Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: pá listopad 09, 2007 7:35 pm Předmět: Pískající brzdy - co dělám špatně??? |
|
|
Kamarádi, pomozte. Dělám asi něco špatně, ale nevím co.
Vyměnil jsem přední kotouče a destičky a brzdy začaly pískat. Kotouče i destičky fi. Fri-tech, třmeny vyčištěný, dosedací plochy pod kotoučema taky. Při dobrždění začaly pískat. Tak jsem týden čekal, jestli si nesednou. Bohužel ne. Tak jsem začal s pokusama.
- pootočil jsem pístky o 180 st., ale pořád stejný.
potom jsem zkusil kombinaci:
- nové destičky a staré kotouče = pískají
- staré destičky a nové kotouče = pískají
- staré destičky a staré kotouče = kupodivu taky pískají
Co s tím? Nemusí být pístky nějak natočený? Jsou tam 4 zářezy, 3 jsou stejný a jeden je jiný. Nevíte proč? U tohoto typu brzd jsem v manuálu nenašel, že by pístky měly být nějak natočené (tak, jako u staršího provedení). Pískají jenom při jízdě dopředu, při couvání ne .
Jedná se o 1,9 TD, rok 1999.
Vím, že se to zde již řešilo, ale nikde jsem nenašel konkrétní odpovědi.
Poradíte? Díky.
MíraCB _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: pá listopad 09, 2007 8:57 pm Předmět: |
|
|
a zkoušels ty destličky dát opačně? jako aby se změnil směr tření o kotouč jinak nevím no jde taky o směs těch destiček některé pískají některé ne _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
MILIN
Založen: 14.8.2007 Příspěvky: 28
|
Zaslal: pá listopad 09, 2007 9:21 pm Předmět: |
|
|
Ahoj Míro,nevím sice proč,ale ten menší zářez má směřovat dopředu auta,pístkem se má točit doprava.Brzdy mi pískaly jen když byly už vytlačené kotouče a zevnitř nárůst oxidu železa.To jsem oukal šroubovákem a klid.Odnova mi nepískaly ani textary a ty jsou prý hodně tvrdé. |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: pá listopad 09, 2007 9:36 pm Předmět: |
|
|
Míro a nepískají ti zadní - promiò, to byl fór.
Ale teď vážně. V "Jak na to " str. 10.4 obr. 4.10 resp. 4.11 kladou velký důraz na čistotu, skluz a nepoškozenou manžetu vodítka. Tj. ten tlustej kůl, co se na něm vykloní brzdový válec .
Osobně ho přiměřeně potírám před zpětnou montáží vazelinou.
Pak mi do jisté míry pomáhá napružení přítlačné planžety destiček v díře vrchlíku tělesa pístu.
Jo a čudlík na zadní straně desky asi dáváš do výřesu matice pístu. To jen aby to bylo komplet.
Taky jsem na jaře měnil kotouče a desky a po těchto úkonech ani nepísknou.
No a na závěr, taky už jsem měl desky, který se odpískat nedaly. Jak ostatně píše Máca. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
Gram_cz
Založen: 8.8.2007 Příspěvky: 106
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Jóna
Založen: 13.12.2006 Příspěvky: 34 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: so listopad 10, 2007 9:02 am Předmět: Pískání |
|
|
No já vyměnil přední desky - Ferodo (kotouče prý originál a v docela slušném stavu) a občas pískají jak čert . Po pár pokusech jsem to vzdal, prej se to někdy stává. Tak zavřu boční okna a lituju chodce
Ještě malej dotaz.
Při přezouvání jsem omrknul a vyčisti zadní obložení a zaskočily mě ty plechy mezi deskama a pístky. Nejdou totiž přes celou plochu pístku, takže tlačí více na jednu stranu desky. Některé desky jsou sjeté rovně, některé ale šikmo (v souladu s tim nerovnoměrným tlakem) Tak jsem plechy u těch šikmých vyndal a po zimě to zkouknu. Nevíte, k čemu tam ty plechy jsou? Mě to teda nějak nedochází (leda pro kompenzaci výrobních nepřesností ).
Díky za info a Zdar _________________ Michal Jonáš
X1 1.9TD hatchback, rv.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: so listopad 10, 2007 10:23 am Předmět: |
|
|
to: MiraCB
Někde jsem četl, že pískání brzd způsobuje malý tlak brzd. kapaliny. Nemohl se ti tam dostat vzduch? I když to se dá poznat i jinak. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Otakar Koucký
Založen: 28.10.2007 Příspěvky: 6 Bydliště: Babice u Rosic
|
Zaslal: so listopad 10, 2007 3:28 pm Předmět: |
|
|
Pískot brzd převážně dělá špatná tvrdost destiček a kotoučů (některé destičky se nemají rády s některými kotouči) Sice se říká že kotouče a desky by měly být vždy od stejného výrobce, ale mne se to neosvěčilo. Pokud jsem to dal, začalo to pískat. Taky se mne neosvěčily drahé desky (taky pískaly). Můj prodejce říkal že musel vrátit zásilku orig. desek protože pískaly. Co kupuji levnější desky (kolem 900,- Kč) nemám problém. _________________ Xantia 2.0i 16V LPG, Xantia2,0i 16 LPG Break, předtím Xantia 1,8i LPG, XM 2,0i LPG, 2x BX, CX 25 TD. |
|
Návrat nahoru |
|
|
fana
Založen: 2.9.2007 Příspěvky: 12 Bydliště: Prágl
|
Zaslal: so listopad 10, 2007 5:10 pm Předmět: |
|
|
Kuci zlaty,jsem po výměně předku,desky +kotouče Ferodo Premium obojí a více méně pískám taky a to už sem s nima nalítal skoro 3tisíce.Fana _________________ X2 1.9TD break,klima |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: so listopad 10, 2007 7:46 pm Předmět: Re: Pískání |
|
|
Jóna napsal: | No já vyměnil přední desky - Ferodo (kotouče prý originál a v docela slušném stavu) a občas pískají jak čert . Po pár pokusech jsem to vzdal, prej se to někdy stává. Tak zavřu boční okna a lituju chodce
Ještě malej dotaz.
