Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Alda
Založen: 14.6.2007 Příspěvky: 70 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: pá listopad 23, 2007 8:16 pm Předmět: Shell V - Power |
|
|
Nazdárek všem benzínovým Xantiakům,
máte někdo zkušenosti s čerpáním těch údajně ´´ lepších ´´ benzínů , jako je třeba V - power na Shellce. Jako třeba jestli je to poznat na výkonu, spotřebě atd., ale hlavně co to udělá s motorem? Kámoš má Fiat Punto a leje do toho jen tohle a hrozně to vychvaloval , že to údajně snižuje spotřebu, čistí motor a zvyšuje jeho výkon. Vzhledem k tomu, že to není zrovna levná záležitost, byl bych vděčný za všechny Vaše zkušenosti a názory, nerad bych si zadělal na nějaké problémy.
Dík všem a houpání zdar
Alda
XA I Break, r.v. 97, 1.8i, katalyzator, 8l/100km
černý ďábel na komfortech
_________________ Alda
XA I Break, r.v.97, 1.8i 8V, 8l/100km
černý ďábel na komfortech |
|
Návrat nahoru |
|
|
kulak
Založen: 8.2.2007 Příspěvky: 18 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá listopad 23, 2007 8:29 pm Předmět: |
|
|
Čau Aldo,
do svého auta 2.0,16 V tankuji V-Shell Power už 2 roky co jsem ho koupil a motor šlape jako hodinky. Výkon to moc nezvedne ,ale příjde mi lepší průběh toč. momentu. Spotřebu mám okolo 9-10 litů v Praze a 7-8 litrů mimo Prahu. _________________ 2.0i16v XI Break-1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alda
Založen: 14.6.2007 Příspěvky: 70 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: pá listopad 23, 2007 8:57 pm Předmět: |
|
|
kulak napsal: | Čau Aldo,
do svého auta 2.0,16 V tankuji V-Shell Power už 2 roky co jsem ho koupil a motor šlape jako hodinky. Výkon to moc nezvedne ,ale příjde mi lepší průběh toč. momentu. Spotřebu mám okolo 9-10 litů v Praze a 7-8 litrů mimo Prahu. |
Nazdar Kulaku,
to jsi mne potěšil. Jezdím už na rezervu Natural 95 a tak to asi prubnu, ale dá se to smíchat. A jaký bereš? Obyč. nebo Racing?
Alda _________________ Alda
XA I Break, r.v.97, 1.8i 8V, 8l/100km
černý ďábel na komfortech |
|
Návrat nahoru |
|
|
LHM
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 61 Bydliště: SLANÝ
|
Zaslal: pá listopad 23, 2007 9:22 pm Předmět: |
|
|
Zdar kolegové.Nechci vám kazit radost ,ale když by jste si koupili časopis Svět motoru ( č.44 ) tak tam nedávno testovali vysokooktanový benzín v německém autoklubu ADAC a k testům použili nové vozy jako Porsche Boxter 2,7L,Audi A3 2,0 FSI,Bmw 316 a Vw golf 1,4 16v a nárůst výkonu byl od 0,3 % do 1,7 % . Ono kdyby to přidalo třeba pět koní ,tak to na dvoulitrovým motoru ani nepoznáte. U nás se test prováděl na Jarově na měřící stolici a použili auto VW Golf 1,4 TSI a Kia Ceed 1,4. Kia byla bez nárustu výkonu ,ale VW Golf je dvakrát přeplnovaný a tam byl nárůst znatelný a to z původních 125 kw na 140 kw . Jak tady někdo psal tak nárustu výkonu se dočkáte při použití vysokého kompresního poměru čehož běžné agregáty nedosahují. Stejné výsledky byli dosaženy i s benzínem Blue Octan 99 od Benziny. Tento benzin ( W -pover ) obsahuje přísady které udržují palivový systém v čistotě,chráni proti korozi a zvyšují mazivost benzínu . V každém případě motoru ulehčujete práci tím že mu dáváte něco navíc .
