Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po září 10, 2007 3:08 am Předmět: Zapach z ventilace a vlhke koberce |
|
|
Ahoj lidicky,tak nam zacina bejt zima,a vsiml jsem si hned nekolika neprijemnosti-vite jak poznam,ze jsem zapnul topeni,a este auto netopi?...podle smradu-pri pouhem presunuti do polohy na teply vzduch,zacne byt mirne citit takovy zapach spaleniny,okamzite po zapnuti,pokud pustim ventilator,je to fakt hutny-takovej dusivej smradek,jako kdyz se plastova folie napece na neco horkyho a mne to jde vsechno do kabiny,pokud presunu zpatky na zimu,smrad ustane .
Delaji mi to obe dve xantie-zelena obcas,a malo a snesitelne,ale bila HDi to ted dela hodne,a je to fakt blby,bud klepu kosu,nebo se priotravim smradem.fakt nevim co by to mohlo delat,ze by prach na ventilatoru?
Jo,a k te vlhkosti-pred 2 mesicema jsem mel po desti po jizde vzdy mokro pod nohama-vlhky koberec-mohly za to dve zaslepky kousek pod prednim blatnikem smerem do auta-byly ztracene,nebo rozbite,dal jsem nove,a mam zatim klid,jenze obcas je tam ten koberec proste vlhky,neplesnivi to,nic nedela,akorat je to vlhke.No,a bila zacala tohle ted delat taky,pod koberci u prednich sedadel jsou mokre mapy,je to na omak taky vlhke,ale podstatne vic nez predtim u zelene,zaslepky v podlaze mam,nemuze tam ta voda nejak zatyct treba od predniho skla,nebo tak nejak?nekdo kdysi na citroenech psal,ze mu to teklo sacim otvorem pod krytem steracu za kapotou,vim ze na zeleny tam bordel je,ale pruchodu vzduchu to zatim nebrani,nechce se mi to kuchat,asi to nebude jen tak,ale moza mi nic jineho nezbyde.Muze to tim byt?diky _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
pucholt
Založen: 26.5.2007 Příspěvky: 268 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: po září 10, 2007 7:01 am Předmět: |
|
|
Jedině prohlédnout gumy ve dveřích, záslepky atd. Zkus vystopovat odkud se voda do auta dostává, mohlo by to lecos napovědět. Pokud má auto střešní okno, tak bych se prvně zaměřil na něj. Bývají tam ucpané či vypadlé hadičky odtoku zachycené vody. Na své první Xantii jsem tento problém měl taky. Problém se projevoval při delším dešti, dělalo to loužičky pod nohama mokrý koberec a nebylo znát odkud to teče. Na vině bylo střešní okno (originál), v každém rohu má odtokovou hadičku, a ty dvě přední byly vypadlé, a voda tekoucí okolo ona tekla dovnitř auta středovým sloupkem. Bylo potřeba podstrčit tapecírunk, nasadit hadičky a zajistit je plastovým stahovacím páskem. Někdy se hadičky umí i ucpat, to by je stačilo jen profouknout stlačeným vzduchem. Ty dvě přední jsou vedené sloupky karoserie někam k motoru a ty zadní mají vyustění u zadních podběhů kol. _________________ Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: po září 10, 2007 6:21 pm Předmět: |
|
|
Taky může téct radiátor topení - nechci strašit.
MíraCB _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: út září 11, 2007 9:05 pm Předmět: |
|
|
je to jen pod ridicem a od pulky koberce dolu
stresni okno nemam _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: so září 22, 2007 6:49 pm Předmět: |
|
|
Lidiii,prosim,cim to muze bejt-teda ten smrad spaleniny v aute pri zapnuti topeni.doufam ze ne radiator ten by mne nasral...a kdyby nahodou,tak jak bych poznal pricinu jeho prasknuti?praskla hlava nebo tesneni by se poznalo tim,ze by byly uplne tvrde hadice,ne? kdyztak mne opravte _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: so září 22, 2007 7:36 pm Předmět: |
|
|
Jíro zkus tu vodu nasát do bílé hadry, jestli půjde (přimáčkni ji silou na mokré místo) a jestli bude mokrá bílá tak je to voda. Nebo se zabarví barvou kapaliny (nepřeju). My otrlí to koštujem na jazyk (nedoporučuji, chladička je odporná a nasládlá). Ventilátor by smrděl i na chladno. ale podle mně, by prasklý radiátor chvíli rosil okno. Někdy smrdí i nové radiátory takový voskový smrad. Já bych obětoval chvíli a zkusil ho nechat vysmradět. Nechat běžet, otevřít okna a topit na plné koule.. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: so září 22, 2007 8:55 pm Předmět: |
|
|
