Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Laky
Založen: 29.8.2007 Příspěvky: 12 Bydliště: Humpolec
|
Zaslal: st srpen 29, 2007 10:05 pm Předmět: Co je ACTIVA? |
|
|
Zdravím pánové, jsem čerstvím majitelem xantie 19TD r.v.95 a zatím jsem maximálně spokojený. Ke koupi mě inspirovalo mé předchozí BX a tátova Xantia. Teď se možná ptám jak debil, ale co je vlastně ACTIVA? Nemám potuchy, čím se tyto xantie liší od ostatních a jak vlastně fungují? Ještě mám jeden dotaz: mé auto má 8 koulí, tlačítko před jezdcem štelování výšky, takže hydractiv II. Tento rok výroby prý má ovládání hydractivu pouze manuálně zmíněným tlačítkem, čímž se zavřou zámky na 7 a 8 kouli, a tím se auto vlastně "stvrdší" (NEVÍM, JESTLI MÁM SPRÁVNÉ INFORMACE!!!). Mám ale pocit, že někdy mi auto hůře péruje. Tlačítko přitom nemačkám a že by na to měl vliv styl jízdy taky nepozoruju. Zkoušel jsem i vystoupit, máčknout na předek a na zadek a auto se mi opravdu zdá tvrdší. V koulích asi problém nebude, nebo je mám doplněné a někdy to normálně péruje. Zkoušel jsem odpojit svorkovnice ze 7 a 8 koule v domění, že zámky budou otevřené a auto bude normálně pérovat, ale přijde mi, že se nic nezměnilo. Než jsem toto odpojil, bylo z těchto koulí slyšet slabý zvuk jakoby se točil malinký elektromotorek. Jde mi hlavně o pohodlí, přitvrzování nepotřebuju. V čem je problém, nebo je to normální? Při startu mi taky nesvítí kromě běřných kontrolek a ABS na palubovce nic jiného. Díky všem za rady a odpovědi. |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: st srpen 29, 2007 11:03 pm Předmět: |
|
|
Activa je složité zařízení a nejlépe si o ní někde přečti,
Co se Hydractivu týká, tak máš špatné informace.Øídí ho počítač na základě informací od 7 senzorů (rychlost,úhel volantu,zrychlení volantu,náklon kastle,akcelerátor,brzda,na 7. si nemůžu vzpomenout, ale je tu někde schema) a tlačítkem před polohou měníš jen sadu proměnných počítače ( kriteria pro jednotlivé senzory a jejich vzájemná syntheza ) , takře svítí-li kontrolka před přepínačem - vozidlo je tvrdší ( sportovní jízda ) a nesvítí-li kontrolka - vozidlo je měkčí ( komforfortní jízda ).
Hydractiv tedy nevypneš, ale jen ovlivníš jeho vlastnosti.
Žádné zámky nezavírá. Jediné co zavírá jsou ventily Hydractivu a to ještě impulsně, protože se jedná o dynamický systém.
Tyto ventily "připojují nebo odpojují" kouli Hactivu ( prostřední) ke koulím pístnic ( krajním) a to ještě přes soustavu mechanických ventilů v tělese Hactivu ( H koule,H elektroventil,přepouštěcí ventily) které např. přepouští tlak respektive odděluje tlak krajních koulí a vůz se nenaklání.
Tvůj problém, že ti někdy auto "ztvrdne" mohou způsobovat nefunkční elektroventily Hactivu. Špatné spoje na konektoru,špatný těsnící kroužek uvnitř,ventil se zadírá,některý senzor je vadný. Píšu pořadí dle pravděpodobnosti.
Základní identifikace funkce elektroventilu je, že při zhasnutém motoru a otevření dveří slyšíš mírné pískání cca 400 HZ ve předu pod kapotou a vzadu pod vozem.Když dveře zevřeš, pískání cca 1 minutu,možná déle po zavření všech dveří a vyndaném klíčku ze zapalování pískání ustane se současným cvaknutím.Když znovu dveře otevřeš,tak musíš slyšet cvaknutí elektroventilů.
