Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: čt září 27, 2007 4:53 pm Předmět: |
|
|
Mamut napsal: | ok2ucx napsal: | [V dokumentaci ke klimě se zmiòuje indikátor filtru klimy (bílé kolečko, čiré kolečko, bubliny v okýnku na filtru). Někdo nějaké zkušenosti? (na servisu s klimou jsem ještě nebyl, ale chystám se, chladí, ale ne možná úplně na 100%).Pavel |
Obývám se, že se mýlíš. To čemu se říká filtr klimy filtruje jen nasávaný vzduch do ventilace a jako takový dle mého nemá indikátor zanešení ale zase není nijak časově náročné ho vizuelně zkontrolovat, případně vyměnit a je umístěný vedåe semtilátoru ventilace. Je to samozřejmě jedna z možností, proč se auto zamlžuje, protože když je přicpanej, tak do výdechů jde málo vzduchu a nestačí odmlžit. To o čem ty píšeš je okýnko, kterým můžeme zkontrolovat náplò klimatizace (když pění, asi je málo náplně) ale to je uzavřený natlakovaný okruh a s tím musíme ke chlaďaři. |
OK, vidíš, na ten filtr klimy (pylový) jsem zapomněl jako na možný zdroj mlžení, jenže pro to, že je úplně nový
To, co jsem myslel filtrem klimy (s těmi okýnky) nazývá příručka Haynes jako "Drier bottle" (strana 1B 11), starší verze má mít okénka dvě, novější jen jedno. Jedno z těch okýnek pak nazývají "Humidity indicator" a ten puntík má být buď modrý (ještě OK), červený (špatné). Pak: "the system should be drained and recharged, and a new drier bottle should be fitted". Tedy vyměnit celou flašku.
Jedno z těch okýnek mám bílé, druhé tmavé, pak si vyberte. O stránku zpět (1B 10) se pak říká, že když jsou tam "Milky air bubbles visible", pak je tam vysoká vlhkost. To bych tak usoudil, že by mohlo být to bílé okénko...
Anebo jsem úplně mimo, kdo se v tom vyzná?
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: čt září 27, 2007 5:08 pm Předmět: |
|
|
Aha, už je mi jasné co jsi myslel leč stejně si myslím, že vhkost v náplni klimy by neměla mít vliv na mlžení oken. _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: čt září 27, 2007 5:24 pm Předmět: |
|
|
Mamut napsal: | Aha, už je mi jasné co jsi myslel leč stejně si myslím, že vhkost v náplni klimy by neměla mít vliv na mlžení oken. |
Anebo možná nepřímo: neúčinná klima => neúčinné sušení => mlžení?
Příští týden se na doplnění chystám, dám pak vědět, jestli to pomůže nebo co se změní. Vlhko a deštivo jistě bude
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: čt září 27, 2007 7:25 pm Předmět: |
|
|
Klimou to nemůže být.To by přec mlžili auta bez klimy a např.mě se nespouští klima nikdy sama-musím ji prostě zmáčknout jinak nejde nic se nemlží.Já se nedíval co myslíš těma okénkama,já tam mám jen jedno pod kapotou a to je jak psal mamut kontrolka množství náplně v klimě.Když je plná-je to OK,bublá více-chtěla by doplnit,nevidíš nic-je to prázdné.Je to jen taková zevrubná kontrola.Původní náplò je bezbarvá,takže jde i těžko vůbec posoudit jestli je klima plná,nebo prázdná.Teď už tam klimaři dávájí barvu-co vím tak zelenou a to už je vidět nádherně.
Ale ty jsi myslel zřejmě jinou kontrolku,pro zajímavost,kde ji máš umístěnou prosím? _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: čt září 27, 2007 7:56 pm Předmět: |
|
|
sima napsal: | Klimou to nemůže být.To by přec mlžili auta bez klimy |
... taky že mlží, včera večer jsme jeli daleko Oktávkou, jak večer padla teplota a vzrostla vlhkost, zamlžilo se okno (klima vypnutá). Jak jsme ji zapnuli, mlha zmizela. Ale to asi není nic nového, spíše to myslím jako ilustraci.
sima napsal: | Ale ty jsi myslel zřejmě jinou kontrolku,pro zajímavost,kde ji máš umístěnou prosím? |
Tak to základní okýnko bude asi to zelený, jak do toho bleskl blesk a to druhé, je vlevo od něj, bílé? Je to ten humidity indicator = indikátor vlhkosti?
A vlastně to celé, co tu bádám je, že hlavně ráno, když je vlhko (venku i v autě), tak se po zapnutí ofuku okno zamlží (ještě trochu více), kloudně se vysuší až teprve za pár minut, až začne foukat opravdu teplý vzduch.
