Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Palivové čerpadlo HDI
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vytacyt



Založen: 30.1.2007
Příspěvky: 232
Bydliště: Pluhův Žďár

PříspěvekZaslal: út březen 04, 2008 7:30 pm    Předmět: Citovat

Child napsal:
Panebože, pokud je vám čerpadlo milé, NIKDY NEVYMÌÒUJTE ČERPADLO PODLE NAVODU OD XANTIAKA!!!

Nikdy nesundavejte hadičku z venturiho trysky, nevycvakávejte T-spoj a netahejte pumpu z držáku. Jedná se o nerozebiratelné spoje, které jsou vytvořené na to, držely. Právě tak hadička stažená proti stromečku z trysky.


Dovol,abych s tebou lehce nesouhlasil...Kdyby melo jit o nerozebiratelne spoje,tak urcite ti vasi inzenyrsti smataci vymysli neco jineho,nerozebiratelneho,proste na pevno a ne klasicky rozebiratelny T-spoj..Nemyslis?????Protoze,jak je znamo,tak Cesi jsou vynalezavi a setri kazdou korunu,takze se do toho stejne podivaji... Cool
_________________
Xantypa 2,0HDI(80kW)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
vytacyt



Založen: 30.1.2007
Příspěvky: 232
Bydliště: Pluhův Žďár

PříspěvekZaslal: út březen 04, 2008 7:41 pm    Předmět: Citovat

Child napsal:
Chápu, že jsi chytřejší než 300 vývojářů a několik skupin inženýrů, kteří stanovují postupy. Víš, my měříme úspěšnost v PPM (počet výpadků z milionu vyrobených kusů) a všechno prochází poměrně brutálními testy.
Víš třeba, o kolik nádrž "dýchá" vlivem teploty a při jízdě? Víš, o kolik se pohybuje příruba proti dnu hrnce? Kolik těch pohybů je zapotřebí na to, aby se Ti v konektoru ulomil drát? Víš třeba, jakou netěsnost způsobuje už jenom pouhý škrábanec na stromečku pumpy? Víš, o kolik jsi vydřel stěnu hadice, když jsi jí stáhnul proti stromečku?
Ti tovji kamarádi koupili všechny ty xantie nové, zvláště ten, kterému vydrželo čerpadlo 50.000km?

Asi jsi si odpověděl vždycky ano.

A nechtěl bys jít pracovat k nám?

Bylo by mi ctí.


Hele ja mam zadost tam k vam do Bosche,tak se tam treba brzy uvidime...Jinak to co pises,co by mel,mohl vedet Xantiak je asi kravina ne??To me,nas koncove spotrebitele absolutne nezajima!!!Me by spise zajimalo,kolik tisice hodin dokaze to cerpadlo bez problemu sat a dodavat tlak????Na to mi odpovez...Jinak ja delam taky mezi ING. a ver,ze nekterym,to co trebas namaluji,ci navrhnou funguje jen na jejich PC,ale kdyz podle toho mame vyrabet a ma to fungovat v praxi,tak to musi prijit radou konstrukcnich zmen,ktere plynou od lidi ve vyrobe a ktere oni uz nevidi a nedojde jim to...S tim se potkavame denne.Nejde jen o malovani,jde i o modelovani,kontorlu apod Cool Takze tim chci rict,ze na to,abys byl spicka v oboru,VUBEC nemusis byt ING..Lecktery delnik te muze strcit do kapsy Razz Dam priklad,mechanik-konstrukter Idea
_________________
Xantypa 2,0HDI(80kW)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
vytacyt



Založen: 30.1.2007
Příspěvky: 232
Bydliště: Pluhův Žďár

PříspěvekZaslal: út březen 04, 2008 7:51 pm    Předmět: Citovat

Tim jsem se nikoho nechtel dotknout,ale napsal jsem svuj nazor.Ten kdo to nechce delat,tak at nic nedela podle navodu na tomto serveru a koupi si vse nove.Je demokracie,necht je kazdy sam sveho stesti strujce Very Happy Jako treba cisteni vahy vzduchu,ze???Mnoho lidi to dela,ale taky par lidi se spalilo,protoze to ulomilo a musel jim BoBo poslat novou..Ja kdyz se ho ptal na cisteni,tak mi to treba nedoporucoval...Tot asi vse Razz

A ted do me Razz Very Happy Laughing
_________________
Xantypa 2,0HDI(80kW)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Child



Založen: 9.5.2007
Příspěvky: 38
Bydliště: České Budějovice

PříspěvekZaslal: út březen 04, 2008 10:24 pm    Předmět: Citovat

Opakuji, že T-spoj na modulu je konstruovaný jako nerozebiratelný. Tedy, při zpětném zacvaknutí dochází ke snížení pevnosti spoje. Právě tak, jako by se měla minimálně použít nové hadice, než ta, kterou jsi serval proti stromečku.
Pokud si myslíš, že T-spoj je klasicky rozebiratelný, není to tak zcela pravda a o těch hadicích to platí dvojnásob.

