Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Výměna rozvodového řemenu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Kaspřik



Založen: 21.5.2007
Příspěvky: 218
Bydliště: Tanvald-Sudety

PříspěvekZaslal: st květen 14, 2008 6:35 pm    Předmět: Citovat

Ještě bych dodal k označení olejů : Na každém oleji je značka API, třeba API SL/CF, kdy písmeno "S" znamená třídu pro benzínové motory a písmeno "C" je třída pro naftové motory. Druhé písmeno tedy "L" nebo "F"znamená kvalitu a mazivost oleje pro benzín. motor nebo naftov. motor-čím je písmeno níže v abecedě tak olej je kvalitnější a má lepší vlastnosti. Tzn. A je srajda a nebrat atd, atd.
_________________
Xantia 2.0 HDI break exlusive, 1999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mixa



Založen: 2.3.2008
Příspěvky: 202
Bydliště: Milotice nad Bečvou

PříspěvekZaslal: st květen 14, 2008 8:36 pm    Předmět: Citovat

Raději MOGUL než olej z Polska!!!
Sám mám v Xantii Mogul Forte Racing 5W40.

Co se týče té Alfy, tak životnost motoru TS je kolem 100.000 Km!!!
A když je někdo debil a nalije tam něco, co tam nepatří, je to jeho chyba, ne chyba oleje!!!
Dělal jsem dost dlouho ve značkovém servisu FIAT, kde se opravovaly i Alfy. 166-ku znám. To auto bych bral tak od novoty do 80. tis. km - pak s ním rychle pryč! Po 100. tis. se havarie motoru vyskytovaly i při používání olejů Castrol, Shell atd. Holt extrémní výkony jsou vykoupeny nižší životností. Motory Alfa jsou namáhané mnohem víc než motory PSA, proto vyžadují originální olej od Fiatu.

Pozor na jednu věc: pokud v motoru byl používán olej klasifikace 10W40, nesmíš nalít bez "výplachu" 5W40!!! Riskuješ havárii motoru. V nejlepším případě rapidně snížíš jeho životnost.
Existují speciální vyplachovací oleje, ale běžně se to dělá takto:
- nový olejový filtr + olej 5W40 - nejet 1.000 km
- druhý nový olejový filtr + nový olej 5W40 - nejet 3.000 km
- třetí nový olejový filtr + nový olej 5W40 - už 15.000 km.

- správně by měl ten nový olej (5W40) být ten samý, co tam bude bývat později.

Olej 10W40 zabraòuje tvorbě karbonu (ale ne 100%-ně), olej 5W40 karbon rozpouští - ucpávají se mazací kanálky. Pokud se v čistém motoru používá olej 5W40, tak se žádný karbon nemá šanci vytvořit. U neznačkových olejů bych na to nesázel.
A s olejem 5W40 je motor trošku hlučnější.

Tady řešíte rozdíly v olejích a přitom kupujete noname výrobky od Boba.
I rozvody.
_________________
Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: čt květen 15, 2008 5:50 am    Předmět: Citovat

Pěkné (a myslím i odborné) počtení o olejích vůbec - zde:

http://oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare

Je to na dlouhé večery, ale vřele doporučuji... A si každý udělá či upraví svůj názor sám.

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Henry



Založen: 16.9.2007
Příspěvky: 394
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: čt květen 15, 2008 8:36 am    Předmět: Citovat

PetiX napsal:
Nebudu tedy riskovat, mogul nebude. A jakej rozdíl je mezi 5W40 a 10W40. Který z nich je do 1,6 lepší?

Mám v 1,6 TOTAL QUARTZ 9000 5W40, měním ho po 20t km, žádný úbytek a v zimě nezamrzá oddech z motoru. Wink

P.S. SUPER MOGUL M7AD jsem 22 let lil do FIATA, najezdil na něj 285t km a v dobré kondici motoru šel do šrotu kvůli kastli. Cool
_________________
XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PetiX



Založen: 25.4.2008
Příspěvky: 17
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: po květen 19, 2008 8:51 pm    Předmět: Citovat

Díky za vyčerpávající odpověď. Koupím taky Castrol, už jsem na to koukal. O víkendu se do té výměny pustím.
_________________
X1; 1,6; 96
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mamut



Založen: 25.11.2006
Příspěvky: 309
Bydliště: Praha Kadlín

PříspěvekZaslal: út květen 20, 2008 7:31 am    Předmět: Citovat

Alion napsal:
Pozor na jednu věc: pokud v motoru byl používán olej klasifikace 10W40, nesmíš nalít bez "výplachu" 5W40!!! Riskuješ havárii motoru.