Diagnostiku jsem chtěl začít tím, že to, co rosí na okně, není ani sladké, ani nijak rozmazávající se, prostě jen voda, jako by někde zkondenzovala v systému a první vzduch, kterým se větrá to par rozvlhčí po celém okně.
A druhý podproblém je, že klima, té to nějak (na můj vkus) nevysuší dostatečně rychle.
Otázka by mohla znít, jak dlouho asi ostatním trvá, než se vám osuší okna, zvláště těm, co ráno nestartují ze sucha garáže, ale naopak z komplet vlhka venku... Jak rychle začne mizet mlha z okna (se zapnutou klimou)?
P. _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt září 27, 2007 8:40 pm Předmět: |
|
|
Já v tomto počasí klimu vůbec nepoužívám ani na vysoušení okna už víc než měsíc. Prostě stím zacházím, jako kdybych klimu neměl. S orosením skla žádný problém nemám. V případě orosení Na okno pustím teplý vzduch a během okamžiku je suché. Ale v létě, když jsem klimu používal, tak se okno vždy ráno orosilo. Myslím, že to dělá sražená voda na výparníku. Nevím. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: čt září 27, 2007 9:31 pm Předmět: |
|
|
Asi tak, dneska jsem jezdil v dešti, sice v Tranzitu a ráno vyrážím z normálně teplé, cca 20stupòů, garáže a protože vylezu a nalezu do toho auta cca 15 za den, tak kromě rána se skoro hnedka zamlží. Když nepustím klimu, tak se jemného zamžení v tomto počasí nezbavím, pojíždím cca 5-10 km. S klimou je to za cca půlminutu - minutu odmlžený. _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: pá září 28, 2007 2:03 pm Předmět: |
|
|
Rád bych odpověděl,ale mě se to spíš vůbec nemlží-na předchozích autech to mlžilo teda hodně,tady fakt musí pršet,nebo být hodně vlhkost,aby to aspoò trochu zamlžilo okno.Když už se tak stane,po zapnutí fukaru-při tomto počasí bohatě stačí studený vzduch,ventilátor tak na půlku,je po pár vteřinách vysušeno-klimu nezapínám!Jinak nikdo se tu nezmiòuje o staré pomůcce-pootevřít mírně boční okénko-stačí jen trošku,to mnohdy vyřeší vše a nemusí se tak intenzivně"odmlžovat"fukarem-nikoho neurážím,jen připomínám co asi každý ví.Stojím si za svým-klimou to být nemůže-ne ne.
Jinak-mlží se ti o ostatní okna?Jestli nemáš náhodou něčím zneprůchodněné zadní větrací otovory-jsou prý umístěné v kufru na bocích pod tapecírunkem-je to jen jedna z možností.Ale to by se mlžilo celé auto.Někomu to tu dělalo už,obzvláště se to stane když je kufr nabouchán až po vrch a otvory zakryté-říkám co jsem vyčetl na foru kdysi a uvízlo to v paměti.Jo ještě si umyj okno Měj se a napiš jestli jsi na něco došel.
Tak ještě poslední věc mě teď napadla skromně opět Zdá se mě,že mě to přece jen dřív mlžilo o něco více-nemůže s tím mít souvislost,že jsem letos nechal udělat dezinfekci klimy ultrazvukem?Tím pádem se pročistí všecky průchody ventilace od možných nejen bakterií,ale i plísní!A plíseò je z vlhkosti A je fakt,že mě klima i samotné topení začinalo nepříjemně smrdět,teď nic čistý vzduch. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
lukas
Založen: 1.2.2007 Příspěvky: 101 Bydliště: Doksy u Kladna
|
Zaslal: pá září 28, 2007 2:37 pm Předmět: Radiator?? |
|
|
Ahoj chlapi, chtel bych se zeptat ... bojim se bojim, že mam neco s radiatorem topeni... občas (kdyz je to nejvíce potřeba) mě nestačí ventilace odmlžovat okno.. bál jsem se že je to radiátor, tak jsem se ho snažil nějakým způsobem zacelit nějakejma jakoby pilinami .. voda neutíká, mám nedobrou klimu (takže nesepne - kompresor netěsní a jedna trubička je KO) a tak mě zajímalo jak se čistí ten přívod vzduchu.. díky _________________
´97, Break 1.8i
dokonalej kombík v max. výbavě
jen s tou spotřebou bych radši jezdil s V6 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: pá září 28, 2007 9:28 pm Předmět: Re: Radiator?? |
|
|
lukas napsal: | Ahoj chlapi, chtel bych se zeptat ... bojim se bojim, že mam neco s radiatorem topeni... občas (kdyz je to nejvíce potřeba) mě nestačí ventilace odmlžovat okno.. bál jsem se že je to radiátor, tak jsem se ho snažil nějakým způsobem zacelit nějakejma jakoby pilinami .. voda neutíká, mám nedobrou klimu (takže nesepne - kompresor netěsní a jedna trubička je KO) a tak mě zajímalo jak se čistí ten přívod vzduchu.. díky |
Přívod vzduch může být ucpán dvěma způsoby:
1. ucpaný pylový filtr (pouze vozidla s klimou) vymontovat a vyměnit.
