Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: čt červenec 10, 2008 3:02 pm Předmět: Kabinový ventilátor |
|
|
Kabinový ventilátor mi občas (asi aby se to líp hledalo) začal žít vlastním životem! Takže: je to nějakej ten den zpět co jsem v kabině slyšel takovej divnej tlumenej zvuk, kterej jsem nikdy neslyšel. Po chvíli bádání jsem zjistil, že nefouká ventilace. Takže jsem z polohy AUTO kde to mám vždy přepnul do polohy 0 a pak do polohy MAX - ventilátor se nerozeběhnul, jen klaplo nějaký relátko. Po nastavení do polohy 0 opět klaplo. Tak jsem přepnul do polohy MAX a zase nic, jen to (asi) relé. Nechal jsem to tam a po několika sekundách se rozeběhnul ventilátor naplno. Po přepnutí do polohy AUTO, začal normálně regulovat otáčky.
Při dalších pokusech se to již neopakovalo. V době kdy venku bylo velmi teplo takže jsem klimatizoval se zničeho nic klimatizace zastavila - zjistil jsem, že opět nejde kabinový ventilátor. Vypnul jsem tedy klimu, dal ventilátor do polohy MAX a po chvíli se rozeběhnul, pak šla samozřejmě spustit i klimatizace.
Tento stav však netrval moc dlouho a tak jsem se na klimu i ventilátor vyprdnul a otevřel jsem šíbr a okýnka a jel jak socka ve favoritu. Což mne velmi naštvalo a rozhodnul jsem se kouknout tomu pod sukni. To jsem také využil k výměně kabinového filtru.
Takže při vyndaném filtru jsem to chvíli nechal nastartováno na volnoběh - po několika minutách se zase zastavila klimatizace, což signalizovalo problém s ventilátorem. Zjistil jsem, že v tomto stavu se ventilátor nějak točí, protože ovorem od filtru to fouká. Ale ono to foukalo stále bez ohledu napolohu AUTO, 0 nebo MAX prostě to stále trochu foukalo! Zkusil jsem vypojit hnědý konektor u ventilátoru ve kterém je tlustý červený drát, tlustý černý drát, slabý bílý a slabý oranžový drát. Ventilátor se samo zastavil. Po znovuzapojení tento pomalý chod na jakoukoli polohu pokračoval. Nastavil jsem tedy polohu MAX a čekal, ventilátor se po chvíli rozeběhnul a ihned sepnula i klima a pak to jelo několik minut bez závad. Pak prostě na AUTO reguloval, jela klima, na 0 se zastavil, vypnula se klima a na MAX zase fučel na plný pecky a najela klima...
Otázka tedy zní: Kde je zakopán pudl? Proč žije ventilátor svým životem? Proč nereaguje na polohu a proč i na 0 stále běží?
Podružná otázka zní podle čeho klimatizace pozná, že korektně běží kabinový ventilátor a když ne tak se vypne?
uff, slohová práce, soráč _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt červenec 10, 2008 8:55 pm Předmět: |
|
|
Kabinový ventilátor se točí pořád, sice jen velice pomalu ale pořád. Vesměs když nefunguje a žije si svůj život tak je zakopaný pes právě v té svorkovnici kterou jsi odpojoval, viděl jsem to několikrát uplně vypálené.
http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=42&highlight=ventil%E1tor _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: pá červenec 11, 2008 6:59 am Předmět: |
|
|
příčina je ve vypálených kontaktech spínací skříòky,nebo výstupní svorce..musíš tam dát relé,jinak ti to shoří úplně.podrobný popis je v návodech jak na to..... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: pá červenec 11, 2008 7:10 am Předmět: |
|
|
Hmm to se mi nezdá, ten konektor (jak samec tak samica) se zdají optickou kontrolou naprosto v pořádku.
Možná jsem popis poruchy napsal divně - upřesním - když to je v poruše, tak se točí pořád pomalu. Když není v poruše, normálně reguluje na AUTO, na 0 je vypnutý a na ruční režim má zase otáčky dle nastavené polohy...
dolph napsal: | příčina je ve vypálených kontaktech spínací skříòky,nebo výstupní svorce..musíš tam dát relé,jinak ti to shoří úplně.podrobný popis je v návodech jak na to..... |
Myslím, že to asi ne - to byl problém u X1, kde spínací skříòka spínala výkonové stupně - já mám již X2 _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sadamek
Založen: 27.5.2008 Příspěvky: 16
|
Zaslal: pá červenec 11, 2008 7:50 am Předmět: |
|
|
Tak to by mě taky zajímalo co s tím máš protože mě to dělá taky a už toho mám plný zuby a uvažuji o novém voze |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jiří
Založen: 5.2.2007 Příspěvky: 13 Bydliště: Mělník
|
Zaslal: pá červenec 11, 2008 9:36 am Předmět: |
|
|
Ahoj.