Je spousta hodin musím do pelechu.Doufám, že nepíši moc velké krávoviny.Ráno ti poradím další odzkoušení H ventilů, když je vůz v klidu _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: čt srpen 30, 2007 6:30 am Předmět: |
|
|
od 7 senzorů (rychlost,úhel volantu,zrychlení volantu,náklon kastle,akcelerátor,brzda,na 7. si nemůžu vzpomenout
Sem kecal, dle schematu je 5 senzorů - úhel volantu,zrychlení volantu,akcelerátor,brzda, výška vozu.
To je tak,když člověk vaří z vody _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: čt srpen 30, 2007 6:36 am Předmět: Re: Co je ACTIVA? |
|
|
Laky napsal: | ....Zkoušel jsem odpojit svorkovnice ze 7 a 8 koule v domění, že zámky budou otevřené a auto bude normálně pérovat, ale přijde mi, že se nic nezměnilo...... |
Možná ještě jedna zásadní informace, solenoidy otvírají pod proudem, bez proudu jsou zavřené takže tvrdší charakteristika a hlavně o Hydractivu se dozvíš víc tady http://www.xantiaclub.cz/view.php?nazevclanku=&cisloclanku=2005051901 _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: čt srpen 30, 2007 8:38 am Předmět: |
|
|
Ještě bych upřesnil upřesnění , sám jsem s tím zavíráním začal.
Elektroventil Hydractivu je vlastně hydraulický přepínač, nejlépe je podívat se také sem - http://xantiaclub.net/techguide/#chapter2_4
elektroventil je číslo 5
Na těchto stránkách je popsána i Activa, ale v Angličtině. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
Laky
Založen: 29.8.2007 Příspěvky: 12 Bydliště: Humpolec
|
Zaslal: čt srpen 30, 2007 10:07 pm Předmět: |
|
|
Zdravím chlapi a moc děkuju za odpovědi a za informace, na které nestačím kulit oči. Zítra se na to mrknu, připojím zpátky ty odpojené svorkovnice na ventilech Haktivu. Zkusím je postříkat sprejem na kontakty a mrknu se, jestli to píská v předu i vzdu při otevření dveří, atd.
Třeba tam byl jen špatný dotek, tak uvidíme. Ještě jednou děkuju. |
|
Návrat nahoru |
|
|
bartali
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 135
|
Zaslal: čt srpen 30, 2007 11:14 pm Předmět: |
|
|
no a ještě to tu řečeno nebylo ACTIVA má tedy deset kulí abys věděl a jeden ventil na víc a má navíc dvě pístnice které jsou napojeny zkrutné tyče. V podstatě se auto s ACTIVOU chová tak jako když jedeš na motokáře ale s lepším komfortem - nenakloní se nebo jen mírně při prujezdu zatáčkou. To má samozřejmě příznivý vliv na dynamiku jízdy a i na stabilitu vozu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mike
Založen: 31.1.2007 Příspěvky: 6 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá srpen 31, 2007 10:36 am Předmět: |
|
|
Jak tady Bartali nakousl, tak Activa má dvě koule a pístnice navíc. Auto má jakoby rozpůlený zkrutný stabilizátory a mezi toto vložený pístnice. Øídící jednotka sbírá informace o jízdě a zjednodušeně řečeno pomocí výše zmíněných pístnic v zatáčkách stabilizátory zkroutí tak,že se auto nenakloní, případně se spíš trochu nakloní dovnitř zatáčky (ale to bude spíš dáno opotřebením ) Protože auto potom ve své podstatě v zatáčce pruží na zkrutných stabilizátorech, tak je o poznání tvrdší. Po rovině je to plavba jako s každou jinou Xantií. Jinak systém je dost složitej a kdejaký opotřebení se na něm o to víc projeví. Já si na ni nenaříkám,ikdyž vše zdaleka není ideální a výměna zadní activní pístnice by byla víc než potřeba. Abych pravdu řekl, tak budu možná jeden z mála, ale šel bych do Activy znovu. Jen motor bych asi volil jinej. S tím mým je sice super svezení,ale i třílitrový XM mi jezdilo o poznání levněji. Jó....turbo doping do benzínu něco stojí. Jinak, když budeš hledat na netu, tak zjistíš, že v době, kdy Activu uvedli na trh, měla při porovnávání bočního zrychlení (či jak tomu říkali) lepší výsledky než lecjakej sporák tehdejší doby (myslím tím opravdový sportovní auta ). No...doufám,že jsem to s tou chválou nepřehnal, ale tady mě za to určitě nikdo bít nebude. _________________ Xantia ACTIVA 2,0 TCT 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mike