Ostatně, pokud budeš v Boschi, možná pochopíš. Není problém ukázat ti část výroby, nebo testy.

Pokud se chceš dozvědět proč, můžeme se bavit dál. Pokud rizika spojená s rozebráním toho, co na rozebrání konstruováno není, nic neznamenají - je to každého věc. Pak ale nechápu hysterické kvičení po kvalitě, když rozebráním modulu a vsazením čerpadla dostanu poloshit, který se originálu nemůže vyrovnat. Samozřejmě, může klidně leta fungovat.

Tím pro mě debata o čerpadlech do Xantií končí.

Mě osobně přijde jako podstatně lepší volba než repasovat prostě jít, a nádržový modul si koupit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: út březen 04, 2008 10:42 pm    Předmět: Citovat

Trochu se musím zastat obou oponentů tohoto téma, aby v tom bylo trochu jasno. Tydle stránky dle mého názoru byly založeny pro příznivce vozidel Citroen Xantia a mají jim pomáhat při řešení problémů z jejich vozidly a tím i udržovat partu lidí, kteří si navzájem pomáhají i když třeba jen dobrou radou. Chtěl bych se napřed zastat Childa který uvádí že neodborný zásah do palivového čerpadla je špatný. Plně s ním souhlasím, hlavně pokud se jedná o benzínový motor může být špatný spoj i časovanou bombou, jenže...

Věřím tomu, že kdyby si každý z nás vydělal v práci tolik peněz aby tím v klidu pokryl odborné opravy svých miláčků, tak by z těchto stránek klidně mohl být naživu jen chat, abychom se jen pobavili a všechny opravy by neodborníci svěřili odborným servisům a dílnám.

A jsme u jádra věci, hodně z nás čeká na dobrou radu aby ušetřil své ne v malých případech poctivě vydřené peníze, kterých není přehršel natož je vydávat v né zrovna levných servisech a opravnách. O kvalitě oprav v tomto případě raději pomlčím.

Je velice chválihodné že si tady lidi pomáhají i když pohledem odborných servisů, jsou vlastně všechny opravy mimo odborné servisy vlastně neodborné a dokonce i nebezpečné. Ale které opravy jsou bezpečné? Jaký je rozdíl mezi opravou palivového čerpadla na HDi nebo např. brzdovým systémem? Čerpadlo když nejde tak se zastaví motor, ale takové brzdy když nezabrzdí? raději ani nepomýšlet.

Nezbývá mi nic jiného než poděkovat Xantiákovi za kladný přístup a pomoc všem ostatním, i když tu opravu třeba Child sepsul, namísto aby mu vytkl v čem se dopouští chyby, i když si sám myslím že je to několikrát odzkoušené a nevím o reklamacích kromě třeba špatně nasazené venturiho trisky. Jenže koho chleba jíš-toho píseò zpívej.
I když i taková firma jakou je Bosch taky už dnes vyrábí ve dvou barvách-drahých a levných. A v době globalizací vůbec nedám na nápis made in, protože si jej zadává zájemce nikoliv výrobce, takže nikdo vlastně neví, jen pár zasvědcených.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomc



Založen: 8.2.2008
Příspěvky: 253
Bydliště: Rožnov p.R

PříspěvekZaslal: st březen 05, 2008 7:15 am    Předmět: Citovat

Svatá pravda Idea JoJo škoda že child na nás kašle Sad
_________________
BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: st březen 05, 2008 9:10 am    Předmět: Citovat

Josef 2. napsal:
Čerpadlo když nejde tak se zastaví motor, ale takové brzdy když nezabrzdí? raději ani nepomýšlet.


Zdravím diskutéry, konečně relevantní poznámka. HDi nemám, ale diskuse mě zaujala. Cool

Chci se Childa zeptat, co přesně se stane, když takto "neodborně" opravené čerpadlo selže? Auto se zastaví, a co? Takto postižený vytáhne po 100tkm z kufru další kus za 1500Kč a jede dál. Když se budeme bavit o financích, skoro mám pocit, že cena za 1km bude stále výrazně lepší. Na kolik vyjde výměna komplet originál čerpadla, nejlépe ve značkovém servise, to si skoro neumím představit Confused

Ale hlavně: hrozí nějaké jiné nebezpečí? Jak velké to nebezpečí je, že se kolem výměny čerpadla rozpoutala taková hysterie: "jestli je vám čerpadlo milé"? Kdyby to byla hádka třeba o těch zmíněných brzdách, "jestli je vám život milý", tak by to bylo něco jiného...

