Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Tomáš1
Založen: 11.12.2006 Příspěvky: 15 Bydliště: Rokycany
|
Zaslal: ne květen 13, 2007 6:36 pm Předmět: Teplota motoru na 1,9 TD r.v.97 |
|
|
Nazdar všichni,
mám takový dotaz, v zimních měsících mám teplotu motoru okolo 70°C. Teď při vyších denních teplotách mi teplota motoru leze cca na 92°C. Při spuštění klima a jízdě do kopce po dálnici rychlostí okolo 130km, mi teplota motoru leze mírně nad 100°C. Chci se zeptat, zdali jste se stím někdo setkal? Je to normální, nebo mám začít řešit termostat?
Díky za jakékoliv info Tomáš _________________ Tomáš
X1 1,9TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luky
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 40
|
Zaslal: ne květen 13, 2007 8:13 pm Předmět: |
|
|
Ahoj.Ta teplota je trošku vyšší,ale mě to zrovna dneska na D1 při stoupání do kopce taky lezlo na 90 a trochu výše.Klimu jsem nezapínal,ale protože většinou s klimou běží obě vrtule tak se mi motor drží kolem 80ky.Øekl bych to asi tak,je tam toho před tím chladičem moc.Chladič klimy,chladič turba a teprve potom normální chladič.Možná by nebylo úplně marné ty chladiče trochu Wapkou pročistit,ale samozřejmě né uplně na přímo,jen tak lehce. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš1
Založen: 11.12.2006 Příspěvky: 15 Bydliště: Rokycany
|
Zaslal: ne květen 13, 2007 9:08 pm Předmět: |
|
|
Luky napsal: | Ahoj.Ta teplota je trošku vyšší,ale mě to zrovna dneska na D1 při stoupání do kopce taky lezlo na 90 a trochu výše.Klimu jsem nezapínal,ale protože většinou s klimou běží obě vrtule tak se mi motor drží kolem 80ky.Øekl bych to asi tak,je tam toho před tím chladičem moc.Chladič klimy,chladič turba a teprve potom normální chladič.Možná by nebylo úplně marné ty chladiče trochu Wapkou pročistit,ale samozřejmě né uplně na přímo,jen tak lehce. |
Ahoj,
Chladiče mám vystříkané, chladič motoru je nový a klima mám čerstvě naplněné. Takže ucpané ve voštinách, nebo v trubkách zanešené určitě nejsou. Chci se zeptat, je to kolísání teploty motoru a výskočení lehce nad 100°C normální? U jiných aut jsem měl téměř vždy teplotu na 90°C, ale byly to auta benzínová mimo octávie, ale u ní, bylo to TDI se teplota z 90°C nehla.
Tomáš _________________ Tomáš
X1 1,9TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: ne květen 13, 2007 9:19 pm Předmět: |
|
|
2,1TD mi dělá to samý, že vyleze nad 100°C a nejde dolu.. Proto to mám vyřešený spínačem kterym zapínám sahary napřímo. Vyměnil jsem ale čidlo teploty a je po.. Zkus ho taky vyměnit, třeba ti to taky pomůže. _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luky
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 40
|
Zaslal: po květen 14, 2007 5:31 am Předmět: |
|
|
Ta kolísavá teplota je charakteristický mé Xantie,nejdřív jsem z toho byl na nervy,víc než na cestu jsem hleděl na budík ,ale nakonec jsem si zvykl Takže hlavu vzhůru tvé auto je, zdravé |
|
Návrat nahoru |
|
|
Exclusive
Založen: 14.1.2007 Příspěvky: 7
|
Zaslal: po květen 14, 2007 6:52 am Předmět: |
|
|
Mam 2,1Td a dělá mi to taky,už to neřeším _________________ GSA 1,3 Pallas
BX16 Break TRC
Xantia Break II 2,1TD 98 Exclusive |
|
Návrat nahoru |
|
|
Plzak.Michal
Založen: 24.2.2007 Příspěvky: 14 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: po květen 14, 2007 8:56 am Předmět: |
|
|
Mám 1,9 TD, v zimě okolo 70°C a v létě i přes 100°. Asi je to normální |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel56
Založen: 16.2.2007 Příspěvky: 256 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: po květen 14, 2007 11:26 am Předmět: |
|
|
Plzak.Michal napsal: | Mám 1,9 TD, v zimě okolo 70°C a v létě i přes 100°. Asi je to normální |
Mam X az od letoska, taze jestli se tomu da rikat zima, tak mam porad 80 akorat kdyz je chladno, tak to trva chvilku dyl (cca 2km) _________________ X1 1.9TD liftback |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: po květen 14, 2007 1:30 pm Předmět: |
|
|
Osobně si myslím, že to v pořádku není. To nad 100 . Když mi teplota začne stoupat, sepmou ventilátory ( 87°C ) neberte mě za slovo, to nevím přesně kdy spínají a teplota jde okamžitě dolu. To už to musím kalit v létě, aby vylezla na 95. Mám též 1,9TD .
Když jsem měl načnutý těsnění pod hlavou, to to na 100 lezlo, ale nechci strašit. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš1
Založen: 11.12.2006 Příspěvky: 15 Bydliště: Rokycany
|
Zaslal: so květen 26, 2007 12:10 pm Předmět: |
|
|
Zdravím,
tak jsem vyměnil termostat a zdá se mi, že se to naopak trochu zhoršilo. V manuálu jsem se dočetl, že teplota na 100°C je normální a dokonce i mírně přes 100°C v horkých dnech. Jen, protože mám manuál v holanštině nevím co znamená v originálním manuálu poznámka k turbodieselu. V českém překladu tato poznámka není.
