Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
![Obsah fóra Xantiaclub](templates/Glass/images/orange/logo_phpBB.gif) |
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Kaspřik
Založen: 21.5.2007 Příspěvky: 218 Bydliště: Tanvald-Sudety
|
Zaslal: st květen 14, 2008 6:35 pm Předmět: |
|
|
Ještě bych dodal k označení olejů : Na každém oleji je značka API, třeba API SL/CF, kdy písmeno "S" znamená třídu pro benzínové motory a písmeno "C" je třída pro naftové motory. Druhé písmeno tedy "L" nebo "F"znamená kvalitu a mazivost oleje pro benzín. motor nebo naftov. motor-čím je písmeno níže v abecedě tak olej je kvalitnější a má lepší vlastnosti. Tzn. A je srajda a nebrat atd, atd. _________________ Xantia 2.0 HDI break exlusive, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: st květen 14, 2008 8:36 pm Předmět: |
|
|
Raději MOGUL než olej z Polska!!!
Sám mám v Xantii Mogul Forte Racing 5W40.
Co se týče té Alfy, tak životnost motoru TS je kolem 100.000 Km!!!
A když je někdo debil a nalije tam něco, co tam nepatří, je to jeho chyba, ne chyba oleje!!!
Dělal jsem dost dlouho ve značkovém servisu FIAT, kde se opravovaly i Alfy. 166-ku znám. To auto bych bral tak od novoty do 80. tis. km - pak s ním rychle pryč! Po 100. tis. se havarie motoru vyskytovaly i při používání olejů Castrol, Shell atd. Holt extrémní výkony jsou vykoupeny nižší životností. Motory Alfa jsou namáhané mnohem víc než motory PSA, proto vyžadují originální olej od Fiatu.
Pozor na jednu věc: pokud v motoru byl používán olej klasifikace 10W40, nesmíš nalít bez "výplachu" 5W40!!! Riskuješ havárii motoru. V nejlepším případě rapidně snížíš jeho životnost.
Existují speciální vyplachovací oleje, ale běžně se to dělá takto:
- nový olejový filtr + olej 5W40 - nejet 1.000 km
- druhý nový olejový filtr + nový olej 5W40 - nejet 3.000 km
- třetí nový olejový filtr + nový olej 5W40 - už 15.000 km.
- správně by měl ten nový olej (5W40) být ten samý, co tam bude bývat později.
Olej 10W40 zabraòuje tvorbě karbonu (ale ne 100%-ně), olej 5W40 karbon rozpouští - ucpávají se mazací kanálky. Pokud se v čistém motoru používá olej 5W40, tak se žádný karbon nemá šanci vytvořit. U neznačkových olejů bych na to nesázel.
A s olejem 5W40 je motor trošku hlučnější.
Tady řešíte rozdíly v olejích a přitom kupujete noname výrobky od Boba.
I rozvody. _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
ok2ucx
![](images/avatars/14196350574c542b66adf50.png)
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: čt květen 15, 2008 8:36 am Předmět: |
|
|
PetiX napsal: | Nebudu tedy riskovat, mogul nebude. A jakej rozdíl je mezi 5W40 a 10W40. Který z nich je do 1,6 lepší? |
Mám v 1,6 TOTAL QUARTZ 9000 5W40, měním ho po 20t km, žádný úbytek a v zimě nezamrzá oddech z motoru.
P.S. SUPER MOGUL M7AD jsem 22 let lil do FIATA, najezdil na něj 285t km a v dobré kondici motoru šel do šrotu kvůli kastli. ![Cool](images/smiles/icon_cool.gif) _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
PetiX
![](images/avatars/1849811469481957d094dcb.jpg)
Založen: 25.4.2008 Příspěvky: 17 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: po květen 19, 2008 8:51 pm Předmět: |
|
|
Díky za vyčerpávající odpověď. Koupím taky Castrol, už jsem na to koukal. O víkendu se do té výměny pustím. _________________ X1; 1,6; 96 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Mamut
![](images/avatars/1637627394774ad2913b8d.jpg)
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: út květen 20, 2008 7:31 am Předmět: |
|
|
Alion napsal: | Pozor na jednu věc: pokud v motoru byl používán olej klasifikace 10W40, nesmíš nalít bez "výplachu" 5W40!!! Riskuješ havárii motoru. |
Alione, prosím, nepiš sem kraviny. Tohle platilo v dobách olejů "A" a "AD" ale přece jen jsme se dostali o 30 let dál. Dnes je rozdíl mezi olejema doopravdy hlavně ve vizkozitě a údržnosti olejového filmu ale základní detergenty působící na rozpouštění karbonu mají oleje stejné. _________________ Break V6 3,0 750 Virago ![](http://images.spritmonitor.de/266592_3.png) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
JiRaY
![](images/avatars/13210199954640400f4066d.gif)
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: út květen 20, 2008 6:36 pm Předmět: |
|
|
Mamute,zase já bych to až tak neříkal,dělal jsem výplach u svého motoru-když jsem sehnal jiný,po vypuštění oleje byl klasicky černý,to jo,ale když se olej slil do sudu,tak jsem čuměl -v nádobě po oleji zůstalo dole tak cca 2 cm bahna,jakoby říčního písku,a nějaký šlem(jako žvejkačka barvy oleje)-no,každopádně,kdybych tam šoupnul rovnou bez výplachu 5W40,myslím že problémy by na sebe nenechaly dlouho čekat.
