Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: st srpen 08, 2007 8:21 pm Předmět: Prahy na XA |
|
|
Ahoj Xantiaci! Tak jsem nastoupil do práce. Dělám na lejzru a mám možnost si dělat i výrobky pro vlastní potřebu. Nedávno mi korda ukazoval na internetu prahy na Citroen. Bohužel jsou až od někud z Japonska nebo co...
Mě se docela dost líbily a chtěl by si nechat nějaký takovýhle udělat a to přímo na tom lejzru (kdyby někdo nevěděl jak vypadá něco "vylejzrovanýho", můžu sem přidat i obrázky). Chci se ale o to podělit i s váma.
Tak že jestli můžete, tak mi napište názor jestli byste stáli o nějaký podobný prahy jako jsou tyhle, jestli se vám to líbí a pokud budou vaše odpovědi kladné, tak můžete přispět i nějakým grafickým návrhem atd., atd...
Důležité info:
Pro jistotu bych ještě uvedl pár informací o výrobě:
-Lejzrovat můžu na hliník i antikor. Na hliníku je možný vytvořit pouze stříbrnou až tmavě šedou barvu.
-Na antikor můžu udělat docela dost barev (červená, modrá, zelená, žlutá, zlatá, stříbrná, šedá.... Barvy samozřejmě nebudou sytý, ale jsou vidět docela dobře)
-Pokud něco vylejzruju, mělo by to zustat stejný bez změny barvy. Barva je nezávislá na změně teploty. Otázkou je, jestli se to časem neošoupe, protože na prahy se taky občas šlape. Ale to těžko říct, ještě jsem to nezkoušel.. Taky těžko říct, jestli bude celej nápis/logo na plechu úplně stejně barevnej. Stačí okem neviditelná změna povrchu a nápis/logo okamžitě chytne odlišnou barvu, tak že může být vícebarevnej.
-Aktivní plocha pro lejzrování je pouze 10x10cm.. Můžu samozřejmě lejzrovat i větší plochu, ale to zase záleží na velikosti výrobku a zbylého místa v "krabici" ve který je ten lejzr schovanej aby neozařoval lidi.
-Finální výrobek (konkrétně ty prahy) by byl ručně dělanej, tak že nezaručuju půlmilimetrovou přesnost střihu plechů a výše popsanou žádanou barvu.
-Další info o max. velikosti výrobků a dalších věcech ještě zjistim.
-Prahy plánuju lepit slabou (cca 0,5mm nebo 1mm silnou) oboustranou lepenkou.
-Nechci na tom vydělávat. Budu to dělat ve svym volnym čase (polední pauzy). Při případnym zájmu bude cena závislá na ceně materiálu o kterej si budete přát a na poštovnym.
Tak že pokud vás to zaujalo, klidně mi napište i maila pro další info. Je možný se semnou dohodnout klidně i na tom že materiál si pošlete sami, na tom co chcete na prahy vylejzrovat, nebo na tom že si pošlete sami svůj návrh (grafický formáty následně upřesnim), atd... Mějte se fajn _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: st srpen 08, 2007 9:14 pm Předmět: |
|
|
Docela zajímavé, ale pro nás pomalejší,jestli to dobře vidím,tak nápis a proužky jsou lesklé.To znamená,že je to původní povrch nebo umí lasser vytvořit různý povrch.Někde leští, jinde hrubuje.
Snad z mého vymáčknutí poznáš,co se chci vůbec zeptat. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: st srpen 08, 2007 9:16 pm Předmět: |
|
|
což nápad je to skvělej každej si může nechat vylejzrovat jakej nápis se mu líbí jako použití materiálu bych byl asi pro ten antikor já prostě hliník v autě moc vidět nechci když se nejedná o interiér ale část auta na které působí povětrnostní podmínky... jinak stříhání plechu na 0,5mm přesnost by to celkem chtělo aby ta hrana byla pěkně rovná a ne vlvnovka respektive když už tak aby se ten plech střihal na střihačce pěkně rovně a né nůžkama v ruce na koleni to by pak celé dílko zkazilo to že ti ujede pravej úhel by myslim tak nevadilo... co se týče grafickejch návrhů tak buď nápis citroën jak ho máš vyobrazenej na těch fotečkách bo nápis xantia ale proveden úplně stejně jako je na klubových samolepkách či na kufru xantie bo kdyo by chtěl tak celé logo klubu myslim že je to dosti o individuální domluvě... ještě by to chtělo napsat na kolik by vyšli ty práhy z hliníku a z antikoru popř zjistit jak velká zásilka by to byla respektive kolik by si pošta řekla za poštovné.... _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: st srpen 08, 2007 9:28 pm Předmět: |
|
|
No vypadá to dobře, to jo. Jak píše Máca, hliník nepoužívat, nebo zoxiduje = zčerná a bude to hnusný už po jedné zimě... _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: st srpen 08, 2007 9:38 pm Předmět: |
|
|
což hezký nehezký rave ale hliník a ocelový plech trošku vodičky udělá to elektrickej clánek a bude to vyrezlí za jednu sezonu kamarád teďka jedno auto vyvyřoval ne sice citroën ale jedni mistři tam chtěli přidělat plastové lemy a nenapadlo je nic lepšího než je přinejtovat hliníkovejma nejtama ... hliník přece nerezne... ale když je na plechu tak udělá paseku _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: st srpen 08, 2007 9:50 pm Předmět: |
|
|
Máca napsal: | což hezký nehezký rave ale hliník a ocelový plech trošku vodičky udělá to elektrickej clánek a bude to vyrezlí za jednu sezonu kamarád teďka jedno auto vyvyřoval ne sice citroën ale jedni mistři tam chtěli přidělat plastové lemy a nenapadlo je nic lepšího než je přinejtovat hliníkovejma nejtama ... hliník přece nerezne... ale když je na plechu tak udělá paseku |
jj, elektrochemická koroze je taky bezva _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: st srpen 08, 2007 10:10 pm Předmět: |
|
|
Klucí dovolím si oponovat.Jak známo hliník se při styku s kyslíkem okamžitě potáhne oxydem hlinitým a je po článku.Zkuste si ho pocínovat.
