Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
nintek
Založen: 27.9.2007 Příspěvky: 2 Bydliště: Podivín
|
Zaslal: čt září 27, 2007 8:34 am Předmět: HDI po 300tis km |
|
|
Zdravím všechny Xantiáky. Brzy rozšířím vaše řady zatím ale váhám s čím konkrétně se mezi vás vydám Nejraději bych Breaka 1.8 16v ale naskystla se mi příležitost na HDI 80kW ale načipovanou na 95kW. Najeto doložených 280tis. km. Pravidelný servis, koupeno u nás. Motor jede klidně, potichu, nic neklepe ani jsem nepostřehl žádné zvláštní rezonance či přehnané vibrace. Co si myslíte o životnosti? Dalo by se najet dalších 100tis bez větších problémů? máte někdo zkušenosti s takovou porcí?
A ještě jeden dotaz....obecně by měly být diesely odolnější, bude na tom líp 1.8 16v se 170tis. nebo HDI s 280tis.
Předem děkuji za vaše reakce. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kopecký
Založen: 24.8.2007 Příspěvky: 22
|
Zaslal: čt září 27, 2007 9:10 am Předmět: |
|
|
já bych se těch km nebál, stejně většina aut v bazarech atd. co mají najeto sto-stopade mají stahlej tachec z 250 a víc (hlavně dovoz).
když bude mít HDI co potřebuje, tak myslím že najet 500tkm nebude problém. já mam na tach. 160tkm, ale minimálně tam bude tak 250. _________________ Xantia HDI 80Kw Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: čt září 27, 2007 9:43 am Předmět: |
|
|
Osobně si myslím, že pokud mělo auto dálniční provoz, že na tom nebude špatně. Pokud to neměl vůl a ntýral to za studena moc, atd...
Nedávno se tu probírala C5tka dva roky stará z motorem 2,2HDi co měla najetých neuvěřitelných (hlavně za tu dobu) 493 tisíc km. Byla na www.autoscout24.de na prodej za 8tisíc euro. 03/2005.
Jen pro srovnání. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
Qěcy
Založen: 27.7.2007 Příspěvky: 113
|
Zaslal: čt září 27, 2007 10:16 am Předmět: |
|
|
Kopecký napsal: | já bych se těch km nebál, stejně většina aut v bazarech atd. co mají najeto sto-stopade mají stahlej tachec z 250 a víc (hlavně dovoz).
když bude mít HDI co potřebuje, tak myslím že najet 500tkm nebude problém. já mam na tach. 160tkm, ale minimálně tam bude tak 250. |
Furt tu píšete vo staženejch kilometrech. Dá se spolehnout na údaje dle servisní knížky, nebo si mám myslet, že i přes stále používanou servisní knížku jsou kilometry stažený? Mám na tachometru najeto 145 000, serviska s tím souhlasí. |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: čt září 27, 2007 10:26 am Předmět: |
|
|
Serviska není všechno. Jestli souhlasí i počet km na fakturách za servis (v DE se s tím vypisují), tak se věřit dá. Všeobecně nevěřím českým bazarům, které jsou schopny stočit cokoli a auto vybavit "novou" serviskou.
Jo a jak jsem psal na fóru citroeny.cz , bál bych se toho čipu v souvislosti s počtem km. Auto je stavěno na nějaký výkon a 15kW navíc uspíší jeho stárnutí... _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel56
Založen: 16.2.2007 Příspěvky: 256 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: čt září 27, 2007 11:34 am Předmět: |
|
|
vlastimiln napsal: | Serviska není všechno. Jestli souhlasí i počet km na fakturách za servis (v DE se s tím vypisují), tak se věřit dá. Všeobecně nevěřím českým bazarům, které jsou schopny stočit cokoli a auto vybavit "novou" serviskou.