Alione, prosím, nepiš sem kraviny. Tohle platilo v dobách olejů "A" a "AD" ale přece jen jsme se dostali o 30 let dál. Dnes je rozdíl mezi olejema doopravdy hlavně ve vizkozitě a údržnosti olejového filmu ale základní detergenty působící na rozpouštění karbonu mají oleje stejné.
_________________
Break V6 3,0 750 Virago
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: út květen 20, 2008 6:36 pm    Předmět: Citovat

Mamute,zase já bych to až tak neříkal,dělal jsem výplach u svého motoru-když jsem sehnal jiný,po vypuštění oleje byl klasicky černý,to jo,ale když se olej slil do sudu,tak jsem čuměl Shocked -v nádobě po oleji zůstalo dole tak cca 2 cm bahna,jakoby říčního písku,a nějaký šlem(jako žvejkačka barvy oleje)-no,každopádně,kdybych tam šoupnul rovnou bez výplachu 5W40,myslím že problémy by na sebe nenechaly dlouho čekat.

Jezdím pořád na desítku,ale olej teď v motoru vydrží cca 1500km čistý,a to není ještě výplach ukončem,až teprve po druhé výměně oleje.

Proto bych dal za pravdu alionovi-nemělo by se hnesd přejít na olej menší viskozity bez výplachu,anoebo alespoò častější výměny prvních pár olejů.
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mamut



Založen: 25.11.2006
Příspěvky: 309
Bydliště: Praha Kadlín

PříspěvekZaslal: út květen 20, 2008 8:12 pm    Předmět: Citovat

Úplně stejný šlem a bordel v oleji najdeš i když budeš jezdit na 5W,10W či 15W a z čištěním motoru od karbonu doopravdy viskozita nemá moc společnýho. Ale samo výplachem se nic nezkazí, jen to je prostě trošku dražší Wink
_________________
Break V6 3,0 750 Virago
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mixa



Založen: 2.3.2008
Příspěvky: 202
Bydliště: Milotice nad Bečvou

PříspěvekZaslal: út květen 20, 2008 8:54 pm    Předmět: Citovat

Pro jistotu jsem se znovu informoval a:
Sorry, omlouvám se.
Trošku jsem nepostřehl, jak ten čas letí.
Tohle, co jsem tu napsal, mi při koupi předchozího vozu radil chlápek z výzkumného ústavu olejů a maziv. Bohužel, je to už 12. let - připadá mi to jako nedávno.
A v té době byly mezi oleji opravdu markantní rozdíly v kvalitě.

A to, že se nesmí do motoru, kde byla polosyntetika nalít syntetika, neustále slýchávám ve svém okolí (od prodejců a automechaniků), takže jsem to bral tak, že tomu stále tak je. Sám jsem si takto vypláchl svůj motor.

Ještě jednou se moc omlouvám za tento nesmysl.

Před 30-ti lety byly syntetické oleje teprve v plenkách a byly horší než minerální.
_________________
Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kaspřik



Založen: 21.5.2007
Příspěvky: 218
Bydliště: Tanvald-Sudety

PříspěvekZaslal: st květen 21, 2008 7:01 am    Předmět: Citovat

V autě jsem měl vždy 10W40 a před rokem jsem se rozhodl že tam dám 5W40 TOTAL, tak jsem provedl klasickou výměnu bez proplachu a auto jezdí, olej to nežere, najeto mám cca 15000 km a že by se mě teda nějak kazil nebo zadíral motor tak to nepozoruji. Olej neubejvá, měním pouze od výměny k výměně a to auto nijak nešetřím, jízda po dálnici někdy stabilně i 3200 otáček tj. 150-160 km/h a jedu tak i hodinu (samozřejmě na dálnici v Rajchu).
_________________
Xantia 2.0 HDI break exlusive, 1999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Buchta



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 868
Bydliště: Praha 3

PříspěvekZaslal: st květen 21, 2008 9:22 am    Předmět: Citovat

no a "nepatří" do HaDa právě 5W40?
_________________
X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená Smile i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
luk.zah



Založen: 6.2.2008
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: st květen 21, 2008 1:47 pm    Předmět: Citovat

Buchta napsal:
no a "nepatří" do HaDa právě 5W40?


Ne nutně, Buchto. Záleží na klimatických podmínkách a na ty naše stačí v pohodě i 10W40. 10W40 je navíc hustější a motor je tudíž o něco tišší (vyzkoušeno na p406 2.0 HDI). 5W40 je trochu řidší a tudíž třeba v zimě při studeném startu rychleji maže (olej se rychleji dostane kam je potřeba). Takže to i to je do HaDa dobrá volba. Kvůli zimě je ale 5W40 podle mě vhodnější.
_________________
Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)