Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: so listopad 07, 2009 1:00 pm Předmět: |
|
|
V lete naložený vozík cca 700kg , vzadu zložené sedadlá napchatých cca400kg. Rozloženie váhy len tipujem bo celá paleta vážila presne 1104kg. Cie¾ 120km vzdialený spotreba 7l-7,5l. Cyklus mestský (cez dediny) 80km ostatné dialnica resp. R1 40km.
A to som jazdil tak od leta do novembra min. 3x dotýždòa.
Spokojnos nado všetko čo sa týka spotreby. _________________ XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
drazanl
Založen: 19.3.2008 Příspěvky: 86
|
Zaslal: ne listopad 22, 2009 6:42 pm Předmět: |
|
|
Já mám taky spotřebu 9l. Když to prošlápnu, tak je za mnou vždycky nehorázně kouře, blikaji na mě. Fakt to hulí hrozně moc, ale jenom při plnym plynu, uplný oblaka. Jinak jezdim tak za 6, přilejvám celoročně do nafty aditiva, používám jenom olej Mag od Castrolu, měnim filtry, ale ty brutální oblaka to by asi bejt nemělo, ne? Zátah to teda má jako kráva, to zas jo...
I při normálnim rozjezdu vidim černej kouř v zrcátku, ne sice tolik, ale je tam. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po listopad 23, 2009 10:08 am Předmět: |
|
|
Páánové,řešení vaší devítilitrové spotřeby je nasnadě
Takže nechyt vyndat vstřiky,zkontrolovat,zda rozprašují,a jejich tlak pokud ne,nové špičky.
Nechat si na čerpadle seřídit dávku,a předvstřik.
No,a to je celé,pokud bude mít to,co jsem vyjmenoval v pořádku,tak už brutálně hulit nebude,a žrát 9l už taky nebude.
Samozřejmostí je mít čistý vzduchový filtr,a všude dotažené hadice na sání vzduchu,a vůbec mít celou vzduchovou soustavu těsnou
Jinak,abych se přiznal,jezdí mi to super,spotřebu jakou mám držím lehkou nohou,když jsem na to dneska šlápnul ,abych stihl projet na žlutou,tak za mnou málem nebylo vidět ,ale ja to za*raný jízdama po městě,nicméně asi budu chtít trošku ubrat na naftě. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
bobe
Založen: 14.8.2009 Příspěvky: 159 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po listopad 23, 2009 8:36 pm Předmět: |
|
|
A může mi někdo prozradit kde se vlastně na čerpadle seřizuje dávka paliva? _________________ X2 HDi-80kw
Diagnostika s LEXII-Praha-Zásmuky za 300,- |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po listopad 23, 2009 10:03 pm Předmět: |
|
|
Sice jsem viděl,jak se to dělá,ale už je to dávno,tuším ža za plynovou pákou v zadní části čerpadla jsou na to seřizovací šrouby.Ale ty se do toho nehrab,pokud to neumíš,stačí chybný pohyb,a už nemusíš odjet
Já to taky přenechal odborníkům,sám bych to nedělal ani náhodou. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
bobe
Založen: 14.8.2009 Příspěvky: 159 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po listopad 23, 2009 10:12 pm Předmět: |
|
|
Nemůže se všechno nechat na odborníky Co zlaté naše ručičky
V nejhorším vyndám čerpadlo a nechám ho seřídit u odborníka
Ale já si myslím že když se k tomu člověk postaví zodpovědně a bez spěchu, může trošku experimentovat Proč hned vyhazovat těžce vydělané penízky _________________ X2 HDi-80kw
Diagnostika s LEXII-Praha-Zásmuky za 300,- |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: út listopad 24, 2009 11:17 pm Předmět: |
|
|
Nojo,čerpadlo seřídit samo můžeš nechat,ale předvstřik se nastavuje na autě natočením čerpadla v řádu milimetrů,a to se musí dělat na autě,a na to je potřeba mít jistou znalost,a cit,který nemám _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Agnes
Založen: 24.9.2007 Příspěvky: 84 Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
|
Zaslal: so listopad 28, 2009 10:57 am Předmět: |
|
|
