Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Studna
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: čt květen 01, 2008 1:23 pm Předmět: |
|
|
Neřekl bych že škrtá o zuby. To druhý bude správně.Někdy se s tím docela peru,ale zuby neřinčí nikdy.
Někdy musím třeba i dvakrát vyšlápnout spojku naprázdno aby mi tam zapadla zpátečka.A už se mi stalo,že mi páka řazení šla při vyhnutí víc doprava (přes kulisu jakoby) a pak jsem ji už nemohl posunout směrem dolů.No asi je to jen špatně seřízený.
Ale jak písu výš a jak jsem vyčetl i jinde v diskuzích:zpátečka tam jde někdy hůř.A je to asi vcelku normální jev. _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: pá květen 02, 2008 10:01 pm Předmět: |
|
|
Právě tento jev znamená že spojka vypíná stoprocentně, i když to řazení zpátečky je někdy nepříjemné. Prostě se trefíš zubem na zub proti sobě a na zpátečkovém kole jsou náběhy tupé, ale nejedná se o závadu.
Jen to chce jak uvádíš trochu rychleji zařadit po vyšlápnutí spojky, ale ne zas hned-trochu cviku a máš to. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: so květen 03, 2008 6:23 am Předmět: |
|
|
To ja si zase musim vzdycky chvilku pockat-vyslapnu spojku,a pomalinku jedu ke zpatecce cca 1 vterinu,a zaradim ji bez problemu,kdyz vyslapnu,a hned ji tam narvu,tak cesu zuby-chvilku se tam ty kola dotaceji...jinak mne vadi hlavne to,ze tam rychlosti nejdou uplne hladce-rychlost tam dam,ale vzdy musim prekonavat nejaky odpor-treba radim za 2-odpor-povolí,pohnu dál,odpor,a pak tam padne
Olej mám vyměněný za total,řadím citlivě,kolikrát i s meziplynem ale třeba když vyjedu poránu,tak dám za 1, a když chci řadit za 2,tak musím překonat dost velký odpor dost velkou silou,,potom už je to najednou v pořádku
P.S:spojku mam novou,zabira uplne dole,sla tam sada s pritlacakem,loziskem,lamelou...vsechno.Takhle blbe ta prevodovka radila z driv,jeste se starou spojkou,pochybuju ze by tahle spatne vypinala taky _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: so květen 03, 2008 8:41 am Předmět: |
|
|
Øekl bych že u tebe bude zakopaný pes v tom, že při výměně spojky (nebo motoru) se někde poděla jedna rolna (váleček na usazení převodovky k motoru). Musí tam být 2 kusy kromě toho ještě jeden na startéru. Když povolíš převodovku asi o necelý centimetr tak je možná vizuální kontrola obou válečků.
Jeden je zezadu uplně dole a druhý vepředu nahoře nad starterem.
Je to dost rozšířený nešvar, stačí když jedna chybí a spojka nejde v ose s hřídelí a tím pádem lehce táhne. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: so květen 03, 2008 3:11 pm Předmět: |
|
|
JJ Pepo,od výměny spojky tebou,mě chodí řazení jak samet a spojka tak lehce,že jsem si na to musel zvyknout .Fakt dobrá práce,klobůůůk dolů. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: so květen 03, 2008 10:14 pm Předmět: |
|
|
jj pepo,je možný,že to tam nebylo už dřív ty válečky,od minula,jenže co stím-o tomhle nikdo neví,a nikdo to nebude řešit _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: so květen 03, 2008 10:54 pm Předmět: |
|
|
Každý dobrý mechanik musí o rolnách vědět. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
marsbolo
Založen: 17.3.2007 Příspěvky: 14
|
Zaslal: ne květen 04, 2008 7:08 am Předmět: špaté řazení |
|
|
Zdravím všechny, stalo se mi to co tady popisoval JiRaY z ničeho nic nemůžu plynule zařadit rychlosti jak už tady psal musím překonat odpor a někdy i to nejde a musím vyšlápnout spojku a znova dělá mi to teda u rychlostí 3 a 4 a nějak celkově to řazení je hrubší. Mám Xyntii 2.0 HDI 109k a je tam hydraulická spojka ale koukal jsem někdo tady psal že je to napojený na LHM ale mě se zdá že tam mám na to nádržku, nevíte někdo co stím, Díky všem za odpovědi |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: ne květen 04, 2008 7:53 am Předmět: |
|
|
Ahoj marsbolo-pokud más silnejsi HDi,tak tam mas spojku kapaliovouhydraulickou,ale neleje se do ní LHM,ale brzdovka DOT 3-4
Pokud máš slabší HDi tak tam je klasicky lankem,jen tak pro vysvětlení.
Jak starý máš olej v převodovce?šel tam total?A taky ti může končit spojka.My jsme měli tu brzdovku v nádržce úplně černou,tak jsme jí nechali vyměnit,o něco se to zlepšilo
Josefe,já říkám,že je možný,že tam ty rolny asi nebyly už když jsme to auto kupoval,protože takhle s odporem mi šlo řadit vždycky,no a když to mechanik rozebral,tak to jen poskládal tak,jak to předtím bylo,a o víc se nestaral.Otázka je co s tím?motor už je zpět v autě,nerad bych nakurvil spojku,taky nevím,jestli se dají tyhle rolny někde sehnat.
