Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
libor hostivice
Založen: 16.8.2009 Příspěvky: 4 Bydliště: hostivice
|
Zaslal: po srpen 17, 2009 10:29 am Předmět: nestartuje citroen xantia hdi 2.0 |
|
|
Ahoj lidičky. Potřeboval bych poradit. Mam nyni 2 problémy. 1.problém:Když jedu a dostanu otáčky přes 3000 tak mi vypne za jízdy motor. Pokud si to hlídam a nepřekročím těch 3000 otáček a dříve řadím tak to jede.
2.problém: včera jsem přijel na noční do práce a rano nemůžu nastratovat. Startér točí, ale ani to neškytne (jako by tam nešla nafta). Taky problikne taková žlutá kontrolka - čtvereček s klíčkem, ale asi za 1 sek. zhasne.
Díky za radu. libor |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: po srpen 17, 2009 11:27 am Předmět: |
|
|
S problémem jako takovým neporadím. Ale přes pole od tebe (v Nučicích) má opravnu p. Schutz a v Sobíně Schutz ml., který se specializuje na elektriku. Kontakty najdeš v sekci "dobré servisy". _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: po srpen 17, 2009 2:23 pm Předmět: Re: nestartuje citroen xantia hdi 2.0 |
|
|
libor hostivice napsal: | Ahoj lidičky. Potřeboval bych poradit. Mam nyni 2 problémy. 1.problém:Když jedu a dostanu otáčky přes 3000 tak mi vypne za jízdy motor. Pokud si to hlídam a nepřekročím těch 3000 otáček a dříve řadím tak to jede.
2.problém: včera jsem přijel na noční do práce a rano nemůžu nastratovat. Startér točí, ale ani to neškytne (jako by tam nešla nafta). Taky problikne taková žlutá kontrolka - čtvereček s klíčkem, ale asi za 1 sek. zhasne.
Díky za radu. libor |
Ad. 1 zřejme Ti odchází podávací čerpadlo v nádrži.
Ad. 2 zřejmě Ti už odešlo podávací čerpadlo v nádrži.
Pokud máš multimetr, oddělej zadní sedačku za spolujezdcem, pod ní je plastovej kryt ten sundej a pod ním je záslepka, pod tou je už konektor čerpadla a samotné čerpadlo v nádrži, prostřední dva dráty jsou pro napájení čerpadla strčit hroty otočit klíčkem a sledovat multimetr, mělo by se Ti tam na pár vteřin oběvit palubní napětí, pokud tam bude a čerpadlo neuslyšíš vrčet, je po něm. Pokud si to zvládneš vyměnit sám, dole v odkaze máš návod jak, pokud ne a potřebuješ s tím dojet do servisu nebo dom a výměnu, klekni pod auto a ze strany kde je čerpadlo pobouchej nádrž zespod (ale tak at jí nerozflákáš) a zkus nastartovat, někdy se podaří pootočit komutátorem a jde párkrát ještě nastartovat než Ti to zase chytne vydřenou plošku na komutátoru čerpadla, pokud nepomůže pobouchání zbývá odtah.
Na diagu Ti to zřejmě bude hlásit špatný tlak v nízkotlakém okruhu.
http://mdy.sweb.cz/Pumpa/Default.html
To probliknutí klíčku v otáčkoměru dole je v pořádku, signalizace komunikujícího imobilizéru, kdyby neproblikl měl by jsi problém s IMO. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
libor hostivice
Založen: 16.8.2009 Příspěvky: 4 Bydliště: hostivice
|
Zaslal: út srpen 18, 2009 8:55 am Předmět: |
|
|
Díky za radu. Musel jsem sundat sedačky a poklepat to palivovy čerpadlo, ale auto nastartovalo. Teď musím někde sehnat čerpadlo a problém vyřešen. Neznáte někdo dobry vrakoviště na citroeny v okolí Hostivic, Praha-západ. Ještě jednou díky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: út srpen 18, 2009 7:13 pm Předmět: |
|
|
Slušné vrakoviště by mělo být v Chrášanech. _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: st srpen 19, 2009 6:53 am Předmět: |
|
|
libor hostivice napsal: | Díky za radu. Musel jsem sundat sedačky a poklepat to palivovy čerpadlo, ale auto nastartovalo. Teď musím někde sehnat čerpadlo a problém vyřešen. Neznáte někdo dobry vrakoviště na citroeny v okolí Hostivic, Praha-západ. Ještě jednou díky. |
Hele pokud jsi aspoò průměrně zručný člověk, tak si kup nové od Boba z clubu za nějakých 3236,-Kč a vyměò si to sám, na vrakáči Ti za to vemou kolem 1500,-Kč a jistota jak dlouho to vydrží tam není, pač to mlže být z auta, který už má taky hodně vymletej ten komutátor. Za tu cenu co jsem psal výš je to jen čerpadlo bez koše, čili musíš provést výměnu viz můj návod nahoře. Pokud by jsi si na to netroufl, kup si komplet koš s čerpadlem za 4893,-Kč a přehodíš jen koš za koš. Bacha jen pak na tu těsnící gumičku at ti nesjede, pač by ti pak při plné protíkalo pod ní nafta na zem!!!
