Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
jirkka
Založen: 29.11.2007 Příspěvky: 135 Bydliště: Brandýs nad Orlicí
|
Zaslal: po srpen 18, 2008 6:01 am Předmět: hulí motor |
|
|
zdravím příznivce houpání,
o víkendu natankovala přítelkyně do auti naftu(na neznámé pumpě) a teď mám problém, při 1500ot to cuká a když někde zastavím a nechám to běžet na volnoběh vznikne za pár vteřin bílá kouřová clona za kterou by se nemusel stydět ani tank, je to tou neznámou naftou nebo to je jen shoda náhod a něco se posralo? _________________ xantia 1,9td 12/94 hydroactiv |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: po srpen 18, 2008 6:56 am Předmět: |
|
|
je to jak píšeš-težko soudit co se právě stalo.každopádně,jestli máš podezření,že nafta co máš v aute je nějaká divná-měl by jsi alespoò koupit nějaké aditivum a přílít ho do nádrže.....(a radši víc,než míò)
PS:a nebo naftu vytáhnout...... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: po srpen 18, 2008 7:00 am Předmět: |
|
|
ale jak to tak znova čtu,co tady píšeš-nedokážu si představit,co by to muselo být za svinstvo,aby to takhle kouřilo.....
spíše to vypadá na turbo.... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po srpen 18, 2008 8:58 am Předmět: |
|
|
no,tak bílou clonu může taky dělat jeblé těsnění pod palicí,asi nejejdnodušší by bylo vytáhnout tu neznámou naftu celou pryč,a pak natankovat něco málo značkového,a sledovat co to udělá _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
jirkka
Založen: 29.11.2007 Příspěvky: 135 Bydliště: Brandýs nad Orlicí
|
Zaslal: po srpen 18, 2008 11:48 am Předmět: |
|
|
v nádrži bylo asi 10L nafty, dolila 10L a ujela po dolití asi 130km, tak tam dnes zkusím nalít aditivum + dotankovat na Shelce.
Je mi divný že při jízdě ten bílý kouř není vidět, jen když na to pořádně šlápnu vyběhne černej obláček, ale to je snad u ropáka normální,
na jízdě to není až na to cukání v nízkých otáčkách znát _________________ xantia 1,9td 12/94 hydroactiv |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: po srpen 18, 2008 1:39 pm Předmět: |
|
|
jirkka napsal: | v nádrži bylo asi 10L nafty, dolila 10L a ujela po dolití asi 130km, tak tam dnes zkusím nalít aditivum + dotankovat na Shelce.
Je mi divný že při jízdě ten bílý kouř není vidět, jen když na to pořádně šlápnu vyběhne černej obláček, ale to je snad u ropáka normální,
na jízdě to není až na to cukání v nízkých otáčkách znát |
Nechci tě strašit, ale já jezdím zásadně na "divnou" naftu a auto nehulí ani bíle ani černě.
Už jsem nalil do nádrže všechno co mělo název NAFTA, kromě takových exotů jako SHELL POWER a jemu cenově podobné.
Až jednou po výplatě zkusím ten zázrak od SHELLu a jestli na nádrž nenajedu aspoò 1200km, tak mě u SHELLu nikdy neuvidí. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: po srpen 18, 2008 1:46 pm Předmět: Re: hulí motor |
|
|
jirkka napsal: | zdravím příznivce houpání,
o víkendu natankovala přítelkyně do auti naftu(na neznámé pumpě) a teď mám problém, při 1500ot to cuká a když někde zastavím a nechám to běžet na volnoběh vznikne za pár vteřin bílá kouřová clona za kterou by se nemusel stydět ani tank, je to tou neznámou naftou nebo to je jen shoda náhod a něco se posralo? |
Všeobecně - bílý dým je když je chudá směs, do motoru nejde nafta. Co filtr nafty není zasranej po té "divné" naftě?