diky,vodu zatim neresim,ta neni 100pro z radiatoru pri nastaveni na studeno je to v poho,nesmrdi to,jak dam na teplo-smrad,a jak pusim ventilator,tak je to fakt hutny doufam ze to neni toto,vyplachovali sme chladic a davali novej freeze,penilo to jak espresso-litaly z chladice sracky,co vypadaly jak voda z brambor z pole fakt nevim...jo,a okna se mi trochu potej,ale je to v normalu,pri teple ne,v zime trosku,bez problemu se to da odmlzit,takze fakt nechapu co to muze bejt-mozna este spatne vydezinfikovana klima _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: po září 24, 2007 1:11 pm Předmět: |
|
|
Víš jíraji, vono to vypadá, že už někdo asi před tebou dal do chladičky nějakej ten ucpávací hajzl, teď je toho jako když ..., ono to nadělá takový brambory i se šupkami. Kdo by taky měnil radiátor, Když je to tak blbá práce a když jde auto pryč. A ty jsi to včil vyplách a...,
Já mám takovej zlepšovací návrh: kdo již měnil radiátor (a určitě nás není málo) určitě si všimnul, (ta díra je vidět i na fotce v návodu), že v tělese topení kde je zasunuto těleso radiátoru, není na DNÌ žádná odtoková dírka. Ba naopak, je tam malý žlábek. Po vyndání starého špatného radiátoru, se na tomto DNÌ většinou nachází chlad.kap. Já jsem vyvrtal(při demontovaném radiátoru) do dol. rohu malou asi 3.5mm dírku. Nazval jsem ji: indikátor tekoucího radiátoru. Anré se v hrobě obrací... _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: po září 24, 2007 1:45 pm Předmět: |
|
|
tak to si mac moc nepotesil ze ta "slahacka" moze byt z nejakeho ucpavajuceho sajrajtu. Ked som menil chladiacu kapalinu, tak mi z nadrzky kde sa nalieva kvapalina vyliezalo velke mnozstvo "slahacky". Som nevedel co sa deje... Tak ak to je pravda, tak moje orosene okna su na 100% od radiatora a chlapik pre do mnou sa to snazil vyriesit dost nepoctivo _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: po září 24, 2007 1:57 pm Předmět: |
|
|
Ještě než se do toho pustíš, tak tu novou chladičku si do nečeho vypus, stejně ji budeš vypouštět a napln chlad. soustavu vodou-ale aspoò 1krát ji vypláchni. Projeď to, jestli to ještě smrdí, na vodu by to nemelo, ale radiator može byt celý potečený. Včera sem byl mojí drahé polovičce na benzin a čeká mě to taky. Smrad jak v Cařihradu. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
MAX
Založen: 13.12.2006 Příspěvky: 12 Bydliště: Písek
|
Zaslal: čt září 27, 2007 10:48 am Předmět: |
|
|
Tak já se taky přidávám.Asi před měsícem jsem měnil chladič,jelikož prohnil a prozatím jsem tam měl obyč.vodu.Všechno bylo v pohodě.ted o víkendu jsem chladič vypustil a nalil nemrzku.Dnes ráno jsem jel autem a že si zatopim a zdálo se mi jako by se chvíli z ventilace kouřilo a začalo to hnusně smrdět,jako spálenina!Když jsem to dal studenej vzduch tak bylo vše O.K.Začaly se mi silně mlžit okna.Ani když jsem pustil klimu tak se nechtěli odmlžet.Musel jsem to setřít hadrem,ale stejně to vůbec nechce odmlžovat.Nevíte někdo co by to mohlo být??Jo a zdá se mi že to smrdí trochu po nemrzce!!Nevim jestli to není tim že jsem nepromíchal destilku s nemrzkou.Nalil jsem tam nemrzku a pak destilku.Nenůže to být tím?? Díky za rady,snad to nebude nic vážnýho |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt září 27, 2007 12:37 pm Předmět: |
|
|
Chladička obsahuje různé inhybitory atikory a jiné složky proti poškození motoru. Ale má jednu velko nevýhodu, jak zestárne, tak se stává naopak agresivní, proto se doporučuje výměna po 3-4 letech. Ta agresivita nastává mnohem později, asi až po8-10 letech.
Jde o to ,že co voda ještě "udrží" , to chladička se svými čistícími schpnostmi odkryje. Před zimou všichni kontrolují nebo mění kapal. a zároveò se v tomto období oběvuje nejvíc případů tekoucích radiátorů.
Orig. radiátory u XA. jsou dost nešasnou záležitostí, letos přicházejí na řadu už i ročníky 97 a i 98. a vůbec nemusí jít o nadměr. tlak. vody jako špatné těsnění hlavy a pod.
Před výměnou kapal. se doporuč. starou kapal. vypustit (u litinových bloků ja ze zadu v půli výšky motoru na straně u převodovky výpustný šroub na 19 klíč), a propláchnout vodou. Pozor na horký motor!
Vše děláme za studena!!!!
Po výměně kapal. je velmi důležité celý systém dobře odvzdušnit a po zahř. a ochládnutí zkontrolovat hladinu.( hlavně ty co nemaj kontrolku hladiny).
