Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
fela
Založen: 28.5.2007 Příspěvky: 25
|
Zaslal: út prosinec 25, 2007 11:04 am Předmět: Tuhé riadenie pri mínusových teplotách |
|
|
Ahojte.
Pri mínusových teplotách som spozoroval nepríjemnú vec. Riadenie ide ve¾mi ažko, ako keby posilòovač vôbec nepracoval. Po prejdení nejakých 3 - 4 km sa to do poriadku. LHM je (takmer) nová, kåby na riadení i kritický kríž sú čisté a namazané. Môže to nejako súvisie s teplotou LHM?
Minulý rok sa auto správalo podobne, ale pri omnoho nižších teplotách (-15, -20). Teraz sa to deje už pri teplotách okolo nuly. Je možné, že by v posilòovači bola stará kvapalina, hoci v systéme je nová?
Ïakujem. |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: út prosinec 25, 2007 6:30 pm Předmět: |
|
|
Nepises, co mas za model a rok vyroby......
Problem muze byt ve slabsim hydro cerpadle, odchazejici ACU kouli, zanesenych sitkach v nadrzce LHM...atd, atd...
A jeste jedna vec...muj kriz vypada taky zdrave, je promazan a pres to mi po nastartovani v chladnejsim obdobi dela rizeni obcas problemy...
Jedna mozna rada...pokud ti posilovac jakoby vynechava jen v nekterych mistech natoceni volantu(zadrhava se), byva problem v krizi hridele volantu. Pokud mas pocit, ze je sila posilovace stejne mala v celem rozsahu otaceni volantu, hledal bych chybu v hydraulice. _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
Gram_cz
Založen: 8.8.2007 Příspěvky: 106
|
Zaslal: st prosinec 26, 2007 1:44 am Předmět: |
|
|
Ja jsem při těchhle teplotách taky pocítil, že jde servo chvíli povyjetí trochu víc ztuha. Mám tu akumulační kouli (pod motorem uprostřed) asi KO, nebo minimáně s malým tlakem. Když nastartuju, tak v ní cvaká tak jednou za 2s a podle toho, co jsem tady vyčetl, tak by to mělo být tak jednou za 20s. Tak to omrkni. _________________ X2, sedan, 1.8i 16V, r.v. 1998 |
|
Návrat nahoru |
|
|
bartali
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 135
|
Zaslal: st prosinec 26, 2007 10:45 am Předmět: |
|
|
No já nevím ale v xantiích je většinou dvouokruhové čerpadlo že ten jeden okruh by měl být napojen přímo na posilovač, tzn žádná centrálka na to nemá vliv. Na funkci posilovače má vliv ten rozdělující ventil řízení který se dá přetěsnit (a zde bych hledal asi většinou chybu) , nebo je pracovní válec posilovače špatný, a nebo čerpadlo dává na okruh s posilovačem malý tlak. |
|
Návrat nahoru |
|
|
fela
Založen: 28.5.2007 Příspěvky: 25
|
Zaslal: st prosinec 26, 2007 12:15 pm Předmět: |
|
|
Ahojte,
Ïakujem za odpovede. Moja Xantia II je vyrobená v roku 1997. Na výstupe čerpadla sú dve rúrky, jedna ide do ACU gule a jedna kamsi do útrob, takže je možné, že ide priamo do riadenia. Riadenie ide najprv ažšie, neskôr ¾ahko, ale len do tej úrovne natočenia kolies, kde už predtým natočené boli.
Frekvencia cvakania v ACU je cca 10 - 15 sekúnd.
