Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
kuffy
Založen: 26.9.2008 Příspěvky: 45 Bydliště: rožňava, slovensko
|
Zaslal: pá září 26, 2008 3:53 pm Předmět: nezávislé kúrenie- prosba o radu |
|
|
Stal som sa novým majite¾om Xantie 2,0 HDi, r.v. 2000.Ale mám problém,s ktorým si neviem poradi.Pod ¾avým predným blatníkom mám umiestnené nezávislé kúrenie, avšak neviem na akom princípe pracuje, resp, kde je umiestnené teplotné čidlo, ktoré mu dáva signál na spustenie. Bol som milnulý týždeò v Tatrách a teplota bola ráno okolo nuly, avšak nezávislé kúrenie po naštartovaní nespustilo.Vie niekto kde je chyba a ako ju napravi? Ïakujem za odpovede. A ešte otázočka.Je to čidlo v zrkadle? |
|
Návrat nahoru |
|
|
jenyk
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 60 Bydliště: PRAHA 8
|
|
Návrat nahoru |
|
|
kuffy
Založen: 26.9.2008 Příspěvky: 45 Bydliště: rožňava, slovensko
|
Zaslal: pá září 26, 2008 5:27 pm Předmět: |
|
|
tam som to hladal...ale nie je to tam |
|
Návrat nahoru |
|
|
Antonín Fiala
Založen: 24.2.2008 Příspěvky: 46 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá září 26, 2008 5:36 pm Předmět: |
|
|
Ahoj,včera jsme opravovali bufíka v kamarádově XA,bufík je připojen čtyřvývodovým konektorem,pojistka topení je poj.skříni v motorovém prostoru.Zkontrolovat,není li spálená.Pokud je OK,tak rozpojit konektor a zkusit jestli tam jde proud.Cervený kabel a proti němu jde 12V stálý proud,hnědý,proti němu kostra,modrý a proti němu kabel z ECU(odtud jdou impulsy na topení) a modrobílý(proti němu žlutý)slouží pro diagnostiku.čidlo pro start bufíku je v ECU motoru,mělo by dát pokyn pro spuštění při teplotě cca -1 C.rozběhne se turbínka,je slyšet cvakání podávacího čerpadýlka,zvyšují se otáčky a začíná topit.Topení je dobré čistit po každé zimě,dost se zanáší,dále zkontroluj stav žhavící svícky,může být spálená.Pokud ale nejsi technický typ,je lepe to nechat na odborníkovi(např.u vás v Rožnavě je perfektní autoelektrikář v Csad A NA BUFÍKY JE MACHR) _________________ Tony Xantia 3.0i v6,24V,Citroen C6 3,0,Jeep Cherokee 2,5TD a nově Jeep Grand Cherokee 5,7 v8,Hemi |
|
Návrat nahoru |
|
|
kuffy
Založen: 26.9.2008 Příspěvky: 45 Bydliště: rožňava, slovensko
|
Zaslal: pá září 26, 2008 5:42 pm Předmět: |
|
|
[mne sa jedná o to, či čidlo, ktoré je vo dverách...resp..v spätnom zrkadle a sníma teplotu na teplomer , ktorý je v kabíne, má niečo spoločné s bufíkom... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Antonín Fiala
Založen: 24.2.2008 Příspěvky: 46 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá září 26, 2008 6:00 pm Předmět: |
|
|
Nevím,jestli je to u všech XA stejný,ale kolega má to čidlo v předním nárazníku,vedle levé mlhovky.Ale v čidle závadu nehledej,topení musí běžet i bez něj. _________________ Tony Xantia 3.0i v6,24V,Citroen C6 3,0,Jeep Cherokee 2,5TD a nově Jeep Grand Cherokee 5,7 v8,Hemi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Studna
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: so září 27, 2008 12:21 pm Předmět: |
|
|
kuffy napsal: | [mne sa jedná o to, či čidlo, ktoré je vo dverách...resp..v spätnom zrkadle a sníma teplotu na teplomer , ktorý je v kabíne, má niečo spoločné s bufíkom... |
Myslím,že tohle čidlo nemá s bufíkem nic společného.Je to jen čidlo venk. teploty,kterou vidíš na displeji v autě. Nech si napíchnout bufík na diagnostiku a uvidíš.S největší pravděpodobností budeš mít jen spálenou žhavičku,nebo zadřenou "turbínku". _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
|
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: so září 27, 2008 12:46 pm Předmět: |
|
|
Turbínu i žhavičku můžeš zkontrolovat sám, diagnostiku bych osobně navštívil až v případě že chyba nebude v těchto 2 věcech. To čidlo v pravém zrcátku je jen pro teploměr v hodinách. U mého auta řídí bufík jen ECU motoru. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: po září 29, 2008 6:37 am Předmět: |
|
|
co se týké toho "nezávislého kureòja" -tak myslím,že o tom dost vědí tady
http://www.clubkarla.cz/?Loc=gir&Lng=1 _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: po září 29, 2008 7:10 am Předmět: |
|
|
_________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
Petr65
Založen: 11.12.2006 Příspěvky: 90 Bydliště: TR
|
Zaslal: út listopad 03, 2009 1:21 am Předmět: |
|
|
Ahoj, zabojoval jsem a rozchodil bufíka D3W Z. Pokud propojím na příslušném relátku kontakty, tak bufík najede. Ale jinak ne (teplota okolí kolem +2°C). Relé je OK. Na schematu staženého od marsalka je tam ještě někde nějaké čidlo (označené jako +15 , asi teplota) a nějakej signál, kterej spíná relátko. Může mi někdo poradit, kde hledat to čidlo (v nárazníku jsem nic neobjevil) a jak vypadá? Odkud (domnívám se teda , že z řídící jednotky...) a za jakých podmínek jde signál na sepnutí relé?
Zatím předpokládám, že asi z řídící jednotky jde signál po nastartování na relé stabilně a až podle teploty okolí sepne čidlo a signál projde na bufík. Díky za rady. _________________ současnost: Xantia Activa, 2.0HDi, 80kW, leden 2000
minulost : Xantia 1.9TD, r.v.1995. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|