Kolik z těch všech oprav a úprav, zde uvedených, jsou odborné? A nakolik ohrožují zdraví posádky, okolí, případně "jen" spolehlivost auta? To si asi musí rozmyslet a uvážit každý sám, však všichni máme občanské průkazy a jsme svéprávní, ne?

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xantiak



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st březen 05, 2008 10:03 am    Předmět: Citovat

Pavle, ještě bych k tomu dodal, ač je to na cestě dost těžce vyměnitelné, ale myslím ten kdo vozí v autě nějaké to nářadí to jako nouzovku udělá i na cestě. Nedovedu si představit, kdyby mi auto zdechlo někde v zahraničí kolik bych zaplatil za odtah a práci v servisu v zemi jako je Srbsko, Chorvatsko, atd...., kdy každej místní servis chce na zoufalém turistovi vyrejžovat co nejvíc, to mnoho násobně převíší cenu toho i kdybych měl jen na to čerpadlo dojet domů a pak vyměnit komplet. ALe jak jsem psal, rozdělané jsem to měl už dvakrát a jezdím vesele dál a nastínované katastrofické scénáře se nekonají ani jejich náznak že by se něco začalo lámat. A nejsem opravdu sám, kdo měnil pouze čerpadlo a ne celý koš. Spíš bych to řek takhle, soudruzi zvládli udělat kvalitně koš a vše kolem, ale to čerpadlo se jim opravdu nepovedlo.
_________________
* Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *

****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 ****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Child



Založen: 9.5.2007
Příspěvky: 38
Bydliště: České Budějovice

PříspěvekZaslal: st březen 05, 2008 10:20 am    Předmět: Citovat

Ve většině případů se při zastavení auta neděje nic, však to asi znáte - maximálně to nasere. Problém může nastat při předjíždění kamionu, na dálnici, nebo v tunelu - asi nemusím říkat, že tyhle případy můžou skončit blbě.

Poruchy mohou být vícerého rázu, počínaje hlučností čerpadla, při vyskočení některé packy z T-spoje, přes snížení výkonu, přes nefunkční venturiho trysku (neplní se rezervoár, nebo teče přes zpětný ventil).

Další problém může být s těmi kabely od pumpy - potvory rády praskají v krimpu konektoru a pak dojde k náhlému odstavení motoru.

Vidím, že od repasu vás asi neodradím, tedy - několik důležitých zásad:

1)
nevycvakávat venturiho trysku, ale stáhnout hadici

2)
při rozebírání si dobře zapamatovat pozici hadic a kabelů - je to důležité

3)
zapamatovat si pozici pumpy v držáku a usadit jí potom stejně

4)
pokusit se sehnat si novou originální hadici minimálně na pumpu (no jo, no - já vím, že to není k sehnání)

5)
dát si opravdu pozor na poškození stromečku na hrdle pumpy (způsobuje netěsnost)

6)
při lisování hadic je dobré je trochu pomáznout, i když nafta sama asi maže dost. Když se na hadici podíváte, má kousek od hrdla dva montážní prstýnky. Prodává se jednoduchá plastová spona, která se dá na prstýnky nasadit a následně hadice dobře nalisovat - třeba za použití sikovek.

7)
kupte si nové matičky na uchycení kabelových oček na pumpu. Jsou na jedno použití, s jistícím plastem a jejich utahovací moment je 1,3Nm a 1,6Nm. Při větší síle se snadno strhne závit na pumpě, je překvapivě měkkej.

Cool
stejně bych si koupil celej modul... Laughing


Naposledy upravil Child dne st březen 05, 2008 12:22 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Child



Založen: 9.5.2007
Příspěvky: 38
Bydliště: České Budějovice

PříspěvekZaslal: st březen 05, 2008 10:36 am    Předmět: Citovat

Ještě jsem zapomněl.

Při zkratu v nádrži, pokud k němu dojde nad úrovní paliva (v párách) je nafta o trochu nebezpečnější než benzín (kupodivu)...Very Happy

Naftové páry jsou trochu výkonnější trhavina než benzínové, jenom potřebujou k zážehu trochu vyšší teplotu. Ale pěknej zkrat v nádrži to dokáže bez problémů.

Ještě jsem zapomněl k těm zásadám.

Vždycky se pečlivě ujistěte, že máte dobře nacvaklý konektor do příruby, ten co vede od pumpy.

Pokud ne, vlivem vibrací začíná pomalu slézat, zvětšuje se průřezové zatížení při průtoku el. proudu na kontaktu a kontakt se hřeje. Obvykle se hřeje natolik, že roztaví plast příruby a štekru, kontakty obvykle putují roztaveným plastem k sobě a ve finále dochází k báječnému zkratu.

