Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Miky
Založen: 25.7.2007 Příspěvky: 28 Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ
|
Zaslal: st srpen 29, 2007 7:40 pm Předmět: Demontáž koulí |
|
|
Ahoj
POtřebuju vyměnit zadní koule. Náhradní mám z nepojízdného auta kde hydraulika fungovala perfektně. Jak koule demontovat? Co tlak v okruhu a co odvzdušnění po montáži?
Díky za radu. _________________ XA2 automat, 2.0i 16V, Exclusiv 2000
X1 1.8 16V 1996 KLIMA a to same na díly(bez Klimy) |
|
Návrat nahoru |
|
|
pucholt
Založen: 26.5.2007 Příspěvky: 268 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: st srpen 29, 2007 9:27 pm Předmět: |
|
|
Před demontáží musíš odtlakovat okruh. Dělá se to povolením šroubu, který je potřeba jen povolit, ne uplně vyšroubovat. Pak řetězovým klíčem vymontuješ koule. Je NUTNÉ aby pomocník přidržel při povolování pístnici. Koule budou nejspíš pekelně držet, a zadní pístnice se docela ochotně pootočí, címž by došlo k poškození hydraulických trubek. Zadní pístnice jsou k pootočení dost náchylné (jsou v jedné ose s koulí), vpředu je to pohoda. Nové koule se dotahují jen rukou, je potřeba jen dát pozor na těsnění, u šroubení koule, musí se přiložit správnou stranou a pokud budeš dávat nové (je to lepší) tak před montáží nezapomeò potřt LHM. Celá operace se přirozeně dělá buď na jámě, nebo na zvedáku. Pozor na klesnutí auta při odtlakování. Po namontování koulí je doporučeno rozchodit korektory a seřídit výšky. Taky bych doporučil nechat přeměřit tlak dusíku nejen v těch nově nasazovaných koulích, ale ve všech, takže vymontovat všechny a potřebné dofounout. Pokud bys to neudělal, brzy budeš měnit další. Ty původní co se jeví jako špatné, možná půjdou dofouknout taky. Pokud už nemají prasklou membránu. A taky je třeba si dát pozor aby se koule nezaměnily, přední i zadní mají jinak kalibrovaný propouštěcí otvor, centrálka je úplně jiná, ta bude nejspíš v háji, ta odchází jako první. By the way: je docela i možné že ty koule z "dárce orgánů" budou mít jiné hodnoty. Ale spíš to bude stejné. Je to označené dvouciferným číslem vyraženým u šroubení. Poznač si kolik, bylo při montáži na přední, zadní nápravě, a která je protipadací. Centrálky jsou všechny stejné, mají otvor jak do riti... _________________ Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: st srpen 29, 2007 9:48 pm Předmět: |
|
|
V jedné věci budu Pucholtovi odporovat. Určitě byh povoloval,lépe řečeno jen utrhnout,zdůrazòuji, utrhnout, zadní koule určitě pod tlakem.Mám to odzkoušeno.Pístnice pod tlakem drží, není třeba dále fixovat, a nemáš-li zrovna vhodný klíč,můžeš do koule klidně mlátit sekáčem ,na největším průměru koule.
Potom postupovat dle Pucholta, protože koule již půjde vyšroubovat celkem v pohodě.
Jen ještě jednou upozoròuji, pod tlakem jen utrhnout o cca 1 cm na největším obvodu koule.
Ještě bych dodal, že tím šroubem myslí odvzdušòovací šroub ( dvanáctka hlava) na regulátoru tlaku, ten je vepředu. Je pod ním kulička a pokud ho vyndáš ouplně,tak ji budeš honit na podlaze .
A ještě jeden dovětek,odvzdušòovat není ,po výměně koulí, třeba. Jen to prožeò 3x nahoru a dolu a kontrolovaně doplò kapalinu. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
pucholt
Založen: 26.5.2007 Příspěvky: 268 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: čt srpen 30, 2007 12:18 am Předmět: |
|
|
JJ, jira bude mít pravdu, zadní koule bude lepší povolit pod tlakem, nebude to mít snahu otočit se i s pístnicí. Potom odtlakovat a pak už by to mělo jít šroubovat rukou. Seká se do sváru, a přirozeně ne pořád do jednoho místa. Holt jsem sunaval zadní koule z už odstaveného auta, které už ani moc 'nekrvácelo'... _________________ Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Miky
Založen: 25.7.2007 Příspěvky: 28 Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ
|
Zaslal: čt srpen 30, 2007 5:57 am Předmět: |
|
|
Chlapi díky moc. Tak jdu dnes na to . Dám vědět jak jsem dopadl - teda pokud si to neshodím na hlavu _________________ XA2 automat, 2.0i 16V, Exclusiv 2000
X1 1.8 16V 1996 KLIMA a to same na díly(bez Klimy) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Miky
Založen: 25.7.2007 Příspěvky: 28 Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ
|
Zaslal: čt srpen 30, 2007 7:35 pm Předmět: |
|
|
Tak koule jsou přehozený.
Byl to teda porod, nakonec jsem si na to vzal obrfrancouzák a šli jak po másle.Povolení pod tlakem se velice osvědčilo ale odtlakování nikoly
Prostě se mi nepovedlo odtlakovat okruh a ze systému mi vyteklo přez litr LHM po demontáži koulí. Nové jsou tam ale není LHM tak až zítra zjistím zda to k něčemu bylo a auto zase peruje. Doufam že to bude OK.
Diky za rady a zitra se to rozlouskne. _________________ XA2 automat, 2.0i 16V, Exclusiv 2000
X1 1.8 16V 1996 KLIMA a to same na díly(bez Klimy) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Renda28
Založen: 8.6.2007 Příspěvky: 79 Bydliště: Hodonín
|
Zaslal: čt srpen 30, 2007 8:40 pm Předmět: |
|
|
No když už se tady hovoří o těch koulí. Nevíte někdo jak se dá poznat na autě v jakém stavu je šestá koule v zadu uprostřed (myslím akumulátor tlaku zadních brzd).
A jaká tam vlastně patří 40 ATM, nebo 62 ATM a má mít ventil, nebo ne?
V katalogu jsem nenašel o ní žádné data. _________________ X1 1.6 |
|
Návrat nahoru |
|
|
DPD
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 100 Bydliště: Kamýk nad Vltavou
|
Zaslal: pá duben 24, 2009 9:41 pm Předmět: |
|
|
pucholt napsal: | Nové koule se dotahují jen rukou, je potřeba jen dát pozor na těsnění, u šroubení koule, musí se přiložit správnou stranou a pokud budeš dávat nové (je to lepší) tak před montáží nezapomeò potřt LHM. |
Dneska mi povolilo tesneni pod centralkou, v rychlosti jsem koupil nove, nasadil, dolil LHM a "odvzdusnil". Tesneni se mi zdalo z obou stran stejne, takze jsem ho nasadil, jak prislo pod ruku a LHM jsem ho taky nepotrel. Je to problem? Mam kouli sundat a upravit to? Nebo je to jedno? Predem dik za rady... _________________ XA2 Break, 2.0i 16V, Exclusive, Admiral Blue (KNCB), r.v. 1998
|
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: so duben 25, 2009 7:16 am Předmět: |
|
|
Pokud to neteče,tak to už neřeš.
Maže se proto,aby se gumička lépe usadila a netekla a také a to časem jde lehčeji povolit.Nic víc v tom není... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|