Ach, ty nešastné radiátory... _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt září 27, 2007 12:39 pm Předmět: |
|
|
MAX napsal: | Tak já se taky přidávám.Asi před měsícem jsem měnil chladič,jelikož prohnil a prozatím jsem tam měl obyč.vodu.Všechno bylo v pohodě.ted o víkendu jsem chladič vypustil a nalil nemrzku.Dnes ráno jsem jel autem a že si zatopim a zdálo se mi jako by se chvíli z ventilace kouřilo a začalo to hnusně smrdět,jako spálenina!Když jsem to dal studenej vzduch tak bylo vše O.K.Začaly se mi silně mlžit okna.Ani když jsem pustil klimu tak se nechtěli odmlžet.Musel jsem to setřít hadrem,ale stejně to vůbec nechce odmlžovat.Nevíte někdo co by to mohlo být??Jo a zdá se mi že to smrdí trochu po nemrzce!!Nevim jestli to není tim že jsem nepromíchal destilku s nemrzkou.Nalil jsem tam nemrzku a pak destilku.Nenůže to být tím?? Díky za rady,snad to nebude nic vážnýho |
Maxi, tim to určitě není, to se v motoru pomíchá samo, to je normální, cos udělal.
Chladička když zamlží okna, tak se to špatně utírá, spíš se to honí po okně jako kdyby to bylo mastné.... _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: čt září 27, 2007 2:08 pm Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: | Maxi, tim to určitě není, to se v motoru pomíchá samo, to je normální, cos udělal.
Chladička když zamlží okna, tak se to špatně utírá, spíš se to honí po okně jako kdyby to bylo mastné.... |
Ahojky, tohle je jeden případ a všichni to tu zmiòují - pak je to tekoucí radiátor. Někteří tuším olizují i okno
Ale co když to tak není (na okně je jen sražená vlhkost) = jen špatně odmlžuje? Zatím se tu diskutovalo ucpané sání z venku (pod stěrači) - ale co jiného to může způsobovat?
V dokumentaci ke klimě se zmiòuje indikátor filtru klimy (bílé kolečko, čiré kolečko, bubliny v okýnku na filtru). Někdo nějaké zkušenosti? (na servisu s klimou jsem ještě nebyl, ale chystám se, chladí, ale ne možná úplně na 100%).
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: čt září 27, 2007 2:48 pm Předmět: |
|
|
ok2ucx napsal: | [V dokumentaci ke klimě se zmiòuje indikátor filtru klimy (bílé kolečko, čiré kolečko, bubliny v okýnku na filtru). Někdo nějaké zkušenosti? (na servisu s klimou jsem ještě nebyl, ale chystám se, chladí, ale ne možná úplně na 100%).Pavel |
Obývám se, že se mýlíš. To čemu se říká filtr klimy filtruje jen nasávaný vzduch do ventilace a jako takový dle mého nemá indikátor zanešení ale zase není nijak časově náročné ho vizuelně zkontrolovat, případně vyměnit a je umístěný vedåe semtilátoru ventilace. Je to samozřejmě jedna z možností, proč se auto zamlžuje, protože když je přicpanej, tak do výdechů jde málo vzduchu a nestačí odmlžit. To o čem ty píšeš je okýnko, kterým můžeme zkontrolovat náplò klimatizace (když pění, asi je málo náplně) ale to je uzavřený natlakovaný okruh a s tím musíme ke chlaďaři. jinak základní kontrola chlazení je takováto
Dva teploměry.
Výchozí podmínky.
Poloha ovladačů klimatizačního zařízení:
- maximální chlad,
- ventilátor větrání na maximální rychlost,
- rozdělovač proudu vzduchu v poloze „větrání“, větrací otvory na palubní desce otevřené,
- klapka vstupu vzduchu v poloze „vnější vzduch“.
Podmínky a vybavení vozidla.
- Kapota motoru zavřená.
- Dveře a okna zavřené.
- Umístit vozidlo do místnosti, kde bude chráněno před větrem, sluncem, atd.
Kontrola
Když jsou splněny všechny tyto podmínky, postupovat v následujícím pořadí:
- Nastartovat motor bez zapnutí klimatizace a počkat, dokud se nezapnou elektrické ventilátory chlazení motoru na první rychlost.
- Zapnout klimatizaci a nastavit otáčky motoru na 2 500 ot/min.
POZNÁMKA: Při venkovní teplotě 40°C je třeba nastavit otáčky motoru 2 000 ot/min, aby nedošlo k vypnutí kompresoru bezpečnostním zařízením kontrolujícím vysoký tlak (presostat).
Po třech minutách činnosti klimatizace:
- Změřit teplotu prostředí dílny.
- Změřit teplotu vzduchu vyfukovaného středními větracími otvory.
Porovnat změřené hodnoty s následující údaji
Vnější teplota ve °C/Teplota vzduchu vyfukovaného středními větracími otvory ve °C
40/20, 35/16, 30/13, 25/11, 20/9, 15/8 vše +-3°C _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|