Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Demontáž koulí

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Miky



Založen: 25.7.2007
Příspěvky: 28
Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ

PříspěvekZaslal: st srpen 29, 2007 7:40 pm    Předmět: Demontáž koulí Citovat

Ahoj
POtřebuju vyměnit zadní koule. Náhradní mám z nepojízdného auta kde hydraulika fungovala perfektně. Jak koule demontovat? Co tlak v okruhu a co odvzdušnění po montáži?
Díky za radu.
_________________
XA2 automat, 2.0i 16V, Exclusiv 2000
X1 1.8 16V 1996 KLIMA a to same na díly(bez Klimy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pucholt



Založen: 26.5.2007
Příspěvky: 268
Bydliště: Kopřivnice

PříspěvekZaslal: st srpen 29, 2007 9:27 pm    Předmět: Citovat

Před demontáží musíš odtlakovat okruh. Dělá se to povolením šroubu, který je potřeba jen povolit, ne uplně vyšroubovat. Pak řetězovým klíčem vymontuješ koule. Je NUTNÉ aby pomocník přidržel při povolování pístnici. Koule budou nejspíš pekelně držet, a zadní pístnice se docela ochotně pootočí, címž by došlo k poškození hydraulických trubek. Zadní pístnice jsou k pootočení dost náchylné (jsou v jedné ose s koulí), vpředu je to pohoda. Nové koule se dotahují jen rukou, je potřeba jen dát pozor na těsnění, u šroubení koule, musí se přiložit správnou stranou a pokud budeš dávat nové (je to lepší) tak před montáží nezapomeò potřt LHM. Celá operace se přirozeně dělá buď na jámě, nebo na zvedáku. Pozor na klesnutí auta při odtlakování. Po namontování koulí je doporučeno rozchodit korektory a seřídit výšky. Taky bych doporučil nechat přeměřit tlak dusíku nejen v těch nově nasazovaných koulích, ale ve všech, takže vymontovat všechny a potřebné dofounout. Pokud bys to neudělal, brzy budeš měnit další. Ty původní co se jeví jako špatné, možná půjdou dofouknout taky. Pokud už nemají prasklou membránu. A taky je třeba si dát pozor aby se koule nezaměnily, přední i zadní mají jinak kalibrovaný propouštěcí otvor, centrálka je úplně jiná, ta bude nejspíš v háji, ta odchází jako první. By the way: je docela i možné že ty koule z "dárce orgánů" budou mít jiné hodnoty. Ale spíš to bude stejné. Je to označené dvouciferným číslem vyraženým u šroubení. Poznač si kolik, bylo při montáži na přední, zadní nápravě, a která je protipadací. Centrálky jsou všechny stejné, mají otvor jak do riti... Smile
_________________
Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jira



Založen: 16.1.2007
Příspěvky: 306
Bydliště: Vodňany

PříspěvekZaslal: st srpen 29, 2007 9:48 pm    Předmět: Citovat

V jedné věci budu Pucholtovi odporovat. Určitě byh povoloval,lépe řečeno jen utrhnout,zdůrazòuji, utrhnout, zadní koule určitě pod tlakem.Mám to odzkoušeno.Pístnice pod tlakem drží, není třeba dále fixovat, a nemáš-li zrovna vhodný klíč,můžeš do koule klidně mlátit sekáčem ,na největším průměru koule.
Potom postupovat dle Pucholta, protože koule již půjde vyšroubovat celkem v pohodě.
Jen ještě jednou upozoròuji, pod tlakem jen utrhnout o cca 1 cm na největším obvodu koule.

Ještě bych dodal, že tím šroubem myslí odvzdušòovací šroub ( dvanáctka hlava) na regulátoru tlaku, ten je vepředu. Je pod ním kulička a pokud ho vyndáš ouplně,tak ji budeš honit na podlaze .

