Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rozměry a tlaky pneu X1 - podle manuálu.

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Kola a rozměry
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: čt červen 14, 2007 5:42 pm    Předmět: Rozměry a tlaky pneu X1 - podle manuálu. Citovat

Ahojky,

tady jsem si dovoli ofotit rozměry pneu a tlaky pro X1, manuál je francouzský pro r.v. 1995. Tak snad bude jasno, které pneu jsou pro které auto (co je psáno v TP je věc druhá Mad ), tohle je to, co výrobce doporučuje pro všechny benzíny/nafty, Berline/Break, atd. tedy aspoò pro auta dodávaná do F.

Snad to někomu bude k užitku...

Pavel





Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mr.norman



Založen: 21.4.2007
Příspěvky: 50
Bydliště: Praha 10

PříspěvekZaslal: pá srpen 31, 2007 9:17 am    Předmět: Citovat

zdarec, mam na sve XI 2.0, 16v Activa pneu 205/60 R15, 91V a zajimalo by me jaky by tam mel byt tlak, v teto tabulce tuto moznost totiz nevidim. Jinak tyto pneu mam zapsane jako 2. moznost takze jsem to tam nedaval jen tak Smile. Zatim tam foukam 2.3 na predek a 2.1 na zadek ale to je pro 205/55 etc.
_________________
Xantia - Activa 2.0i 16.v (1996)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lesopes



Založen: 19.6.2007
Příspěvky: 30
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st září 05, 2007 2:03 am    Předmět: Citovat

Zdravím,no já bych moc pedantem na nějakou desetinku nebyl,,,ale vím jedno,,,nehodlám shánět a počítat množství a tlak vzduchu v gumě když se zahřeje o padesát stupòů,,,nejsem si jistý (fyzikové mi možná dají kouli) ale tlak záleží na teplotě a nadmořské výšce,,,tak že kdy kontroluješ tlak??? ráno u pumpy hned za barákem,nebo po sto kilákách po dálnici kolem druhé odpoledne???,,,No a rada je jednoduchá:Skoro každá gumárna má tabulky a grafy po stěnách,,,Jo, a nebo tam nechat fouknout náplò co není tak citlivá na teplotu,,,někde jsem o tom slyšel,tak snad někdo poradí lépe,,,
_________________
1.9 TD combi / 1997
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vlastimiln



Založen: 31.8.2007
Příspěvky: 253
Bydliště: Praha 9 - Černý Most

PříspěvekZaslal: st září 05, 2007 6:05 am    Předmět: Citovat

Za cca 50,.Kč za gumu ti to nafouknou dusíkem, což by měla být jakáž-takáž záruka, že tlak bude pořád stejný.
_________________
Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000


"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mamut



Založen: 25.11.2006
Příspěvky: 309
Bydliště: Praha Kadlín

PříspěvekZaslal: st září 05, 2007 6:50 am    Předmět: Citovat

Teda já nevím, v každé příručce a v každém materiálu o huštění pneumatik je jako první uvedeno, že tlak v pneumatikách se kontroluje před jízdou na studených pneumatikách, tak jsem nějak nepochopil, proč bych něco vůbec počítal a k dusíku, i tam se samozřejmě mění tlak s teplotou, sice o trošku méně ale i tak v normálním vzduchu je toho dusíku 79%. Fyzika se prostě nedá změnit i když podle reklamních materiálů některých pneuservisů to tak vypadá Laughing
_________________
Break V6 3,0 750 Virago
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vlastimiln



Založen: 31.8.2007
Příspěvky: 253
Bydliště: Praha 9 - Černý Most

PříspěvekZaslal: st září 05, 2007 7:03 am    Předmět: Citovat

Souhlasím, ale 100% dusík se rozpíná méně než 80% (vzduch). Doporučují to na dlouhé nonstop cesty za vyšších teplot. Zatím jsem to nevyzkoučel, tak nevím Shocked
_________________
Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000


"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mamut



Založen: 25.11.2006
Příspěvky: 309
Bydliště: Praha Kadlín

PříspěvekZaslal: st září 05, 2007 7:10 am    Předmět: Citovat

vlastimiln napsal:
Zatím jsem to nevyzkoučel, tak nevím Shocked

Aha Very Happy
Ale ještě k tomuhle tématu. Myslíte si, že gumárenské firmy jsou úplný trubky a že něvědí, že se gumy jízdou zahřívaj a že s teplotou roste tlak? Věděj to a počítaj s tím.
_________________
Break V6 3,0 750 Virago
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
krušnohorec



Založen: 28.11.2006
Příspěvky: 16
Bydliště: Děčín

PříspěvekZaslal: st září 05, 2007 6:43 pm    Předmět: Citovat

Apropo čím měříte tlak Question Já teda manometrem u pumpy,ale krk zato,že jsou 100%centně přesný,bych nedal.Jezdím k pumpě kde maj dva stojany a když se mi vý..... u jednoho koncovka po kontrole dvou kol tak jsem přejel k druhýmu a začal znovu.No dvě desetiny rozdílu takže????asi tak.Jinak hustím směs dusíku,kyslíku a několika vzácných plynů Very Happy
_________________
Xantia II 1,8 16v break
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jira



Založen: 16.1.2007
Příspěvky: 306
Bydliště: Vodňany

PříspěvekZaslal: st září 05, 2007 8:40 pm    Předmět: Citovat

Přátelé, samo, že se dusík s teplotou rozpíná.Jedinný rozdíl O2 kontra N2 je ten,že molekuly N2 jsou větší.Z toho plyne,že absorbce N2 je přibližně 2x menší u N2 než u O2.Tedy menší prostup hmotou ( pneumatikou). Dále povrch molekul pro tření je menší u N2, a proto se méně zahřívá.
Toto lze však uvažovat jen u zmíněných 22% ze vzduchu.Proto si myslím, že za plnění N2 do pneu jsou vyhozené peníze.