Naopak černý dým znamená bohatou směs - čerpadlo dává hodně nafty nebo turbo správně neturbí nebo je těžko průchodný vzduchový filtr - motoru chybý vzduch. _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: po srpen 18, 2008 4:33 pm Předmět: |
|
|
chudá směs???co to je za nesmysl???u tohoto druhu diesla přece nic takového není.málo paliva=nízké otáčky,nic jiného tam přece není _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: po srpen 18, 2008 9:16 pm Předmět: |
|
|
dolph napsal: | chudá směs???co to je za nesmysl???u tohoto druhu diesla přece nic takového není.málo paliva=nízké otáčky,nic jiného tam přece není |
Ale množství nafty je přece ovlivòováno i tlakem od turba ne?. Když bráchovi nechtěla jet jeho 1.9TD, tak si vzpomínám, že kontrolovaly nějakou membránu která ovládala čerpadlo od tlaku turba. Až potom, co to rozhýbaly to začalo správně táhnout (a kouřit). Na nic bližšího se mě ale neptejte. 1.9TD není opravdu moje krevní skupina. Má ještě vykuchaný katalyzátor a s mým Hdi mám co dělat, abych mu stačil. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: po srpen 18, 2008 9:30 pm Předmět: |
|
|
Ale pánové, pánové,
jirkka píše, že na volnoběh po pár vteřinách začne bíle kouřit. Není to spíš voda?? Nebo ta "divná nafta" neměla nic společného s naftou. Kapalin které je "komůrkáč" schopný spálit je široká paleta. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: po srpen 18, 2008 10:21 pm Předmět: |
|
|
Raww má pravdu-bílý kouř je chudá nebo taky špatně spálená směs. Chudá směs nemá vliv na otáčky zas takový, aby to podstatně snížilo volnoběh. Může to také a dost často to bývá nulová vůle ventilů, které se u dieselů rády zaklepávají a tím se vůle zmenšuje až dojde k úplné strátě vůlí a motor začne kouřit bíle, zezačátku studený a později i teplý hlavně na volnoběh, ve vyších otáčkách se ještě obohatí a stačí se spálit. Nezapomeòte že dříve u starších motorů se ventily a vstřiky štelovaly přibližně po 20-30 000 Km. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jirkka
Založen: 29.11.2007 Příspěvky: 135 Bydliště: Brandýs nad Orlicí
|
Zaslal: út srpen 19, 2008 5:51 am Předmět: |
|
|
závada částečně nalezena, 3.válec je propojen s chladícím okruhem takže možnosti jsou: těsnění pod hlavou, prohlá hlava, prasklá hlava _________________ xantia 1,9td 12/94 hydroactiv |
|
Návrat nahoru |
|
|
jurmen
Založen: 16.12.2006 Příspěvky: 22
|
Zaslal: út srpen 19, 2008 6:08 am Předmět: |
|
|
zdravím, mám podobný problém, po nastartování je to tak jako že se tomu moc nechce , jako by tam nešla nafta a mám za sebou taky bílý oblak dýmu,tankuju pouze schell , může to být palivový filtr? _________________ XA II 1.9 TD break |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: út srpen 19, 2008 7:07 am Předmět: |
|
|
Může to být: špatná nafta, filtr, prasklá hlava nebo těsnění, netěsný palivový okruh (padá nafta), a dalších milionšest věcí.... _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
jirkka
Založen: 29.11.2007 Příspěvky: 135 Bydliště: Brandýs nad Orlicí
|
Zaslal: út srpen 19, 2008 9:52 am Předmět: |
|
|
jurmen napsal: | zdravím, mám podobný problém, po nastartování je to tak jako že se tomu moc nechce , jako by tam nešla nafta a mám za sebou taky bílý oblak dýmu,tankuju pouze schell , může to být palivový filtr? |
jestli ti to dělá jenom když je studený a pak to přestane, tak je v háji některá žhavička _________________ xantia 1,9td 12/94 hydroactiv |
|
Návrat nahoru |
|
|
|