Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
FredyC
Založen: 8.11.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: út leden 06, 2009 9:38 am Předmět: Náhle přehřátí chladící kapaliny a STOP |
|
|
Zdravím. Dneska me auto docela vysokovalo. Z niceho nic vyskocila teplota chladici kapaliny na maximum a rozsvitilo se STOP. Auto vsak normalne jelo dal a nevidel jsem zadny kour od kapoty nebo tak neco. Tak jsem dojel par zbyvajicich metru do prace (stesti ze to bylo az tesne pred firmou).
Otevrel jsem kapotu abych se presvedcil na vlastni oci. Opet zadny kour a ani poslechove jsem neslysel zadne vareni a bublani vody z expanzky. Vim, ze kdyz mi blbnul termostat, tak to bylo jasne slysitelne. Zvedavost mi nedala a povolil jsem vicko. Vim, ze jsem to mel nechat vychladnout, ale proste jsem se musel presvedcit, ze mi nekde nevytekla veskera voda. Prekvapive vsechna horka voda vystrikala ven
Takze ted nevim co si o tom myslet. Je mozny aby se nejak zblnul nejaky senzor a byl to jen falesny poplach ? Je fakt divny, ze by se voda prehrala v takovych mrazech.
Diky za odpoved.
Edit: Jeste jedna, nevim jestli dulezita informace, ale je to zmena oproti normalu. Vcera jsem natankoval asi 30 litru naturalu 98. Nekdo mi to poradil, ze se tim procisti motor a snizi se i spotreba. To snad nemuze mit vliv na elektoniku ne ? _________________ Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: út leden 06, 2009 11:36 am Předmět: |
|
|
pokud voda vystříkala,tak je něco špatně.
nějaký tlak tam má být,dokonce se i může stát,že něco i vystříkne,ale pokud to býl úplný gejzír a vystříkaly litry vody-tak motor opravdu vařil.
máš tam dost frydexu??nezamrznul chladič???
jestli bylo frydexu dost,mohl se seknout termostat,pokud i ten je dobrý,tak to vidím na těsnění pod hlavou..... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: út leden 06, 2009 11:39 am Předmět: Re: Náhle přehřátí chladící kapaliny a STOP |
|
|
FredyC napsal: | Zdravím. Dneska me auto docela vysokovalo. Z niceho nic vyskocila teplota chladici kapaliny na maximum a rozsvitilo se STOP. Auto vsak normalne jelo dal a nevidel jsem zadny kour od kapoty nebo tak neco. Tak jsem dojel par zbyvajicich metru do prace (stesti ze to bylo az tesne pred firmou).
Otevrel jsem kapotu abych se presvedcil na vlastni oci. Opet zadny kour a ani poslechove jsem neslysel zadne vareni a bublani vody z expanzky. Vim, ze kdyz mi blbnul termostat, tak to bylo jasne slysitelne. Zvedavost mi nedala a povolil jsem vicko. Vim, ze jsem to mel nechat vychladnout, ale proste jsem se musel presvedcit, ze mi nekde nevytekla veskera voda. Prekvapive vsechna horka voda vystrikala ven
Takze ted nevim co si o tom myslet. Je mozny aby se nejak zblnul nejaky senzor a byl to jen falesny poplach ? Je fakt divny, ze by se voda prehrala v takovych mrazech.
Diky za odpoved.
Edit: Jeste jedna, nevim jestli dulezita informace, ale je to zmena oproti normalu. Vcera jsem natankoval asi 30 litru naturalu 98. Nekdo mi to poradil, ze se tim procisti motor a snizi se i spotreba. To snad nemuze mit vliv na elektoniku ne ? |
No, já i párkrát natankoval Carreru 100 a nic takového mi to neudělalo...
Co třeba vodní pumpa, že by dělala problém? Popř... A co ne tak úplně otevřený termostat s tím, že se i pozdě otvírá? A co třeba vadné čidlo do přístrojovky? V 2.0i se teda moc nevyznám, ale to čidlo by mělo být modré. _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
jirkka
Založen: 29.11.2007 Příspěvky: 135 Bydliště: Brandýs nad Orlicí
|
Zaslal: út leden 06, 2009 12:21 pm Předmět: |
|
|
na hadice k chladiči jsi nesahal? pokud ano a byly studené, tak máš zamrzlý chladič nebo zaseklý termostat a pokud byly horké tak se nejspíš odporoučelo těsnění pod hlavou.
ps.na chybu kontrolky nebo čidla bych moc nesázel _________________ xantia 1,9td 12/94 hydroactiv |
|
Návrat nahoru |
|
|
FredyC
Založen: 8.11.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: út leden 06, 2009 12:46 pm Předmět: |
|
|
Nerek bych primo ze byl gejzir, protoze vicko sem uvolnil jen trochu a vytejkalo to kolem nej, ale litry vytekly no... Fridex jsem tam urcite predtim najelval, ale zasel jsem ted koupit novej koncentrat a neco tam naleju. Bud s tim dojedu domu (20km) nebo ne.
