Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nepravidelný chod po naštartovaní
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: čt říjen 11, 2007 8:52 pm    Předmět: Citovat

Pavle, v tomto tě zklamu, víš, tam je moc faktorů na kterých to závisí, to musí člověk slyšet jaký to má zvuk, jestli chodí píst co je vespod čerpadla, jestli už je uvládaný elektroventilem a jde tam za studena proud, a pak stačí přidat fóra-(každý rozvod. řemen je o nějaký ten mm. delší nebo kratší)stačí přidat 2-3 stupně a je klid. Ale je lepší to změřit přesně ale zase to stojí víc.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kuki



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 6
Bydliště: Sučany

PříspěvekZaslal: čt říjen 11, 2007 9:39 pm    Předmět: Citovat

Skúšal som to dožhavenie ešte raz, nechal som skúšačku pripojenú dlhšie a zistil som že sa rozsvietila po poklese otáčok.Pridám zhasne uberem rozsvieti. Sad .Teraz neviem či je to ok?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu MSN Messenger
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: pá říjen 12, 2007 5:57 pm    Předmět: Citovat

Josef 2. napsal:
Pavle, v tomto tě zklamu, víš, tam je moc faktorů na kterých to závisí, to musí člověk slyšet jaký to má zvuk, jestli chodí píst co je vespod čerpadla, jestli už je uvládaný elektroventilem a jde tam za studena proud, a pak stačí přidat fóra-(každý rozvod. řemen je o nějaký ten mm. delší nebo kratší)stačí přidat 2-3 stupně a je klid. Ale je lepší to změřit přesně ale zase to stojí víc.


Jojo, tohle je už to napůl elektrické čerpadlo, všechno pokontrovali a poslali mě za čerpadlářem. Jak říkám, EGR, vůle ventilů, filtry, žhaviče, nafta, vše v pořádku, rozvody nové. Je to ten model už s katalyzátorem a zmíněným EGR, motor DHX, jestli dobře koukám do papírů tak XUD9BTF.

Mi to zastudena chvilku kucká, bílý kouř, tak 5-10 sekund, když je k nule resp. tak pod 10st., větší mráz ještě nebyl, ale trochu se toho bojím. Pak to ustane a motor běží OK. Zvuk dobrý, otáčky normální a rovnoměrné, i v zátěži.

V otáčkách to už netáhne jako zamlada, ale je to prý celkem v normě, plnící tlak turba snad už jen 0.7atm místo 0.95atm, což asi napovídá, že těch pár koní chybí a že (snad) by to mohl být ten bypass ventil turba.

Za kým bys mě Josefe poslal ty?

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: pá říjen 12, 2007 8:09 pm    Předmět: Citovat

Já bych tě poslal do míškovic, ale to je asi daleko pro tebe.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Henry



Založen: 16.9.2007
Příspěvky: 394
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: pá říjen 12, 2007 9:00 pm    Předmět: Citovat

> ok2ucx
Mám úplně stejný motor a stejné problémy. Postupoval jsem stejně jako ty a uvažoval jsem o "lapači sazí", nemohl by být ucpaný??
Ten motor snad chytne dřív než se otočí, ale jde nepravidelně. Dvakrát se zaklepe, lehce čmoudne a běží jak zamlada. Zkoušel jsem při studeném startu přidat plyn - dřív se přestane klepat, ale většího čmoudíka vypustí.
Chtěl jsem změřit kompresní tlaky, ale známý mě říkal, když nebere olej - tlaky budou dobrý. Teď jsem měl možnost porovnat stejná auta a řekl bych, že můj motor jde "tvrdě" dost hlasitě.
Když mám chvilku času, tak se věnuju "bádání", snad na něco přijdem.
P.S. neměl jsi sundané sací potrubí??? (třeba kvůli nějaké jiné opravě)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: pá říjen 12, 2007 10:02 pm    Předmět: Citovat