Naposledy upravil LHM dne ne listopad 25, 2007 9:55 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kulak
Založen: 8.2.2007 Příspěvky: 18 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá listopad 23, 2007 9:30 pm Předmět: |
|
|
Míchat se to samozřejmě dá.Jezdím na "obyč",ale občas mu dopřeju i 100 octanů,ale chce to plnou nádrž.To je potom znát i na výkonu, ale moc to s racingem nepřeháněj, kámoš mi říkal ,že v motoru jsou větší tlaky. _________________ 2.0i16v XI Break-1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá listopad 23, 2007 11:16 pm Předmět: |
|
|
Já mám zkušenost s SHELL W-POWER DIESEL. Na výkonu jsem nic nepoznal, o čištění motoru jsem jen slyšel a mám za to, že bych na to musel jezdit furt, aby se v motoru něco vyčistilo a na to se můžu vyto. Vliv na úsporu paliva jsem nepozoroval, ale možná to bylo také tím, že po natankování toho poweru se poměrně ochladilo a tím by možná normálně spotřeba vyskočila, ale najel jsem na plnou nádrž stejně jako s normální naftou, takže to je spekulace _________________ Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite
http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: so listopad 24, 2007 12:53 am Předmět: |
|
|
co hošíci zkusit totók _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
hombok
Založen: 16.8.2007 Příspěvky: 135 Bydliště: U Olomouce
|
Zaslal: so listopad 24, 2007 11:42 am Předmět: |
|
|
Čau Aldo. Beru vcelku pravidelně 98 na naší JETce, nebo u Makra, pokud je za zhruba stejnou cenu, co se v Olomouci prodává 95, ale nezdá se mi, že by šel výkon o tolik nahoru, a spotřeba o tolik dolů, ale dopřávám mu. Mám ale v papírech, a taky u víčka, že můžu tankovat jen 95 a 98. Nejlíp to ale svého času, tak 10 let zpátky jezdilo na benzín u našich západních sousedů v Rakousku, Německu, a v Itálii. Jak to tam je dnes, nevím. Jinak mám za to, že Shell bere produkty ze stejné rafinérky, jako výše uvedené JET a Makro. _________________ X1 2.0i VSX 94 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kopecký
Založen: 24.8.2007 Příspěvky: 22
|
Zaslal: ne listopad 25, 2007 12:11 am Předmět: |
|
|
u normálních motorů je jedno jestly to je 95 nebo 100 oktanů, je to vyhazování peněz s okna, je tam jen rozdíl v bodu vzplanutí, což má smysl je u velkého kompresního poměru, F1 atd. .takže až si někdo sníží hlavu přidá nějaké to turbo tak pak bych tam raději lil těch sto a více oktanů abych
si nepropálil píst _________________ Xantia HDI 80Kw Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
Qěcy
Založen: 27.7.2007 Příspěvky: 113
|
Zaslal: ne listopad 25, 2007 6:51 am Předmět: |
|
|
Nenechte ze sebe dělat blbce reklamama. Shell V power jsou stejný sračky ze stejnejch rafinerií jako u Benziny, OMV, JET, nebo UNICORN. Všechno je to totiž z českých rafinerií. A jestli vůbec do toho přilejvaj nějaký svoje aditiva, tak jsou to jen reklamní tahy. Na obyč auta to nemá žádnej vliv. Jak v naftě, tak v benzínu. Bacha si dávejte jenom na podezřelý pumpy u Franty Joudy. |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: ne listopad 25, 2007 6:49 pm Předmět: |
|
|
Kdyz uz jste u tech testu...kdysi byl v Autosalonu na Prime taky jeden. Testovali viceoktanovy benzin na autech se starsim vstrikovanim a u nejnovejsiho. U stareho motoru se viceoktanovy benzin neprojevoval, protoze ECU motoru nebyla tak "dokonala". U nejnovejsiho(tusim ze to byla Octavia FSI) je ECU propracovanejsi a z chovani motoru pri spalovani "lepsiho" benzinu to pozna a nastavi motor tak, aby viceoktanovy benzin dokazal vyuzit. Rozdil byl ale opravdu jen v tech jednotkach procent...
Popisuju to primitivne, ale tak nejak to tam reprodukovali.
Jinymi slovy, vy kteri mate 1.8i nebo 2.0i osmiventily, nevyhazujte prachy oknem...osobni zkusenost( 1.8i 8V s Shell V-Power Racing...temer plna nadrz). Nemel jsem moznost merit na pristrojich, ale pocitove zadny rozdil ve vykonu ani spotrebe. Ale treba nekdo ten 1-2kW a Nm pozna...
