Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
palkur1
Založen: 10.12.2008 Příspěvky: 21
|
Zaslal: čt duben 16, 2009 12:26 pm Předmět: |
|
|
Este mam otazku treba to rameno povolovat a vyberat v akej polohe? spodna, horna, alebo stredna? Tiez mam ti zadne utrhnute |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: čt duben 16, 2009 1:02 pm Předmět: |
|
|
Dělal jsem to v jízdní poloze. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
palkur1
Založen: 10.12.2008 Příspěvky: 21
|
Zaslal: čt duben 16, 2009 1:06 pm Předmět: |
|
|
ok dik. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: po duben 20, 2009 8:26 pm Předmět: |
|
|
Tak jsem se na tu levou stranu dostal až dnes, měl jsem nakonec utržený i ten zadní, předtím to nebylo skoro znát.Všechno šlo v pohodě povolit, stačila mi na to Gola ráčna,klíč 18 a na svislý čep 21. Vylisování bylo o něco horší než u pravé strany ale kladivo to spravilo:
Tady je rameno demontované:
Podložil jsem si práh v místě zesílení pro hever ,dělal jsem to ve spodní servisní poloze. rameno jde po vytažení šroubů ven bez odpojování kostí. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: po duben 20, 2009 8:59 pm Předmět: |
|
|
Gratuluji.
Já si dnes také přivezl auto s "novou" přední nápravou - tedy s vyměněnými silentbloky u profíka. Podle jeho komentářů (skoro hodinu to prý jen povoloval). No to bych se s tím natrápil. Kvalitní bavorská sůl.
No hlavně, že se to povedlo. Zadní byly v trapu oba (to jsem poznal i já laik), jeden z předních prý taky. Teď už se mi doufám ani nebude třepat náprava ve 130km/h.
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
palkur1
Založen: 10.12.2008 Příspěvky: 21
|
Zaslal: so duben 25, 2009 1:01 pm Předmět: |
|
|
No ja som si uz tiez kupil sadu silentblokov aj predne aj zadne od MOOG a buduci tyzden idem na to tak potom napisem ako to dopadlo, dufam, ze to zvladnem )) , lis bude ) snad |
|
Návrat nahoru |
|
|
palkur1
Založen: 10.12.2008 Příspěvky: 21
|
Zaslal: út duben 28, 2009 9:41 pm Předmět: |
|
|
No a mam to za sebou aj ja. Vcera jedna strana, dnes druha. Robil som to v dielni v robote, auto na zdvihak, dolu kolesa, tie skrutky sli povolit dobre lebo som ich nastriekal asi 4 dni pred tym odhrzdovacom, oznacil som rameno, slo von lahko lebo zadny silentblok bol utrhnuty, tu trubku som narezal flexou a sklepol sekacom, predny silentblok som vypalil autogenom a vonkajsi kruzok vyrazil sekacom, nalisoval novy. Zadny som narazil po namazani vazelinov na rameno. No a montaz sla dost na... musel som odpojit obe kosticky a odsunut stabilizator a potom to voslo. Vcera som to robil cca 3 hodiny, dnes ani nie 2, auto lepsie drzi a nerobi take divne tukania.
A dakujem vsetkym prispievatelom do diskusie za rady, moc pomohli, diik |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: st duben 29, 2009 7:40 am Předmět: silenblok |
|
|
sgt napsal: | ok2ucx napsal: | Ahoj,
nechám to vyměnit, sám si ale netroufám, nemaje lis ani patřičný fortel ne tyhle zarezlé potvory
Pavel |
tú výmenu v pohode zvládneš, nie je to nič zložité.
Stačí zhodi koleso a jeden spoj kosti, odšrobova matku gu¾ového čapu ramena, riadne klepnú po oku ramena aby vyskočilo. Potom len odšrobuješ šroby čo držia silentbloky a vyberieš rameno.
Predné silentbloky: vylisova, tu sa toho moc vymyslie nedá. Väčšinou ale tieto silentbloky bývajú dobré.
Zadné silentbloky: - vykrúti silentblok (ak ešte vôbec drží) a ostane ti na ramene len kovová trubička. Stačí ju flexou nareza priečne na oboch stranách a potom majzlom klepnú po jednom reze - trubka krásne odletí.