A v poslední řadě-dají se tam nandat aniž by musel motor ven???
P.S:včera jsem zkoušel řazení u jíry v jeho xa 93-jde mu tam mnohem lépe a hladčeji než u mně _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
marsbolo
Založen: 17.3.2007 Příspěvky: 14
|
Zaslal: ne květen 04, 2008 8:02 am Předmět: JiRaY |
|
|
Zdravím JiRaY mám tam olej Total a je tam asi 2 měsíce a HDI mám to silnější tak díky protože sme přemýšlely co tam vůbec je za kapalinu. Jinak včera jsem umyl motor a pak to začalo dělat nevím jestli to má na to nějakej vliv nebo jestli to byla náhoda s tím řazením. A ještě se chci zeptat ten spojkový píst co jde do převodovky je nějak volnej tak jako kdyby byl přidělanej na nějakým péru, když jsem to zkoušel odvzdušnit tak se to docela mele má to tak být nebo to má držet na pevno? |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: ne květen 04, 2008 8:28 am Předmět: |
|
|
čoveče,to ti neporadím,já jsem to nedělal,já pouze asistoval pi výměně-někde na levé straně jakoby za levým předním kolem je ten výpušák na spojkovou,tam se nasadila hadička,co vedla do flašky,a výpušák se povolil,a dolu tekla černá sračka,já šlapal na spojku,a nahoře se dolívala čerstvá.Když dole do flašky tekla čistá,tak se vypoušák utáhl,auto se nastartovalo,párkrát zkusmo zařadilo,spojka se prošlapala,a eště se z toho vypoušáku trošku odfrklo,a byl pokoj,a šlape
Jinak-motor jsme u HDi radši nemyl,slyšel jsem,že to pak dělá bordel ve všem možném,hlavně že u elektriky pak hnijou konektory,proto jsem to radši nedělal _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kenědz_st
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 19
|
Zaslal: ne květen 04, 2008 8:13 pm Předmět: |
|
|
Ahoj , měl jsem stejný problém se zařazením zpátečky. Chyba nebyla ve spojce, ale v lanovodech. Jejich výměnou se vše se vše vrátilo do normálu. Je to jen můj názor , třeba je opravdu spojka před
smrtí.
Zdeněk
Hdi 80 kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
Studna
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: ne květen 04, 2008 8:40 pm Předmět: |
|
|
JiRaY napsal: | čoveče,to ti neporadím,já jsem to nedělal,já pouze asistoval pi výměně-někde na levé straně jakoby za levým předním kolem je ten výpušák na spojkovou,tam se nasadila hadička,co vedla do flašky,a výpušák se povolil,a dolu tekla černá sračka,já šlapal na spojku,a nahoře se dolívala čerstvá.Když dole do flašky tekla čistá,tak se vypoušák utáhl,auto se nastartovalo,párkrát zkusmo zařadilo,spojka se prošlapala,a eště se z toho vypoušáku trošku odfrklo,a byl pokoj,a šlape
Jinak-motor jsme u HDi radši nemyl,slyšel jsem,že to pak dělá bordel ve všem možném,hlavně že u elektriky pak hnijou konektory,proto jsem to radši nedělal |
No co se týče výměny té kapaliny na spojce,už jsem se na to tady ptal,ale asi vám to nepomůže.
http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=1180 _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
|
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: po květen 05, 2008 12:53 pm Předmět: |
|
|
Děkuji všem za postřehy. Začínám si myslet, že to byl jen marketingový tah servisu Citroen a ne skutečná závada
Jinak: zpátečka nejde vůbec, musím opakovaně sešlápnout spojku a tento jev se objeví jen někdy.
Ty jemné vibrace můžou být normální. Asi jsem si je spojil s tou zpátečkou nebo jsem jen autohypochondr....
Kolik km by měla hydraulická spojka u HDi 80kW vydžet při normálním provozu? Na tach. mám 210t km.. _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: út květen 06, 2008 10:06 am Předmět: |
|
|
vlastimiln napsal: | Děkuji všem za postřehy. Začínám si myslet, že to byl jen marketingový tah servisu Citroen a ne skutečná závada
Jinak: zpátečka nejde vůbec, musím opakovaně sešlápnout spojku a tento jev se objeví jen někdy.
Ty jemné vibrace můžou být normální. Asi jsem si je spojil s tou zpátečkou nebo jsem jen autohypochondr....
Kolik km by měla hydraulická spojka u HDi 80kW vydžet při normálním provozu? Na tach. mám 210t km.. |
Co je to normální provoz? Je to 210t km po městě kde pořád řadíš nebo je to 210t km po dálnicích kde se vezeš stále na 5-ku
Každej jezdíme jinde a tak to každýmu vydrží jinak.
Mimochodem - je potřeba dávat si velkej majzl na to, aby si člověk nevezl levou nohu na pedále - hydraulice stačí malý tlak... _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|