Při přezouvání jsem omrknul a vyčisti zadní obložení a zaskočily mě ty plechy mezi deskama a pístky. Nejdou totiž přes celou plochu pístku, takže tlačí více na jednu stranu desky. Některé desky jsou sjeté rovně, některé ale šikmo (v souladu s tim nerovnoměrným tlakem) Tak jsem plechy u těch šikmých vyndal a po zimě to zkouknu. Nevíte, k čemu tam ty plechy jsou? Mě to teda nějak nedochází (leda pro kompenzaci výrobních nepřesností ).
Díky za info a Zdar |
Ba právě naopak, než kompenzace výrobních nepřesností, je to z důvodu stejnoměrného sjíždění destiček. Vzhledem k průměru pístu a velikosti plochy destičky, mají při brzdění snahu se více sjíždět z horní strany po směru otáčení a proto se tam dávají tyto plechy,které vyrovnávají sjíždění desek. Taky je potřeba při výměně desek dát tyto plechy správně nazpět (jdou i naopak).
Jinak na brzdy se prodávají antiqick-spraye, některé pomohou a některé méně. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jóna
Založen: 13.12.2006 Příspěvky: 34 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: ne listopad 11, 2007 10:51 am Předmět: To: Josef 2 |
|
|
Jo, s těma plechama by to tak mohlo bejt. Až si udělám chvilku, tak okouknu. jak si desky vedou a když, tak tam ty plechy vrátím
Díky za info _________________ Michal Jonáš
X1 1.9TD hatchback, rv.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: ne listopad 11, 2007 6:31 pm Předmět: |
|
|
Piskajici predni brzdy resim treti rok na novem Berlingu 1.4i(35tis km). Bez uspechu. Od zacatku, co to auto provozuju, brzdy piskaj. Pri lehkem brzdeni piskaj a docela dost. Pri razantnim piskot neregistruju. Byxlo to na garancce, tam na to mrkli(pry vycistili), par kilometru byl klid, ale zacalo to piskat zase. Uz to neresim.
Na hydro-citroenech jsem s tim nikdy nemel problem. Ruzne kotouce k ruznym destickam...pokud mozno ty nejlevnejsi.
Ale tohle jsi Miro asi slyset nechtel...
Problemem pry je krom ruznych tvrdosti kotouc/desticka i vybehane pohyblive casti brzd...hlavne stevty na kterych se pohybuje trmen. Vznikne tam mala vule a pri bzdeni se to rozvybruje - piska.
Mozna jsi tim vycistenim a promazanim odstranil "vymezeni" vule...
PS: To jsou ale jen my "chytry" reci a domenky...
Hodne zdaru
Michal _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: ne listopad 11, 2007 6:44 pm Předmět: Re: Pískající brzdy - co dělám špatně??? |
|
|
Přehluší to autorádio? Jo? Tak to neřeš
Mimochodem když jsem nechal měnit kotouče a brzdy, tak si občas písknuly. Onehdá jsem desky dojel a po výměně (desky Bendix staré a nové opět) to občas pískne zas... _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: ne listopad 11, 2007 8:21 pm Předmět: |
|
|
není to sice zkušenost s citroenem, ale když jsem dělal na peugeotu 405 generálku brzd na předek jsem dával nový kotouče i destičky a obojí stejná značka, myslím Ate, dozadu jen nový destičky, ale značku už si nepamatuju a za tři roky nepískly ani jednou a auto brzdilo perfektně, takže nevím jesli je dobře každou věc od jinýho výrobce, spíš bych viděl problém v těch vůlích, jak tady někdo psal _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: ne listopad 11, 2007 8:43 pm Předmět: |
|
|
Díky všem za rady, budu zkoušet dál a dám vědět. Vůle na sloupku, který vede brzdič je, zaměřím se na to. Dokonce tento kus jde koupit jako náhradní díl, tak uvidíme.
MíraCB
PS. Kdyby někoho něco napadlo, hlavně ta poloha pístku ( pro Milina - u tohoto roku výroby už není na pístku tenký zářez, který určuje natočení pístku) tak dejte vědět. Díky _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|