A ještě jedno upozornění pokud se ti vydřel na čerpadle komutátor, budeš mít na 100% měděné pilinky u naftového filtru, tak se dá taky poznat že se začíná vydírat. Tak bacha až budeš měnit filtr aby se Ti pilinky nedostali za filtr k čerpdlu a vstřikům, to pak dělá krásný věcy. Čili nejdřív pořádně přes odkalovák vypustit a nejlíp pak nádobu něčím pořádně vytřít, aby tam nic nezustalo. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
libor hostivice
Založen: 16.8.2009 Příspěvky: 4 Bydliště: hostivice
|
Zaslal: ne srpen 23, 2009 5:13 pm Předmět: |
|
|
Díky. Koupil jsem to i skošem a vyměnil. Ted to zase běží. |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: ne srpen 30, 2009 6:17 pm Předmět: |
|
|
Symptomy, které popisuješ se špatnýma startama v zamčeném vlákně výš, zdechání motoru odpovídají opět známému a bolestivému elemntu na CR čerpadlech a to je DRV ventil neboli tzv, regulátor tlaku paliva. Drží ho dva šroubky (TORXi) na boku čerpadla, vede do něj konektor o dvouch drátech a jak to budeš měnit, opatrně na těsnění, radši koupit nové!!! Někdy mu na čas pomůže vytáhnout ho a vzduchem vyčistit, pořádně profknout tlakem vzduchu, pusou to neuděláš!! Ještě mě napadlo, jak jsi měnil to čerpadlo, nedíval jsi se i do filtru a nedostali se Ti ty pilinky dál z toho čerpadla jak jsem psal výš, tím se ti moh DRV ventil zasr...?
Když zajedeš na diag, budeš vědět víc, mělo by to psat chybu na vysokotlaké části.
Jinak nenatankoval jsi nějakou srajdu naftu?? Třeba na Shellce??
Tady máš dva obrázky pro lepší orientaci:
http://mdy.sweb.cz//DSCF5677.JPG
http://mdy.sweb.cz//DSCF5676.JPG _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
Studna
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: st září 02, 2009 7:46 pm Předmět: |
|
|
Preventivně vyměním DRV ventil,takže se ptám.Dělal jsi to už na svém?Případně kdo to dělal-dá se k těm dvěma šroubům DRV ventilu bez problémů dostat?Nějaká úskalí?Co se týče těsnění toho DRV:Stačí malý zelený O-kroužek u sítka DRV + plechové mezi DRV a čerpadlo,nebo tam máte ještě i větší O-kroužky? _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
|
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: čt září 03, 2009 6:36 am Předmět: |
|
|
Těsnění jsem tam dával jen jedno a to ten největší O kroužek co je hned u těla ventilu. Samotnejventil jsem ještě neměnil, jen vytáhl a čistil. Zatím není důvod. Přístup k tomu zrovna nejlepší není, já to dělal zahnutýma do L torxama, pak to docela jde, ale pro vytáhnutí stejně budeš muset trošku odehnout hadičky co jsou u něj. Hele ale pokud Ti to nijak nehapruje, radši bych do toho nehrabal a nic preventivně neměnil. Špatnej DRV se projevuje např. doběh motoru po zhasnutí motoru, špatně chytá za studena nebo za tepla ( např 10 otočení motoru než chytne, 3 jsou normál ). _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
Studna
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: čt září 03, 2009 1:53 pm Předmět: |
|
|
Tak jsem dnes pátral.V dnešní době se již používá při opravě čerpadla jako celku těsnění pro DRV - malý zelený O-kroužek u sítka a plechové těsnění mezi čerpadlo a DRV.To by mělo stačit.
Myslím,že když jsi neměl problém po vytažení a vyčištění,neměl by být problém ani při samotné výměně.Apropo-jediné,co se dá čistit na DRV je sítko ve spodní části,ale bylo mi z několika stran řečeno,že toto sítko je prakticky nevyčistitelné.Prostě tam prý bordel je,nebo není.Nějaký náznak horšího chytání jsem v minulé zimě měl(sem tam mi motor naskočil až po 5-6tém převalení),Domnívám se,že to mohlo být snad jen baterií.Už má chuděra za sebou 4roky stálého popojíždění a nezávislýho přitápění.Ale když už ten ventil mám,tak ho tam dám.Nevím,jestli si to nepletu,ale někde jsem četl,že spolu s výměnou celého boxu na palivový filtr (dřív mi auto dunělo jen v chladnějším počasí,ale letos si zadunělo i v létě,takže tuhle součást vyměním taky a bude klid-doufám)by mohlo mít auto zase menší turboefekt a zklidnění celého motoru.Uvidím. _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt září 03, 2009 3:46 pm Předmět: |
|
|
Když se odpovídá na poslední téma tak se používá tlačítko ODPOVÌDÌT a né CITOVAT _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Studna
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: ne září 06, 2009 12:02 am Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: | Když se odpovídá na poslední téma tak se používá tlačítko ODPOVÌDÌT a né CITOVAT |
Dík za upozornění..rád se přizpůsobím.Váš server=vaše pravidla.To je fér. A s tou citací to bylo teď vážně naposledy _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
|
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: ne září 06, 2009 7:24 pm Předmět: |
|
|
Neboj,ten server není náš,my tady jenom upravujeme příspěvky,aby se v tom příchozí vyznali _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
libor hostivice
Založen: 16.8.2009 Příspěvky: 4 Bydliště: hostivice
|
Zaslal: čt září 17, 2009 3:11 pm Předmět: |
|
|
ahoj lidičky. Tak jsem sehnal na vrakovišti ten snimač tlaku paliva a vyměnil. Auto šlape, startuje a ve vysokých otáčkach drží. Všem moc děkuju za rady a pomoc. Díííky |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|