2. -"- přívod vzduchu pod čelním oknem. jednoduchá kontrola:
levou horní páčku nastavíme uplně do leva na foukání do ofuků v přístrojové desce, uzavřeme boční ofuky a naopak otevřeme oba vnitřní. Ventilátor zapneme na plno a Páčku cirkulace dáme do polohy vnitřní cirkulace. Rukou odhadujem sílu proudícího vzduchu a páčku přesuneme na polohu cirkulace zvenku. Jestli síla rapidně poklesne, je ucpané krycí síto pod čelním oknem.
Taky jsme si nikdo nevzpoměl, že páčka cirkulace vzduchu při nastavení na vnitřní okruh způsobuje mlžení okna.
A když ti sednou do auta 3-4 zmoklí lidé tak nepomůže ani svěcená, nedej bože, aby měli popité (zkušenosti s TAXI). _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: so září 29, 2007 9:52 am Předmět: |
|
|
Je to jak píšeš,novší verze,čili já na X2 98 mám jen jedno kontrolní okénko-kde vidíš chl.medium,druhé tam nemám. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
MAX
Založen: 13.12.2006 Příspěvky: 12 Bydliště: Písek
|
Zaslal: so září 29, 2007 6:37 pm Předmět: |
|
|
Tak další zjištění....dneska jsem jel autem,ventilace vypnutá a okna se nemlžila.Schválmě jsem pustil teplý vzduch na okna a ejhle...jako když se to mlží,ale nešlo to požádně setřít takže to bude asi topení co?? nevíte kdyžtak kolik stojí ten radiátor a kde vůbec je?Díky moc |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: ne září 30, 2007 11:38 am Předmět: |
|
|
Velice dobrý popis výměny (Míro díky), jen bych chtěl upozornit ty, kteří se na výměnu chystají, že se mě a nejsem sám, stalo, že jsem namomtoval nový radiátor, zkompletoval celý vnitřek vozidla a z motorového prostoru do radiátoru nešla zasunout dvouhadice!!!! Proto doporučuji všem, napřed vyzkoušet venku nasunout dvouhadici do nového radiátoru, aby nebyla dvojí práce. Jednalo se o rad. Ber od dodavatele ACI, asi špatná serie, další jsem vzal od autoKely a ten byl dobrý cena asi1200Kč.
Také bych chtěl dodat, že dvouhadice je více druhů, některé mají pojistný zobáček bakelitový a tyto mají ještě ocelovou pojisnou sponu ve taru brýlí jadyby s nosem. Brýle zhora zamáčklé na trubičkach trčících z radiátoru (ještě součást radiátoru). Demont. této spony jednoduše uchytit z obou boků a směrem nahoru vytáhnout a tím se celý držák obnaží.
A ještě dodávám, že čím starší model, tím jsou bakelit. konce na této hadici křehčí (někdy opravdu jak skořápky od vajec) a nikdy je netaháme ven za hadice!! To je jejich jistá smrt- nové stojí cca 2000 Kč.
Opatrně kleštěmi za spoj mezi trubkama a pojistný zobáček V tomto případě bakelitový (mezi trubkama ve tvaru obráceného písmene D) napružíme prstem na pravou stranu a tím ho odjistíme.
Před montáží palubovky si na vývody horních repro přivážu metrové dráty a ty protahnu zpět dírami na repro. Je to jednodušší a nemusím je pak hledat.
Nakonec jen dodám, že já nedemontuji vnitřní ofuky v přístr. desce. Není to nutné. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
MAX
Založen: 13.12.2006 Příspěvky: 12 Bydliště: Písek
|
Zaslal: po říjen 08, 2007 11:14 am Předmět: |
|
|
MiraCB
A nevíš kde by mi to mohli v ČB udělat?Asi před měsícem jsem se sem přistěhoval,ale nemám na to žádné místo ani věci,jinak bych to zkusil udělat sám Koukal jsem,ty už jsi to u sebe měnil?!Jak to tak trvá dlouho?Je mi to blbý,ale ty bys mi to asi nemoh udělat vid?Samozřejmě bych vše zaplatil |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|