Založen: 31.1.2007 Příspěvky: 6 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá srpen 31, 2007 11:24 am Předmět: |
|
|
Právě jsem se díval na stránky francouzského klubu na který tady dal link DPD a je tam pěkný video, kde je názorně ukázaný jak Activa funguje. _________________ Xantia ACTIVA 2,0 TCT 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
DPD
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 100 Bydliště: Kamýk nad Vltavou
|
Zaslal: čt září 06, 2007 11:57 am Předmět: |
|
|
Tak to jsem rad, ze se ty stranky alespon na neco hodi Ja nemel moc casu je prolejzat, jenom jsem na ne narazil a nez si ukladat odkaz do oblibenych, to se o nej radeji podelim tady - jdu se na to video mrknout _________________ XA2 Break, 2.0i 16V, Exclusive, Admiral Blue (KNCB), r.v. 1998
|
|
Návrat nahoru |
|
|
nepomucak
Založen: 23.3.2008 Příspěvky: 31
|
Zaslal: pá duben 18, 2008 8:30 am Předmět: |
|
|
Mike napsal: | Právě jsem se díval na stránky francouzského klubu na který tady dal link DPD a je tam pěkný video, kde je názorně ukázaný jak Activa funguje. |
napsal bys my kde se ns to video mužu podivat moc dik |
|
Návrat nahoru |
|
|
nepomucak
Založen: 23.3.2008 Příspěvky: 31
|
Zaslal: po duben 28, 2008 11:29 am Předmět: |
|
|
co mam delat skoušel jsem jesli mi fungoje hidroaktiv a asi ne pkouška byla takova rozject auto a zabrzdi a stat na brzde jesli bude auto tvrtči a nic tak si myslim že nefunguje co s tim mam delat??????? dik |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alien
Založen: 29.1.2007 Příspěvky: 224 Bydliště: Prágl four
|
Zaslal: po duben 28, 2008 7:43 pm Předmět: |
|
|
nepomucak napsal: | co mam delat skoušel jsem jesli mi fungoje hidroaktiv a asi ne pkouška byla takova rozject auto a zabrzdi a stat na brzde jesli bude auto tvrtči a nic tak si myslim že nefunguje co s tim mam delat??????? dik |
co že to? _________________ Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Mike
Založen: 31.1.2007 Příspěvky: 6 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út květen 06, 2008 5:48 pm Předmět: |
|
|
nepomucak napsal: | Mike napsal: | Právě jsem se díval na stránky francouzského klubu na který tady dal link DPD a je tam pěkný video, kde je názorně ukázaný jak Activa funguje. |
napsal bys my kde se ns to video mužu podivat moc dik |
Ahoj. Chvíli jsem hledal, protože už je to docela dávno co jsem se na to díval,ale tady to je... http://activaclubfrance.free.fr/videos%20activa.html _________________ Xantia ACTIVA 2,0 TCT 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomcat
Založen: 28.4.2008 Příspěvky: 63
|
Zaslal: so červen 21, 2008 4:09 pm Předmět: |
|
|
Je to jek Mike napsal, /i Bartali / Mám ji taky a lepší auto asi už mít nebudu. V zatáčkách se nenaklání ,to jiní nemají šanci. S motorem HDI v úpravě na na 130 kobylek nemá problém dost nad 200 /při 130 se znatelně přitiskne k silnici/ vzatáčkách sedí a spotřeba nepřesáhla 5,8l nafty spíš okolo 5,5 /100 za ty 2 roky co ji mám. Jen promazávám mechaniku za přední ná pravnicí ,dofuk jak u klasických xantií ,jen je jich samo víc .Nemoci asi stejné. Jen sehnat ji asi není lehké ,jak sleduju inzerci v DE. Zvláš když někdo chce i otevírací střechu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|