Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Zveraki
Založen: 22.9.2007 Příspěvky: 15 Bydliště: Jeseník
|
Zaslal: po červenec 14, 2008 4:00 pm Předmět: Spouštění vrtullí |
|
|
Ahojte, mám 2,1td. Přede mnou to měl nějaký expert a napojil natvrdo vrtule na spínač, který potom ustřihl. Nic méně, dodělal tam ty relátka co to spouští.Tak jsem to dal elektrikářovi, ten to dal do kupy, ale vrtule se mi teď spouští když jedu při 80° a hlavně jak dojedu tak se třeba 15min točí a to i v zimě. Nevíte co by to mohlo být? Čidlo jsem zkoušel, to se zdá být ok. Čím tam jsou ty vrtule ještě řízeny?
Díky moc _________________ Xantia 2,0 HDi-Exclusive - rv 00 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Váňa
Založen: 13.5.2008 Příspěvky: 63 Bydliště: Luka nad Jihlavou
|
Zaslal: út červenec 15, 2008 10:54 am Předmět: |
|
|
No vidím to na to dát to nějakému elektrikáři, co Xatie zná, protože to nebude tak jedniduché. já ti můžu napsat jedině , jak se to má chovat správně. Při zapnutá klimě se točí sahary na pomalé otáčky pořád. Při vypnuté klimě (aby to nepletlo) se spíná pomalý chod asi při 90° a rychlý při asi 100-110°. Ale když chceš udělat kontrolu, tak odpojíš to zelené čidlo a sahary se rozběhnou na pomylá chod a po chvilce naplno. Takže tam bude nějaké zpažďovací relé. Klima je ovládá taky sama, protože , když je v kabině přes 40°, tak se při zapnutí klimy spustí sahary na rychlý chod a pak se přepnou na pomálý.
Možná máš blbé to spínací relé. Je to to zelené, které bývá u naft. filtru, ale já ho mám z boku na hlavě motoru. Stojí asi 500Kč- tím bych začal.Pokud ho vytáhneš , musí se sahary rozběhnout i při studeném motoru a při zastrčení zastavit. _________________ X2 2,1 TD Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zveraki
Založen: 22.9.2007 Příspěvky: 15 Bydliště: Jeseník
|
Zaslal: út červenec 15, 2008 11:44 am Předmět: |
|
|
Váòa napsal: | No vidím to na to dát to nějakému elektrikáři, co Xatie zná, protože to nebude tak jedniduché. já ti můžu napsat jedině , jak se to má chovat správně. Při zapnutá klimě se točí sahary na pomalé otáčky pořád. Při vypnuté klimě (aby to nepletlo) se spíná pomalý chod asi při 90° a rychlý při asi 100-110°. Ale když chceš udělat kontrolu, tak odpojíš to zelené čidlo a sahary se rozběhnou na pomylá chod a po chvilce naplno. Takže tam bude nějaké zpažďovací relé. Klima je ovládá taky sama, protože , když je v kabině přes 40°, tak se při zapnutí klimy spustí sahary na rychlý chod a pak se přepnou na pomálý.
Možná máš blbé to spínací relé. Je to to zelené, které bývá u naft. filtru, ale já ho mám z boku na hlavě motoru. Stojí asi 500Kč- tím bych začal.Pokud ho vytáhneš , musí se sahary rozběhnout i při studeném motoru a při zastrčení zastavit. |
Díky za radu, o víkendu na to mrknu. Je to nějaká záhada, a jsou ty vrtule potom řízeny ještě něčím? Jako řídící jednotka auta nebo tak něco? _________________ Xantia 2,0 HDi-Exclusive - rv 00 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: út červenec 15, 2008 12:24 pm Předmět: |
|
|
Øídí je tzv. bitron.
Ještě malý upřesnění Po vypnutí motoru se sahary z vysokých otáček ihned přepínají na otáčky nižší a po cca 3 sekundách se vypnou. Když točí na nížší otáčky, vypnutí motoru je zastaví také ihned. Takže jakékoli točení na vypnutém motoru není správně.
Pokud točí musí obě vrtule točit vždy spolu stejnou rychlostí. _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Zveraki
Založen: 22.9.2007 Příspěvky: 15 Bydliště: Jeseník
|
Zaslal: út červenec 15, 2008 12:28 pm Předmět: |
|
|
Raww napsal: | Øídí je tzv. bitron.
Ještě malý upřesnění Po vypnutí motoru se sahary z vysokých otáček ihned přepínají na otáčky nižší a po cca 3 sekundách se vypnou. Když točí na nížší otáčky, vypnutí motoru je zastaví také ihned. Takže jakékoli točení na vypnutém motoru není správně.
Pokud točí musí obě vrtule točit vždy spolu stejnou rychlostí. |
A co je ten Bitron a kde ho najdu?
Jinak když vypnmu motor, tak vrtule jedou na plno, asi deset až patnáct minut. Ale když otočím klíčkem, jako bych chtěl startovat, tak se hned vypnou. Je to celé nějaké divné. _________________ Xantia 2,0 HDi-Exclusive - rv 00 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Váňa
Založen: 13.5.2008 Příspěvky: 63 Bydliště: Luka nad Jihlavou
|
Zaslal: út červenec 15, 2008 12:38 pm Předmět: |
|
|
Jo, to je taky pravda. Z toho vyplývá, že to je nějak řízený a nespíná se to jen čidlem napřímo. Už to spínaní na dvakrát dává najevo , že je to regulováno hodnotou odporu spínacího čidla a proto to musí něco vyhodnocovat. Proto se přikláním k tomu odborníkovi. Já jsem jen přišel na to, že jsem měl vypálené to pravé horní relé ( při pohledu ze předu na auto) a točila se mi jen levá sahara, ale na oba stupně. Pravá stávkovala. Po výměně OK. _________________ X2 2,1 TD Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: út červenec 15, 2008 1:45 pm Předmět: |
|
|
Mezi ventilátorami na horní straně sahar je trojúhelníková krabička ve které jsou 3 ks relátek, které přepínají chod ventilátorů. Někdy zoxiduje kontakt na některém relé a dělá to neskutečné kousky.
Pozor nepřehodit-jedno je jiné (myslím že to prostřední). _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zveraki
Založen: 22.9.2007 Příspěvky: 15 Bydliště: Jeseník
|
Zaslal: út červenec 15, 2008 2:00 pm Předmět: |
|
|
Díky pánové za rady, o víkendu na to mrknu a v po podám report, jak to šlo. _________________ Xantia 2,0 HDi-Exclusive - rv 00 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|