Henry napsal:
> ok2ucx
Mám úplně stejný motor a stejné problémy. Postupoval jsem stejně jako ty a uvažoval jsem o "lapači sazí", nemohl by být ucpaný??
Ten motor snad chytne dřív než se otočí, ale jde nepravidelně. Dvakrát se zaklepe, lehce čmoudne a běží jak zamlada. Zkoušel jsem při studeném startu přidat plyn - dřív se přestane klepat, ale většího čmoudíka vypustí.
Chtěl jsem změřit kompresní tlaky, ale známý mě říkal, když nebere olej - tlaky budou dobrý. Teď jsem měl možnost porovnat stejná auta a řekl bych, že můj motor jde "tvrdě" dost hlasitě.
Když mám chvilku času, tak se věnuju "bádání", snad na něco přijdem.
P.S. neměl jsi sundané sací potrubí??? (třeba kvůli nějaké jiné opravě)


Zdravím, lapač sazí - myslíš katalyzátor? Je-li "ucpaný", jak to poznám? Slyšel jsem, že jeho demontáží se zvedne výkon a emisemi to projde. Divné, ale možná na tom něco bude.

Jinak zvuk mi připadá (po zahřátí) pěkný, obzvláště ve srovnání s traktory koncernu VW.

Jinak sání asi měli sundaný teď v servisu, když koumali s turbem. Proč? Co tam?

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Henry



Založen: 16.9.2007
Příspěvky: 394
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: so říjen 13, 2007 9:20 am    Předmět: Citovat

: ok2ucx
S tím sacím potrubím mám čerstvou zkušenost s VW. Od místa připojení EGR až po hlavu motoru bylo ucpané karbonem a sazema. Protože máme taky EGR, bojím se něčeho podobného.
Je fakt, že ucpaný katalyzátor a sací potrubí by způsobilo nižší výkon, ale motor by měl startovat dobře.
Taky už se chytám každého stébla. Nechci měnit jeden díl za druhým (stojí to peníze), ale pouze ten co to způsobuje.
Zkoušel jsem to "vědecky".
Aby motor chytnul potřebuje:
1.) Vzduch, naftu, správné nažhavení a kompresní tlak.
Jeden nebo dva válce chytnou okamžitě = podmínka 1. splněna
Druhé dva válce vyfouknou bílý oblak = nespálená nafta - proč?
Ty počty válců jsou odhad, možná zlobí jen jeden.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: ne říjen 14, 2007 12:04 pm    Předmět: Citovat

No a nejdůležitější je předvstřik nafty, tj.kdy se nafta vsříkne do motoru. Když dříve než má tak má motor tzv. tvrdý chod a když později tak se nespálí dokonale tj. motor bíle kouří a nemá pravidelný chod. Po zahřátí motoru teplota pomáhá spalovat naftu lépe, tak se to tak neprojeví.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
roliva



Založen: 14.5.2007
Příspěvky: 573
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne říjen 14, 2007 5:04 pm    Předmět: Citovat

Josef 2. napsal:
No a nejdůležitější je předvstřik nafty, tj.kdy se nafta vsříkne do motoru. Když dříve než má tak má motor tzv. tvrdý chod a když později tak se nespálí dokonale tj. motor bíle kouří a nemá pravidelný chod. Po zahřátí motoru teplota pomáhá spalovat naftu lépe, tak se to tak neprojeví.


Tohle by Josefe mohl být asi můj případ. Díky za informaci, zítra jedu nechat vykuchat katalyzátor, tak jim povím i tohle Wink
_________________
Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite

http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: ne říjen 14, 2007 5:40 pm    Předmět: Citovat

Josef 2. napsal:
No a nejdůležitější je předvstřik nafty, tj.kdy se nafta vsříkne do motoru. Když dříve než má tak má motor tzv. tvrdý chod a když později tak se nespálí dokonale tj. motor bíle kouří a nemá pravidelný chod. Po zahřátí motoru teplota pomáhá spalovat naftu lépe, tak se to tak neprojeví.