Pokud chci vědět, hustím-li na správný tlak, měřím si sjetí běhounu pneumatiky. Sjíždí se krajní části - pneumatika je podhuštěná. Sjíždí se více střed běhounu - pneumatika přehuštěná.
_________________
jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lesopes



Založen: 19.6.2007
Příspěvky: 30
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st září 05, 2007 9:37 pm    Předmět: Citovat

mr.norman napsal:
zdarec, mam na sve XI 2.0, 16v Activa pneu 205/60 R15, 91V a zajimalo by me jaky by tam mel byt tlak, v teto tabulce tuto moznost totiz nevidim. Jinak tyto pneu mam zapsane jako 2. moznost takze jsem to tam nedaval jen tak :). Zatim tam foukam 2.3 na predek a 2.1 na zadek ale to je pro 205/55 etc.

No rád jsem si rozšířil obzor o foukání dusíkem,(dát 250 a podle zákona namazaného krajíce hned druhý den píchnout) ale jasně jsme se shodli že dvě desetinky nehrajou roli.Viz tabulka pro různé gumy a typy s přihlédnutím na nepřesnost jednotlivých měřáků. Jo a až přezujete na zimáky a během dvou dnů se změní teplota z mínus deset na dvacet plus a pak mínus patnáct,nebo víkendový přejezd do obzvláště vymrzlé krajiny???Upustit,přifouknout,atd,,,atd,,,??? Mě ty desetinky zajímají stejně jako výroba hřebíků v Maroku,,,
_________________
1.9 TD combi / 1997
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
roliva



Založen: 14.5.2007
Příspěvky: 573
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so září 08, 2007 1:36 pm    Předmět: Citovat

Ahoj všem, já jsem si nechal při obutí letních pneu nafouknout dusíkem, chtěli 25,- Kč za kolo takže dát kilo nebo ne - to je malichernost Very Happy chtěl jsem to zkusit, prý má dusík větší molekuly a proto méně uchází než vzduch. Také mluvil o jízdách na rozpálených silnicích v létě, že právě ten tlak se v kolech s dusíkem tak moc nemění. 100,- za dusík se mi zdá hodně přijatelná, takže při dalším obutí určitě budu toto opakovat Laughing
_________________
Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite

http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
krušnohorec



Založen: 28.11.2006
Příspěvky: 16
Bydliště: Děčín

PříspěvekZaslal: po září 10, 2007 8:51 pm    Předmět: Citovat

roliva napsal:
chtěl jsem to zkusit, prý má dusík větší molekuly a proto méně uchází než vzduch. t Laughing


V tom případě by mohla řídká pneu fungovat jako sýto,dusík by zůstaval a ostatní plyny by unikly pory v pneu a postupem času by se dosáhlo nabo se přiblížilo ideálnímu stavu Very Happy
_________________
Xantia II 1,8 16v break
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jira



Založen: 16.1.2007
Příspěvky: 306
Bydliště: Vodňany

PříspěvekZaslal: út září 11, 2007 8:37 am    Předmět: Citovat

krušnohorec napsal:
roliva napsal:
chtěl jsem to zkusit, prý má dusík větší molekuly a proto méně uchází než vzduch. t Laughing


V tom případě by mohla řídká pneu fungovat jako sýto,dusík by zůstaval a ostatní plyny by unikly pory v pneu a postupem času by se dosáhlo nabo se přiblížilo ideálnímu stavu Very Happy


Sice to tu prezentuješ jako fór, ale nepřišel jsi na nic nového.
Na tomto principu fungují např. analyzátory O2. Vstupní rozhraní senzoru je spešl plastová membrána,jejíž "póry" propustí právě maximálně jen O2.Uvnitř jsou elektrody se spešl elektrolytem. Výstupní napětí senzoru je úměrné obohacení absorbovaným O2 .

Takže jsi vzal za dobrou teorii. Very Happy Jen by se ti asi teplotou síto roztáhlo a byl bys na ráfu. Wink
_________________
jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
krušnohorec



Založen: 28.11.2006
Příspěvky: 16
Bydliště: Děčín

PříspěvekZaslal: út září 11, 2007 7:17 pm    Předmět: Citovat

Jasný že jsem to myslel jako nadsázku.Pokud mám nové pneu asi tak do stáří 4roků tak mi tlak skoro neuniká. Maximálně unikne při kontrolním měření(tak 3xte do roka Embarassed ) na jaře když nandávám leáky nemusím prakticky dofukovat.Øekl bych že to je o kvalitě pneu než o náplni.Pokud začnou viditelně puchřet na bokách tak jsem u pumpy taky 2xdo měsíce, když je dřív nesjedu.
_________________
Xantia II 1,8 16v break
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Kola a rozměry Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)