Takže, pozor na to co jsem vám napsal - jsou to věci, které se opravdu dějí. Nedělám si prdel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: st březen 05, 2008 10:45 am    Předmět: Citovat

Tož kuròa, konečně pořádné slovo. Konečně se ta diskuse někam pohnula... Cítím, že tohle jsou sympatické rady proto, aby se "neodborná" oprava nedělala příliš blbě, pokud to odborník může aspoò takto komentovat. Jestli lze něco s malým úsilím udělat malinko jinak, lépe, spolehlivěji, tak by se to tak dělat mělo, že?

Díky,
Pavel


P.S. Když jste tu zmiòovali ty neodborné zásahy, publikoval jsem tu kdysi článek o denním svícení. Po několika týdnech se najednou začalo z palubovky mírně čudit (zrovna jela manželka sama). No, stačilo zapnout světla běžným způsobem, přestalo to, byla trochu vyděšená. Shocked

Když jsem to pak doma prohlídl, jeden z ručně krimpovaných spojů se prostě uhřál/rozehřál a začal pálit ten plast na sobě. Tuhle ruční krimpovací technologii jsem použil poprvé a asi i naposledy. Budu opět raději mosazné fastony pájet, zamačkávat je kleštěmi, ačkoli pájené spoje (obecně) nejsou pro automotive příliš spolehlivé. Jestli krimpování, tak jedině originál lisem od výrobce svazků, ty dávají výrazně vyšší tlak než ty tzv. profesionální krimpovací kleště.

Tolik jen taková paralela a vlastní zkušenost z trochu jiné oblasti.
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: st březen 05, 2008 11:04 am    Předmět: Citovat

Tak,to jsem rád,že se to hnulo z místa-abych to shrnul-komu se posere čerpadlo,tak má 3 možnosti-buď si koupí čerpadlo nové za celkem vysoký peníz,a pak má jistotu že se mu (snad) příštích 100tkm neposere(kdo tohle najede za chvíli,že jo Very Happy ),nebo se do toho pustí podle návodu xantiaka,a vyzbrojen radami childa,a šikovností se mu podaří udělat to svépomocí,a má pokoj za zhruba poloviční cenu.A nebo se na to necítí,a nechá si to udělat v servisu,a co mu tam potom dají(z vrakáče,nebo přehození za MTM,nebo z fiata),to už nedosleduje,ale bude jezdit také.

Jinak,chápu že xantiak je koumák,co si chce udělat všechno sám,a určitě má i šikovné ruce,takže mu to vyšlo.

Ale naprosto chápu childa-jako pracovníku bosche je mu jasné,že není každý stejně šikovný jako xantiak,a proto se může stát,že budou výše zmíněné(nemalé)problémy,a to se může stát,vím to z vlastní zkušenosti,proto bych opravu doporučil jenom zkušeným lidem,kteří vědí do čeho jdou,a jsou manuálně zruční-stačí jen něco špatně nasadit,a při tom tlaku a vibracích je průser raz dva.

Takže-díky xantiakovi za návod,a childovi za odborné vysvětlení jaká to nese rizika-hlavně tohle vyjádření mi tu chybělo,co se může stát když se něco nepovede-s tím tekutým štekrem to znám,a viděl jsem,a je to potom hukot,když se to stane Very Happy
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomc



Založen: 8.2.2008
Příspěvky: 253
Bydliště: Rožnov p.R

PříspěvekZaslal: st březen 05, 2008 6:13 pm    Předmět: Citovat

No a to znamena,že mame konečne Very Happy dodavatele rotoru?????? Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sima



Založen: 27.11.2006
Příspěvky: 915
Bydliště: Srdce Valašska

PříspěvekZaslal: st březen 05, 2008 8:37 pm    Předmět: Citovat

tomc jdeš na to dobře Laughing
_________________
X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak Smile
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vytacyt



Založen: 30.1.2007
Příspěvky: 232
Bydliště: Pluhův Žďár

PříspěvekZaslal: st březen 05, 2008 8:43 pm    Předmět: Citovat

Jsem rad,ze se vse konecne vysvetlilo...Ale jeste jedna otazka pro Childa tedy Cool

Childe:Kdyz na to cerpadlo delate tolik pokusu,mate take zkousky na sani cerpadla??Kolik hodin vydrzi cerpadlo sat???Ptam se,protoze nekomu opravdu vydrzi nejaky ujety km a nekomu zas uplne neco jineho...??Diky za odpoved Evil or Very Mad
_________________
Xantypa 2,0HDI(80kW)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 3 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)