Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
tykev
Založen: 3.7.2008 Příspěvky: 13
|
Zaslal: po srpen 04, 2008 6:22 pm Předmět: |
|
|
jk napsal: | To že máš hydractive jsi už potvrdil, tak zkus poslechnout, jestli ti ten přední ventil bzučí stejně jako zadní. Musíš otevřít dveře aby se to přeplo do měkýho režimu. Musím v něm při přepnutí cvaknout. |
Zkusil jsem první změřit ty konektory, při zaplém klíčku bylo na to jednom pinu v konektoru od bezp. ventilu asi 0,8V proti kostře baterky a na jednom pinu u plováku taky tak.
Poslouchal jsem bzučení u koulí hydractivu, když otevřu dveře cvakne a bzučí to řekl bych vpředu i vzadu stejně, chvíli po zavření dveří cvakne a přestane. V tom nepozoruju žádnou změnu oproti dřívějšku. _________________ Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive |
|
Návrat nahoru |
|
|
tykev
Založen: 3.7.2008 Příspěvky: 13
|
Zaslal: čt srpen 07, 2008 11:28 pm Předmět: |
|
|
Stále řeším tento problém, auto se ne a ne zvednout.. Po konzultaci s PaMem (díky mu za to ) jsem provedl tohleto:
- rozebrání regulačního ventilu, nic špatného se nezjistitlo a pak jsem proměřil tlaky, při 170at začne přepoštět do náržky, když odpustím tlak tak při 130at zapne, čerpadlo natlakuje, tak by to mělo fungovat..
- no a při zapojení do systému jsem oddělal přívod ke korektoru a nejde tam vubec nic.. regulák prakticky nereguluje, ten tlak se tam nejspíš pořád drží, asi to jde jenom do brzd a tam se neztrácí, a do okruhu zdvihu je to prostě bloklé. Zkoušel jsem všechny přepady do nádržky a z ničeho nic neteče kromě jednoho - ale to je od serva druhý okruh takže to bude OK. To znamená že nejspíš je problém v bezpečnostním ventilu. No a to se chci zeptat jestli s ním už někdo měl tu čest? Nevim vubec jak se k tomu dostat, horzný přístup a co tomu může být. Díky za rady. A nebo to může být ještě v něčem jiném? _________________ Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: pá srpen 08, 2008 1:08 am Předmět: |
|
|
Naštěstí jsem takové problémy řešit nemusel, tak ti praktickou radu k bezpečnostnímu ventilu asi žádnou nedám. Nevím jaké informace o hydraulice máš k dispozici, proto sem vložím alespoò rozkreslení části okruhu pérování u hydractivu.
Na obr. je pérování v tvrdém režimu, v měkkém je píst ( 8 ) úplně nahoře.
3 - přepínací ventil hydractivu pro regulaci tuhosti
10 - cívka ventilu pro přepínání tuhosti
4 - antisink ventil
5 - korektor
Šipka je přívod tlaku od bezpečnostního ventilu.
Zkusil bych ještě jestli máš tlak přímo na přívodu k antisink ventilu. (ta šipka)
Nějaké info k antisink ventilu ("vypůjčil" sem si tam i obrázek):
http://forum.andre-citroen-club.de/showthread.php?t=79771&highlight=antisinkventil
Ty jsi auto v tomto stavu koupil, nebo jak se to stalo? Odkud jsi? _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá srpen 08, 2008 8:00 am Předmět: |
|
|
Fakt nevím co by to mohlo být, jsou to všechno jen zkoušky kde co a jak je natlakováno ...
Antisink ventil otvírá už při 5 barech což je skoro 00prd, a navíc nereaguje ani zadek ani předek. Představa že by se podělaly oba protipad zámky naráz je asi nereálná
Tak bych poslední možnost fakt viděl na tom bezpečnostním ventilu, páč odtud to jde na oba zámky ... a pak do celého systému pružení - zvedání
A ta kontrolka tlaku stále svítící by tomu taky nasvedčovala. Když to akumlátor natlačí na 170 bar tak proč to neotevře bezpečák, který otvírá při cca 80 barech do systému
C - je přívod od reguláku - čerpadla
B - je do brzd
A + D -je do padacích zámků - korektorů
když se pístek uprostřed neposune , nejde kapalina do systému a nesepne se spínač _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: pá srpen 08, 2008 8:20 am Předmět: |
|
|
V prvním příspěvku tykev píše "zadek v jízdní poloze". _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá srpen 08, 2008 8:31 am Předmět: |
|
|
jk napsal: | V prvním příspěvku tykev píše "zadek v jízdní poloze". |
tykev napsal: | prakticky nefunguje, předek leží na zemi a zadek je v jízdní poloze. Na nastavování pákou nereauguje Než se to stalo nesvítily žádné kontrolky, teď svítí hladina/tlak LHM . |
no to jo, proto že je nafouklej od minule a zamčenej ...
on mu zadek totiž nespadne když dá páku do nejnižší ... aspoò tak mi to bylo řečeno po telefounu ...
a zámky otvírá protitlak od čerpadla ...
sme kvuli tomu problemu spolu už provolali aspoò pul hodiny _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Naposledy upravil PaM dne pá srpen 08, 2008 8:36 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: pá srpen 08, 2008 8:55 am Předmět: |
|
|
Ten bezpečnostní ventil je skutečně nejpravděpodobnější varianta. Pokud je kolega tykev schopnej změřit tlak na přívodu a výstupu z něj tak to definitivně potvrdí. Myslím si že v případě potřeby jich na vrakáčích bude spousta. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
tykev
Založen: 3.7.2008 Příspěvky: 13
|
Zaslal: pá srpen 08, 2008 11:54 am Předmět: |
|
|
jk napsal: | Nevím jaké informace o hydraulice máš k dispozici | Info mám k dispozici hlavně odtud z clubu co najdu a od PaMa ale všechno se hodí, dík
jk napsal: | Ty jsi auto v tomto stavu koupil, nebo jak se to stalo? Odkud jsi? | auto mám cca 2 roky, s hydraulikou problém nebyl, až teď se to jednou z ničeho nic nezvedlo, čekal jsem chvíli jako obvykle a nic, pak zkoušel brzdit v první moment to taky nešlo, dvakrát jsem zhleka prošlápnul a teď to brzdí normálně..