No také bych se chtěl dostat na slušnější spotřebu, poslední dobou se mi celkem zvedla, je to k 7 litrům. Je pravda, že pokud chci trochu zrychlit, tak to musím točit, protože to mám nějaké zdechlé, nevím jestli turbo či co, ale prostě to nejede a nějaký turbo efekt jsem ještě nezažil. Zatím jsem do toho nechtěl šourat, protože mě to převeze z bodu A do bodu B, ale občas je problém předjet i 120cku. Nevíte o někom v okolí Rychnova nad Kněžnou kdo by se mi na to podíval za slušný peníz. Díky _________________ Xantia Break 1.9TD, r.v. 96,
- to je síla |
|
Návrat nahoru |
|
|
€mo
Založen: 3.10.2008 Příspěvky: 62 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: so listopad 28, 2009 12:48 pm Předmět: |
|
|
Agnes napsal: | No také bych se chtěl dostat na slušnější spotřebu, poslední dobou se mi celkem zvedla, je to k 7 litrům. Je pravda, že pokud chci trochu zrychlit, tak to musím točit, protože to mám nějaké zdechlé, nevím jestli turbo či co, ale prostě to nejede a nějaký turbo efekt jsem ještě nezažil. Zatím jsem do toho nechtěl šourat, protože mě to převeze z bodu A do bodu B, ale občas je problém předjet i 120cku. Nevíte o někom v okolí Rychnova nad Kněžnou kdo by se mi na to podíval za slušný peníz. Díky |
no uz si to tu raz pisal... http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=690&highlight=turbo a ja stele tvrdohlavo hovorim ze u 1,9TD je turbo nato, aby to vobec jazdilo... ked taha 66KW taku kravu ako je XA tak od toho zazrak necakaj. A okrem ineho mam skusenost ze bez turba to naozaj nejde... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Agnes
Založen: 24.9.2007 Příspěvky: 84 Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
|
Zaslal: so listopad 28, 2009 4:42 pm Předmět: |
|
|
€mo napsal: | Agnes napsal: | No také bych se chtěl dostat na slušnější spotřebu, poslední dobou se mi celkem zvedla, je to k 7 litrům. Je pravda, že pokud chci trochu zrychlit, tak to musím točit, protože to mám nějaké zdechlé, nevím jestli turbo či co, ale prostě to nejede a nějaký turbo efekt jsem ještě nezažil. Zatím jsem do toho nechtěl šourat, protože mě to převeze z bodu A do bodu B, ale občas je problém předjet i 120cku. Nevíte o někom v okolí Rychnova nad Kněžnou kdo by se mi na to podíval za slušný peníz. Díky |
no uz si to tu raz pisal... http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=690&highlight=turbo a ja stele tvrdohlavo hovorim ze u 1,9TD je turbo nato, aby to vobec jazdilo... ked taha 66KW taku kravu ako je XA tak od toho zazrak necakaj. A okrem ineho mam skusenost ze bez turba to naozaj nejde... |
No neříkám, že je to turbem. Pes může být zakopán kdekoliv. Proto bych potřeboval někoho schopného, který by řekl co a jak. Ale co tady na diskuzi čtu, tak ta moje Xa prostě nejezdí tak jako mnoha diskutujícím. _________________ Xantia Break 1.9TD, r.v. 96,
- to je síla |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: so listopad 28, 2009 6:29 pm Předmět: |
|
|
Hm hm,tak určitě si můžeš svépomocí prolézt motor,a utáhnout všechny stahovací pásky na vzduchových hadicích,a na připojení k intercooleru.
Pak hlavně mrkni,jestli nemáš prdlou a nebo porovitou hadičku co vede ze sání k čerpadlu,já ji pro jistotu vyměnil za opletenou,a i když ta původní nebyla prasklá,stejně to jede líp
Nebo přicpanej naftovej filtr taky umí zadusit auto. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: so listopad 28, 2009 6:45 pm Předmět: |
|
|
Ahoj , jsem tu sice nový , ale toto vlákno mě nutí reagovat .
V BXu sem měl 1,8TD . Měl sem dvě auta. V prvním se vstřikovacím čerpadlem Lucas a špatně fungujícím turbem ( plnilo až ve vyšších otáčkách - asi nedosedal ventil obtoku ). V otáčkách , až se chytlo turbo , šel z výfuku dým do černa. Sptřeba po městě byla kolem 6L/100km.
V druhým autě sem měl vstřikovací čerpadlo Bosch a turbo fungovalo dobře ( motor začínal tahat od 1500ot/min ) . Dalo se řadit dřív , spotřeba po vykuchání katalyzátoru ( po vykuchání lepší akcelerace, nižší kouřivost ) byla kolem 5,5L/100km .
