Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Studna
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: so únor 02, 2008 10:24 am Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: | Geometrie-cena v Citroenu na laseru:600.-Kč a vždy mám volant 100% rovně. |
No takže tím bych mohl argumentovat i v Barumu.Další prašule do tý geometrie nedám.To ani náhodou.V citroenu v Červený Hospodě u Třebíče za geometrii chtějí 1000,- _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Studna
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 11:14 am Předmět: |
|
|
Nebude teda lepší přesadit jen volant? _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
|
|
Návrat nahoru |
|
|
deathmaker
Založen: 25.8.2007 Příspěvky: 20
|
Zaslal: st červenec 01, 2009 3:42 pm Předmět: |
|
|
Já bych taky jen přesadil ten volant je to jednoduchý a relativně i rychlý, teda na autě bez airbagu _________________ Xantia Activa 2.0 TCT r. v. 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Studna
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: st červenec 01, 2009 6:06 pm Předmět: |
|
|
deathmaker napsal: | Já bych taky jen přesadil ten volant je to jednoduchý a relativně i rychlý, teda na autě bez airbagu |
Je to jednoduchý i na autě s airbagem.Ale nemusíš vše vyřešit.V Citroenu mi řekli,že tisícihran,nebo co to tam je,není tak jemný a nemusíš i tak trefit ideální polohu volantu,takže ho můžeš mít lehce nakřivo.Já jsem se s tím smířil.Není to moc,ale je to vidět.Třeba se to povede na další geometrii. _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
|
|
Návrat nahoru |
|
|
pucholt
Založen: 26.5.2007 Příspěvky: 268 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: st červenec 01, 2009 8:02 pm Předmět: |
|
|
Přesazení volantu:
1) Sundat airbag - 2 šrouby mírně zešikma Torx T30. Je nutné mít šroubovát T30, ne nástavec s bity, šrob je zapuštěn dost hluboko a je tam poměrně uzká díra.
2) Povolený airbag odpojit - je lepší mít odpojenou baterii, teoreticky by mohl při zkratu vystřelit.
3) povolit matku tisícihranu tuším klíč 22 nebo 21?. Matku jen povolit a nechat na několika posledních závitech. Pak se pokusit strhnout volant z tisícihranu. Matku vytočit rukou až teprve až se volant "odlepí". Pokud by byla matka sundaná, hrozí při održení volantu že s volantem dojede k vyškubnutí kablíků airbagu a ovládání RMG na volantu.
4) Pak už zbývá jen volant správně nasadit a krátkou jízdou po rovince vyzkoušet jestli je v ose. Na zkoušku stačí matku s podložkou natočit jen rukou a nedotahovat klíčem. Rovněž airbag nemusí být zapojen - jen bude blikat jeho kontrolka. Po správném nasazení nezapomenout dotáhnout klíčem na momement cca 50Nm. Kdo nemá momentový klíč dotáhne přiměřeně, ale pozor - při příliš silném utažení hrozí že praskne ozubený věnec okolo tisícihranu na volantu a pak by bylo nutné volant vyměnit.
Také je nutně správně nasadit plastový kroužek s navinutým kablíkem airbag/ovládání RMG. Jsou tam bílé šipky musí být kolmo proti sobě když jsou kola rovně. Dá se vyzkoušet vytočením kol do plného rejdu na obě strany, pro ověření že je kablík správně. Auta bez airbagu a bez ovládání RMG na volantu tento prvek přirozeně nemají. _________________ Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996
Naposledy upravil pucholt dne st červenec 01, 2009 8:10 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kapitán
Založen: 9.5.2009 Příspěvky: 243 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: st červenec 01, 2009 8:08 pm Předmět: |
|
|
SR.... mne to na služebním Tranzitu,matice 22mm ,ale nejde mi dát rovně,ale je to míò než byl.Když jsem ho dastal tak byl téměř o 90°nyní o takových cca5-10 a líp to nejde. Nejhorší je "urvat" to z tisícihranu. _________________ současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300 |
|
Návrat nahoru |
|
|
bog-fran
Založen: 8.5.2007 Příspěvky: 184 Bydliště: Most
|
Zaslal: čt červenec 02, 2009 11:24 am Předmět: |
|
|
Já to nedávno přesazoval a je to v pohodě, jak píše pucholt. Ani baterku jsem nevypojoval, konektor je dělanej tak, že to nikdo náhodou nevyzkratuje. Je to práce na pět minut a u mně se podařilo srovnat volant takřka do absolutní roviny. Takže se toho nebojte jak děti strašidla a klidně to zkuste, na geometrii můžete kdykoliv potom. _________________ r.v.95 1,9TD - už sešrotovaná |
|
Návrat nahoru |
|
|
|