Dělalo mi to kdysi taky a byly to uhlíky. Vyměnil jsem je a už mám 4 roky pokoj. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: pá červenec 11, 2008 9:39 am Předmět: |
|
|
Jiří napsal: | Ahoj.
Dělalo mi to kdysi taky a byly to uhlíky. Vyměnil jsem je a už mám 4 roky pokoj. |
Dobrej typ - to bylo hned další co mne napadlo, poté co jsem zkontroloval, že konektor je v pořádku. Předpokládám však, že uhlíky u Citroenu nekoupím, že mi budopu vnucovat celej ventilátor Jak jsi to vyřešil ty? _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Jiří
Založen: 5.2.2007 Příspěvky: 13 Bydliště: Mělník
|
Zaslal: pá červenec 11, 2008 10:04 am Předmět: |
|
|
Ahojky.
Já to vyřešil tak, že jsem navštívil místního prodejce autoelektriky a vybral stejně tvrdé uhlíky a rozměry upravil. Uhlíky jsou tam umístěny šikmo ke komutátoru a tak to chce rádně upravit. Práce je to tak na hodinku. Stálo mne to asi 60 Kč. |
|
Návrat nahoru |
|
|
hombok
Založen: 16.8.2007 Příspěvky: 135 Bydliště: U Olomouce
|
Zaslal: pá červenec 11, 2008 10:40 am Předmět: |
|
|
Ahoj. Tipoval bych taky uhlíky, a napadají mě ještě výkonové tranzistory. _________________ X1 2.0i VSX 94 |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: pá červenec 11, 2008 3:51 pm Předmět: |
|
|
jo,sorry,já si nevšiml,že máš X2 -ta už to má vyřešené jinak.... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: st srpen 06, 2008 7:46 am Předmět: |
|
|
Takže další poznatek: při chladnějším počasí (ráno) funguje celkem "normálně" v poledně většinou nee. Ale minulý týden jel ventilátor vždy téměř spolehlivě. Příčina tudíž nejspíš bude ve ventilátoru resp. v uhlících. Otáčky totiž začaly občas kolísat a někdy se od něj ozývají divné zvuky.
Zkusil jsem podráždit origoš servis Citroen - uhlíky samo není možno u nich koupit, takže jedině celej ventilátor za lidových 9.400Kč - opravdu máme velmi luxusní autí _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: pá srpen 08, 2008 6:34 am Předmět: Jak to dopadlo - příčina |
|
|
Včera ( 7.8.08 ) jsem se konečně za pomoci Míry rozhejbal a rozhodl se věc vyřešit. Protože se to chovalo tak jak se to chovalo (viz.výše) tak jsem jako vadný člen vybral samotný větrák resp. jeho uhlíky a komutátor.
S Mírou jsme zajeli na vrakáč koupit ventilátor jiný. Přes ujištění, že ventilátor na XA s klimou (jiné zapojení, bez klimy jen 2 dráty, s klimou 4+1) mají, žádnej na XA neměli. Zato měli několik z P405 a P306.
Ten na P306 byl zcela jiný. Z P405 vypadal velmi podobně. Zkusili jsme ho do auta připojit a šlapal jak měl. Nasadit do auta také šel, jen mu na krytu chyběla jedna dírka přo přišroubování čalounění (banalita, kterou netřeba řešit). Tak jsem ventilátor vzal, zaplatil a ještě za bránou jsem ho zapojil do auta, vše zbalil a vydal se s Mírou na cestu domů.
Bohužel ventilátor šlapal jak měl, ale nefuněl
Takže jsme zastavili ve stínu a vykuchali jsme jej znova. A zjistili jsme, že sice do XA nasadit a zapojit jde, ale že se točí na druhou stranu a podle toho má i jinak tvarovanou vrtuli.
Jediným řešením tedy bylo ventilátor přepólovat, aby se točil na druhou stranu a také bylo nutné vrtule mezi sebou vyměnit. Což se později ukázalo jako dobrá cesta, ale plná bodláků
Ony totiž mají jiné motůrky co se týče rozměrů a tudíž i vrtule na hřídeli seděla jinde. A tudíž celková výška větráku pak byla vyšší a ventilátor se do svojí díry nevešel. Zkrátim to: vrtuli jsme jěmně upravili, uchycení motoru v krytu jsme upravili a nacpat to tam šlo. A zdá se že to šlape dobře.