Termostat jsem nedavno menil, delalo to podobny problem, ale teplota obvykle stoupla maximalne na 100°. A stavalo se to postupne pri pomale jizde mestem a hlavne v lete. Ted mi to vyskocilo na nejakych 120 naraz. A jak jsem rikal, tehdy jsem opravdu slysel varit vodu, dneska ale nic takovyho nebylo.
2 prima-men: S tim vadnym cidlem do pristrojovky si to myslel jak ? Jde to nejak zkontrolovat ? Co ma byt modry ?
2 jirkka: Na hadice me nenapadlo sahnout. Doufam, ze to nebude to tesneni, kdyz jsem slysel kolik stoji takova oprava, tak se mi protocily panenky.
Kdyz to bude vecer stejny, tak zacnu zase jezdit autobusem a tohle dovezu znamymu co mi tenkrat objevil ten vadny termostat. _________________ Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: út leden 06, 2009 1:49 pm Předmět: |
|
|
Modré je to čidlo. Změřit se dá. Podle toho, jaký dává odpor, tak poznáš, zda je vadné, či ne.
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cisloclanku=2004110701
Tady máš obrázek, jak to zhruba vypadá. Bohužel oprava je psaná pro 16V motor, ale každý motor ho má trochu jinde. Třeba já u 1,6i mám dvě čidla zezadu na hlavě (modré a zelené - pro teploměr v int. a pro ØJ) a jedno modré se žlutým proužkem na chladiči pro sahary.
Jinak, oprava těsnění pod hlavou zas tak moc nákladná není, pokud si to děláš sám... V servisu si za to ale naúčtujou celkem pálku, protože je s tím strašného sraní sundat hlavu a je to na dlouho... Nedávno jsem to dělal s otcem a kamarádem na svém autě... _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
FredyC
Založen: 8.11.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: út leden 06, 2009 2:03 pm Předmět: |
|
|
Ok diky, na to cidlo se zkusim mrknout.
Ja bych to asi nedaval do servisu. Mam jednoho celkem sikovnyho znamyho, ale i tak rikal, ze by to bylo neco kolem 6000. Je to samozrejme furt levnejsi nez novy auto, ale i tak _________________ Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomc
Založen: 8.2.2008 Příspěvky: 253 Bydliště: Rožnov p.R
|
Zaslal: út leden 06, 2009 2:44 pm Předmět: |
|
|
za ty prachy ti udela těch hlav kolik?? _________________ BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI |
|
Návrat nahoru |
|
|
Já
Založen: 24.6.2008 Příspěvky: 55 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út leden 06, 2009 2:54 pm Předmět: |
|
|
Sice nejsem žádný odborník, ale zkusil bych to dát na den do nějaké teplé garáže. Myslím, že něco zamrzlo. V práci se pohybuju kolem vyřazovaných aut a když se někdy stane, že mají (spíš nemají) málo nemrznoucí směsi a zamrznou, tak se to za chvíli po nastartování projeví taky tak. Vyletí teplota a začnou vařit. _________________ Xantia II Activa 3,0 24 V |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: út leden 06, 2009 3:01 pm Předmět: |
|
|
FredyC: Za 6 tisíc máš celý motor z vrakoviště. A nebo za cca 3-5 tisíc se dělá svaření, natlakování a vybroušení prdlé hlavy... Ale to se většinou dělá bez záruky a musíš si jí vymontovat...
Jinak, jen těsnění je za cca 500 - 1000 korun. _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: út leden 06, 2009 3:34 pm Předmět: |
|
|
výměna těsnění za 6000-pokud je to i s těsněním a novými šrouby a srovnáním hlavy s tlakovou zkouškou se dá přežít.není to právě levné,ale spíše bych se zajímal o kvalitu opravy.... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
FredyC
Založen: 8.11.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: út leden 06, 2009 6:19 pm Předmět: |
|
|
Mozna tech 6000 bylo za neco trochu jinyho, uz si to nepamatuju presne. Tyhle technicky pojmy z oblasti aut jeste moc nezvladam.
Nicmene mam nove poznatky z cesty domu. Asi po kilometru jizdy prelezla opet rucicka 80° a hnala si to fofrem nahoru az ke 110°. Uz jsem myslel, ze je to konecna a budu muset zastavit, jenze pak jakoby si to rozmyslela a zacala zase fofrem padat dolu. A co me vyrazilo dech, ze sla az k nejakym 65° a tam se drzela po zbytek jizdy. To mi mozna zase pripada trochu nizky, ale chapal bych to v takovych mrazech daleko vic nez 120°.
