Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Kec2
Založen: 12.8.2007 Příspěvky: 16 Bydliště: Strašice
|
Zaslal: st prosinec 31, 2008 4:47 am Předmět: palivové čerpadlo? |
|
|
Ahoj všem.Má někdo zkušenost s palivovým čerpadlem??Myslim to v nádrži.Z ničeho nic přestalo autíčko vrčet.Běželo na volnoběh a najednou konec.Nenastartoval jsem.A to bez jakéhokoli varování.Potom jsem si všimnul,že vůbec nevrčí palivové čerpadlo.Jako by došla nafta.Ale ptám se tady,protože to může být jiná závada.Pojistkou počínaje a třeba tim čerpadlem konče.Děkuji moc za odpovědi. Josef |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: st prosinec 31, 2008 7:32 am Předmět: |
|
|
Nejjednodužší je vzít multimetr a změřit na konektoru čerpadla pod sedačkou jestli tam jde šáva. Jen bacha, ne že otočíš klíčkem a půjdeš měřit, musíš buď mít druhého človíčka co Ti otočí klíčkem a ty měříš nebo na ten konektor mít ten měřák napíchlej, šáva do čerpadla při otočení klíčkem jde jen cca 5 vteřin pak se odpojí a znovu do něj jde šáva až po nastartování což v tvém případě už nezměříš. Tím bych začal, pokud tam bude napětí a čerpadlo netočí je to pak víc než jasné.
O tom že by čerpadlo odešlo takhle za chodu jsem ještě neslyšel, většinou se tam vydře komutátor a nejde to nakopnout jen když se ti uhlíky zastaví na vydřené ploše, někdy pomůže lehké poklepání koše bud zvrchu nebo zespod nádrže, ale bacha teď jsou mrazy a plast docela křehne at si nenaděláš nešetrným úderem víc škody než úžitku. Pokud by se Ti to poklepáním chytlo, tak ale s výměnou neotálej doba kdy se to zas zastaví na vydřené ploše bude zase brzo. Jinak, že je to tím komutátorem poznáš krásně vepředu u filtru jsou tam měděné šponky z něj, jen pokud se na něj budeš dívat opatrně, nejdřív nádobu filtru vypustit pořádně a až pak otevírat at se ti šponky nedostanou za filtr.
Výměna samotného čerpadla už je tu popsána i s fotkama zkus hledat.
Happy new year _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kec2
Založen: 12.8.2007 Příspěvky: 16 Bydliště: Strašice
|
Zaslal: st prosinec 31, 2008 9:34 am Předmět: |
|
|
Díky moc.Tu výměnu jsem tady nenašel.Ale vim,že to nebude jen tak.Ten věnec,co tam to čerpadlodrží tam našroubovat nazpět je trošku o nervy.
Neni tady někdo tak do 100km od Plzně,kdo by to čerpadlo měl??To auto mě živí a stalo se mě to dnes ve 3h ráno.Před silvestrem.To se může stát jenom mě |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: st prosinec 31, 2008 10:32 am Předmět: |
|
|
Prostuduj tuto diskuzi, dával jsem tam i link s fotkama jak vyměnit to čerpadlo.
http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=904&postdays=0&postorder=asc&highlight=%E8erpadlo+hdi&start=15
Povolit tu matku není až zas takovej problém, větší bacha sid ej při zpětné montáží aby se Ti nesvlíkla těsnící gumička kolem koše, při plnénádrži by ti pak protíkala nafta pod auto. Je to tam dost mastné od nafty a má tendeci zklouzávat. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
Qěcy
Založen: 27.7.2007 Příspěvky: 113
|
Zaslal: st prosinec 31, 2008 1:27 pm Předmět: |
|
|
Kec2 napsal: |
Neni tady někdo tak do 100km od Plzně,kdo by to čerpadlo měl??To auto mě živí a stalo se mě to dnes ve 3h ráno.Před silvestrem.To se může stát jenom mě |
Do 100 km od Plzně je Patera Citroen v Praze Radotíně. |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: čt únor 05, 2009 3:53 pm Předmět: čerpadlo |
|
|
Můžete mi někdo poradit kde najdu relátko,pojistku k čerpadlu (v nádrži) u benzínového motoru.Dnes jsem přišel k autu asi po týdnu a nešlo mi nastartovat.Vyndal jsem svíčku ta jiskru házela ale všiml jsem si že je suchá tak jsem odpojil hadičku přívodu benzínu do motoru a nic z ní neteče.Po zapnutí klíčku čerpadlo nevrčí.Nevíte které kabely na konektoru čerpadla mám proměřit vedou tam 4 z toho dva tlusté.Nevíte na kolik přijde čerpadlo.Je velký rozdíl mezi čerpadlem na naftu a na benzín?Jsou poruchy (příznaky) na čerpadle stejné u ben a u nafty?
Dík za odpovědi Petr _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: čt únor 05, 2009 7:42 pm Předmět: |
|
|
U motoru 1.8i 8V je relatko v boxu s ridici jednotkou motoru(je takovy vetsi, myslim ze hnedy a je tam jediny). U ridici jednotky Magnetti Marelli je vystup z rele pro benzinovou pumpu na pozici c.13. U ridici jednotky Bosch je to na rele pozice c.1. Pojistka pro benzinove cerpadlo je v obou pripadech c.9 v motorovem prostoru. Pokud budes chtit merit primo na cerpadle, jsou to pozice v konektoru c.3 a 5(+ je na c.5). Mely by to byt ty dva silnejsi vodice. _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: čt únor 05, 2009 8:09 pm Předmět: čerpadlo |
|
|
Tak jsem proměřil kabely a nešel mi tam proud.Napojil jsem čerpadlo natvrdo k baterce a to běželo jak o život.šel jsem po kabelech co vedou z řídící jednotky a za svorkovnicí tam co kabely mizí v podběhu došlo k prošoupání jednoho silnějšího žlutého kabelu tak jsem to opravil a už to běží .Měl jsem před 2 rokama dopravní nehodu nedal mi jeden Zlínák přednost a dostal jsem ránu na pravý přední blatník a během opravy ty kabely protáhly skrz díru v plechu která měla ostré hrany a tak se prodřely.To se mi ale ulevilo.Psal jsem Bobovi tak čerpadla na moje auto má dvě jedno za 2050 a druhé za 1500kč. _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
|