Tomáš _________________ Tomáš
X1 1,9TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš1
Založen: 11.12.2006 Příspěvky: 15 Bydliště: Rokycany
|
Zaslal: ne květen 27, 2007 8:13 am Předmět: |
|
|
Tomáš1 napsal: | Zdravím,
tak jsem vyměnil termostat a zdá se mi, že se to naopak trochu zhoršilo. V manuálu jsem se dočetl, že teplota na 100°C je normální a dokonce i mírně přes 100°C v horkých dnech. Jen, protože mám manuál v holanštině nevím co znamená v originálním manuálu poznámka k turbodieselu. V českém překladu tato poznámka není.
Tomáš |
Ještě mi napadla jedna věc. X 1-čky trpěly na studené spoje na tišáku přístrojové desky. Nemůže to být i tento problém. Je pravda, že se to týkalo spíše palivoměru. Ale jak jsem již psal, vyměnil jsem termostat a přijde mi, že se to zahřívá víc. I když mi budík ukazuje cca 97°C, po vypnutí klimy, seventilátory přepnou na pomalejíší rychlost. Což mi napovídá, že by mohla být skutečná teplota motoru nižší, než ukazuje budík.
Nesetkal jste se stím už někdo?
Tomáš _________________ Tomáš
X1 1,9TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
mirďa
Založen: 16.5.2007 Příspěvky: 38 Bydliště: Kuřim
|
Zaslal: ne květen 27, 2007 9:28 am Předmět: |
|
|
Nazdárek , sice nemám TD , ale poskušenostech z mnoha vozů,si myslím že se to dá vyřešit teplotním čidlem na sepínání ventilátorů. Nevím sice jak u Citroenů (zatím sem to nepotřeboval) ale u jiných aut jsou čidla srůznou teplotou sepnutí. U předchozích aut sem to řešil (pokud bylo vše ostatní v pořádku) výměnou čidla s nižší hodnotou,ventilátory sepínaly už při menším zahřátí (třeba 75,85 stupòů) a motor se tak nepřehříval. Ahoj Mirďa _________________ Mirďa z Kuřima. X 1-1,8 8v BREAK |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš1
Založen: 11.12.2006 Příspěvky: 15 Bydliště: Rokycany
|
Zaslal: út červen 12, 2007 10:17 pm Předmět: |
|
|
Ahoj chlapi,
takže jsem na své Xantii už vyzkoušel snad všechno a pořád se přehřívá.
Napíšu alespoò moje poznatky, kdyby Vás něco napadlo, zkuste to napsat.
1. vyměnil jsem termostat
2. vyměnil jsem čidlo na teploměr a odzkoušel ho externím teploměrem
3. vyměnil jsem zelený i hnědý termospínač
4. řádně jsem odvzdušnil celý okruh
5. odzkoušel jsem odpojení konektoru od hnědého čidla. Výsledek je, že se sepnou oba ventilátory na cca 5s pomalu a pak se roztočí na plnné otáčky.
6. zkoušel jsem jet po odpojení konektoru s velikou zátěží motoru tj. cca 150km/h do dlouhého kopce. Teplota byla na cca 95°C výš ani píď. Jen nešla klima, asi je při odpojení čidla nefunkční
7. Mám odzkoušeno, že bez puštěné klimy i při překročení 100°C se ventilátory nepřepnou na vyšší rychlost. Při puštěné klimě se na vyšší rychlost někdy roztočí, ale to si asi řídí klima sama.
8. Není ovládání ventilátorů přes nějakou pojistku?
Jinak uvažuji o namontování ručního spínače ventilátorů. Nevíte někdo kam ho co nejsnáze připojit?
Díky za rady Tomáš _________________ Tomáš
X1 1,9TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš1
Založen: 11.12.2006 Příspěvky: 15 Bydliště: Rokycany
|
Zaslal: st červen 13, 2007 6:16 pm Předmět: |
|
|
Čau chlapi,
takže poslední poznatek. Dneska jsem to ručně ohřál na cca 105°C a vrtule se bez spuštěné klimy, spustily ma vyšší rychlost. Cca ve 100°C se zase přeply na rychlost pomalejší. Jinak při spuštěné klimě mě jedou vrtule na rychlost pomalejší, občas se přepnou na rychlost vyšší. Teploměr v autě jsem dříve kontroloval ponořeným skleněným teploměrem v expanzní nádržce cca do 94°C a seděl, je možné že by potom fixloval? Měnil jsem i ten modrý snímač teploty u pal. filtru.
Tomáš
_________________ Tomáš
X1 1,9TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hrobnik
Založen: 24.6.2007 Příspěvky: 1
|
Zaslal: ne červen 24, 2007 11:03 pm Předmět: |
|
|
Ahoj Tomáši řešil jsem teď stejný problém. Za prvé vyndej oba chladiče voda+vzduch a pořádně vyfoukej chladič klimatizace,směrem z motoru ven. A potom zkontroluj spínací relátka mezi saharama ze předu auta jsou tam tři-přepínají sahary. Mě to pomohlo mam teplotu mezi 80-90. Æau |
|
Návrat nahoru |
|
|
|