Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
bilajz
Založen: 31.10.2009 Příspěvky: 7 Bydliště: Kreteny Hills 40747 Varnsdorf
|
Zaslal: ne listopad 01, 2009 12:06 am Předmět: Kmitání volantu |
|
|
Chlapi, v Xantošce II 1.8 16V tak kolem 90-110km/h začne kmitat volant a docela dost, kola vyvážený, gumy nepoškozený... Má někdo nějaký nápad? _________________ Xantia II 1.8 16V-civilní pohodovka
Lancia Dedra turbo Integrale-300koňová bestie
Škoda Forman-na pesosici, bordel a tahání vleku
EX Ducati 1098S- největší magořina co existuje
EX Kawasaki Ninja 600-doživotní následky na těle |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: ne listopad 01, 2009 5:51 am Předmět: |
|
|
v první řadě bych zkouknul dotažení šroubů na kolech _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomc
Založen: 8.2.2008 Příspěvky: 253 Bydliště: Rožnov p.R
|
Zaslal: ne listopad 01, 2009 8:44 am Předmět: |
|
|
vyvaž kola!!! pokud v pneuservise nekalibrují vyvažovačku jednou za týden tak bude problem na 99% s vyvážením.na každou stranu kola,,rafku"patří jen jedno zavaží pokud jich tam klepou víc,dochází k dynamické neviváženosti a to není dobré.také upnutí kola musí být ok. _________________ BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne listopad 01, 2009 10:07 am Předmět: |
|
|
Musím nesouhlasit. Na vyvažovačce dělám už 13 let a tak něco o dynamické nevyváženosti vím. Sice nevyvažuju kola, nýbrž rotory elektromotorů, které však dosahují hmotnosti i přes metrák, ale principy vyvažování jsou shodné.
Když to shrnu tak dynamická nevyváženost nevzniká počtem závaží, které mechanik použije, ale naopak závažím se jí zbavujeme. Souhlas jen s tím, že by se mělo samožřejmě pokud možno použít jediné závaží na každou stranu, ale není to podmínka a počet závaží ukazuje pouze na zručnost a zkušenost vyvažujícího mechanika. Z hlediska dynamické vyváženosti nemá počet závaží žádný vliv.
Jinak netuším, proč by se měla kalibrovat vyvažovačka v pneuservise každý týden, když moje vyvažovačka, na které se vyvažuje do zbytkové nevývahy cca do jednoho gramu podle typu, což je cca 60 gmm při váze rotoru několikrát vyšší než je váha kola na os. auto, se kalibruje pouze jednou ročně
Pár fakt:
Jestliže chceme co nejlépe vysvětlit vyvažování pneumatik, začneme tím, co znamená nevyváženost. Při montáži pneumatiky na ráfek se spojí dvě nepatrně nedokonalé (z hlediska rozložení hmotnosti) součásti v jediný celek. Pravděpodobnost toho, že vzniklý celek bude mít dokonale rovnoměrně rozloženou hmotnost jak v radiálním, tak axiálním směru, je prakticky nulová. Obvykle kola vykazují dva druhy nevyváženosti: statickou nevyváženost a dynamickou nevyváženost.
Statická nevyváženost: vzniká nerovnoměrným rozložením hmotnosti po obvodu pneumatiky. Pneumatika se neodvaluje rovnoměrně a kolo pak skáče nahoru a dolů.
Dynamická nevyváženost: vzniká při nerovnoměrném rozložení hmotnosti v příčné rovině kola. Dynamická nevyváženost může způsobovat házení nebo kmitání kol.
