Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zbláznilo se topení - ventilátor
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Auto - Elektro
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PavelX2



Založen: 26.11.2009
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so leden 09, 2010 11:23 pm    Předmět: Citovat

Tak zjišuju , že moje vozidlo bylo napadeno kutilem . . . na ventilátoru se někdo vyřádil ( točí opačně . . . ) . Zpátky k problému , zkoušel sem ty tenký řídící drátky, co vedou k ventilátoru. Jeden , když ukostřím ( stačí přes zkoušečku ) , cvakne relé a ventilátor jede naplno. Předpokládám , že ten druhej ovládá nižší rychlosti. Jde mi teď o to , kde může být chyba. Jestli v ovládání ( jezdec je v pořádku, na pohled tam nic neshořelo ) , nebo v regulátoru u ventilátoru ( tam sem vyměnil tranzistory ) . Na regulátor u ventilátoru by nasvědčovalo to , že před výměnou tranzistorů šla předposlední snížená rychlost. Na ovládání nasvědčuje opožděný sepnutí plné rychlosti.
Nezbyl tu někomu plošòák s elektronikou z ovládání ? ( třeba když vyhořel jezdec na tom druhým plošòáku ) Abych mohl vyloučit chybu v regulátoru , nebo ovládání .
_________________
X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelX2



Založen: 26.11.2009
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út leden 12, 2010 7:33 am    Předmět: Citovat

Tak už mám opraveno Smile . Vyměnil sem výkonový tranzistory za původní a světe div se , regulace funguje . . . Když už sem to měl kuchlý , vyměnil sem uhlíky a stočil na soustruhu komutátor ( je docela vopruz vyškrabat drážky . . . ) . Jinak regulace funguje tak , že se mění odpor mezi těma tenkejma řídícíma drátkama. Stačí mezi ně zapojit svítivou diodu ( náhradu parkovací žárovky ) a ventilátor se začne pomaličku otáčet.
Měl bych ještě dotaz k uhlíkům. Směřují ke komutátoru trochu tengenciálně. Mají se při správným smyslu otáčení jakoby vtahovat do záběru ? Nejsu si jestej , jestli tam mám motorek se správným smyslem otáčení . . .
_________________
X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
peter7777



Založen: 28.8.2008
Příspěvky: 507
Bydliště: Jelka, SR

PříspěvekZaslal: čt leden 14, 2010 9:28 pm    Předmět: Citovat

Tak dnes mi doslúžil ventilátor. Po štarte sa vždy v polohe AUTO rozbehne ,ale po krátkom čase (cca10min.) otáčky klesajú až takmer ventilátor zastane. Prepnem na MAX a velmi pomaly za divného hukotu sa rozbehne ,ale plný výkon to už nie je. No a dnes cestou domov sa ešte rozbehol ako po iné dni ,ale kým som dorazil už bol ventilátor "mrtvý". Tak zajtra sa objednávam k elektrikárovy... Evil or Very Mad
Keď zaštrajkoval prvý krát som s tým hneď utekal k opravárovi vybrali sme ventilátor a potvora bežal ako má a aj všetky merané hodnoty pod¾a neho boli v norme. Takže to doteraz ešte nejaký mesiac bežalo čo mi prišlo jednak vhod ,mohol som jazdi bez odstávky auta. Wink Len som prekvapený ako pomaly to odchádzalo (možno ešte ráno nabehne) ako keby to auto mi dávalo čas na opravu a stále bolo k dispozícii.... Surprised
A aj práve preto mám rád toto auto nič mi zatia¾ neodišlo na òom len tak zrazu vždy je tam pre mòa "lenivca" dostatočná časová rezerva na opravu.uk uk uk Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
peter7777



Založen: 28.8.2008
Příspěvky: 507
Bydliště: Jelka, SR

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 1:29 pm    Předmět: Citovat

Tak ráno som zaniesol auto do servisu auto je už doma ,ale bez ventilátora. Vybrali sme ho zatia¾ nevieme presne čo je príčina preto som ho aj nechal v servise. Uhlíky sú dos opotrebované po pohýbaní sa ventilátor rozbehol ,ale len konštantnou rýchlosou a nedal sa rergulova. Takže skúsia nejaké doladi ,tranzistory sú ešte na mieste. Bol som aj na vrakovisku pozrie ventilátor ,mali len z P406-ky. Vyzerá úplne rovnako ,ale po zapojení šiel len na maximálne otáčky takže som ho vrátil. Inak pýtali za neho 60eur.
Tak uvidíme zajtra ,príbeh pokračuje.... Confused
_________________
XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jack



Založen: 18.12.2007
Příspěvky: 72
Bydliště: Orlová

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 2:41 pm    Předmět: Citovat

Ano, uhlíky by se měy jakoby vtahovat. Pokud je třeba obrátit polaritu kvůli lopatkám větráku, tak se jedná o nějakou kombinaci dílů z P406, u kterého vypadá celý ventilátor stejně, ale točí se no opačnou stranu než u Xa.
_________________
X2 2.0 HDI 80kw break exclusive
ex X1 2.0 8V LPG
Yamaha XJR 1300
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelX2



Založen: 26.11.2009
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 2:48 pm    Předmět: Citovat

Díky , měl sem právě podezření na použití motorku z P406 . Takže tam mám originál Smile . Při tomto " vtahování " se mi točí vrtule správným směrem ( původně se točil naopak - předchozí majitel byl zřejmě odborník . . . )
_________________
X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
peter7777



Založen: 28.8.2008
Příspěvky: 507
Bydliště: Jelka, SR

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 8:22 pm    Předmět: Citovat

Môžu uhlíky ovplivòova otáčky ventilátora? Mám na mysli nastavenia od AUTO-MAX. Hovoril som s elektrikárom a vravel, že uhlíky vymenil ,ale do tých tranzistorov sa mu akosi nechce. A ja sa pod¾a tu uvedených skúseností domnievam ,že práve tam bude pes zakopaný. Idea
_________________
XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mvikym



Založen: 31.7.2009
Příspěvky: 35
Bydliště: šumperk

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 8:30 pm    Předmět: Citovat

neříkám, že to tím je, ale mě se tak podobně ventilátor začal projevovat, když mi ,,odešla,, spínačka. pokud máš moznost u někoho zkusit....
_________________
X1 Break 2,1TD 1997
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
peter7777



Založen: 28.8.2008
Příspěvky: 507
Bydliště: Jelka, SR

PříspěvekZaslal: po leden 18, 2010 8:59 pm    Předmět: Citovat

Zajtra tam idem zas tak to skúsime pozrie dúfam ,že sa to vyrieši ,bo takto beha s autom v tejto zime nieje boh vie čo. Rolling Eyes
_________________
XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Auto - Elektro Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)