Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Volant není v ose - geometrie?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Studna



Založen: 6.10.2007
Příspěvky: 207
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: so únor 02, 2008 10:24 am    Předmět: Citovat

Josef 2. napsal:
Geometrie-cena v Citroenu na laseru:600.-Kč a vždy mám volant 100% rovně. Wink


No takže tím bych mohl argumentovat i v Barumu.Další prašule do tý geometrie nedám.To ani náhodou.V citroenu v Červený Hospodě u Třebíče za geometrii chtějí 1000,-
_________________
Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Studna



Založen: 6.10.2007
Příspěvky: 207
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: ne únor 03, 2008 11:14 am    Předmět: Citovat

Nebude teda lepší přesadit jen volant?
_________________
Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
deathmaker



Založen: 25.8.2007
Příspěvky: 20

PříspěvekZaslal: st červenec 01, 2009 3:42 pm    Předmět: Citovat

Já bych taky jen přesadil ten volant je to jednoduchý a relativně i rychlý, teda na autě bez airbagu
_________________
Xantia Activa 2.0 TCT r. v. 1996
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Studna



Založen: 6.10.2007
Příspěvky: 207
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: st červenec 01, 2009 6:06 pm    Předmět: Citovat

deathmaker napsal:
Já bych taky jen přesadil ten volant je to jednoduchý a relativně i rychlý, teda na autě bez airbagu


Je to jednoduchý i na autě s airbagem.Ale nemusíš vše vyřešit.V Citroenu mi řekli,že tisícihran,nebo co to tam je,není tak jemný a nemusíš i tak trefit ideální polohu volantu,takže ho můžeš mít lehce nakřivo.Já jsem se s tím smířil.Není to moc,ale je to vidět.Třeba se to povede na další geometrii.
_________________
Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pucholt



Založen: 26.5.2007
Příspěvky: 268
Bydliště: Kopřivnice

PříspěvekZaslal: st červenec 01, 2009 8:02 pm    Předmět: Citovat

Přesazení volantu:
1) Sundat airbag - 2 šrouby mírně zešikma Torx T30. Je nutné mít šroubovát T30, ne nástavec s bity, šrob je zapuštěn dost hluboko a je tam poměrně uzká díra.
2) Povolený airbag odpojit - je lepší mít odpojenou baterii, teoreticky by mohl při zkratu vystřelit.
3) povolit matku tisícihranu tuším klíč 22 nebo 21?. Matku jen povolit a nechat na několika posledních závitech. Pak se pokusit strhnout volant z tisícihranu. Matku vytočit rukou až teprve až se volant "odlepí". Pokud by byla matka sundaná, hrozí při održení volantu že s volantem dojede k vyškubnutí kablíků airbagu a ovládání RMG na volantu.
4) Pak už zbývá jen volant správně nasadit a krátkou jízdou po rovince vyzkoušet jestli je v ose. Na zkoušku stačí matku s podložkou natočit jen rukou a nedotahovat klíčem. Rovněž airbag nemusí být zapojen - jen bude blikat jeho kontrolka. Po správném nasazení nezapomenout dotáhnout klíčem na momement cca 50Nm. Kdo nemá momentový klíč dotáhne přiměřeně, ale pozor - při příliš silném utažení hrozí že praskne ozubený věnec okolo tisícihranu na volantu a pak by bylo nutné volant vyměnit.
Také je nutně správně nasadit plastový kroužek s navinutým kablíkem airbag/ovládání RMG. Jsou tam bílé šipky musí být kolmo proti sobě když jsou kola rovně. Dá se vyzkoušet vytočením kol do plného rejdu na obě strany, pro ověření že je kablík správně. Auta bez airbagu a bez ovládání RMG na volantu tento prvek přirozeně nemají.
_________________
Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996


Naposledy upravil pucholt dne st červenec 01, 2009 8:10 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kapitán



Založen: 9.5.2009
Příspěvky: 243
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: st červenec 01, 2009 8:08 pm    Předmět: Citovat

SR.... mne to na služebním Tranzitu,matice 22mm ,ale nejde mi dát rovně,ale je to míò než byl.Když jsem ho dastal tak byl téměř o 90°nyní o takových cca5-10 a líp to nejde. Nejhorší je "urvat" to z tisícihranu.
_________________
současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bog-fran



Založen: 8.5.2007
Příspěvky: 184
Bydliště: Most

PříspěvekZaslal: čt červenec 02, 2009 11:24 am    Předmět: Citovat

Já to nedávno přesazoval a je to v pohodě, jak píše pucholt. Ani baterku jsem nevypojoval, konektor je dělanej tak, že to nikdo náhodou nevyzkratuje. Je to práce na pět minut a u mně se podařilo srovnat volant takřka do absolutní roviny. Takže se toho nebojte jak děti strašidla a klidně to zkuste, na geometrii můžete kdykoliv potom.
_________________
r.v.95 1,9TD - už sešrotovaná
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)