Faktem ale je, ze jsem nekolikrat slysel, ze hned po natankovani u pumpy to lip startovalo a pri odjezdu trhalo asfalt!!! _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne listopad 25, 2007 8:22 pm Předmět: |
|
|
Podle mě jde jen o reklamní trik a o to, jak vytáhnout z člověka víc chechtáků. Myslím, že jen studený start se nepatrně zlepšil, jinak jsem nepozoroval nic závratného _________________ Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite
http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
malagant
Založen: 27.11.2007 Příspěvky: 1 Bydliště: Hošálkovice
|
Zaslal: út listopad 27, 2007 8:01 am Předmět: |
|
|
Zdar Xantiáci,
jsem tu nový a pročítám si tu Vaše příspěvky, auti jsem si koupil před pár měsíci, tak se s ním sžívám. Mám pár postřehů, třeba k tomu palivu Shell V-power. Jelikož nevím, co do mého auta lil za benzín předchozí majitel, tak jsem se jal vyzkoušet Shell V-power. A mé postřehy po 4 vyjetých nádržích, klidnější chod motoru, řekl bych že zátah má lepší od nejnižších otáček než s předchozím palivem. Spotřeba se snížila sice nijak razantně (to bych ani neočekával), ale nějaké 0,2-0,3l (dle mých propočtů). Výkon motoru samozřejmě nepoznám, to by se muselo měřit někde na přístrojích. Můj závěr je ten, že tu cca 1,50Kč (za měsíc tankuji 1x, takže to je nějakých cca 80Kč navíc) klidně obětuji za to, že motor bude v dobré kondici a nebude se zanášet, alespoò ne tolik co s běžným "no name" benzínem.
Vše záleží na každém, pro mne to moje auto není spotřební věc, ale srdeční záležitost. |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út listopad 27, 2007 6:01 pm Předmět: |
|
|
malagant napsal: | Zdar Xantiáci,
jsem tu nový a pročítám si tu Vaše příspěvky, auti jsem si koupil před pár měsíci, tak se s ním sžívám. Mám pár postřehů, třeba k tomu palivu Shell V-power. Jelikož nevím, co do mého auta lil za benzín předchozí majitel, tak jsem se jal vyzkoušet Shell V-power. A mé postřehy po 4 vyjetých nádržích, klidnější chod motoru, řekl bych že zátah má lepší od nejnižších otáček než s předchozím palivem. Spotřeba se snížila sice nijak razantně (to bych ani neočekával), ale nějaké 0,2-0,3l (dle mých propočtů). Výkon motoru samozřejmě nepoznám, to by se muselo měřit někde na přístrojích. Můj závěr je ten, že tu cca 1,50Kč (za měsíc tankuji 1x, takže to je nějakých cca 80Kč navíc) klidně obětuji za to, že motor bude v dobré kondici a nebude se zanášet, alespoò ne tolik co s běžným "no name" benzínem.
Vše záleží na každém, pro mne to moje auto není spotřební věc, ale srdeční záležitost. |
Dobrej názor, díky za něj. Neříkám, že to občas taky nevezmu, ale jezdím hodně a tak ten rozdíl v ceně by byl vyšší. I když cena za motor v kondici je nevyčíslitelná _________________ Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite
http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kevin
Založen: 8.2.2009 Příspěvky: 1 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: ne březen 29, 2009 7:19 pm Předmět: |
|
|
Ahoj milovníci houpání,
má zkušenost s více oktanovím benzínem je taková, že je to super. U předešlého auta to byl učiněný zázrak. Hyundai accent (1,3 s 63kw) baštil o půl až celý litr méně než na 95. Motor měl lepší tah dole, pravidelnější zvuk a hlavně se mu chtělo strašně do otáček, což u takového prcka je důležité. Jinak jsem na 95 najezdil asi 25k km a na 100 asi 50k km. Čekal bych, že by se to mělo projevit u většiny aut, které mají "knock sensor" ( snímá otřesy-výbuchy v motoru a podle toho zjištuje oktanové číslo). Teď mám chrochtu, ale stejně se pozná dobrá benzínka od špatné. _________________ X2 limoška, 2,1 TD, 98 Exclusive, Hydractive II |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|