Následné nalisovanie a zloženie je už brnkačka |
Chci tě jen upozornit že následná montáž toho zadního silenbloku neni taková brnkačka jak píšeš a to proto že se musí rameno do něj vložit ve správném ůhlu.A neni moc dobré spoléhat na to že se to tam namontuje tak jak to tam bylo předtím protože to může být budto pootočené a nebo ten co to tam dával před tebou to udělal špatně. Podrobně i s obrázkem je to tušim v knížce JAK NA TO _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
tvankat
Založen: 3.1.2009 Příspěvky: 59 Bydliště: Ledeč nad Sázavou
|
Zaslal: so květen 16, 2009 11:14 pm Předmět: |
|
|
Jak poznám, že jsou silentbloky zralé k výměně? _________________ X1 1.9TD Berline rv.97, klima |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: ne květen 17, 2009 10:45 am Předmět: |
|
|
tvankat napsal: | Jak poznám, že jsou silentbloky zralé k výměně? |
jednoducho sa na nich pozrieš
Ale najlepšie je zatiahnu ručnú brzdu a nech ti niekto rozkýva auto zo zadu do predu. Ty sa len pozeraj na zadné silentbloky ako moc sa vyhýbajú do strán a pri tom si všimneš či sú úž neni trochu potrhané resp. ta guma úplne utrhnutá (to by ti ale auto pri nerovnostiach už hodne plávalo a vydávalo duté rany).
Tie predné silenbtloky bývajú väčšinou OK. _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
tvankat
Založen: 3.1.2009 Příspěvky: 59 Bydliště: Ledeč nad Sázavou
|
Zaslal: út květen 19, 2009 10:13 pm Předmět: |
|
|
Spíš jsem chtěl vědět jak se auto chová, když jsou vymlácené? Auto mi docela dost bouchá např. na kostkách nebo při přejezdu zpomalovacích pruhů. _________________ X1 1.9TD Berline rv.97, klima |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: st květen 20, 2009 9:14 am Předmět: |
|
|
Keď sú potrhané zadné silentbloky predných ramien, tak to má pri priečnych nerovnostiach hodne dutý zvuk a predná náprava cite¾ne pláva do strán.
Ak je to búchanie skôr kovové, tak to bývajú na 90% tyčky stabilizátorov (kosti) alebo spodné gu¾ové čapy ramena. _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
pepí
Založen: 18.6.2008 Příspěvky: 48 Bydliště: vysočina
|
Zaslal: so listopad 14, 2009 5:44 pm Předmět: uložení ramene přední nápravy |
|
|
Tak mám za sebou opravu přední nápravy a výměnu rozvodů s pumpou. Včera mi to mechanik přivez a řikal že něco takovýho už dlouho neviděl. Nejčastější nářadí na nápravě byla rozbruska a autogen. Ale nakonec se mu to podařilo a mám vyměněný přední i zadni uložení ramen a čepy a musim řict že ted je to úplně jiná jízda. Když rozebral rozvody tak zjistil, že na jedný kladce chybí šroub, tak ho hledal a našel ho spadlej na krytu. Prej sem měl štěstí, že se to nepotkalo. _________________ Mám Xa II 1.9 td combi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Václav
Založen: 19.12.2006 Příspěvky: 97 Bydliště: Třebíč
|
Zaslal: ne listopad 15, 2009 9:39 pm Předmět: |
|
|
Před dvěma měsíci jsem si nechal také vyměnit všechny čepi na přední nápravě včetně ramen. Tentokrát jsem zvolil značku FEBI. Píšete tady o zn. MOOG. Od MOOG jsem měl zadní čep ramene akul. čep na těhlici asi rok. Kukoví čep byl ok., ale zadní na rameni byl již z poloviny natržený. Zbytek jsem tam měl TRV cirka dva roky, zadní ko. kulový na těhlici ko.. Tak jsem zvědavý jak dlouho čepi vydrží od FEBI. Jaké jsou vaše skušenosti s těmato dvěma značkama. Cenově bych řekl že jsou skoro stejné. A co výdrž?? Václav _________________ X. II. 1999 Break Exclusiv 2.0 HDi 97kW, Hydractive II, Komforty od I.F.H.S. |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne listopad 15, 2009 10:28 pm Předmět: |
|
|
Kdyby jsem si chtěl auto nechat dýl, tak bych asi volil LMI - LEMFÖRDER. _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
|