Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Martin Mad
Založen: 7.6.2007 Příspěvky: 131 Bydliště: Pelhřimov
|
Zaslal: čt květen 22, 2008 11:23 am Předmět: |
|
|
Na hlavní stránce klikni v menu na "autoservisy" a hledej Automax Hulín (BoBo).
A když budeš pak mít ještě chvilku - neprohloupíš, když si to tu všechno pořádně pročteš. _________________ X2 1,8 16V Break 6/2000 metalíza Modrý Maurícius |
|
Návrat nahoru |
|
|
novacek
Založen: 20.5.2008 Příspěvky: 20 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: pá květen 23, 2008 5:52 am Předmět: |
|
|
Tak jsem vyměnil balonek a nafta pořád padá Už fakt nechápu. Nevíte někdo, jestli může padat nafta, když netěsní jeden vstřik. Vstřik neteče u trubičky a ani ve spoji u motoru, ale u šroubového spoje v jeho polovině a pouze když motor běží. Díky |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: pá květen 23, 2008 9:11 am Předmět: |
|
|
jo,může to být cokoli.i taková maličkost.chce to rozebrat,vyčistit a pořádně dotáhnout. _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá květen 23, 2008 10:55 pm Předmět: |
|
|
Ano to se stalo mne,tekly mi,bare to tamtudy vzduch,nech rovnou zkontrolovat,a seridit vsechny,jakmile nastavis jen jeden,tak bude jiny nez 3 ostatni,upozornoval mne na to mechanik _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: so květen 24, 2008 8:21 am Předmět: |
|
|
když už nevíš čeho se chytnout,tak vyřaď část okruhu-přívod a zpátečku nafty.vem si sklenku od okurek-0,7l ,odpoj přívod nafty(od filtru)-nebo i přímo u řerpadla-tím vyloučíš i filtr a zpátečku(od čerpadla) a dej tam metrové hadice-pokud možno nové a ty šoupni do té okurkovky a nalej do ní naftu.obě hadice musí být ponořené!!!nastartuj,trošku to potůruj,a se vše odvzdušní,vypni motor a nech to tak do druhého dne.no a pak uvidiš,jestli je to stejné,nebo ne a vyloučíš tím netěsnosti vpalivovém vedení. _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
novacek
Založen: 20.5.2008 Příspěvky: 20 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: ne květen 25, 2008 4:24 pm Předmět: |
|
|
Tak jsem ten vstřik dotáhl a zjistil jsem, že to asi teče kolem kabílku, který do vstřiku vede. Nevíte jestli to jde nějak utěsnit? Nebo je to na nový vstřik?Moc díky za rady |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: ne květen 25, 2008 9:31 pm Předmět: |
|
|
Pokud to teče kolem kablíku/kablíkem,tak je o víceméně na výměnu vstřiku(nový je pěkně mastný,tuším kolem 7000kč)Nedávno jsem tento vstřik měl,a po domluvě s misinou ho ode mne koupil,takze ho uz nemam,zkus to pohledat po lidech,jestli nekdo nebude mit.
Jinak,nouzove bych to zkusil odmastit,a napatlat kolem toho kablíku nějaký lepší tmel,mohlo by to pomoct _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: po květen 26, 2008 6:36 am Předmět: |
|
|
už se těším,až to jednou začne chcát kolem káblíku i mně.tohle nějak nevychytali.i když-po 12-ti letech.......... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
novacek
Založen: 20.5.2008 Příspěvky: 20 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: út květen 27, 2008 5:15 am Předmět: |
|
|
Tak už mám konečně (snad na delší dobu) vyhráno Výměna vstřiku provedena a auto chyta na cvrknutí Podařilo se mi sehnat starší, ale funkční. Všem moc díky za poskytnuté rady. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jóna
Založen: 13.12.2006 Příspěvky: 34 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: so srpen 23, 2008 3:15 pm Předmět: Problém s teplým startem 1,9TD |
|
|
Zdravím.
Já mám trable přesně opačného gardu. Čím větší kosa venku, tím snad líp chytá. Když do kapoty praží slunce, je to někdy horší, ale zvládá to. Ale když v hycech někde zastavím, tak se rozeběhne až po cca 3-6 sekundovém motání startéru. Taky se mi zdá, že má v létě horší výkon. Napadly mě vadný čidla, ale netuším jaký.
Nemá s tím někdo zkušenost?
Díky za vaše postřehy. _________________ Michal Jonáš
X1 1.9TD hatchback, rv.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
misina25
Založen: 5.4.2007 Příspěvky: 116 Bydliště: Bílina
|
Zaslal: ne srpen 24, 2008 11:11 am Předmět: |
|
|
Ahoj.Tak ja nán uplně to samý co Jóna v zimě chytá bezvadně na poprvé ale v létě je to hrozný.Hrozně dlouho točí a když už chytna tak otáčky nic moc.Čidla jsem už vyměnil mám i udělanej katalizátor(myslel jsem ze už je vysipaný) a furt stejné.Asi budu muset to skusit dát na seřízení čerpadla. _________________ Xantia 1,9 td kombi r.v97+klima |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jóna
Založen: 13.12.2006 Příspěvky: 34 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: ne srpen 24, 2008 11:44 am Předmět: Re: Problém s teplým startem 1,9TD |
|
|
Tak jsem včera kontroloval čidla. No nic jsem na nich nevypozoroval. Očistil jsem alespon kontakty a prostříkal je.