Nevím o kolik je Xantie těžší , než BX , ale spotřebu s dobře seřízeným motorem a klidně jezdícím řidičem bych viděl max. o litr vyšší ( po městě ).
Teď co s motorem:
Nejdřív bych nastavil vůle na ventilech.
Potom základní nastavení předstihu na čerpadle ( nejlíp pomocí úchylkoměru - je to nejpřesnější ).
Potom bych proměřil plnící tlak turba ( stačí manometr za cca. 70kč a " T " kus pro napojení ).
Po seřízení plnícího tlaku na správnou hodnotu ( nebo o kapánek vyšší ) , případně rozchození regulace turba bych se pustil do seřizování dávky na vstřikovacím čerpadle. A to včetně korekce na plnící tlak.
Správně nastavený čerpadlo by mělo lehce zakouřit při plným zatížení ( lehce zakouřit = jen trocha kouře do hněda ) .
Nemá cenu nechat motor kouřit do černa, Výkon to nezvýší , jen proletí nafta do výfuku bez využití.
Další závady na motoru , typu nízkých kompresních tlaků nebo špatně nastavených rozvodů sem vynechal . . .
P.S.: Úchylkoměr na nastvení předstihu a manometr mám _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: ne listopad 29, 2009 7:40 am Předmět: |
|
|
Trošku OT,já mám taky BX 1,8Turbo,čerpadlo Bosch,seřízené,vstřiky udělané,všechno tak jak má být,a jede mi +- za 6 litrů a kousek,mám hodně lehkou nohu,turbo zabírá od 2200 otáček cca,takže už asi nebude nejnovější.Jak jsi to myslel s tím nedovírajícím obtokovým ventilem?A japak se na něm seřizuje plnící tlak?Já mám ten názor,že už mi asi trubo prd tlačí,a proto natlačí jen malý tlak,a ten obtokový ventil se vlastně ani neuplatní,není to tak?
A s tím manometrem,to je můj rest,budu to muset taky proměřit,kde jsi ho kupoval?Dík _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne listopad 29, 2009 12:28 pm Předmět: |
|
|
Ahoj , ten obtokovej ventil je vlastně bypas kolem turbínky. Pokud nezavře úplně , nejde na turbínku dostatek výfukových plynů a ta se neroztáčí a tím pádem turbo netlačí vzduch do motoru. Vzhledem k otáčkám , ve kterých ti zabírá , ti obtok netěsní. Na turbu je regulační dóza ( vede do ní hadička ze sání ) která je táhlem spojená s obtokem. Táhlo je seřizovací . Zkrácením táhla zvýšíš předpětí na pružině ( je schovaná v dóze ) a zvýšíš plnící tlak. Hlavně se to musí hýbat . . .
I starší turbo potřebuje regulaci , jinak tlačí příliš vysokej tlak a tím může pohřbít sebe i motor.
Manometr sem kupoval někde přes net, tu adresu mám v práci . . . Stačí dát " manometr " do googlu . . . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
bobe
Založen: 14.8.2009 Příspěvky: 159 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne listopad 29, 2009 9:27 pm Předmět: |
|
|
No já bych asi nejdříve napojil manometr někam za turbo a změřil bych tlak který by se měl zastavit při zatíženém motoru, to jest jízdou na 0,9 atm. Pokud je ten tlak nižší tak bych se podíval jetli mi někde neuniká vzduch. Stačí malá netěsnost a turbo už nemá sílu plnit jak má. Co se týče spotřeby, já měl taky BX 1,7 TD. Toto vozítko je o pár set kg lehčí než Xantia a bylo to taky znát. Bylo podstatně živější, spotřebu jsem měl vždy kolem 6l a co bylo asi nejzajímavější, i teplý motor startoval vždy v pohodě. Teď mne napadlo, to blbě startování za tepla může ovlivòovat i předevstřik. Když je nastaven na měkký chod motoru tak ohřátej hůře startuje ale když je nastaven na tvrdší chod tak startuje v pohodě. Na BX jsem to zkoušel tak nevím proč mne to nenapadlo dříve _________________ X2 HDi-80kw
Diagnostika s LEXII-Praha-Zásmuky za 300,- |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|