Takze ted opravdu nevim co si o tom myslet. To mi nerikejte, ze to neni nejakym cidlem, voda by se prece tak rychle neohrala a zase neochladila. Na to cidlo na radu prima-mena jsem nestih kouknout, protoze kdyz jsem se dostal k autu, tak uz byla tma.
Jediny co me napada, ze pomohl ten fridex. Koupil jsem nejaky kvalitni 3l koncentrat za 400,-. Nalil jsem tam asi 2l a dolil vodou. Tak jestli proste nez se to tam poradne promichalo a dostalo k tomu cidlu, tak teplota stoupala a pak si to uvedomil, a vratil se k normalu.
No co si o tom myslite ? _________________ Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: út leden 06, 2009 7:02 pm Předmět: |
|
|
No mě to spíš přijde, že to máš tak trochu zavzdušněný. _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
FredyC
Založen: 8.11.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: út leden 06, 2009 7:10 pm Předmět: |
|
|
Myslis jako vzduch v tech hadickach, kde je tece ta chladici kapalina ? Nebo co jinyho by se zavzdusnilo ? A jak se proti tomu da bojovat ? Myslis, ze ten fridex na to nemel vliv a bylo to jen tim, jak mi vystrikala ta voda, kdyz jsem to otevrel pod tlakem ? _________________ Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: út leden 06, 2009 7:49 pm Předmět: |
|
|
FredyC napsal: | Myslis jako vzduch v tech hadickach, kde je tece ta chladici kapalina ? Nebo co jinyho by se zavzdusnilo ? A jak se proti tomu da bojovat ? Myslis, ze ten fridex na to nemel vliv a bylo to jen tim, jak mi vystrikala ta voda, kdyz jsem to otevrel pod tlakem ? |
Od toho jsou tam odvzdušòovací ventily. Jeden by měl být na termostatu, druhý na hadici k topení (od termostatu do přepážky k interiéru a třetí na přepážce mezi motorem a interiérem. Pak by měl být odvzdušòovací šroub někde na bloku motoru, ale ten bohužel nevím, kde je. Já to vždy odvzdušòoval přes tyto tři šrouby...
Je ale fakt... U tebe to může být trochu jinak, protože ty máš expanzku zvláš než chladič, já mám expanzku na chladiči...
Já to vždy odvzdušòoval tak, že jsem s autem jel, aby se dobře prohřálo, zastavil a nechal tak hodinku až dvě vyhcladnout. Pak si dolil vodu na max. rysku na expanzce, zavřel víčko a otevřel odvzdušòovací ventil na termostatu. Pak jsem mačkal na hadici tak dlouho, dokud mi z odvzdušòovacího ventilu nevytryskla voda. Podržel hadici a zavřel. Pak jsem motor projel tak, aby se zahřál a otevřel termostat (popř. to "tůroval" na místě přes lanko plynu). Samozřejmě jsem otevřel topení před jízdou, aby se voda dostala i tam.
Pak jsem zastavil, máčknul na horkou hadici vedoucí do chladiče (zavřenou expanzku i odvzdšòovací šrouby) v horní části (nejlépe v nějaké horizontální části), zda je tvrdá (nebo je v ní alespoò voda). Pokud ne, postup jsem opakoval. Tímto se dá taky odvzdušnit přímo motor, ale je to na dýl.
Pokud chceš odvzdušnit přímo motor a nebojíš se spálenin, pak jsem otevřel expanzku a pootevřel ventil na hadici vedoucí k topení a na té přepážce mezi motorem a interiérem. Otevřel topení a nastartoval. Většinou, až se auto ohřálo a v systému se vytvořil tlak, tak se začal z těch odvzdušòovacích ventilů vytlačovat vzduch a potom začala stříkat i voda (v expanzce voda taky "rostla", ale dřív to začalo pryštět z ventilů. Ale je to fakt o ty spáleniny od horké vody, jak budeš zavírat ty ventily... Pak to chce trochu projet, aby se vyhnaly z dalších zákoutí v bloku motoru bubliny a postup zkusit zopáknout.
Ale jak říkám, nevím, jak to je u dvoulitra s tou expanzkou, protože já mám maximální rysku expanzky níž, než jsou odvzdušòovací ventily.
Samozřejmě, vodu dolévat až potom, co vychladne motor, jinak si koleduješ o to, že ti praskne hlava (když to budeš dolévat za chodu motoru nebo dojedeš, hned naleješ vodu a zas hned pojedeš) nebo chladič... Sice by se to mělo stát až po delší jízdě na jeden zátah (500 km a víc), kdy jsou díly opravdu horké, ale asi to nechce mos riskovat... _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|