Jestli se dá někde hovořit o elektrochemické korozi, tak na přechodu železo - antikoro,které obsahuje nikl. A to do nedávna byly docela dobré ( nezničitelné) články NiFe . _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: st srpen 08, 2007 11:17 pm Předmět: |
|
|
tak asi šlo i o to že to byli nejty a že jak auto vibruje tak že se ten povlak odíral ale jestli je to tak jak řikáš i s tim antikorem tak si asi nepomůžen ani s jednim materiálem a musíme sehnat najaká plasáky s chromovou fóliou _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
vytacyt
Založen: 30.1.2007 Příspěvky: 232 Bydliště: Pluhův Žďár
|
Zaslal: st srpen 08, 2007 11:37 pm Předmět: |
|
|
Me se zda,ze to tam lepi na prahy i.Hele delam v tomhle oboru taky.Si myslim,ze je dobry to udelat z nerezu,nechat to vylestit do zrcadla,pak to tam vypalit laserem,pak to pismo znovu vylestit do zrcadla a pak to prelakovat bezbarvym lakem...Alespon tak to delame,kdyz neco delame my,nejaky fusky a tak.... _________________ Xantypa 2,0HDI(80kW) |
|
Návrat nahoru |
|
|
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: čt srpen 09, 2007 4:47 am Předmět: |
|
|
Ahoj. Koukám, že jsem nenapsal základní věc, na kterou se ptal jira Pokud něco lejzruju, tak na lesklý povrchy, je to asi nejlepší. Výsledek záleží na síle lejzrovýho paprsku. Pokud by někdo chtěl barvu na antikor, tak ten lejzr doslova vytáhne tu barvu z toho plechu. Tak že po vylejzrování je povrch pořád hladkej. Pokud ale přidám výkon, tak povrch bude hrubej. A co se týče hliníku, tak tam je výsledek vždycky hrubej.
Pokud bych ten plech stříhal, tak to je docela problém.. Na to bohužel možnost nemám.. Na internetu jsem našel prahy na Xsaru (podle mě by na XA šly taky) ale ty stojej mám za to kolem 1300Kč na celž auto. Ale to si pak nejsem jistej, jestli by se to někomu vyplatilo, kdybych případně dělal loga už na tyhle hotový věci (myslim tim to, že by vyšly mnohem dráž - objednávka, poštovný, poštovný ke mě, poštovný zpátky....)
Co se týče reakce plechu/hliníku s autem, tak to asi taky má něco málo do sebe.. Každopádně děkuju za reakce a uvidim jak se ještě vyjádřej ostatní. Podle toho se pak uvidí jestli má cenu něco takovýho dělat. A kdyby ne, tak neni problém abych zjistil třeba kolik stojej nějaký klíčenky, propisky a takovýhle kraviny a případně je objednat a udělat na další XV. _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Žulda
Založen: 24.11.2006 Příspěvky: 68 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: čt srpen 09, 2007 8:01 am Předmět: |
|
|
Hliník se odstěhoval do Humpolce! _________________ Žulda
Honda Jazz 1.4 Cool |
|
Návrat nahoru |
|
|
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: čt srpen 09, 2007 10:02 am Předmět: |
|
|
V tom případě máte asi smůlu a ty Žuldo taky, nic nebude _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lajda
Založen: 4.2.2007 Příspěvky: 130 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: so srpen 11, 2007 12:01 am Předmět: |
|
|
Mi osobně se to líbí. Já jsem si sice sehnal ty origo plastový na vrakovišti. Sice pouze k předním dveřím, ale zase se prozměnu oproti tady těmto musejí se u těch originál vrtat díry do prahu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: so srpen 11, 2007 1:47 am Předmět: |
|
|
Tak jsem prisel na dalsi napd a mozna i dobrej! Byl jsem v obchode pro dum a zahradu a tam jsem videl kovovy listy na koberce. Nektery uz byly i lepici a docela i siroky. Tak ze budu skoumat dal a treba prijdu na nejaky idealni listy na lejzrovani a pak bych nemusel schanet slozite plechy, lepenku a tak. Neco vymyslim, vyrobim a pak dam vedet _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
bartali
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 135
|
Zaslal: so srpen 11, 2007 8:48 am Předmět: |
|
|
No já bych problém ve ala článku apod neviděl stejně to nemůže být přímo na kaslti nebo na nýty apod do kastle je to podle mne lepší nalepit na samolepící pryž která tvoří distanční pružnou podložku. Něco takového lze nalézt tady:
http://www.gumex.cz/cz/tesnici_pryze/MIKROPOREZNI-PRYZE/2/5
Jen bych měl drobnou připomínku ala praktičnost chtělo by to udělat i ohyb dolů stačí jen 5mm a to podle prahu. Mě se například neošoupává vršek prahu ve dveřích, ale právě ten první ohyb dolů a tam by to možná stálo za uvahu že toto by bylo řešení aby se neopotřebovával barva na prahu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|