A závěr? Rozhodně neberte ventilátor z P405, páč přes svoje skoro shodné rozměry se točí na druhou stranu a tudíž tlačí vzduch proti výfukové spirále a netlačí tudíž vzduch ven z ventilátoru do trubek. Nadruhou stranu pokud ho někdo náhodou máte a nebo chcete obětovat 3 hodinky bádání a hraní si, tak tam napasovat po upravách lze
Jó ještě k tomu ventilátoru co jsem tam měl - v komutátoru vybraná drážka cca 3-4mm od uhlíků a uhlíky dlouhý už jen 1-2mm (na té kratší straně) a drátky k nim vedoucí už nedovolovali aby je pružinka dotlačila až na komutátor. Takže po 10-ti letech ventilátor provozně spotřebován. _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
RINGO
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 137 Bydliště: MOST
|
Zaslal: so září 27, 2008 10:17 am Předmět: Re: Jak to dopadlo - příčina |
|
|
Zima se blíží a tak jsem začal řešit ventilátor topení.Můj problem je takový,že ventilátor nemůžu donutit běžet na plno v automatu.Při manuální regulaci běží ventilátor v plném rozsahu,ale v automatu plných otáček nedosáhnu.Zkoušel jsem oblbnout čidlo vedle hodin kusem ledu,kdyby mu 6 stupòů co bylo ráno nestačilo.V létě jsem měl ten samý problem ,kdy v autě bylo 50 stupòů,klima na max a ventilátor si jenom tak brumlal,ale plnýho výkonu v automatu nedosáhnul.Pamatuji že před dvěma lety i při menších teplotních rozdílech nebylo žádnou vzácností slyšet hučet vetrák na max v automatu.
co jsem zatím pro nápravu udělal.
vizuální kontrola ovládacího panelu,vyčištění svorkovnic a napružení kontaktů,kontrola svorkovnic na ventilátoru,kontrola uhlíků na ventilátoru http://ringo.rajce.idnes.cz/xantia/#P1000268.JPG já si myslím že jsou ještě dobrý.tranzistory ve ventilátoru neumím změřit ,čidlo vedle hodin nasává.
Prosím o radu,tip,dobrý nápad,pročetl jsem toho dost tady na foru i na citroenech ,ale nějak nemohu najít to správný řešení. _________________ X2 1,8 16V Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
Studna
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: so září 27, 2008 12:16 pm Předmět: Re: Jak to dopadlo - příčina |
|
|
RINGO napsal: | Zima se blíží a tak jsem začal řešit ventilátor topení.Můj problem je takový,že ventilátor nemůžu donutit běžet na plno v automatu.Při manuální regulaci běží ventilátor v plném rozsahu,ale v automatu plných otáček nedosáhnu.Zkoušel jsem oblbnout čidlo vedle hodin kusem ledu,kdyby mu 6 stupòů co bylo ráno nestačilo.V létě jsem měl ten samý problem ,kdy v autě bylo 50 stupòů,klima na max a ventilátor si jenom tak brumlal,ale plnýho výkonu v automatu nedosáhnul.Pamatuji že před dvěma lety i při menších teplotních rozdílech nebylo žádnou vzácností slyšet hučet vetrák na max v automatu.
co jsem zatím pro nápravu udělal.
vizuální kontrola ovládacího panelu,vyčištění svorkovnic a napružení kontaktů,kontrola svorkovnic na ventilátoru,kontrola uhlíků na ventilátoru http://ringo.rajce.idnes.cz/xantia/#P1000268.JPG já si myslím že jsou ještě dobrý.tranzistory ve ventilátoru neumím změřit ,čidlo vedle hodin nasává.
Prosím o radu,tip,dobrý nápad,pročetl jsem toho dost tady na foru i na citroenech ,ale nějak nemohu najít to správný řešení. |
Tohohle jsem si taktéž všiml na svém autě!Také uvítám jakoukoli radu.V dřívější době se rozběhl i na plno,tuším ,že to nastávalo při ofuku čelního skla,ale teď už nic.Naplno nefouká nikdy.Pouze v manuálním režimu. _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
|
|
Návrat nahoru |
|
|
DeX
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 93 Bydliště: Louny
|
Zaslal: ne září 28, 2008 12:18 pm Předmět: |
|
|
Ja si pamatuji snad jediny pripad kdy me bezi ventilator na automat na plno a to v pripade, ze v zime pustim ofuk pouze celniho skla. _________________ DeX Exclusivni Xantia break 2.0HDi narozena o vanocich '98
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|