PaM napsal: | a navíc nereaguje ani zadek ani předek. Představa že by se podělaly oba protipad zámky naráz je asi nereálná |
jk napsal: | V prvním příspěvku tykev píše "zadek v jízdní poloze". | je to tak že zadek drží jízdní polohu, předek je na zemi a nic se nikam nepohne, do předního korektoru nejde tlak a do zadního na 99% taky ne
jk napsal: | Ten bezpečnostní ventil je skutečně nejpravděpodobnější varianta. Pokud je kolega tykev schopnej změřit tlak na přívodu a výstupu z něj tak to definitivně potvrdí. Myslím si že v případě potřeby jich na vrakáčích bude spousta. |
K tomu bezpečnostnímu to prostě dospělo a nezbývá než se do toho o víkendu dát, ale jak se na to dívám to teda bude ani vydělání nádržky moc nepomůže ze všech stran je kolem hafo věcí, v první moment mám pocit že snad jedině demontáž motoru nebo vyřezání díry do podběhu tlaky na tom asi nezměřím, mám jenom měřák s 9' koncem do reguláku, všechny ostatní jsou zřejmě 8', ale jak se tam dostanu tak to už rovnou můžu dát ven, nebo jenom odpojovat trubky a sledovat.. Na vrakáči tady jen tak mimo chtěli za kousek ulomené trubky hydrauliky 100kč, kolik budou chtít za jetý bezpečnostní ventil
No ale teď ho hlavně dost pryč.. Tak zatím dík _________________ Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá srpen 08, 2008 12:43 pm Předmět: |
|
|
jeden bezp. ventil mám doma, můžu poskytnout ... _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
tykev
Založen: 3.7.2008 Příspěvky: 13
|
Zaslal: pá srpen 08, 2008 1:38 pm Předmět: |
|
|
PaM napsal: | jeden bezp. ventil mám doma, můžu poskytnout ... |
OKi dík i kolega tomc tady poblíž z Rožnova říkal že má nějaké z BX což by měly být stejné takže to už se nějak vyřeší když to tím bude.. _________________ Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive |
|
Návrat nahoru |
|
|
tykev
Založen: 3.7.2008 Příspěvky: 13
|
Zaslal: čt srpen 14, 2008 11:02 pm Předmět: |
|
|
Zdravím, tak už zase cvičí na povel
Bylo to v bezpečnostním ventilu, vyndat ho trvalo den a pak den dát ho zpět fakt bych to nikomu nepřál, přišroubování jednoho šroubu hodina a čtyři zničené ruce
Pár věcí bylo potřeba oddělat aby se tam dalo trochu dostat..
Jinak poslepu je tam přístup i od kola zespod podběhu.
Někde tady dole pod nádržkou LHM byl přidělaný ventil než se ho podařilo z tama vyndat
Takto to vypadá venku
A rozebrané, ten malý ventilek byl zaseklý, ven šel až po vyklepání hladívkem takže to bylo jasné..
Nakonec jsem to řešil důkladným pročištění a probroušením takže pak chodil jako po másle, doufám že to tak vydrží a že to nebude protékat do přepadu.
Ta tyčka od konektoru se zamáčkne až zaleze ventil tak aby propouštěl kapalinu i do okruhu zdvihu (poté zhasne kontrolka), což se nestalo takže kontrolka svítila pořád ikdyž byl konektor odpojený.
Zadek si potom dělal co chtěl jak jsme to nahodili ale pročištění zadního korektoru tomu zdá se pomohlo.
Tak díky všem za rady, nakonec se to zdárně vyřešilo.
Teď akorát zjišuju že předek je uplně tvrdý v jízní poloze a levá strana je asi o 1,5 cm níž než pravá jak jsem zjistil při seřizování výšky. To bude předpokládám prázdnýma koulema které jsem měl doplnit už dávno. _________________ Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: čt srpen 14, 2008 11:25 pm Předmět: |
|
|
Ahoj, gratuluju k úspěšné opravě. Jak to tak pozoruju, tak ty naše "veterány" bude potřeba začít udržovat/rozhýbávat. Zrovna před nedávnem jsem rozhýbával svůj antisink ventil. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomc
Založen: 8.2.2008 Příspěvky: 253 Bydliště: Rožnov p.R
|
Zaslal: pá srpen 15, 2008 5:47 am Předmět: |
|
|
zdravím ten ventil se kousl jen tak nebo nějaká nečistota? _________________ BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI |
|
Návrat nahoru |
|
|
tykev
Založen: 3.7.2008 Příspěvky: 13
|
Zaslal: pá srpen 15, 2008 2:37 pm Předmět: |
|
|
tomc napsal: | zdravím ten ventil se kousl jen tak nebo nějaká nečistota? |
Nečistoty tam nebyly, jenom drobné rýhy, prostě to bylo zadřené ale proč nevím. _________________ Xantia I, 1.9TD '94 Hydractive |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá srpen 15, 2008 4:00 pm Předmět: |
|
|
Gratulace k podařené opravě, ty na 4x zalomené ruce opravdu nezávidím, dnes sem se koukal pořádně kde a jak je ten bezpečák přidělanej, a opravdu horší místo by se jen těžko hledalo _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|