Většina kol vykazuje oba druhy nevyváženosti a pro zajištění rovnoměrného rozložení hmotnosti je nutné provést jejich dynamické vyvážení. Při vyvažování technik upevní kolo do vyvažovacího stroje, který jím otáčí a určuje polohu těžších míst. Dle instrukcí systému pak technik kompenzuje nevyváženost kol umístěním protizávaží na okraj ráfku. _________________ Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite
http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
doudis
Založen: 26.8.2009 Příspěvky: 7 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne listopad 01, 2009 10:13 am Předmět: |
|
|
Namáš náhodou zvlněnou kotoučovku? _________________ Xantia-1.8,8v-rv.93-74kw-LPG |
|
Návrat nahoru |
|
|
bilajz
Založen: 31.10.2009 Příspěvky: 7 Bydliště: Kreteny Hills 40747 Varnsdorf
|
Zaslal: ne listopad 01, 2009 11:05 am Předmět: |
|
|
Kola jsem zkoušel i z jinýho auta a dělá to to samý, moje kola na jiným autě neklepou. Tím vylučuji nevyváženost a poškození kol. Odpověď o dotažení kol přecházím bez komentáře a brzdy to nedělají, brzdí to dobře a plynule, bez jakéhokoliv klepání... Spíš jestli nemá někdo zkušenosti se špatnými ložisky v kolech nebo tak, zdají se mi už hlučná... _________________ Xantia II 1.8 16V-civilní pohodovka
Lancia Dedra turbo Integrale-300koňová bestie
Škoda Forman-na pesosici, bordel a tahání vleku
EX Ducati 1098S- největší magořina co existuje
EX Kawasaki Ninja 600-doživotní následky na těle |
|
Návrat nahoru |
|
|
-and1-
Založen: 28.4.2009 Příspěvky: 25 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: ne listopad 01, 2009 12:21 pm Předmět: |
|
|
a nemôžu to byt čapy ? keď sú už čapy vybúchané tak to trase volantom
a čo sa týka ložiska, mam akurát ten problém a vydáva to taký zvuk ako by si mal kameò zaseknutý v pneumatike _________________ Xantia II 1.8i, 98 modra
http://picasaweb.google.sk/andrej.spevar/Xantia188V# |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: ne listopad 01, 2009 12:57 pm Předmět: |
|
|
A taková špatná poloosa dokáže třepat nejen volantem, ale i celým autem, hlavně špatný vnitřní kloub. Krajní poznáš že v rejdu hrčí. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: ne listopad 01, 2009 8:45 pm Předmět: |
|
|
A nemáš xantii moc zvedlou?Pokud je hodně vysoko předek,tak to taky dělá vlnění auta při jízdě. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: po listopad 02, 2009 1:26 pm Předmět: |
|
|
Jj mohu potvrdit,předek výše dělá kmity. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
radar40
Založen: 14.3.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: PRAHA
|
Zaslal: po listopad 02, 2009 8:13 pm Předmět: |
|
|
u me ten samy problem,vymena vseho co slo,plechace,gumy,vyvazeni, byl to kloub na delsi poloose. _________________ Citroen Xantia 1,9TD. |
|
Návrat nahoru |
|
|
bilajz
Založen: 31.10.2009 Příspěvky: 7 Bydliště: Kreteny Hills 40747 Varnsdorf
|
Zaslal: út listopad 03, 2009 9:58 am Předmět: |
|
|
Takže vyměněny svislé čepy(mimochodem pakárna, že to nikomu nepřeju-musely se ohřívat náboje, aby to šlo vůbec povolit...), kulové čepy na řízení, silentblok uložení převodovky do kasle, ložiska v kolech a.... moment překvapení - nic, stále to klepe, takže jdu teď do poloos, hlavně se mi nelíbí to ložisko v domečku u převodovky na delší poloose, uvidíme. Jinak koukám, než na to příjdu budu mít celou přední nápravu po G.O. _________________ Xantia II 1.8 16V-civilní pohodovka
Lancia Dedra turbo Integrale-300koňová bestie
Škoda Forman-na pesosici, bordel a tahání vleku
EX Ducati 1098S- největší magořina co existuje
EX Kawasaki Ninja 600-doživotní následky na těle |
|
Návrat nahoru |
|
|
|