Josefe,

vím, že šourat se ve věcech, kterým jeden vůbec nerozumí, je holý nerozum. Ale, kde se dá předvstřik korigovat? Laicky mne napadá, jestli by se nedalo tím heblem posunout kousek tam nebo kousek zpět a zjišovat, jestli je to lepší nebo horší?
Chápu, že něco změřit přesně a pak to správně nastavit, je korektní postup, ale když ty si tak relativně daleko Confused

Pavel

P.S. Stále koukám, který přesně typ motoru mám, pod hadicí sání jsou konektory jen dva (modrý a šedý, viz modrá a šedá šipka), takže to možná bude typ XUD9 TF/Y (DHX) a nikoli XUD9BTF (DHX), který by měl mít konektory tři.
Ty dva, co tu vidím, jsou zřejmě právě ty, co souvisí s předvstřikem (ventil 1104), je řízen relátkem 1252 a ještě do toho kecá jakýsi sensor nadmořské výšky (1314). Relé se spíná zřejmě v závislosti na teplotě. Takže -elektricky vzato- je to to jediné, co mohu zkontrolovat snadno a teď - tedy, zda-li spíná relé a jestli do ventilu 1104 jde šáva (šedý konektor 3V NR, pin 3). Je to tak?


_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: ne říjen 14, 2007 6:23 pm    Předmět: Citovat

tak tak,u henryho je to na 100procent spatne nastaveny predvstrik
jinak,jak jsem tady psal o tom,ze mi to tece tim neexistujicim tesnenim nad deklem ventilu,tak jsem to pucil tatovi,a ten to projel,az se mi protacely panenky spolecne s oackomerem.Vysledek-motor jde daleko lip do otacek,zabira ziveji,a tahne az do vyssich otacek bez vadnuti-akorat po zastaveni pri natocenem motoru se mi zdalo,ze citim olej-zvedl jsem kapotu-a co nevidim-cele viko ventilu,a vubec skoro cely motor byl v olejove lazni-tim kalupem turbo asi vyfucelo cooler,protoze na motoru bylo odhadem asi ctvrt litru oleje nahazenyho,ale ole podle merky neubyl-vytlacilo se to prave tim chybejicim tesnenim nad vikem ventilu Laughing co mi k tomu reknete?? Smile

p.s.chci tedka pri vymene oleje nechat motor project tim vyplachovym olejem,neublizim mu?-je to gold-eagle-nalije se to k oleji a necha na volnobeh 5 minut,pak se to vypusti
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: ne říjen 14, 2007 9:16 pm    Předmět: Citovat

Tobě chybí těsnění víka?
A na proplach já používám od CIKLO bude to stejná báze jen se napřed ujisti, že jde povolit na vaně vypouš. šroub! Pak se s tím nesmí jet ! A vyměnit i filtr je jasné, že.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po říjen 15, 2007 8:14 am    Předmět: Citovat

no, ono nestačí , že tam ta nafta jde.... při studeném motoru musí být taky patřičně rozprášena vstřikem. Když jsou vstřiky v nepořádku jde bílej kouř = nespálená nafta a studený motor jde nepravidelně, jak se trošku zahřeje motor, pak už to spálí a chod se uklidní ...
_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
roliva



Založen: 14.5.2007
Příspěvky: 573
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po říjen 15, 2007 1:52 pm    Předmět: Citovat

V servisu mi řekli, že to může být padající nafta. Předvstřik se prý šteluje jaksi sám a předstih je nastavený dobře. Tak mi asi nezbyde nic jinýho, než zkoušet měnit postupně věci, co s tím mohou něco mít. Začnu zřejmě u toho balónku Rolling Eyes
_________________
Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite

http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: po říjen 15, 2007 5:52 pm    Předmět: Citovat

Josef 2. napsal:
No a nejdůležitější je předvstřik nafty, tj.kdy se nafta vsříkne do motoru. Když dříve než má tak má motor tzv. tvrdý chod a když později tak se nespálí dokonale tj. motor bíle kouří a nemá pravidelný chod. Po zahřátí motoru teplota pomáhá spalovat naftu lépe, tak se to tak neprojeví.


Ahojky,

tak jak to tu vidím a slyším, po vyloučení všech ostatních možných příčin, hlavně elektrického charakteru (žhavení, el. ovládání předvstřiku), dále pak sání, EGR, atp., mi tu zbývají tyto:

1. zkontrolovat padání nafty, pokud stačí jen "doufoukat" naftu balónkem a starty se zlepší, mohlo by to být tím (toto ale není můj případ) = nebo mě opravte.

2. předvstřik - jestli se jeho načasování dá nějak korigovat, jak píše Josef, mohlo by to ještě být v amatérských silách, ale jak to udělat, Josefe?

3. kontrola vstřikovačů samotných, to už asi ale chce odbornou pomoc, ne?

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)