Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ventilátor Xantie 1,8i,8v, 94

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jenda



Založen: 9.3.2007
Příspěvky: 7
Bydliště: PRAHA6

PříspěvekZaslal: pá březen 09, 2007 6:59 pm    Předmět: Ventilátor Xantie 1,8i,8v, 94 Citovat

Haló, prosím o pomoc. Mám problém s nezapínajícím se ventilátorem chlazení u Xantie 1,8i,8V, 94. Nevíte někdo, co se dá odzkoušet?
Ventilátor je tam jeden, kabel z něj mizí do savzku k relátkám pod kapotou. Překlenutím čidla na chladiči se se nic neděje. Pojistky jsem oměřil voltmetrem jsou v pořádku.N a xantia clubu jsem studoval e.l. schemata apúřesně nevím jestli čidlo na chladiči je termat. spinač nebo termistor. Nevíte někdo, v jakém místě se dá odzkoušet připojením napětí přímo venitátor ?
Děkuji předem za vaši případnou radu
a přeji příjemný víkend
_________________
JAKO
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Frenk



Založen: 10.12.2006
Příspěvky: 122
Bydliště: Kněževes u Rakovníka

PříspěvekZaslal: so březen 10, 2007 1:16 am    Předmět: Citovat

Zdravim. Kolik vyvodu ma snimac teploty na chladici? Pokud 2, tak ventilator neni rizen zadnym rele, ale jen kontaktem snimace teploty.
Pokud 3, tak je ventilator rizen pres rele (ale pak by tam mely byt 2 ventilatory). Frenk
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Jenda



Založen: 9.3.2007
Příspěvky: 7
Bydliště: PRAHA6

PříspěvekZaslal: so březen 10, 2007 5:03 am    Předmět: Citovat

Zdravím, díky za odpověď. Čidlo má dva kontakty, takže pokud to správně chápu tak, když spojím dráty na konektoru z čidla, tak by musel ventilátor běžet? To se však nestane.Na jednom kontaktu čidla jsem naměřil 12 V. Může tedy být vadný ventilátor?Nejdou tam někde najít ty dráty, aby jsem mohl odzkoušet ventilátor na přímo nebo se mám hned pustit do sundání přední masky?
Děkuji
_________________
JAKO
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lewkins



Založen: 7.12.2006
Příspěvky: 390
Bydliště: Teplice

PříspěvekZaslal: so březen 10, 2007 7:15 am    Předmět: Citovat

Sundej masku a sahni mezi vrtulema zezadu na motor. Jestli se nepletu, konektor je primo na motoru. Ja mel stesti...mel jsem "jen" zaoxidovany kontakty. Pokud jsou to uhliky nebo jeste neco horsiho, musis ventilator vyndat. Tene je uchycenej v tom plastovym "ramecku" zezadu(od chladice), tusim ze trema matickama na 10-ku klic. Uz si to presne nepamatuju, ale budes muset nejspis "odklopit" chladic. Drzi ho ze shora na kazdy strane takovy plechovy "perka". Pak ho povytahni tak o 3cm nahoru a nakonec opatrne smerem k motoru, co ti to dovoli hadice a komponenty motoru. Vzniklou mezerou se dostanes k zadni strane ventilatoru a muzes vyndavat...
Pri prostrkavani rukou mezi vrtuli ventilatoru radsi odpoj draty z teplotniho cidla na chladici...co kdyz jsou jen zaoxidovany kontakty, ty s nima hnes a vrtule te sekne...
_________________
Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenda



Založen: 9.3.2007
Příspěvky: 7
Bydliště: PRAHA6

PříspěvekZaslal: ne březen 11, 2007 6:07 am    Předmět: Citovat

Tak jsem byl nakonec úspěšný. Po neúspěšném prověřování konektoru přímo na ventilátoru jsem se odhodlal vystopovat cestu drátů od ventilátoru.Dostal jsem se až k pojistkám v prostoru motoru.Před tím jsem již všechny měřil voltmetrem a napětí bylo před i za pojitkami,takže jsem pojistky dále nezkoumal.Takto jsem změřil i napětí i na jednom kontaktu konektoru čidla na chladiči. Bylo mi divné, že napětí, které vede na kontektor čidla chladiče je tam,ale při spojení jeho kontaktů zmizí. Takže jsem vzal drát a žárovku a vyzkoušel jesti toto napětí proti kostře ji rozsvítí - nerozsvítilo. Zkrátím to!
Podle drátů jsem došel až do pojistek pod kapotou, které jsem začal postupně vyndávat až jsem se dostal na pojistku 30 A, která nešla vyndat, při pohledu pojistka nevypadala nijak podezřele. Šla však jen vytrhnout, kde jeden kontakt se utrhl a zůstal v pojistké skříòce, jedna část pojistky byla pěkně upečená, takže závada byla na světě - zoxidovaný a vypečení kontakt pod pojistkou.Kontakt nešel ani vyndat a utrhl se, tak jsem ho musel zastrčit dovnitř a nevím jestli tam něco nmůže zkratovat.

Nevíte někdo jak se mohu nějak dostat pod tuto pojistkovou skříòku? Asi se tam bude muset taky něco vyčistit a ošetřit? Ještě jedna otázka, kde je čidlo teploty chladící vody?
_________________
JAKO
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Frenk



Založen: 10.12.2006
Příspěvky: 122
Bydliště: Kněževes u Rakovníka

PříspěvekZaslal: ne březen 11, 2007 7:55 am    Předmět: Citovat

Zdravim. Snimace teploty jsou u tebe dva (pro ridici jednotku a pro budik (barvy byly nekde uz popsane)). A pekne blbe pristupne. Jsou na zadni strane bloku motoru (tam kde na tebe kouka merka oleje a hadice k radiatoru topeni) a smeruji trochu dolu. Zhora (resp zboku moc videt nejsou), lepsi je pohled zespodu. Jiri
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
lewkins



Založen: 7.12.2006
Příspěvky: 390
Bydliště: Teplice

PříspěvekZaslal: ne březen 11, 2007 3:50 pm    Předmět: Citovat

Nekde bych tu pojistkovou skrinku z motoru mel mit. Pokud chces, posli mi svou adresu na mail lewkins@volny.cz a ja ti ji poslu na dobirku. Nic za to nechci, stejne mi tam jen lezi. Je to z uplne stejnyho auta...1.8i 8V 11/94 bez klima, ECU motoru Magnetti Marelli. Ale myslim ze v tom nebude zadny rozdil.
_________________
Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)