Jezdím pořád na desítku,ale olej teď v motoru vydrží cca 1500km čistý,a to není ještě výplach ukončem,až teprve po druhé výměně oleje.
Proto bych dal za pravdu alionovi-nemělo by se hnesd přejít na olej menší viskozity bez výplachu,anoebo alespoò častější výměny prvních pár olejů. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Mamut
![](images/avatars/1637627394774ad2913b8d.jpg)
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: út květen 20, 2008 8:12 pm Předmět: |
|
|
Úplně stejný šlem a bordel v oleji najdeš i když budeš jezdit na 5W,10W či 15W a z čištěním motoru od karbonu doopravdy viskozita nemá moc společnýho. Ale samo výplachem se nic nezkazí, jen to je prostě trošku dražší ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) _________________ Break V6 3,0 750 Virago ![](http://images.spritmonitor.de/266592_3.png) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: út květen 20, 2008 8:54 pm Předmět: |
|
|
Pro jistotu jsem se znovu informoval a:
Sorry, omlouvám se.
Trošku jsem nepostřehl, jak ten čas letí.
Tohle, co jsem tu napsal, mi při koupi předchozího vozu radil chlápek z výzkumného ústavu olejů a maziv. Bohužel, je to už 12. let - připadá mi to jako nedávno.
A v té době byly mezi oleji opravdu markantní rozdíly v kvalitě.
A to, že se nesmí do motoru, kde byla polosyntetika nalít syntetika, neustále slýchávám ve svém okolí (od prodejců a automechaniků), takže jsem to bral tak, že tomu stále tak je. Sám jsem si takto vypláchl svůj motor.
Ještě jednou se moc omlouvám za tento nesmysl.
Před 30-ti lety byly syntetické oleje teprve v plenkách a byly horší než minerální. _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Kaspřik
Založen: 21.5.2007 Příspěvky: 218 Bydliště: Tanvald-Sudety
|
Zaslal: st květen 21, 2008 7:01 am Předmět: |
|
|
V autě jsem měl vždy 10W40 a před rokem jsem se rozhodl že tam dám 5W40 TOTAL, tak jsem provedl klasickou výměnu bez proplachu a auto jezdí, olej to nežere, najeto mám cca 15000 km a že by se mě teda nějak kazil nebo zadíral motor tak to nepozoruji. Olej neubejvá, měním pouze od výměny k výměně a to auto nijak nešetřím, jízda po dálnici někdy stabilně i 3200 otáček tj. 150-160 km/h a jedu tak i hodinu (samozřejmě na dálnici v Rajchu). _________________ Xantia 2.0 HDI break exlusive, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Buchta
![](images/avatars/1530560317456a16c09aad6.jpg)
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: st květen 21, 2008 9:22 am Předmět: |
|
|
no a "nepatří" do HaDa právě 5W40? _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
![](http://images.spritmonitor.de/190152_4.png) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
luk.zah
Založen: 6.2.2008 Příspěvky: 93
|
Zaslal: st květen 21, 2008 1:47 pm Předmět: |
|
|
Buchta napsal: | no a "nepatří" do HaDa právě 5W40? |
Ne nutně, Buchto. Záleží na klimatických podmínkách a na ty naše stačí v pohodě i 10W40. 10W40 je navíc hustější a motor je tudíž o něco tišší (vyzkoušeno na p406 2.0 HDI). 5W40 je trochu řidší a tudíž třeba v zimě při studeném startu rychleji maže (olej se rychleji dostane kam je potřeba). Takže to i to je do HaDa dobrá volba. Kvůli zimě je ale 5W40 podle mě vhodnější. _________________ Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
![](http://images.spritmonitor.de/222271_6.png) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|