Při kontrole řídící jednotky "xudbc02" (taková ta věc vlevo při pohledu do motoru, celá z hliníku, od bosche) jsem se zděsil. Asi tam zatekla voda a polovina kontaktů byla silně zoxidovaná. Jeden kontakt jednotky byl dokonce ulomený a vězel v konektoru kabelu. Tak jsem ji rozdělal, po značném úsilí kontakt repasoval a pro jistotu i další načatý. Všechno očistil, prostříkal a namontoval. Zkušební jízda celkem v pohodě, ale bylo celkem chladno.
Nevím, jestli to vyřeší můj problém, ale zásah byl nutný.
Po prozkoumání součástek jsem objevil procesor od Intelu a mimo jiné i pasivní snímač tlaku??? Zřejmě atmosferického. Bez této jednotky šlo v pohodě nastartovat, ale motor rachtal jak multikára z dob krále Xarxase Takže to zřejmě řídí časování vstřikování a další podivnosti. Určitě to bude řešit i tepůoty. Takže by to mohlo bejt i ono.
Zkuste si tento konektor zkontrolovat, vyčistit a zakonzervovat. Takhle sežrané měděné kontakty jsem ještě neviděl.
Možná by to člo i nějak proměřit nebo otestovat funkci, ale to je na mě moc.
Je to možné provést přez diagnostiku? Nemá někdo zkušenost? _________________ Michal Jonáš
X1 1.9TD hatchback, rv.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jóna
Založen: 13.12.2006 Příspěvky: 34 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: po září 01, 2008 11:00 am Předmět: Re: Problém s teplým startem 1,9TD |
|
|
Jóna napsal: | Tak jsem včera kontroloval čidla. No nic jsem na nich nevypozoroval. Očistil jsem alespon kontakty a prostříkal je.
Při kontrole řídící jednotky "xudbc02" (taková ta věc vlevo při pohledu do motoru, celá z hliníku, od bosche) jsem se zděsil. Asi tam zatekla voda a polovina kontaktů byla silně zoxidovaná. Jeden kontakt jednotky byl dokonce ulomený a vězel v konektoru kabelu. Tak jsem ji rozdělal, po značném úsilí kontakt repasoval a pro jistotu i další načatý. Všechno očistil, prostříkal a namontoval. Zkušební jízda celkem v pohodě, ale bylo celkem chladno.
Nevím, jestli to vyřeší můj problém, ale zásah byl nutný.
|
Hm. Po zkušební jízdě MB -> Pha a zpět to startuje pořád stejně (na ho...) Trochu se, zdá se, zlepšila hlučnost, ale jinak stále stejné. Snad seřídit to čerpadlo. Zkusím a napíšu. _________________ Michal Jonáš
X1 1.9TD hatchback, rv.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: po září 01, 2008 10:14 pm Předmět: Re: Problém s teplým startem 1,9TD |
|
|
Jóna napsal: | Zdravím.
Já mám trable přesně opačného gardu. Čím větší kosa venku, tím snad líp chytá. Když do kapoty praží slunce, je to někdy horší, ale zvládá to. Ale když v hycech někde zastavím, tak se rozeběhne až po cca 3-6 sekundovém motání startéru. Taky se mi zdá, že má v létě horší výkon. Napadly mě vadný čidla, ale netuším jaký.
Nemá s tím někdo zkušenost?
Díky za vaše postřehy. |
Tak jsem si vzpoměl: brácha měl asi před 2lety Nissana TD a stejný problém. Mechanik od Nissanu mu řekl že je to opotřebením vstřik. čerpadla (měl asi 200tis.km).Blok čerpadla ze slitiny hliníku má větší tepelnou roztažnost a proto pístky na čerpadle vyrobí dostatečný tlak až při několikerém protočení-za tepla.Studený motor startoval na brnk. Ale to byl Japonec, jak je to u XA nevím. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Jóna
Založen: 13.12.2006 Příspěvky: 34 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: út září 02, 2008 1:20 pm Předmět: Re: Problém s teplým startem 1,9TD |
|
|
Luboš.H napsal: |
Tak jsem si vzpoměl: brácha měl asi před 2lety Nissana TD a stejný problém. Mechanik od Nissanu mu řekl že je to opotřebením vstřik. čerpadla (měl asi 200tis.km).Blok čerpadla ze slitiny hliníku má větší tepelnou roztažnost a proto pístky na čerpadle vyrobí dostatečný tlak až při několikerém protočení-za tepla.Studený motor startoval na brnk. Ale to byl Japonec, jak je to u XA nevím. |
Já zažíval kdysi podobný situace s VW Passatem s cca 350 - 500tis kilometry na krku a chovalo se to podobně. Takže to asi tim čerpadlem opravdu bude. TAmto bylo už dost vylágrovaný, páč se se mnou po čase rozloučilo.
Jen se mi zdá, že to bylo před cca 2 lety OK a blbne to tak cca poslední rok.
Bylo by možný změřit tlaky zatepla? _________________ Michal Jonáš
X1 1.9TD hatchback, rv.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|