Ïakujem za tipy. Pôjdem to ešte omrknú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
shakal
Založen: 3.1.2007 Příspěvky: 6
|
Zaslal: st prosinec 26, 2007 1:41 pm Předmět: |
|
|
Chlapi hlavně si uvědomte že LHM je jako jiné maziva a pohonné hmoty kapalina, která je při nízkých teplotách tuhá, proto to tuhé řízení a proto se po pár kilometrech všechno spraví, je to jako s olejem, kdo máte budík na palubce jistíte že pokud máte nízkou teplotu oleje musíte s autem pomalu, hlavně proto že čerpadlo při nízké teplotě a vyšší hustotě tlačí víc než při teplém oleji a to samé je s LHM. Pokud by jste motor týrali vysokými otáčkami za studena a to platí pro všechny motory a s TURBEM zvláš zlikvidujete mazání motoru a také veškerá čerpadla v autě (totéž platí například pro vysokozdvižné vozíky s hydraulickým pojezdem a podobně). Takže pozor a za studena pomalu nebo nechat delší dobu vrčet po nastartování na volnoběh na místě. _________________ Xantia 1,9 TD Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
bartali
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 135
|
Zaslal: st prosinec 26, 2007 7:52 pm Předmět: |
|
|
no shakal v jádru máš asi pravdu jen bych ještě doplnil že mně teda posilovač u XANTIA z konce roku 1996 funguje stejně lehce jak za studena tak i po zahřátí teplota nebo LHM na to moc vliv nemá nebo jen takový že téměř neznatelný takže asi bych chybu opravdu hledal není to normální.
Co se týče motorů a s tím volnoběhem je to diskutabilní a někdo říká tak a někdo tak nevím já osobně mám názor že s rozumem netrápím auto na volnoběh několik minut prostě nastartuju otevřu garáž a po cca 20 vteřínách vyjedu ven zavřu garáž a jedu tak té půl minuty no samozřejmě jedu s rozumem než se motor zahřeje tzn do 2500 až 3000 tisíc otáček a pak už i více (jo mám benzín)
Ale nevím no nechat auto na vonoběh vrčet ono se říkalo že některé typy motorů hůře mažou při nízkých otáčkách no možná když je opotřebené olejové čerpadlo? nevím za do utrob a konstruktérova mozku nevidím |
|
Návrat nahoru |
|
|
shakal
Založen: 3.1.2007 Příspěvky: 6
|
Zaslal: st prosinec 26, 2007 8:29 pm Předmět: |
|
|
jj bude to tak, občas u nás v podniku dělám na čerpačce jako výdej PHM a máš v zimě vidět jak oleje tečou ze sudů nebo lépe řečeno netečou, protože sou velice tuhé zimou _________________ Xantia 1,9 TD Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Renda28
Založen: 8.6.2007 Příspěvky: 79 Bydliště: Hodonín
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2007 1:01 am Předmět: |
|
|
No já jsem měl taky stejný problém. Vyměnil jsem LHM a je to o poznání lepší. A ještě jsem postřehl že po výměně oleje my zmizela vůle v řízení která byla fakticky veliká, už jsem byl smířený z výměnou serva. Tak že bych doporučoval olej vyměnit a snad se ti ne oběví problém z brzdami jak mě. _________________ X1 1.6 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel56
Založen: 16.2.2007 Příspěvky: 256 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2007 1:04 am Předmět: |
|
|
roliva napsal: | Jasně, zima a kapaliny či tekutiny nejsou kamarádi Po nastartování si dej cigáro a až dokouříš, sedni a jeď a uvidíš, že bude všechno OK |
Jak maji postupovat nekuraci ?? _________________ X1 1.9TD liftback |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2007 9:29 am Předmět: |
|
|
Pavel56 napsal: | roliva napsal: | Jasně, zima a kapaliny či tekutiny nejsou kamarádi Po nastartování si dej cigáro a až dokouříš, sedni a jeď a uvidíš, že bude všechno OK |
Jak maji postupovat nekuraci ?? |
Třeba napčítat do tisíce _________________ Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite
http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
fela
Založen: 28.5.2007 Příspěvky: 25
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2007 3:49 pm Předmět: |
|
|
Ïakujem za všetky odpovede.
Spozoroval som aj nasledujúcu vec - to "cvakanie" (od ACU gule) sa ozýva v priemere tak každé 4 sekundy. Dočítal som sa, že to svedčí o potrebe dofúkania tejto gule. Nevie niekto, kto to robí na Slovensku?
Musím sa prizna, že nemám najlepšie skúsenosti s používanými gulami, vydržali mi cca 2 roky a potom ich prerazilo. Aké máte skúsenosti s dofúkanými gulami? |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2007 11:20 pm Předmět: |
|
|
jj taky mám s dofukem dobrý zkušenosti, lae samo záleží, jak na tom momentálně dofukovaná koule je, ale to bys tady na foru dohledal.... _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|