval,měla v nádrži 91 ,Sebemenší stoupák znamenal řazení dolů.Teď ji krmim 98 a stoupáky s řazením jsou minulostí.Stoupáky,né krpály. _________________ Xantia 1,8i Break - Lázeňská krasavice vínová.
www.aprevize.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: po červenec 20, 2009 10:14 am Předmět: |
|
|
No myslel jsi,ale nenapsal to se na mě nezlob.Napsal jsi,že je stavěná na 98 a to je rozdíl.To by zase mohlo vyvolat "vášnivou debatu" a možná i paniku zde na foru!
Tím,že jsi přešel z 91 na 98 vzniká už docela slušný rozdíl ve výkonu,protože pokud obojí byl benzin opravdu s danými oktany musí to být znát.I v techn.informacíh píšou,že mezi 91 a 95 pocítíte mírný nárůst výkonu a naopak,natož mezi 91 98.Když jsem nabral omylem 98 v rakousku,po chvíli jsem začal vnímat jak to o poznání líp tahá a furt si říkám jak to?Pak jsem doma vytáhl lístek z benziny..Navíc 91 fakt do xantie nepatří.
To,že auto snese kromě 95 i 98 je taková dá se říct obecná informace platná snad u všech dnešních běžných benz.motorů.Prostě to kapku líp jede,tj jasné. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|