A ještě jeden dovětek,odvzdušòovat není ,po výměně koulí, třeba. Jen to prožeò 3x nahoru a dolu a kontrolovaně doplò kapalinu.
_________________
jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pucholt



Založen: 26.5.2007
Příspěvky: 268
Bydliště: Kopřivnice

PříspěvekZaslal: čt srpen 30, 2007 12:18 am    Předmět: Citovat

JJ, jira bude mít pravdu, zadní koule bude lepší povolit pod tlakem, nebude to mít snahu otočit se i s pístnicí. Potom odtlakovat a pak už by to mělo jít šroubovat rukou. Seká se do sváru, a přirozeně ne pořád do jednoho místa. Holt jsem sunaval zadní koule z už odstaveného auta, které už ani moc 'nekrvácelo'... Smile
_________________
Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Miky



Založen: 25.7.2007
Příspěvky: 28
Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ

PříspěvekZaslal: čt srpen 30, 2007 5:57 am    Předmět: Citovat

Chlapi díky moc. Tak jdu dnes na to . Dám vědět jak jsem dopadl - teda pokud si to neshodím na hlavu Laughing
_________________
XA2 automat, 2.0i 16V, Exclusiv 2000
X1 1.8 16V 1996 KLIMA a to same na díly(bez Klimy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Miky



Založen: 25.7.2007
Příspěvky: 28
Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ

PříspěvekZaslal: čt srpen 30, 2007 7:35 pm    Předmět: Citovat

Tak koule jsou přehozený.
Byl to teda porod, nakonec jsem si na to vzal obrfrancouzák a šli jak po másle.Povolení pod tlakem se velice osvědčilo ale odtlakování nikoly Sad
Prostě se mi nepovedlo odtlakovat okruh a ze systému mi vyteklo přez litr LHM po demontáži koulí. Nové jsou tam ale není LHM tak až zítra zjistím zda to k něčemu bylo a auto zase peruje. Doufam že to bude OK.
Diky za rady a zitra se to rozlouskne. Wink
_________________
XA2 automat, 2.0i 16V, Exclusiv 2000
X1 1.8 16V 1996 KLIMA a to same na díly(bez Klimy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Renda28



Založen: 8.6.2007
Příspěvky: 79
Bydliště: Hodonín

PříspěvekZaslal: čt srpen 30, 2007 8:40 pm    Předmět: Citovat

No když už se tady hovoří o těch koulí. Nevíte někdo jak se dá poznat na autě v jakém stavu je šestá koule v zadu uprostřed (myslím akumulátor tlaku zadních brzd). Embarassed
A jaká tam vlastně patří 40 ATM, nebo 62 ATM a má mít ventil, nebo ne?
V katalogu jsem nenašel o ní žádné data.
_________________
X1 1.6
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DPD



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 100
Bydliště: Kamýk nad Vltavou

PříspěvekZaslal: pá duben 24, 2009 9:41 pm    Předmět: Citovat

pucholt napsal:
Nové koule se dotahují jen rukou, je potřeba jen dát pozor na těsnění, u šroubení koule, musí se přiložit správnou stranou a pokud budeš dávat nové (je to lepší) tak před montáží nezapomeò potřt LHM.


Dneska mi povolilo tesneni pod centralkou, v rychlosti jsem koupil nove, nasadil, dolil LHM a "odvzdusnil". Tesneni se mi zdalo z obou stran stejne, takze jsem ho nasadil, jak prislo pod ruku a LHM jsem ho taky nepotrel. Je to problem? Mam kouli sundat a upravit to? Nebo je to jedno? Predem dik za rady...
_________________
XA2 Break, 2.0i 16V, Exclusive, Admiral Blue (KNCB), r.v. 1998
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
dolph



Založen: 6.3.2008
Příspěvky: 313
Bydliště: F-M

PříspěvekZaslal: so duben 25, 2009 7:16 am    Předmět: Citovat

Pokud to neteče,tak to už neřeš.
Maže se proto,aby se gumička lépe usadila a netekla a také a to časem jde lehčeji povolit.Nic víc v tom není...
_________________
pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629

X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)