Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
misina25
Založen: 5.4.2007 Příspěvky: 116 Bydliště: Bílina
|
Zaslal: pá leden 11, 2008 10:36 am Předmět: Dívný zvuk pri brždění |
|
|
Zdravím vás.Potřeboval bych poradit.Je to asi tak týden co se mi začal ozívat divný zvuk od předních brzd.Pokaždý když auto stojí přes noc tak se mi při prvním brždění ozívá divný vrzaní na předních brzdách.Ale když na to dvakrát,třikrát šlápnu tak to přestane a pak už je klid a neděláto.Nevíte čím by to mohlo být Díky za odpovědi. _________________ Xantia 1,9 td kombi r.v97+klima |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá leden 11, 2008 10:50 am Předmět: |
|
|
Myslím, že se může jednat o film na kotoučích, který se vytvoří při vlhkém počasí hodně rychle. Potom je jasné, že při prvním zabrždění je slyšet zvuk, jak se tento film otírá o destičky. Potom vše ustane a je klid, protože destičky začnou dosedat celou plochou jak mají.
To asi vše _________________ Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite
http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
misina25
Založen: 5.4.2007 Příspěvky: 116 Bydliště: Bílina
|
Zaslal: pá leden 11, 2008 12:50 pm Předmět: |
|
|
A dá se tomu nějakým spůsobem zabránit.Myslím třeba nějak je očistit nejakým speciálním přípravkem nebo tak něco. _________________ Xantia 1,9 td kombi r.v97+klima |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: pá leden 11, 2008 3:20 pm Předmět: |
|
|
viděl bych to nějak tak jak píše roliva, mě se to stává taky, když zajedu s mokrým autem do garáže a dělal to i peugeot, ale asi bych se pro klid duše podíval na kotouče i destičky, jak vypadají, jestli nejsou zralý na výměnu
a zabránit tomu? ty třecí plochy bych ničím nestříkal ani nenatíral, to musí zůstat čistý a ten film z nich očistíš právě bržděním, když necháš auto pár dní bez pohybu někde venku, kde na něj prší, tak si můžeš všimnout, že na kotoučích je vrstvička rezu _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá leden 11, 2008 10:59 pm Předmět: |
|
|
Přesně tak, neřeš to a hlavně na kotouče nic nenanášej. Dalo by se zabránit rzi nějakým olejíčkem, ale jak by ti to potom brzdilo ani nechtěj vědět. Smiř se s tím zvukem, za sucha v létě se to stávat nebude. Zima je krutá a nejen k autům _________________ Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite
http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: so leden 12, 2008 5:20 pm Předmět: |
|
|
ještě mě k tomu napadá: kdysi mi jeden mechanik říkal, že když nebudu brzdit dostatečně intenzivně ale pořád jen přibržďovat a celkově brzdy šetřit, vytvoří se na těch třecích plochách něco jako sklovitej povrch a bude to postupně brzdit míò a míò, řešením že je dát těm brzdám pořádnej kouř, že se odře ten povrch. nejdřív jsem si myslel, že to je celý blbost, ale pak jsem neodolal a vyzkoušel ještě na p 405 několikrát za sebou ze stovky skoro zastavit a zas rozjet a zas na brzdy...a závěr: ani po 5. razantnějším brždění brzdy nijak nevadly, naopak se celkově zostřily, takže něco na tom asi bude. jo a bylo to pár měsíců po výměně kapaliny, destiček a kotoučů vepředu a destiček a třmenů vzadu. hlavně kdybys to chtěl taky prubnout nezapoměò, že potřebuješ dostatečně dlouhej úsek suchý silnice a nikdo za tebou! _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
yoshimato
Založen: 27.12.2006 Příspěvky: 27 Bydliště: Piestany
|
Zaslal: so leden 12, 2008 6:21 pm Předmět: normálka v zime |
|
|
Zdravím, myslím, že s tým slabým brzdením je to hlúpos. Skôr to platí o ve¾mi intenzívnom brzdení kedy sa kotúče príliš prehrejú, a na základe chladenia okolitým vzduchom prípadne prejdením cez mláku sa povrch môže zakali a práve vdedy sa povrchová vrstva stáva menej účinná.
Všeobecne je známe že brzdy brzdením strácajú účinnos, ale tam je ohrievaním tých činitelov viac-rozahovaním hadíc a pod.
No ja som minule nechal auto 7 dní bez pohnutia, medzi tým bolo ve¾a snežení a mrznúceho dažďa a hmiel a pritom stále teploty okolo O°C a to ste mali vidie čo z toho šlo za zvuky a trasenie volantu pri prvých brzdeniach.
Nerobil by som z toho tragédiu. _________________ Xantia Break X1 1.9 Td/97 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jojo...
Založen: 6.12.2007 Příspěvky: 91 Bydliště: Bratislava SR
|
Zaslal: so leden 12, 2008 10:05 pm Předmět: |
|
|
Tiez mam podobny problem, pri prvom brzdeni mi to skripe ako moja stara felda. Ale po druhom prudsom zabrzdeni je vsetko ok a ticho.
Co sa tyka toho ako pouzivat brzdy. Na tuto temu som sa casto bavil s mechanikmi a znamimi. Je treba vyuzivat oba sposoby brzenia, ale skor sa odporuca ich castejsia zatazkavat. Pri neustalom slabom dobrzdovani dochazda k nerovnomernemu opotrebovaniu kotucov a platniciek. Potom sa moze stat, ze ak budeme potrebovat prudko zastavit, tak bzdy nebudu fungovat ako maju. Takze z casu na cas im treba poriadne nalozit. _________________ Citroen Xantia X2 1.9TD automat, r.v.2000, 16"Borbet, CarComputer. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|