Jo a jak jsem psal na fóru citroeny.cz , bál bych se toho čipu v souvislosti s počtem km. Auto je stavěno na nějaký výkon a 15kW navíc uspíší jeho stárnutí... |
Je to tak, ja jsem taky hodne vahal, kdyz jsem mel nabidku s 201t a prohlizel jsem net, kde byly stejne vybavene masiny o 15kKc levnejsi. Ale tady mam zaruku (auto kupovano v servisu, dostal jsem jeho servisku, kde je presne oznaceno, co bylo s autem delano a meneno + nemeckou servisku, ktera presne souhlasi na kilometry) Jedine, co chybi je doklad o montazi TZ v nemecku. _________________ X1 1.9TD liftback |
|
Návrat nahoru |
|
|
karlíček
Založen: 29.7.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: čt září 27, 2007 11:37 am Předmět: hdi po 300tis.km |
|
|
Já bych do toho nešel jestli chceš diesela tak si kup td 66kW. Pokud neujedeš ročně přes 20tkm kup si šestnáctiventila v kombiku ho koupíš ve slušným stavu okolo 3tisíc eu +-. Budeš v klidu jo a nehleď na r.v. ale kilometry jestli si ji chceš nechat a mít novej model vem klidně 98-99tku po 1.-2.majiteli. K |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt září 27, 2007 11:53 am Předmět: Re: hdi po 300tis.km |
|
|
karlíček napsal: | Já bych do toho nešel jestli chceš diesela tak si kup td 66kW. Pokud neujedeš ročně přes 20tkm kup si šestnáctiventila v kombiku ho koupíš ve slušným stavu okolo 3tisíc eu +-. Budeš v klidu jo a nehleď na r.v. ale kilometry jestli si ji chceš nechat a mít novej model vem klidně 98-99tku po 1.-2.majiteli. K |
Dobrý názor, jestli jezdíš kratší cesty a často zahříváš motor, vem benzina, 1,8 16V je docela úsporný. Diesel se oplatí na delší štreky a na více Km . A navíc benzin je zase úspornější na servis, i v případě větší opravy. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kopecký
Založen: 24.8.2007 Příspěvky: 22
|
Zaslal: čt září 27, 2007 12:29 pm Předmět: Re: hdi po 300tis.km |
|
|
karlíček napsal: | Já bych do toho nešel jestli chceš diesela tak si kup td 66kW. Pokud neujedeš ročně přes 20tkm kup si šestnáctiventila v kombiku ho koupíš ve slušným stavu okolo 3tisíc eu +-. Budeš v klidu jo a nehleď na r.v. ale kilometry jestli si ji chceš nechat a mít novej model vem klidně 98-99tku po 1.-2.majiteli. K |
proč by td mělo být lepší jak hdi, myslím že oba tyto motory muže potkat drahá závada, a jestli jde o vstřikovače u hdi, tak už dneska čím dál víc diesel servisů dokáží vstřikovač rozebrat a opravit, a není to nijak drahé. _________________ Xantia HDI 80Kw Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: čt září 27, 2007 12:33 pm Předmět: Re: hdi po 300tis.km |
|
|
Josef 2. napsal: | karlíček napsal: | Já bych do toho nešel jestli chceš diesela tak si kup td 66kW. Pokud neujedeš ročně přes 20tkm kup si šestnáctiventila v kombiku ho koupíš ve slušným stavu okolo 3tisíc eu +-. Budeš v klidu jo a nehleď na r.v. ale kilometry jestli si ji chceš nechat a mít novej model vem klidně 98-99tku po 1.-2.majiteli. K |
Dobrý názor, jestli jezdíš kratší cesty a často zahříváš motor, vem benzina, 1,8 16V je docela úsporný. Diesel se oplatí na delší štreky a na více Km . A navíc benzin je zase úspornější na servis, i v případě větší opravy. |
No tak to teda nevím jestli je zrovna úspornej, kolega co jezdí s tímhle motorem hlavně po městě jezdí kolem 9-10 litrů a druhej co zas dojíždí do práce denně 40km (20km <-> 20km) jezdí kolem sedmi a půl a to to moc nehoní. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt září 27, 2007 12:52 pm Předmět: |
|
|
Znáš u XA úspornější benzin? Tam víc záleží na noze, jak u každého benz.
Náš dědek má kombika a zeák limuz. oba 18.v 16 a zeák si to zapisuje (blázen) a vychází mu to 7-7.5 ale říkám, je to puna... _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ivop
Založen: 6.6.2007 Příspěvky: 3 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá září 28, 2007 9:37 am Předmět: |
|
|
Nemohu srovnávat s ostatními modely, ale já jezdím v průměru za 6,0 l a to nejmíò 50% nacourám po Brně, zácpy a kolony nejsou vyjímkou. Když je potřeba přiložím, jinak jezdím "předpisově". Před X2 2,0 HDi Combi jsem měl BX 1,9TZD, spotřeba se pohybovala kolem 8,5 l a jsem dělal co jsem chtěl. Prostě starší motor. Najezdím cca 20.000 ročně a osobně bych neměnil! _________________ X2 2.0HDi Break, 80kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
nintek
Založen: 27.9.2007 Příspěvky: 2 Bydliště: Podivín
|
Zaslal: ne září 30, 2007 8:01 pm Předmět: |
|
|
Děkuji za názory, myslím že se svými 15tis za rok opravdu vezmu benzín. Ale stejně....budu si chvilku zvykat, teď jezdím se saxem 1.1 za 5,5l a s Xantií to bude aspoò o 2l víc. Je to jasné, X má 2x tolik kilo a navíc se v ní jezdí úplně jinak. Prostě když jsem si koupil Saxo měl jsem radost že mám auto které nic nežere a teď budu zase mít radost že mám auto které umí být moc příjemné a phodlné i na těch našich cestách a necestách A jako bonus dám do kufru i kočár |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: po říjen 01, 2007 5:55 am Předmět: |
|
|
No, já mám 2.0HDi a najezdím také těch 15-20t km ročně. Pokud mne potká velká závada, propráším rodinné finance. Ale myslím si, že mne to může potkat u nafáka stejně jako u benzína....
Jednoduché počty co se týkají spotřeby:
benzín: 30 x 8 = 240 = 2,40 Kč/km
nafta: 29 x 6 = 174 = 1,74 Kč/km
Při 20t km ročně dělá úspora 13 200 Kč, což je slušný peníz, který se dá investovat do případných oprav nebo zvýšené péče o rodinné vozítko.... _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: po říjen 01, 2007 7:55 am Předmět: |
|
|
Pořád počítáte jen rozdíl ve spotřebě. Kde je rozdíl v nákupní ceně, v ponákupním servíse, vím i benzin se může pokazit , ale dies. podstatně dráž. Nakonec, a si každý koupí co je mu libo. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|